Nieuw project - nieuwe thread; Tracktool!
- Baseman
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
Bericht
Re: Nieuw project - nieuwe thread; Tracktool!
Hoppetee, gas op de lolie, Davy laat er geen gras over groeien !!
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Nieuw project - nieuwe thread; Tracktool!
Al die bitumen-shizzle krijg je er goed (of iig makkelijker) uit met 'dry ice'. Helemaal zonder kachel zou ik niet doen, voorruit kunnen ontwasemen als het vochtig is is toch wel relaxt. Had de cabrio niet optioneel een verwarmde voorruit? Dan zou je die kunnen monteren... Of een kleine universele kachel zoals deze: https://www.ebay.co.uk/itm/12v-Universa ... 1358362078
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Nieuw project - nieuwe thread; Tracktool!
ik hang er enkel een kacheltje in voor de ontwaseming inderdaad. Die originele kachel is zo’n groot - lomp zwaar ding. Dat schiet natuurlijk niet op
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
Re: Nieuw project - nieuwe thread; Tracktool!
Gaaf project weer! Heb je ook plannen om er zelf mee te gaan rijden met time attack?
- Pboy_007
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Nieuw project - nieuwe thread; Tracktool!
Heel mooi project dit gaan we volgen,
Met het verwijderen van plaatwerk ben je dan niet bang dat je de auto gaat verzwakken, kwa stevigheid.
Ook voor mocht je een klapper krijgen ?
Met het verwijderen van plaatwerk ben je dan niet bang dat je de auto gaat verzwakken, kwa stevigheid.
Ook voor mocht je een klapper krijgen ?
My Thunder Grey!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Nieuw project - nieuwe thread; Tracktool!
Nee, de kooi zorgt juist voor extra stevigheid Patrick, zeker ook omdat ie vastgelast is op de body en niet geschroefd zoals de meeste kooien. Dit is echt een zware kooi, dik staal, en geen show-kooi maar een echte race-ready kooi
Inmiddels weer een dagje hard kunnen werken aan de auto. Hij is gisteren de brug op gegaan en we hebben een start gemaakt met het blok te verwijderen. Vandaag daarmee verder gegaan en goed opgschoten Blok is er uit, en helemaal kaal gemaakt. Inmiddels ook het subframe eraf, en alles los zodat we die nog wat aan kunnen passen en dan opnieuw kunnen laten coaten. Alle kabels aan de voorzijde zijn zo goed als los, en gemerkt zodat de kabelboom dadelijk naar binnen geduwd kan worden en die dus ook uitgezocht kan gaan worden.
Stand van zaken in beeld;
Next:
- subframe achter verwijderen plus draagarmen en control arms
- benzine tank verwijderen
- kabels achterzijde los halen en markeren
- kabelboom loshalen naar binnen en verwijderen
- isolatiemateriaal verwijderen
- seam-sealer verwijderen met staalborsten
- paneeltjes losboren, slijpen en overig staal verwijderen
Daar zal ik wel weer een paar dagen zoet mee zijn, dus voorlopig nog zat te doen! Klaarmaken voor lak aan de binnenzijde
Inmiddels weer een dagje hard kunnen werken aan de auto. Hij is gisteren de brug op gegaan en we hebben een start gemaakt met het blok te verwijderen. Vandaag daarmee verder gegaan en goed opgschoten Blok is er uit, en helemaal kaal gemaakt. Inmiddels ook het subframe eraf, en alles los zodat we die nog wat aan kunnen passen en dan opnieuw kunnen laten coaten. Alle kabels aan de voorzijde zijn zo goed als los, en gemerkt zodat de kabelboom dadelijk naar binnen geduwd kan worden en die dus ook uitgezocht kan gaan worden.
Stand van zaken in beeld;
Next:
- subframe achter verwijderen plus draagarmen en control arms
- benzine tank verwijderen
- kabels achterzijde los halen en markeren
- kabelboom loshalen naar binnen en verwijderen
- isolatiemateriaal verwijderen
- seam-sealer verwijderen met staalborsten
- paneeltjes losboren, slijpen en overig staal verwijderen
Daar zal ik wel weer een paar dagen zoet mee zijn, dus voorlopig nog zat te doen! Klaarmaken voor lak aan de binnenzijde
- Baseman
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
Bericht
Re: Nieuw project - nieuwe thread; Tracktool!
Kijk, nog wel even te gaan, maar der is weer hard gewerkt in Weert, goei werk heeft tijd nodig !!
Mooi topic, het verhaal verteld en toegelicht met de foto's.
