'07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
CasperZ
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jul 2017, 22:15

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

15 jul 2018, 15:20

Yes Mark! Dat is nog wel het plan. Uiteindelijk is het de bedoeling dat er toch behoorlijk wat meer power uit komt, dan origineel. Dus dan lijkt het me, met het oog op de toekomst en duurzaamheid, toch verstandig om het blok ook grondig aan te pakken. Maar nu dus eerst maar even met dit package rijden, en eventueel nog een klein modje hier en daar, en het even aankijken. Met een aantal maanden maar weer met Martijn contact zoeken, en even kijken hoe en wat.
Gebruikersavatar
CasperZ
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jul 2017, 22:15

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

09 aug 2018, 19:59

UPDATE!

Vlak voor de vakantie de MINI mogen ophalen bij Martijn Schols. Zoals al eerder vermeld, helaas niet met nieuw kloppend hart maar met een aantal (blijkbaar) hoognodige reparaties. De auto loopt, en trekt nu echt een stuk beter! Helaas wel een klein dingetje gevonden, dat nu met de nieuwe turbo, het blok een beetje lijkt in te houden bij volgas. Dit ondervond Martijn al bij het inrijden/testen van de nieuwe turbo. Het lijkt alsof de nokkenas sensor ingrijpt, en dat het blok soms "pingelt". Martijn heeft al het mechanische gecheckt, en dat is allemaal tip-top in orde.
Nog even kort contact gehad met Beek over de software, maar daar kwamen ook nog een aantal mogelijke boosdoeners uit. Binnenkort dus maar even een afspraak maken bij Beek om dit uit te zoeken. To be continued...

In de tussentijd nog even op en neer geweest naar Spanje met Shrek, en (gelukkig) geen enkele problemen gehad.

Om ene meneer Cruyff maar te quoten, elk nadeel heb z'n voordeel. Doordat de plannen bij Martijn in eerste instantie bij reparaties blijven, viel de rekening ook wat lager uit. Dus maar de Milltek bij Beek besteld. Afgelopen dinsdag een brug gehuurd, en de uitlaat onder de MINI gemonteerd.
WAT EEN GELUID GEEFT DAT! De clubman wordt er een soort van boos monster van! Echt heel dik!

Ook besloten, na de afgelopen reparaties, de auto nu eerst even goed te maken en goed na te denken over de volgende stappen met de Clubman. De komende tijd geen mods, maar nadenken en eventueel repareren. En vooral genieten van het enorme geluid dat de Milltek produceert!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
CasperZ
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jul 2017, 22:15

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

09 aug 2018, 20:04

Oh! En op de terugweg van Martijn, bij Davy nog "even" een setje R112's opgehaald. Stond al langer op het verlanglijstje, maar ze staan beter dan ik had durven dromen!


Afbeelding




PS. Durf het bijna niet te vragen, maar hoe verander ik (tijdelijk) het onderwerp van de Thread?
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

12 aug 2018, 14:17

In je eerste post kun je het topic onderwerp wijzigen.

Staat cool met die R112's! Maar had je niet liever staal gehad voor de sleeperlook? ;)
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Gebruikersavatar
CasperZ
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jul 2017, 22:15

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

05 mar 2019, 15:36

Inmiddels weer een update gedaan bij onze vrienden van Beek Auto Racing. Er ligt nu een ITG filter in, en ook die olie en bougies ververst.
Ook een setje Powerflex Draagarmbussen opgehaald, en die ga ik er binnenkort samen met Kevin in klussen.

Afgelopen winter heeft Shrek me eerst naar Inzell gebracht, en afgelopen januari nog naar Oostenrijk. Allebei zonder problemen, en tot mijn verbazing vond hij 150 km/h een erg prettige snelheid. Ook natuurlijk even doorgetrokken naar boven de 200 km/h, maar een 'topspeed run' staat nog een keer op de planning.

Binnenkort ook nog eens een brug huren, want ik ben nog steeds aan het stoeien met de montage van de Milltek uitlaat. Eigenlijk kan ik geen manier van monteren vinden waarbij de uitlaat niet ergens tegenaan hangt. Dus als iemand nog tips heeft, graag!

Hierna staat nog een interieur update op de planning, maar daar moet ik nog even op wachten!

Oh en Mark, toch afgestapt van de wens om op staal te gaan rijden. Er is niks te vinden in 17inch dat onder een mini past, of een beetje fatsoenlijk passend te maken is. En dat ook geen honderdmiljoenmiljard kilo per wiel weegt... Dus vandaar maar een setje van de mooiste wielen voor onder een MINI (vind ik).
Gebruikersavatar
mrsparklingsilver
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 feb 2019, 15:50

Re: '07 Clubman Cooper S - Sleeper to be

28 mei 2019, 13:56

Afbeelding

Is ie hoor! Had je mijn foto van Shrek al gezien?

Had op de Lekdijk helemaal niet door dat je een Miltek eronder hebt! Heb Shrek natuurlijk alleen maar stilstaand gezien... volgende keer kom ik ff luisteren.

Terug naar “Show your ride”