Liquid Yellow R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Beam.me.up
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Gelderland
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2018, 00:01

Liquid Yellow R53

17 jun 2018, 22:30

Hoi allemaal,

Ik ben Scott en dit is mijn Mini Cooper S.

Afbeelding

Ik heb deze Mini vorige week zaterdag opgehaald in Groningen na lang twijfelen wat voor auto er zou komen.

Specs:

Bouwjaar: 2003
Kleur: Liquid Yellow
KM-Stand: 122000

Interieur:
- Volledig leer
- Alcantara hemel
- Panoramadak
- Navi
- Facelift stuur
- Dashboard + Deurtrim in kleur gespoten
- Stoelverwarming
- Voorruitverwarming
- Cruisecontrol

Mods:

- Aero bumpers + Grill
- Facelift koplampen
- Trim zwart gemaakt
- Schroefset
- XXR 17x8,25 met 205/40-17
-17% Poulie
- Milltek eindstukken

Vermogensuitdraai van Beek Autoracing is aanwezig waarop staat dat de auto 197,5 PK levert. Wat er op de poulie na aan de motor is gedaan durf ik niet te zeggen, omdat ik nog geen tijd heb gehad alles uit te zoeken.
Ook mist er het een en ander aan documentatie, maar iemand hier zal deze Mini ongetwijfeld kennen en mij er misschien meer over kunnen vertellen.

wat meer foto's:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plannen? jazeker!
(hoewel waarschijnlijk op lange termijn vanwege beperkt budget)

- Lager!
- Bredere ( echtere ) wielen.
- Bluetooth kit ( even uitzoeken wat het beste werkt )
- Halo stadslichten
- G-Wing
- Volledige RVS uitlaat icm 100-Cell kat
- CAI
- Rolkooi/Rolbeugel
- Achterbankdelete
- Kuipstoelen

Maar eerst maar even een tijdje zo rondrijden, zorgen dat hij helemaal klaar is voor APK aankomende september en dan gaan kijken hoe alles loopt.
Afbeelding
Instagram: beam.me.upp
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Liquid Yellow R53

18 jun 2018, 09:40

Hi Scott, gefeliciteerd met de aankoop van die mooie Gele R53 en welkom bij NewMINIclub Nederland.
Ik ken de MINI die je gekocht hebt niet, maar neemt niet weg dat het een leuk project voor je is.
Er is al het nodige gebeurd en ook de plannen die je hebt zijn het volgen meer dan waard.

Voel je thuis hier en wie weet zien we elkaar bij 1 van de ritten of meetings :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Sanderz
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Vld
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:14

Re: Liquid Yellow R53

18 jun 2018, 20:12

Hoi Scott, goeie tip van mij he?
2003 R53
Gebruikersavatar
DennisR53
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 165
Lid geworden op: 03 aug 2016, 12:47

Re: Liquid Yellow R53

18 jun 2018, 20:25

Mooie Mini! Welkom bij de club😀
My Mini Cooper S R53 Checkmate 2007 Astro Black.
See my Show Your Ride
Afbeelding
Born to be Wild!
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Liquid Yellow R53

19 jun 2018, 19:01

Welkom Scott! Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat deze auto van een oud-forumlid is geweest, maar ik ken de auto sowieso. Hij valt natuurlijk ook wel op zo in het geel!

Lager lijkt me niet echt een probleem als er al een schroefset onder zit. Al staat de MINI al wel op een mooie hoogte vind ik! Zwarte stickers in de aero bumper en een G-wing zouden wat mij betreft nog goede mod's zijn, maar dat kan altijd nog.
Geniet er van!
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Liquid Yellow R53

20 jun 2018, 14:59

Mooie r53!



Sent from my iPhone using Tapatalk
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Beam.me.up
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Gelderland
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2018, 00:01

Re: Liquid Yellow R53

20 jun 2018, 23:17

Sanderz schreef:
18 jun 2018, 20:12
Hoi Scott, goeie tip van mij he?
Zeker! nu moet jij er nog 1 kopen ;)
Ward schreef:
19 jun 2018, 19:01
Welkom Scott! Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat deze auto van een oud-forumlid is geweest, maar ik ken de auto sowieso. Hij valt natuurlijk ook wel op zo in het geel!

Lager lijkt me niet echt een probleem als er al een schroefset onder zit. Al staat de MINI al wel op een mooie hoogte vind ik! Zwarte stickers in de aero bumper en een G-wing zouden wat mij betreft nog goede mod's zijn, maar dat kan altijd nog.
Geniet er van!
dankjewel! de auto valt zeker op in het geel, en natuurlijk is hij wel duidelijk herkenbaar omdat hij niet helemaal origineel is. De reden waarom ik iemand zoek die hem kent is omdat ik eigenlijk opzoek ben naar de oude eigenaar ( ik heb zijn naam wel maar kan hem verder nergens vinden) omdat er een flink stuk documentatie mist.

goede tips, hier zat ik inderdaad zelf ook al aan te denken, en om de kentekenplaat en het stukje grill er boven uit de voorbumper te laten cleanen voor een wat agressiever uiterlijk.

verder heb ik nog al een vervelend probleem met de auto, dit was al zo toen ik hem kocht. Ik heb het idee dat de auto inhoud, vermoedelijk doordat de supercharger niet voldoende druk op bouwt.
Onder de 2500/3000 toeren doet de auto vrij weinig, en soms voelt het echt alsof hij met deellast niet echt wilt.
Volgas trekt ie wel goed en hoor je de supercharger goed. Op de snelweg valt het echter weer tegen en heeft de auto moeite met optrekken boven de 170 km/u. Dit lijkt me niet de bedoeling met een kleine 200 pk?
Ik heb wat research gedaan en kwam uit op de multiriem en de bypass-valve als mogelijke boosdoener. Nu ziet de multiriem er ook niet meer heel nieuw uit, en vermoed ik dat deze toendertijd (2015) bij Beek Autoracing is gemonteerd. dus deze heb ik in combinatie met olie, oliefilter en een interieurfilter besteld vandaag bij Minispeed. Hopelijk is het daarmee opgelost.