Als ik die kooi zo bekijk, zal het niet makkelijk voor je worden om daar elegant in en uit te stappen als je je Schotse kilt aan hebt Davy
En weer door
Mooi topic, het verhaal verteld en toegelicht met de foto's.
Als ik die kooi zo bekijk, zal het niet makkelijk voor je worden om daar elegant in en uit te stappen als je je Schotse kilt aan hebt Davy
En weer door
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Vandaag weer een paar uurtjes kunnen klussen aan de track-tool.
Begonnen met subframe achterzijde te verwijderen, en alle kabels aan de achterzijde. Stiekem kom je er achter dat er heel veel onnodig materiaal op en aan de auto hangt, en het doel van 1000kg (en het liefst wat er onder) moet echt wel haalbaar zijn.
Nadat het subframe aan de achterzijde verwijderd was, heb ik de kabelboom aan de voorzijde onder de motorkap los kunnen maken en daarmee de kabelboom in zijn geheel uit de auto kunnen halen. Het is een flinke berg kabel die in zo'n kleine auto hangt!
Dat geeft daarmee de volgende resultaten in en rond de auto:
Inmiddels ligt er dus een grote berg onderdelen, deels spul wat terug gebruikt wordt en deels materiaal wat verkocht kan worden. Het is in elk geval best wat..
Tot slot alvast een plaatje van nieuwe onderdelen! Via een kennis kreeg ik te horen dat Roel van de GoGarage37 zijn stoelen (voor zijn project) te koop had gezet! Die mogen natuurlijk niet ontbreken in een track-car pur sang!
John Cooper Motorsport kuipen, gemaakt door Corbeau en helemaal opgetrokken uit Kevlar. Zeer blij met dit topsetje stoelen!
Re: Nieuw project - nieuwe thread; Tracktool!
Gelukkig heb ik die niet meegenomen uit Schotland!Baseman schreef: ↑06 jul 2018, 09:41Kijk, nog wel even te gaan, maar der is weer hard gewerkt in Weert, goei werk heeft tijd nodig !!
Mooi topic, het verhaal verteld en toegelicht met de foto's.
Als ik die kooi zo bekijk, zal het niet makkelijk voor je worden om daar elegant in en uit te stappen als je je Schotse kilt aan hebt Davy
En weer door
Vandaag weer een paar uurtjes kunnen klussen aan de track-tool.
Begonnen met subframe achterzijde te verwijderen, en alle kabels aan de achterzijde. Stiekem kom je er achter dat er heel veel onnodig materiaal op en aan de auto hangt, en het doel van 1000kg (en het liefst wat er onder) moet echt wel haalbaar zijn.
Nadat het subframe aan de achterzijde verwijderd was, heb ik de kabelboom aan de voorzijde onder de motorkap los kunnen maken en daarmee de kabelboom in zijn geheel uit de auto kunnen halen. Het is een flinke berg kabel die in zo'n kleine auto hangt!
Dat geeft daarmee de volgende resultaten in en rond de auto:
Inmiddels ligt er dus een grote berg onderdelen, deels spul wat terug gebruikt wordt en deels materiaal wat verkocht kan worden. Het is in elk geval best wat..
Tot slot alvast een plaatje van nieuwe onderdelen! Via een kennis kreeg ik te horen dat Roel van de GoGarage37 zijn stoelen (voor zijn project) te koop had gezet! Die mogen natuurlijk niet ontbreken in een track-car pur sang!
John Cooper Motorsport kuipen, gemaakt door Corbeau en helemaal opgetrokken uit Kevlar. Zeer blij met dit topsetje stoelen!
- Baseman
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Nieuw project - nieuwe thread; Tracktool!
Heel gaaf project dit! Tof dat je hem helemaal kaal trekt en er een echte racer van maakt!
Al vind ik het jammer dat er een turbomotor met (te)veel vermogen in komt. Persoonlijk had ik bij deze auto voor je TVS setup gekozen. Ik denk serieus dat het dan de ultieme tracktool zou zijn.
Of als je voor iets heel speciaals wil gaan (en bereid bent om diep in de buidel te tasten) een hoog-toerige NA motor bouwen zoals je vaak ziet in berg cup auto’s. Zoveel power als een geblazen motor zal je nooit halen, maar m.i. gaat er niets boven het aanzuiggeluid van een NA motor die >8500rpm draait!
Al vind ik het jammer dat er een turbomotor met (te)veel vermogen in komt. Persoonlijk had ik bij deze auto voor je TVS setup gekozen. Ik denk serieus dat het dan de ultieme tracktool zou zijn.
