MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

04 mar 2018, 17:40

Hallo mede-MINI liefhebbers,

Na mijn 'even voorstellen' van een paar weken geleden, nu dan (eindelijk) mijn 'show your ride'..

Nou het is allemaal nog erg snel gegaan eigenlijk, 25 januari zette ik mijn Opel GT roadster te koop.. Zaterdag 3 februari meldde zich de eerste serieus geïnteresseerde, die 2 weken later langskwam voor een proefrit en de GT direct kocht..
Ik blij want nu kon mijn zoektocht naar een Coupe of Roadster een serieuzere wending krijgen..

Moet zeggen dat ik best lang heb getwijfeld tussen de Coupe en de Roadster, maar uiteindelijk toch van mening ben dat de Roadster met gesloten dak de 'lijnen' in dit waanzinnige autootje behoorlijk verknalt..

Goed een Coupe moest het dus worden en wist eigenlijk vanaf het allereerste begin, dat mijn allereerste MINI direct een JCW moest worden.. (Je moet ergens beginnen..)
Gelukkig ben ik niet zo kieskeurig (*zucht*) en dat heeft de zoektocht er niet bepaald makkelijker op gemaakt. Ik wilde een Coupe JCW vanaf 09/2012 (N18), met niet meer dan 50.000 km in het zwart of white/silver met xenon verlichting uit Duitsland..

Prima vereiste lijstje, totdat ik, via de 'even voorstellen' pagina, in contact kwam met Daiel.. Hij bracht mij op iets andere gedachte en voor ik het wist had ik een wensen lijstje groter dan mijn gemiddelde boodschappenlijst.. Nu waren de Recaro alcantara sportstoelen, de Harman Kardon geluidsinstallatie, de navigatie en het chrome-line pakket ineens ook een vereiste.. (Je wordt bedankt Daiel..)

Via mobile.de vond ik in Luxemburg een hele mooie zwarte Coupe bij een universeel autobedrijf, met een paar haken en ogen, maar wel de mogelijkheid om deze MINI helemaal naar mijn smaak aan te passen.. En gistermiddag had ik de auto willen bezichtigen om uiteraard ook een proefrit te willen maken..

Ik had namelijk nog nooit in een Coupe gereden of meegereden, niet in een Coupe gezeten en sterker nog, nog nooit een MINI Coupe gezien.. Voor jullie beeld, ik ben 1.99m lang..
In de tussentijd had ik Daiel lief gevraag of ik afgelopen vrijdag een stukje met hem mee mocht rijden in zijn Coupe.. Zo gezegd zo gedaan en ik vertrok vrijdag om 06.15 uur richting het oosten van het land.. Ja, ik geloof dat ik jullie niet hoef uit te leggen dat je verkocht bent als je Daiel zijn Coupe hebt gezien en/of er in mee hebt gereden..
Omdat ik gezien de reistijd naar Daiel het idee had dat ik al half in Duitsland zou zitten, ontstond het idee om vanaf hem door te rijden naar een Coupe welke te koop stond bij BMW Niederlasssung Düsseldorf.. Zwart van kleur, 31.000 km op de teller en van december 2014.. Het was een redelijke gok, want van deze MINI stonden alleen configuratie foto's op mobile.de en om eerlijk te zijn stond de Coupe ook 'iets' (*man man man*) boven mijn budget geprijsd..

Goed, ik heb de gok gewaagd en heb daar geen minuut spijt van gehad.. Bij aankomst in Düsseldorf bleek de MINI niet in de showroom te staan, omdat deze pas net was ingeruild.. De MINI stond er dus bij zoals hij was binnengekomen in de parkeergarage met 350 andere auto's.. Ik mocht met de verkoper meelopen en bij aankomst bij de zwaar bevuilde auto bleek het hier om een JCW Playboy edition te gaan, nummer 23 van de 60.. Lees: deze Coupe JCW heeft echt alle mogelijke opties, verzin het en het zit erop.. Ik voelde mij op dat moment echt alsof ik in de film Herbie zat, dit was zo bedoeld, ik moest deze auto op deze manier vinden.. (P.S.: Nu weet ik dat Herbie een kever is, maar het gaat hier even om het principe ja..)

