Mini Cooper R50

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

12 mar 2020, 21:11

Schroefie schreef:
11 mar 2020, 20:21
als je huidige velgen er nog goed uitzien (geen/lichte stoeprand schade) dan kun je die ook laten poedercoaten. Ik denk dat je mijn witte R91 velgen wel gezien hebt die nu zwart gepoedercoat zijn, kosten 190€. Adres in Schaijk, mocht je interesse hebben dan kan ik je de gegevens/adres wel sturen. Ik vind dat Blauw met Wit supergaaf en spuiten is het mooiste, alleen geen idee hoe het vwb prijs verhoudt tov wrappen. Spiegelkappen wrappen lijkt me slim, kun je beter spuiten of kijken of je dan witte kan scoren als je deze kleurstelling wil. Bonnet stripes kun je door Rajko, Jeroen, Sebas of Jordy laten plakken, dat zijn de kosten niet.

Mooie ideeën/mods :icon_top:
Mijn huidige velgen zijn 100% schadevrij en egt in nieuwstaat. Heb deze 3 jaar geleden zelf hoogglans zwart gespoten omdat ik de mat zwarte kleur die erop zat toen ik hem kocht niet mooi vond. Ik ben egt van het hoogglans! Dit setje gaat waarschijnlijk de zolder op, want ze blijven wel ontzettend mooi. Deze wielen zijn ook niet in het zwart geleverd als ik het goed heb, dat maakt ze wel ietsje specialer...

Ik heb andere 17 inch wielen op het oog die nog gespoten moeten worden, ik kan dit voor een prikkie zelf doen, het kost alleen wat tijd. Ik twijfel dus nog of ik deze laat poeder coaten. Ik vind bij veel bedrijven de structuur van poeder coaten vrij grof, veel grover dan dat je de wielen in dunne laagjes spuit met 2K lak en daarna matteer om ze vervolgens nog een laagje blanke lak te geven. De glansgraat word daardoor ook hoger.
Daniel_S schreef: Ik heb als “wintersetje “ witte stalen velgen 16” en witte spiegelkappen liggen. Helaas wegens ontbreken van echte winters (en tijd) deze combi al enige tijd niet gemonteerd gehad.
De echte winters ontbreken zeker, maar dan heb je ook geen last van die pekel dat de bodem van je Mini aanvreet...
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

12 mar 2020, 23:57

Freek, als je het spuiten zelf kan doen en er de ruimte voor hebt dan zou ik het ook zelf doen.
Een 2de setje is altijd handig, dan zou je bv de zwarte voor de winter kunnen gebruiken en de witte voor de zomer.

Benieuwd wat het gaat worden, keep us posted :icon_top:
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

14 mar 2020, 18:56

Ik heb die grijze 15 inch velgen voor de winter. Ze winnen niet de schoonheidsprijs maar zijn wel erg functioneel en comfortabel. De rede dat ik voor 15 inch gekozen heb was omdat daar makkelijk sneeuwkettingen omheen kunnen zonder dat de velgen beschadigen.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

08 mei 2020, 09:37

Gister begonnen met het voorbewerken van het dak om straks te spuiten. Heb het dak eerst goed uitgeschuurd en daarna een dun laagje plamuur opgezet omdat ik straks een super strak dak wil hebben zonder trillingen en steenslagjes.
Was flink schuurwerk maar het resultaat mag er wezen, het ziet er niet uit nu maar het voelt super strak aan.
Mini nieuwe dakkleur 2.JPG
Nu begon ik alleen toch te twijfelen over de kleur die het dak moet gaan worden. Ik heb zowel een pot zwart als witte (Mini Aspen white) lak staan, daar hoef ik me keuze dus niet vanaf te laten hangen... Het wit heeft wel meer een 'Mini' uitstraling vind ik maar iedereen gaat tegenwoordig naar zwart toe!
De kleur velgen word straks aangepast aan de kleur van het dak. dus ook daar hoef ik geen rekening mee te houden.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

08 mei 2020, 09:48

Lekker bezig. Maar idd moeilijke keuze. Wat je zegt is dat wit wel meer “mini” is. Zwart is meer mijn ding, maar rij dan ook een geheel zwarte R53.

Opvallender: wit.
Succes met de keuze.

Wel respect dat je het zelf doet. Ben je zelf spuiter van beroep? Of meer hobby?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

08 mei 2020, 12:09

Daniel_S schreef:
08 mei 2020, 09:48
Wel respect dat je het zelf doet. Ben je zelf spuiter van beroep? Of meer hobby?
Ik heb 5 jaar in de autoschade gezeten maar zit sinds een aantal weken zonder werk helaas. Daar dee ik de laatste jaren voornamelijk plaatwerk en de- en montage (aan grotendeels Mini's en BMW's :D ) maar ook veel voorbewerking. Het spuiten opzich heb ik wel gedaan maar minder. heb wel een deel van de opleiding gedaan voor autospuiten maar dat komt omdat de opleiding 'Autoschade hersteller' en 'Autospuiter' het eerste jaar hetzelfde is. Dit is dus meer hobbymatig bogonnen en uitgebouwd naar professioneel resultaat. Ik gebruik A-merk lak en niet dat gehobby met spuitbussen, want dat zie je direct en daar verziek je de auto mee!
Ik heb de Mini een aantal jaar geleden al voor 2/3 deel opnieuw in de lak gezet en nu was het dak aan de beurt, want hoe mooier hij word, des te meer gaat opvallen...