Of als je voor iets heel speciaals wil gaan (en bereid bent om diep in de buidel te tasten) een hoog-toerige NA motor bouwen zoals je vaak ziet in berg cup auto’s. Zoveel power als een geblazen motor zal je nooit halen, maar m.i. gaat er niets boven het aanzuiggeluid van een NA motor die >8500rpm draait!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Nieuw project - nieuwe thread; Tracktool!
Vrij simpel Brightley.
Ik kocht voor 6k pond een auto waarop een 1320 turbo KIT zat, dus incl alles wat er hij hoort.
Om hier een TVS in te lepelen komt echt veel duurder uit, en door een goede afstelling ben ik er zeker van dat dit uiteindelijk ook sneller is dan een TVS setup.
Koppelcurve is helemaal af te stellen naar wens, dus het wordt een lineaire koppelcurve, oplopend met vermogen. Meer zoals een Rotrex. Ik hoef die ‘duw’ niet te hebben, want dat werkt alleen maar tegen je op een circuit
Ik kocht voor 6k pond een auto waarop een 1320 turbo KIT zat, dus incl alles wat er hij hoort.
Om hier een TVS in te lepelen komt echt veel duurder uit, en door een goede afstelling ben ik er zeker van dat dit uiteindelijk ook sneller is dan een TVS setup.
Koppelcurve is helemaal af te stellen naar wens, dus het wordt een lineaire koppelcurve, oplopend met vermogen. Meer zoals een Rotrex. Ik hoef die ‘duw’ niet te hebben, want dat werkt alleen maar tegen je op een circuit
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Nieuw project - nieuwe thread; Tracktool!
Dan is het idd een logische keuze. Voor dat geld kun je niets anders moois bouwen.
Het wordt hoe dan ook een bommetje!
En nu niet alleen bouwen maar ook eens komen rijden, hè. Wordt tijd dat die raketten eens gelanceerd worden op het circuit!
Het wordt hoe dan ook een bommetje!
En nu niet alleen bouwen maar ook eens komen rijden, hè. Wordt tijd dat die raketten eens gelanceerd worden op het circuit!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Nieuw project - nieuwe thread; Tracktool!
Vandaag een pakket binnen gekregen van Minispeed / Beek
Klaas heeft een CAE shifter en Vibratechnics baksteun opgestuurd en heel erg mooi spul van DNA Racing.
Het gaat om fuseeverhogers, waarmee een verlaagde auto een neutraler stuurgedrag krijgt en voorste draagarmen. Normaal gesproken wordt er vaak Powerflex rubber gemonteerd maar in deze armen zitten pillowballs gemonteerd. Het doel is om zoveel mogelijk ‘rubberen’ verbindingen te vervangen door Pillowballs zodat alles minder ‘rek’ heeft en strakker stuurt.
Pillowballs zitten dadelijk:
- voorste camberplaten
- achterste topmounts
- control arms achter 2 sets
- voorste draagarmen
- achterste draagarmen
- achterste endlinks
Tot slot heb ik ook van Rik’s aanbieding gebruikt gemaakt en 3 sets Kumho V70A bandjes genomen in 215/40/17.
Trek ik een set velgen uit de voorraad van de zaak, en rij ik tot alles opgegumd is rond op 17x7.5J Team Dynamics rond
Klaas heeft een CAE shifter en Vibratechnics baksteun opgestuurd en heel erg mooi spul van DNA Racing.
Het gaat om fuseeverhogers, waarmee een verlaagde auto een neutraler stuurgedrag krijgt en voorste draagarmen. Normaal gesproken wordt er vaak Powerflex rubber gemonteerd maar in deze armen zitten pillowballs gemonteerd. Het doel is om zoveel mogelijk ‘rubberen’ verbindingen te vervangen door Pillowballs zodat alles minder ‘rek’ heeft en strakker stuurt.
Pillowballs zitten dadelijk:
- voorste camberplaten
- achterste topmounts
- control arms achter 2 sets
- voorste draagarmen
- achterste draagarmen
- achterste endlinks
Tot slot heb ik ook van Rik’s aanbieding gebruikt gemaakt en 3 sets Kumho V70A bandjes genomen in 215/40/17.
Trek ik een set velgen uit de voorraad van de zaak, en rij ik tot alles opgegumd is rond op 17x7.5J Team Dynamics rond
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: Nieuw project - nieuwe thread; Tracktool!
Wat is de status van dit project Davy? Geen updates meer?
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Onze sponsors