Enfin de verkoper reed de Coupe de parkeergarage uit en heeft hem vervolgens even laten wassen, zodat ik de auto goed kon bekijken.. De Coupe leek naar mij te knipogen en verkocht was ik..

Gistermiddag had ik een 2e bezichtiging met proefrit, met mijn broertje en een vriend van mij.. We zijn de prijs overeengekomen en komende week wordt de auto klaar gemaakt.. Hij krijgt nog een complete beurt in het onderhoudsboekje, deze heb ik kunnen 'afdwingen' omdat de verkoper weinig met de prijs kon doen.. En de voorruit wordt compleet vervangen, daar zat een sterretje in..
Daarnaast heb ik uitonderhandeld dat ik de eerste onderdelen van mijn mod lijst met een bizar goeie korting heb kunnen bestellen.. Deze neem ik mee bij de aflevering (aardige kofferbak zo'n Coupe), dus kan thuis direct aan de slag.. Mijn mod-lijstje zal ik later plaatsen..

De auto is dan wellicht een stukje duurder dan gehoopt, maar ik kan gelijk aardig wat dure onderdelen van mijn mod-lijst afstrepen omdat die standaard op deze auto zitten.. Daarnaast heb ik nu 24 maanden MINI Next garantie en dat is toch wel erg lekker..

De verwachting is nu dat ik de MINI volgende week woensdag 14 maart op kan halen, even geduld dus nog.. Maar gelukkig ben ik een heel geduldig persoon (*grrrr*)..

Ik houd jullie op de hoogte MINI-friends.. Tot snel..

MsG Marengo

Uuuuuhm, hoe voeg ik foto's toe aan mijn bericht..?
Laatst gewijzigd door marengoNL op 04 mar 2018, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

04 mar 2018, 19:04

Wat een onwijs leuke intro Marengo, welkom hier en gefeliciteerd met de aankoop van de Playboy Edition :-))

Hou op over die gast uit Deventer, Daiël heet ie inderdaad :lol:
Door hem heeft het MINI virus hier een aantal jaren gelden ook ongenadig toegeslagen maar heb ik aan Daiël en ook in een heleboel andre MINI rijders goede kennissen als ook sommige dikke vrienden er aan over gehouden.

Goede vrijdag 30-3 is er s’avonds een geweldig mooie meeting in Apeldoorn, een mooie gelegenheid voor jou om een stukje te rijden en je coupe te komen showen :rijden


Vergeet ik nog te zeggen FOTO’s ... :Foto
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

04 mar 2018, 19:29

Haha welkom Maurice met die gruwelijk dikke coupe
Ik heb je vanaf het begin al gezegd dat de playboy edition de beste keus is omdat die altijd compleet zijn uitgerust met de goede opties.
Veel plezier ermee en we zullen elkaar vast wel zien op de meetings


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Mattheus
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Hengelo (Ov)
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 jan 2018, 19:05

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

04 mar 2018, 21:02

In hemelsnaam zoek snel uit hoe je hier foto's kunt plaatsen.... want na jouw geweldige introductie-verhaal val ik bijna van m'n stoel van nieuwsgierigheid...
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

04 mar 2018, 21:16

Baseman schreef:Wat een onwijs leuke intro Marengo, welkom hier en gefeliciteerd met de aankoop van de Playboy Edition :-))

Hou op over die gast uit Deventer, Daiël heet ie inderdaad Afbeelding
Door hem heeft het MINI virus hier een aantal jaren gelden ook ongenadig toegeslagen maar heb ik aan Daiël en ook in een heleboel andre MINI rijders goede kennissen als ook sommige dikke vrienden er aan over gehouden.

