Mini Cooper R50

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Mini Cooper R50

16 dec 2017, 17:01

Ik ben Freek, en eigenaar van deze Mini Cooper!
Afbeelding

Het Coopertje is stilletjes toch aardig veranderd de afgelopen jaren... :()
Afbeelding

Ik heb de Mini gekocht toen ik nog 17 was en nog geen rijbewijs had, dus rijden was er nog even niet bij. ik heb alle tijd genomen om deze Cooper er weer netjes bij te zetten. Zo heb ik de Mini voor een groot deel opnieuw in de lak gezet, de velgen gespoten, helemaal laten restylen en het dashboard een 'make over' gegeven. Toen ik 18 werd en mijn rijbewijs had gehaald, stond de Mini te schitteren en kon ik ermee de weg op!

Hier nog wat foto's van het nieuwe lakwerk:
Afbeelding
Afbeelding

En van het dashboard:
Afbeelding


En ja, als je hier een tijd rond kijk op het forum kun je niet meer zeggen dat je niks meer aan je Mini gaat veranderen... :wink: dusssss...
Laatst gewijzigd door Buur op 22 jan 2021, 08:47, 15 keer totaal gewijzigd.
NickT
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2016, 11:39

Re: Eerste Mini COOPER R50

16 dec 2017, 20:01

Zo dat is grondig aangepakt! Mooie mini, veel plezier ervan. En wat betreft de mods: zoekopdracht op marktplaats en goed zoeken scheelt al veel in aanschaf!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Eerste Mini COOPER R50

17 dec 2017, 19:55

Welkom bij de club van MINIoten Freek.
Een prachtige MINI heb je ervan gemaakt, daar mag je met recht trots op zijn :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Eerste Mini COOPER R50

18 dec 2017, 08:26

Welkom. Mooie mini en goede start. Marktplaats, eBay en natuurlijk het forum gewoon goed in de gaten houden voor mods. Veel plezier en succes
Afbeelding
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Eerste Mini COOPER R50

05 jan 2018, 22:18

Vandaag eerste APK gehad sinds de Mini in mijn bezit is. Een aandachtspunt waren de koplampen, die gaven heel weinig licht meer door. Ik wou al eens xenon koplampen erin zetten maar die zijn vrij aan de prijs, misschien heeft iemand nog een mooi setje liggen voor een R50/R53?
Laatst gewijzigd door Buur op 16 mei 2018, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
GP Manuel
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 nov 2017, 18:17

Re: Eerste Mini COOPER R50

06 jan 2018, 17:46

Wunderbarer Mini, mach nur langsam mit deinen Wünschen.
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Eerste Mini COOPER R50

07 jan 2018, 13:20

Buur schreef:Een aandachtspunt waren de koplampen, die gaven heel weinig licht meer door. Ik wou al eens xenon koplampen erin zetten maar die zijn vrij aan de prijs, misschien heeft iemand nog een mooi setje liggen voor een R50/R53?
Zijn de koplampen dof? Als ze nog netjes helder zijn, zouden een paar nieuwe H7-lampjes erin steken al wonderen kunnen doen.

Welk model xenon-koplamp zou je willen? De facelift heeft projectors, en zijn gewild. Die van de pre facelift zijn bijna identiek aan die je nu hebt, aanzienlijk minder gewild en daarmee iets betaalbaarder.
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Eerste Mini COOPER R50

08 jan 2018, 19:54

Bedankt voor je tip, had niet aan de Pre-facelift xenon gedacht! Mijn Mini is van 2002 dus mogen er ook wel Pre-facelift lampen in met xenon. (al zijn die van de facelift wel mooier :wink: )
Mijn huidige koplampen hebben zowel binnen als buiten een doffe waas die het licht tegenhoud, ik wil ze nog eens proberen te polijsten en spuiten maar dat veranderd niks aan de binnenkant en de reflectors...