Toen ik de auto kocht deed de airco het ook niet, maar er zat nog wel druk in, dus deze heb ik vandaag opnieuw gevuld en hij word gelukkig weer ijskoud!
Afbeelding
Instagram: beam.me.upp
Beam.me.up
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Gelderland
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2018, 00:01

Re: Liquid Yellow R53

22 jun 2018, 22:42

Kleine update:

De onderdelen van Minispeed zijn binnen, dus ik kan volgende week aan de slag met een beurtje, alleen moet ik nog iemand vinden die speciaalgereedschap heeft voor de multiriem, of eventueel iemand die het wilt doen voor een fatsoenlijke prijs aangezien ik het idee heb dat het niet een heel makkelijk klusje is en ik niet beschik over een brug.

Afbeelding

Ook heb ik via een vriend een mooi setje wielen kunnen scoren! Het is wel een opknapsetje maar dat is natuurlijk geen ramp. Er moet er eentje gericht worden, en daarna worden ze waarschijnlijk gecoat in gunmetal grey.

Afbeelding
Afbeelding
Instagram: beam.me.upp
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Liquid Yellow R53

22 jun 2018, 23:03

Lekker bezig! Goeie olie is belangrijk, veel peilen bij Mini, beter wat te veel dan te weinig! Zelf peil ik minimaal 1 maal per 2 weken en voor/na langere ritten.
Beam.me.up
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Gelderland
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2018, 00:01

Re: Liquid Yellow R53

28 jun 2018, 22:52

goedenavond!

Ik ben gisteravond op pad gegaan om mijn nieuwe wielen op te halen, uiteindelijk bijna 5 uur in de auto gezeten maar je moet er toch wat voorover hebben. Het is een setje Azev A geworden in de maten 17x8 ET30, dit moet in combinatie met een spacer en de juiste bandenmaat toch wel gaaf gaan staan denk ik.

Afbeelding

Zoals ik al zei moest er eentje gericht worden, dus deze vanmiddag gelijk weggebracht, en tot mijn verbazig kon ik hem om 5 uur al weer komen halen! Ik heb ze gelijk maar even in de tuin gelegd en morgen informeren waar ik ze het beste kan laten stralen.

Afbeelding

Ook was ik afgelopen zondag naar Aken geweest voor een meeting, waar ik toch wel een hele gave mini uit Luxemburg heb gespot. Ik hoop dat mijne er ooit ook zo bij komt te staan!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Instagram: beam.me.upp
Gebruikersavatar
A i r
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 feb 2012, 20:09

Re: Liquid Yellow R53

28 jun 2018, 23:24

Jouw mini stond in Norg (Drenthe)te koop, toch? Staat me bij dat de vorige eigenaar hier op het forum zat of op Facebook (newminiclub)\.

Heb ook Azev A onder mijn mini gehad met exact dezelfde maten. Had de originele bandenmaat 205/45/17 met 30mm verlaging. mini heb ik eind december verkocht, huidige eigenaar heeft'm al weer op marktplaats staan. Heeft er slechts 1750km mee gereden in een half jaar....

Check mijn topic voor plaatjes van de velgen;

viewtopic.php?f=3&t=27952&start=60
Beam.me.up
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Gelderland
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2018, 00:01

Re: Liquid Yellow R53

30 jun 2018, 18:15

A i r schreef:
28 jun 2018, 23:24
Jouw mini stond in Norg (Drenthe)te koop, toch? Staat me bij dat de vorige eigenaar hier op het forum zat of op Facebook (newminiclub)\.

Heb ook Azev A onder mijn mini gehad met exact dezelfde maten. Had de originele bandenmaat 205/45/17 met 30mm verlaging. mini heb ik eind december verkocht, huidige eigenaar heeft'm al weer op marktplaats staan. Heeft er slechts 1750km mee gereden in een half jaar....

Check mijn topic voor plaatjes van de velgen;

viewtopic.php?f=3&t=27952&start=60
Klopt helemaal! alleen heb ik hem van een handelaar gekocht die geen idee had wat er precies aan de auto was versleuteld. Ik ben van plan de auto nog wat omlaag te schroeven, dus moet ik wel 205/40 houden. Dat ligt ook om deze set (die dus binnenkort de verkoop in gaat).
Afbeelding
Instagram: beam.me.upp
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Liquid Yellow R53

30 jun 2018, 23:28

Mooi die avez A. Welke kleur worden ze?
Beam.me.up
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Gelderland
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2018, 00:01

Re: Liquid Yellow R53

30 jun 2018, 23:57

Ward schreef:
30 jun 2018, 23:28
Mooi die avez A. Welke kleur worden ze?
antraciet / gun metal grey. Ik denk dat een lichtere kleur er een beetje raar uit ziet met het geel van de auto en ben zelf geen fan van zwarte wielen. In eerste instantie worden ze gewoon met een spuitbusje gespoten maar als ik ze langer houd breng ik ze een keer weg om te laten coaten (dat ziet er toch een stuk beter uit en gaat langer mee)
Afbeelding
Instagram: beam.me.upp
ha
harmless85

Re: Liquid Yellow R53

01 jul 2018, 08:26

Hoi ,ik zie dat je de multiriem 1365 wilt gaan monteren,

deze multiriem is te lang en daardoor gaat ie slippen , je moet de 1360 monteren van gates

Terug naar “Show your ride”