Goede vrijdag 30-3 is er s’avonds een geweldig mooie meeting in Apeldoorn, een mooie gelegenheid voor jou om een stukje te rijden en je coupe te komen showen :rijden


Vergeet ik nog te zeggen FOTO’s ... :Foto
Thanks Baseman, ik plaats deze reply met Tapatalk en als het goed is moet ik daarmee ook foto’s kunnen posten..

Ik probeer zeker aanwezig te zijn de 30e..

MsG Marengo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door marengoNL op 05 mar 2018, 12:50, 2 keer totaal gewijzigd.
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

04 mar 2018, 21:20

speedy schreef:Haha Afbeelding welkom Maurice met die gruwelijk dikke coupe AfbeeldingAfbeelding
Ik heb je vanaf het begin al gezegd dat de playboy edition de beste keus is omdat die altijd compleet zijn uitgerust met de goede opties.
Veel plezier ermee en we zullen elkaar vast wel zien op de meetings Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jij hebt mij vanaf het begin al allemaal extra opties aangepraat ja.. Maar ben blij dat je mij overtuigd hebt, ben nu al onwijs blij met mijn keuze..

Thanks voor alles..

MsG Marengo

P.S.: Is het al bijna de 14e..?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door marengoNL op 05 mar 2018, 12:50, 2 keer totaal gewijzigd.
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

04 mar 2018, 21:21

Mattheus schreef:In hemelsnaam zoek snel uit hoe je hier foto's kunt plaatsen.... want na jouw geweldige introductie-verhaal val ik bijna van m'n stoel van nieuwsgierigheid...
Ahahahah, Mattheus als het goed is komen ze er nu aan.. Let wel dit zijn foto’s van de auto nu, ik heb nog wat leuke aanpassingen die ik wil doen aan de auto..

MsG Marengo

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door marengoNL op 05 mar 2018, 12:51, 2 keer totaal gewijzigd.
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

04 mar 2018, 21:25

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

04 mar 2018, 21:29

Mooie introductie en van harte welkom. En..... wat een dik ding!
Afbeelding
Tommy_hf
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: ZH
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2013, 18:29

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

04 mar 2018, 21:36

Super! Blijft enorm gaaf zo'n R58!
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

04 mar 2018, 21:37

Daniel_S schreef:Mooie introductie en van harte welkom. En..... wat een dik ding!
Thanks Daniel, ben er ook echt onwijs blij mee.. Ondanks dat ik hem dus nog moet ophalen..

MsG Marengo



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door marengoNL op 05 mar 2018, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

04 mar 2018, 21:51

Dit is trouwens het lijstje met onderdelen welke ik direct bij de aankoop van de Coupe heb besteld..

De eerste stap is om al het chrome op de auto om te zetten naar zwart..

- zwarte ringen om de koplampen
- achteruit rij lampje op de plek van het mistlicht, puur om de symmetrie in de auto terug te brengen
- de blackline achterlampen met zwarte ringen
- de rand boven en onder de grille in het zwart


Afbeelding

MsG Marengo
Laatst gewijzigd door marengoNL op 05 mar 2018, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

04 mar 2018, 21:56

Tommy_hf schreef:Super! Blijft enorm gaaf zo'n R58!
Thanks Tommy, ik kan niet wachten om hem aan jullie te showen..

MsG Marengo



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door marengoNL op 05 mar 2018, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

05 mar 2018, 07:58

Heb ik nog niet eerder gezien dat bij de dealer de auto’s worden bewaakt door militairen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

05 mar 2018, 08:07

speedy schreef:Heb ik nog niet eerder gezien dat bij de dealer de auto’s worden bewaakt door militairen Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja, vind je het heel gek met zo’n unieke MINI..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door marengoNL op 05 mar 2018, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..

Terug naar “Show your ride”