Er licht ook nog een motorkap van een R53 te wachten, daar zoek ik nog wat spulletjes voor zoals isolatie en de lucht happer.
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Eerste Mini COOPER R50

12 jan 2018, 19:57

Als ze dof zijn, maar snel vervangen. Om dan gelijk naar xenon gaan is dan een leuke upgrade!
Die isolatie onder de motorkap zou ik lekker laten zitten. Ik heb 't er niet onder, omdat ik liever blauwe verf zie dan een stuk schuim. Je weet de weg naar Roy of Davy voor onderdelen? :D
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Eerste Mini COOPER R50

12 jan 2018, 21:10

Berry M schreef:Als ze dof zijn, maar snel vervangen. Om dan gelijk naar xenon gaan is dan een leuke upgrade!
Die isolatie onder de motorkap zou ik lekker laten zitten. Ik heb 't er niet onder, omdat ik liever blauwe verf zie dan een stuk schuim. Je weet de weg naar Roy of Davy voor onderdelen? :D
Ik ben nog vrij nieuw hier dus zou de weg naar Roy of Davy niet weten...! Als ik bij hun terecht kan voor mooie onderdelen voor mijn MINI zou dat mooi zijn, ga morgen naar een sloper waar ik wel vaker kom maar daar heb je vaak niet de mooiste onderdelen en de mensen die er rond lopen laten ook wel wat te wensen over...

Als je de isolatie weg laat, heeft dat dan verder geen gevolgen voor het geluid?
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Eerste Mini COOPER R50

13 jan 2018, 00:20

Heb je Facebook? Davy Koppen / Gear53 en Roy Spenkelink / Auto Spenkelink zijn beide echte liefhebbers en hebben een hoop verstand van zaken... Beide zijn ook hier op het forum actief.
VDG-parts zou ik je ook nog durven aanraden, ook al is dat een sloperij.
Buur schreef:Als je de isolatie weg laat, heeft dat dan verder geen gevolgen voor het geluid?
Je zal iets meer motor-geluid buiten de auto horen. Leuk met een ander luchtfilter!
Luister met een stationair draaiende motor maar 's naar het verschil tussen motorkap open of dicht. Een beetje dat idee... Een andere uitlaat maakt meer verschil. :mrgreen:
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Eerste Mini COOPER R50

14 jan 2018, 22:48

Berry M schreef:Heb je Facebook? Davy Koppen / Gear53 en Roy Spenkelink / Auto Spenkelink zijn beide echte liefhebbers en hebben een hoop verstand van zaken... Beide zijn ook hier op het forum actief.
VDG-parts zou ik je ook nog durven aanraden, ook al is dat een sloperij. :mrgreen:
Bedankt, heb eerder knipperlichtjes voor de zijschermen gehaald bij VDG-Autoparts. Woensdag ga ik die luchthapper daar ook ophalen.

Heb er alleen nog een probleem bij gekregen, de leds achter het paneel van de climaat control in het middenconsole vallen voor de helft uit...

Hebben hier mensen ervaring mee? Na een tijdje gaat de ene helft wel aan maar brand wel zwak.
Eerder branden de oranje lichtjes van de ventilatie en temperatuur al minder fel dan de rest, maar weet niet of dit gebruikelijk is bij een R50?
Laatst gewijzigd door Buur op 16 mei 2018, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Eerste Mini COOPER R50

14 jan 2018, 23:42

Ben ik weer. :)(

Nieuwe ledjes in solderen... Of bij VDG een andere meenemen.
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
mr x
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: biddingcity
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jul 2010, 15:22

Re: Eerste Mini COOPER R50

05 mar 2018, 18:15

lekker bezig met je mini :icon_top:

ben je nog op zoek naar een set pre fl xenon?
ik wil mijn mini updaten met facelift xenon en mijn huidige set gaat de verkoop in.
-Mini cooper S R53-
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Eerste Mini COOPER R50

06 mar 2018, 07:05

Ja, ik ben nog op zoek! Niet heel hard omdat mijn budget wat beperkt is... :wink:

Wat wil je ervoor hebben?
En kun je een foototje posten?

Terug naar “Show your ride”