MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

25 mar 2018, 22:16

Donderdag 15 maart 2018:

Een dag later dan verwacht, maar vandaag 13.00 uur was het dan eindelijk zover.. Ik mocht mijn nieuwe speeltje ophalen in Duitsland.. Een aantal puntjes moesten door BMW Düsseldorf nog worden verholpen.. En door de compleet nieuw te plaatsen (verwarmde) voorruit vanwege opgelopen steenslag, kon ik de auto vandaag pas ophalen..

Behoorlijk lang op de export kentekenplaten moeten wachten, dus we zijn nog een tijdje bij de BMW Niederlassung geweest.. Helemaal niet erg, we hebben even wat mooie M modellen bekeken en gelijk tijd kunnen maken om de MINI helemaal naar wens in te stellen.. Telefoon koppelen duurde nogal lang, maar goed zoals gezegd die tijd hadden we.. Afbeelding

Rond de klok van 5 uur kwamen de platen dan eindelijk binnen en mocht ik de Coupe naar zijn/haar (ben ik nog niet helemaal over uit) nieuwe onderkomen rijden.. Wat een fantastisch lekkere auto.. Comfortabel, mega luxe en bovendien lekker rap als je daarvan houdt.. Oooh, ik hou er zo van.. Afbeelding

Het is maar goed dat de Coupe een aardige koffer heeft, want ik had met de aankoop van de auto direct wat mod onderdelen besteld met een fikse korting.. Zwarte koplamp ringen, zwarte grille lijsten en de blackline achterlampen met zwarte ringen lagen al in de kofferbak toen ik de Coupe ophaalde.. Hoe bedoel je ‘niet kunnen wachten’.. Afbeelding

Helaas bleken de achterlampen niet de juiste lampen te zijn, maar deze worden na gestuurd met DHL..

Eenmaal thuis aangekomen direct al begonnen met modden, de chrome grille en het ‘mij iets te grote Playboy logo’ op de grille moesten het ontgelden.. Stap 1 is het vervangen van alle chrome onderdelen voor zwarte.. Afbeelding

MsG MarengoAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

25 mar 2018, 22:31

Vrijdag 16 maart:

Extra vroeg opgestaan om verder te gaan met de Coupe.. Ik had immers nog wat onderdelen liggen in de kofferbak.. Afbeelding

Het uitwisselen van de chrome koplamp ringen voor de zwarte exemplaren, was de volgende stap.. Stukken beter, ieder z’n smaak, maar ik vind dat chrome alles behalve mooi op een zwarte auto.. Afbeelding

Terwijl ik bezig was met de koplamp ringen kwam de bezorgster een pakketje van BAR brengen.. Nee nee, geen tuning onderdelen, maar gewoon een telefoonhouder..
Ik heb gekozen voor de Cravenspeed Fixie XXL houder (clip), omdat ik die er wel leuk uit vond zien.. Telefoon is te kantelen in de houder, maar gewoon rechtop vind ik hem toch het mooiste en Flitsmeister kantelt toch niet als je je scherm kantelt en laat dat nu net de enige reden zijn waarom ik de telefoonhouder überhaupt heb aangeschaft.. Afbeelding

Daarnaast ben ik even langs Autopia gereden voor de Silverlight knipperlampjes voor de koplampen.. Die eierdooier moest ik zo snel mogelijk vanaf..

Heb de Coupe vandaag gelijk maar even gewassen en heb er wat mooie kiekjes van geschoten.. Afbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

25 mar 2018, 22:40

Zaterdag 17 maart:

We zijn nu precies 2 dagen verder en het ‘ontchromen’ van de Coupe kan mij niet snel genoeg gaan.. Vanmorgen de scuttles gedemonteerd, de chrome onderdelen stuur ik op naar Rajko (13th Concept) om ze glimmend zwart te laten wrappen..