Ik kwam net ook een checkered flag dak tegen, dat heb ik een tijd geleden al eens willen doen maar is nooit egt van gekomen. Ik vind dat er ook egt heel leuk uit zien! Alleen zit ik met het panorama dak, die wil ik niet beplakken maar dan zit je wel met een zwart vak in het midden van je beplakte dak... Ik zelf vind dat niet zo'n probleem, dat maakt het dak niet zo druk maar daar verschillen de meningen ook best over als ik hier en daar eens vraag wat mensen daarvan vinden! :wink:
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

08 mei 2020, 18:47

Dat verklaard wel dat je niet bang bent er aan te beginnen en het goed doet. Schadesector heeft aardige klappen gekregen van de crisis. Hopelijk trekt het snel weer aan en kan je weer aan de slag.

Checkered is niet mijn ding. Heeft opende auto gezeten en is (gelukkig voordat ik m kocht) al weg gehaald. Effect is nog wel zichtbaar. Das wel jammer.

Ben benieuwd naar het eindresultaat
Afbeelding
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

22 aug 2020, 10:28

Het is weer een hele tijd geleden maar in de tussentijd is er aardig wat veranderd. Geen ingrijpende veranderingen met mods, maar uiterlijk is het een heel andere Mini geworden.

Het dak is gespoten in het...........
Mini v1.JPG
Wit. (Sorry, hij is vies... Heel vies... :? )
De spoiler zit er nog niet op, dat komt nog.

Staat hem goed vind ik en heb er geen spijt van dat ik voor wit ben gegaan en niet voor zwart.

Ik heb ook een paar hele mooie R112 velgen met zomerbanden kunnen kopen van frankie voor een heel leuk prijsje! Dit zijn wel de wielen die ik zelf een van de mooiste vind voor de eerste en tweede gen. Mini's! Ik vond ze altijd te duur maar nu ik deze deal kon maken heb ik dat gedaan. Ben erg blij met hoe de Mini er nu bij staat!

Ook heb ik weer wat onderhoud gedaan. Zo zit er een nieuwe motorsteun onder om het kantelen van de motor tegen te gaan. Dit is een hele verbetering, hij voelt gelijk 10 jaar jonger aan!
De voorste remschijven begonnen ook het eind van hun levensduur te bereiken en heb ik vervangen voor 2 exemplaren van ATE. De linker schijf was ook aardig krom waardoor het stuur regelmatig begon te trillen bij stevig remmen, dat is nu mooi opgelost.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

22 aug 2020, 13:32

Witte dakje staat top! Keep up the good work!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

22 aug 2020, 19:38

Mooi wit dakje :icon_top: Zie je niet zoveel stof op als op zwart.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

24 aug 2020, 09:13

Nee inderdaad! enige nadeel is dat het panorama dak nu veel meer opvalt. Zelf vind ik dat geen probleem, maar heb er al verschillende over gehoord; "Ik wist niet dat je een dakraam had...?"

Binnenkort ook maar weer eens goed detailen. Is nu 3,5 jaar geleden dat hij gepoetst is en hij ziet er nog heel goed uit maar na 50.000 km voel je wel dat de lak ruwer word.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

24 aug 2020, 10:38

Freek, mooie combo dat blauw met wit :icon_top:
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

24 aug 2020, 12:40

Thanks! Ben er egt tevreden over.
En je weet zeker dat het goed zit als je het zelf doet, er hoeft niet bespaard te worden om de kosten te drukken als je de tijd niet mee rekend.

Zag net dat de avatar nu ook niet meer klopt met dat zwarte dak, gouw even veranderen... :wink:
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

25 aug 2020, 08:57

Tof dat je (toch) voor het witte dak bent gegaan. Moet zeggen dat het er netjes uit ziet zo. En idd Wel ff wassen hoor.

Velgen strax ook nog wit? Dat zou zonde zijn van deze set... maar setje witte worstenvelgen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

27 aug 2020, 09:19

Dit set velgen blijft zoals hij is. Aan de achterzijde zit wel wat oxidatie maar dat is zo van vooraf nog niet te zien. Zodra het naar buiten komt zal ik ze laten stralen en coaten maar dan wel weer in het grijs zoals ze zijn. Schuren met de hand is dan niet egt een optie, de oxidatie is dan zo weer terug.

Ik heb nog 2 setjes worstvelgen liggen, 1 set zwarte en een schade setje. Dat schade setje was ik van plan om wit te maken maar toen kwamen deze R112 voorbij! Het plan is nog steeds wel om dat setje wit te maken maar daar heb ik geen haast mee.

Witte bonet stripes komen er nog wel op, Wanneer weet ik nog niet precies. Bij mij duurt het vaak even voordat veranderingen doorgevoerd worden... (Ik noem het maar 'veranderingen', want bonet stripes kun je niet egt een 'mod' noemen denk ik!)

Terug naar “Show your ride”