Daarnaast heb ik mijn twijfels omtrent de kleur van de spiegelkappen omgezet in een zoektocht naar zwarte spiegelkappen.. Erg lang hoefde ik eigenlijk niet te zoeken, er stond toevallig een setje zgan zwarte kappen op Marktplaats die ik op mocht komen halen voor 4 tientjes op 20 minuten reistijd.. Direct in de auto gestapt om ze op te halen.. Het uitwisselen van de spiegelkappen was erg eenvoudig, zelfs voor iemand als ik met 2 linker handen.. AfbeeldingAfbeelding

Een erg goede beslissing al zeg ik het zelf, ik de zijspiegels ‘vallen veel minder op’ met de zwarte kleur.. Erg blij mee dus..

MsG Marengo

AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

25 mar 2018, 22:48

Zondag 18 maart:

Ik heb de bediening van alle knopjes op het dashboard aardig onder de knie.. Ook snap ik waar alle cijfertjes en logo’s voor staan, één waarde kan ik alleen niet plaatsen en begin langzaamaan te geloven dat mijn buitentemperatuur sensor kapot is.. Afbeelding

Gelukkig is er in zulke gevallen Daiel die mij bijstaat met de nodige raad en daad en mij uit wist te leggen dat er ging -4 stond als in, min 4 graden Celsius, maar dat ik track 4 van een Spotify list afspeelde.. Afbeelding

Problem solved.. Afbeelding

MsG Marengo

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

25 mar 2018, 23:15

Je gaat lekker hard met modden Vrijdag mooi in het echt bekijken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

25 mar 2018, 23:24

Donderdag 22 maart:

Vandaag de dag van de RDW keuring, waar de Coupe uiteraard fluitend doorheen komt, maar goed de overheid moet ook geld verdienen he.. Afbeelding

Vanaf 08.00 uur ‘s ochtends kun je terecht bij het RDW ‘zonder afspraak’.. Je wordt dan ingedeeld voor de keuring op volgorde van binnenkomst.. Ik dacht, ik zorg dat ik er om 07.15 uur ben, dan sta ik als eerste voor het hek als het terrein open gaat.. Bij aankomst in Schiedam bleken 3 enthousiastelingen hetzelfde plan te hebben maar blijkbaar met het idee om er al om 07.00 uur te staan.. Geen probleem, ik ben nummer 4, althans dat dacht ik.. Afbeelding

Het hek ging open en 26 man loopt/rent naar binnen om in het kantoortje een nummertje te trekken.. Potverredikki (en dan druk ik mij nogal zachtjes uit), het maakte dus geen bal uit op welke plek je auto staat in de rij voor het hek om het terrein op te rijden.. Het gaat er dus om wie er het eerste een ‘nummertje trekt’.. Afbeelding

Eind goed al goed, ik kreeg een kaart mee (kon €110 aftikken) en mocht om 13.10 uur terug komen voor de ‘keuring’.. 10 minuten binnen gestaan, waarvan we 5 minuten hebben gekletst over de Coupe.. Het keurrapport samen met de taxatie van Autotelex en de BPM berekening heb ik diezelfde middag nog op de post gedaan.. Die zal morgenmiddag aankomen bij de afdeling bpm en dan verwacht ik maandag of dinsdag een e-mail met het betaallinkje voor de af te dragen bpm..

Zodra de Belastingdienst dit geld op haar rekening heeft staan geven zij ‘groen licht’ aan RDW om mijn kentekenbewijs uit te draaien en naar mij op te sturen..
Dit zal naar verwachting woensdag binnenkomen, dan bestel ik mijn kentekenplaten bij de Brezan en hoop ik vrijdag aanwezig te zijn bij mijn eerste meeting in Apeldoorn.. Afbeelding

MsG Marengo

AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door marengoNL op 25 mar 2018, 23:29, 2 keer totaal gewijzigd.
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

25 mar 2018, 23:25

speedy schreef:Je gaat lekker hard met modden Afbeelding Vrijdag mooi in het echt bekijken Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoop dat ik mijn Nederlandse kentekenplaten dan binnen heb, maar daar ga ik wel vanuit.. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

25 mar 2018, 23:25

Kom je vrijdag ook weer even naar de Apeldoorn meet Daiel, gezellig :icon_top:

Je bent lekker bezig met modden Marengo en dan staat ie nog geen eens op kenteken. Het is inderdaad 1 met lekker veel opties, goede aankoop :icon_top:
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

25 mar 2018, 23:30

Schroefie schreef:Kom je vrijdag ook weer even naar de Apeldoorn meet Daiel, gezellig :icon_top:

Je bent lekker bezig met modden Marengo en dan staat ie nog geen eens op kenteken. Het is inderdaad 1 met lekker veel opties, goede aankoop :icon_top:
Thanks Schroefie, hij gaat lekker en ben er echt onwijs blij mee.. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

25 mar 2018, 23:39

Vrijdag 23 maart:

Eindelijk zijn de blackline achterlampen met zwarte ringen binnen gekomen uit Duitsland.. Ik hoor jullie denken ‘had ze dan gewoon in Nederland besteld, had je ze een dag kater gehad’, naar de korting die ik bij de aankoop van de Coupe heb afgedwongen was het wachten waard..

Voor iedereen zonder blackline achterlichten, kijk even naar het verschil op de foto’s.. Ik vind de blackline achterlampen zoooveel beter staan..

Gelijk even tijd gemaakt om de ‘gele’ dagrijverlichting steeklampjes te vervangen voor de ‘wit/blauwe’ led lampjes bij Autopia vandaan.. Veel beter gezicht met de xenonlampen, vind ik persoonlijk..

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

25 mar 2018, 23:44

Ik denk dat we je forumnaam maar moeten veranderen in Speedy deel 2 of zo, keep on modding :lol:
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

25 mar 2018, 23:51

Zaterdag 24 maart:

Vandaag mijn pakketje van Rajko retour gekregen, ik wilde de originele scuttles dus behouden maar dan ‘ontchroomd’.. Super bedankt Rajko.. Afbeelding

Inmiddels heb ik de nieuwe led knipperlampjes ook al ontvangen, dus nu kon ik de scuttles weer terug plaatsen en kijken of mijn idee goed zou uitpakken..

Al zeg ik het zelf, helemaal super gelukt.. Weer een stapje verder, ‘it’s all in the details’.. Afbeelding

Vanmiddag had ik een afspraak staan om de ramen van de Coupe te laten tinten.. Uiteraard met certificaat zodat ik hier geen geouwehoer mee krijg met mijn ‘beste vrienden’.. Mij enigszins ‘over laten halen’ om de achterruit 1 tint donkerder te wrappen, maar dat heeft mijns inziens toch niet zo goed uitgepakt.. Geen man overboord, de achterruit wordt opnieuw geplakt maar dan in dezelfde kleur tint als de rest van de ramen..

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

25 mar 2018, 23:55

Schroefie schreef:Ik denk dat we je forumnaam maar moeten veranderen in Speedy deel 2 of zo, keep on modding :lol:
Echt he, Daiel heeft hem ook zo subliem goed aangepakt.. Er zijn maar weinig mod-details waarin Daiel en ik het niet eens zijn.. Dus ja wordt een twee-eiige tweeling.. Gelukkig woon ik niet in de buurt van Deventer.. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
marengoNL
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jan 2018, 21:44

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

26 mar 2018, 00:04

Vandaag de auto alweer gewassen (3e keer in 10 dagen tijd) en gelijk de zwarte overlay handvatten geplaatst..

Op de beltline en de koplampsproeiers na is de Coupe nu helemaal ontdaan van het chrome.. De logo’s blijven overigens wel chrome..

De auto gelijk even naar een mooie locatie gereden om wat mooie plaatjes te schieten.. Afbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MINI Coupé JCW Playboy edition no 23/60..
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: MINI Coupe JCW PB edition 23/60..

26 mar 2018, 01:27

Mooie Special Edition Coupe heb je gekocht.
En net als Daiel ga je als een speer met het modden.
Wat rijdt een Coupe toch super. Nooit gedacht dat een model van een 2e gen net zo als een 1e gen kon zijn qua rijeigenschappen.
Zelf in het bezit van meerdere NewMini’s en sinds vorige week zaterdag een Coupe S aan mijn wagenpark toegevoegd.
Afbeelding
Geniet van je nieuwe ride Afbeelding

Terug naar “Show your ride”