Database lek NewMINIclub forum!

Op de Nederlandse techwebsite Tweakers werd op 17 januari melding gemaakt dat gebruikersgegevens van verschillende Nederlandse websites gelekt zijn. Het forum van de NewMINIclub werd hier ook expliciet in genoemd.

Het zou een dump betreffen van de gebruikersgegevens van februari 2018. Echter is dit op dit moment niet te controleren omdat de gelekte gegevens inmiddels al zijn verwijderd. Het betreft de gegevens tot eind februari 2018.

Sinds maart 2018 is het nieuwe forum actief geworden en is daarmee het lek ook gedicht.

Gebruikers die zich na maart 2018 hebben geregistreerd zijn daardoor veiliggesteld.

Na onderzoek blijkt dat alleen de e-mail adressen bruikbaar / leesbaar zouden kunnen zijn. De wachtwoorden zijn vanaf phpBB versie 2 al versleuteld en daardoor niet leesbaar. Echter de hack kwam uit het forum die toen nog niet bijgewerkt was. En er bestaat altijd een kans dat het toch leesbaar zou kunnen zijn. De NewMINIclub heeft zelf niet de expertise noch de financiële middelen om een externe expert in te schakelen en dit uit te zoeken.

Wij zijn vanuit de privacy wetgeving verplicht dit lek te melden aan alle forumgebruikers. Daarom het dringende verzoek aan alle forumgebruikers, om het wachtwoord welke gebruikt werd voor het aanmelden op het NewMINIclub Forum zo spoedig mogelijk te wijzigen en deze niet meer te gebruiken. Veel gebruikers hanteren (helaas) vaak dezelfde wachtwoorden voor verschillende websites.

Bezoekers die het forum bezoeken zullen allemaal gedwongen worden om hun wachtwoord te wijzigen. Het wachtwoord zal ook moeten voldoen aan een aantal eisen (minimaal 10 karakters waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 symbool).

Wij doen alles wat mogelijk is om het nieuwe forum technisch beter te beveiligingen. Sinds wij het forum in maart 2018 hebben overgenomen zijn er verschillende updates geïnstalleerd en ook zijn er extra beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd.
Dit blijven we doen en we zijn daarom ook de verschillende leden dankbaar die ons hierbij helpen. Vooral ook diegene die het vandaag bij ons kenbaar hebben gemaakt.

Mocht je nu problemen hebben met het aanmelden of als je na aanleiding van dit bericht vragen hebt dan gaarne een e-mail versturen aan forum@newminiclub.nl .

Bestuur NewMINIclub en de beheerders van het forum.

F56 JCW Akropovic exhaust porn page 4

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
kokkel87
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 mei 2017, 16:27

13 sep 2018, 09:01

We gaan vrolijk verder met aanpassen van de JCW

Wat er en ondertussen al weer aan gedaan.

Middendemper uit de oem JCW uitlaat gehaald, geluid is nog niet helemaal naar wens maar dat komt door de KAT heat routine waardoor die koud en warm erg veel geluid maakt.
Na overleg met Beek Den Haag gaan die dit verwijderen en de auto gelijk voorzien van Stage 1 chip met finetune op de rollerbank voor net even wat meer OEMFFF :rijden ( komt in Oktober eerder hadden deze geen plek)

De voorbumper is ook iets veranderd, deze is voorzien van iets meer rode details en een EZ carbon onderlipje.
de halogeen verlichting in de kofferbak en dashkastje is vervangen voor led verlichting.

Wat is er besteld:
Eibach pro verlagingsveren van 20mm dit ivm het DDC onderstel
setje spacers 10mm voor 15mm achter met nieuw langere bouten.

Afbeelding

Auto is wel erg smerig op de foto I am sorry.
Gebruikersavatar
Mnrk
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 dec 2015, 16:09
Locatie: 076

13 sep 2018, 10:48

Erg dikke F56, zeker in deze kleurstelling. Ben benieuwd hoe ie erbij staat met de bestelde mods!
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 6223
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

15 sep 2018, 07:54

Lekker bezig. Die stage 1 ga je al erg leuk vinden....
kokkel87
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 mei 2017, 16:27

18 okt 2018, 11:40

We gaan weer volijk verder met aanpassen.

Afgelopen Vrijdag is de auto iets dichter bij de aarde gebracht.
Auto is voorzien van Eibach pro kit 15-20mm verlagingsveren.
Wereld van verschil kwa looks en ook zeker merkbaar met rijden, stuurt directer en scherper. Comfort is vergelijkbaar als met de stock veren, misschien op de korte knikjes wel iets comfortabeler.
Next Spacers erop, stage 1 tune tot 270 pk en 400 nm en de walgelijke RFT banden vervangen voor een setjes fatoenlijke pilot sport 4s banden.

stock hoogte
Afbeelding

Eibach hoogte
Afbeelding

Totaal plaatje
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 229
Lid geworden op: 23 feb 2013, 11:03
Locatie: Enschede

18 okt 2018, 13:46

Die verlaging doet hem heel erg goed 👍
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S, 1991 Mini Cooper, 2007 Ford S-Max 2.5T, 1986 VW T3 Westfalia, 2000 VW T4 California
Gebruikersavatar
Daniel_S
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 933
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26
Locatie: Odijk

18 okt 2018, 14:57

Markos schreef:Die verlaging doet hem heel erg goed Afbeelding
Zekers. Staat er mooi bij!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pboy_007
Be Mini
Be Mini
Berichten: 531
Lid geworden op: 19 okt 2014, 09:24
Locatie: Almere
Contacteer:

19 okt 2018, 10:41

Staat zo veel beter die verlaging :icon_top: :Foto
My Thunder Grey!
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 24835
Lid geworden op: 28 dec 2006, 18:48
Locatie: Deventer

19 okt 2018, 11:04

Ja veel beter zo Al mag die van mij nog een paar cm lager


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
kokkel87
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 mei 2017, 16:27

19 okt 2018, 21:26

speedy schreef:
19 okt 2018, 11:04
Ja veel beter zo Afbeelding Al mag die van mij nog een paar cm lager Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Voor dagelijks gebruik is dit precies goed, heb echt geen zin om als een slak over drempels te rijden.
kokkel87
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 mei 2017, 16:27

01 dec 2018, 11:58

Zo de JCW is weer terug van Beek Auto Racing in Den Haag en wat hebben ze top werk afgeleverd.

Het resultaat is ver boven verwachting.

De auto zou standaard 231pk en 320nm moeten hebben vanaf fabriek, op de dyno tijdens de eerste run kwam er een vermogen van 248pk en 366nm( Stock!!!💪) naar boven op 95 benzine.

Om toch eens gek te doen hebben we een run gemaakt op stage1 zonder begrenzing van het koppel. Hier kwam een vermogen uit van 289pk en 495nm😲.
Het is ook duidelijk dat de koppeling dit niet leuk vind voor dagelijks gebruik, en het koppel is terug gezet naar maximaal 402nm en over een mooie lijn en een bruikbaar koppel van 370-380nm van 2000rpm tot 5800rpm!!!
Het vermogen zijn we gestopt op net geen 295pk.😍
De auto is een beest op de weg en alles gaat zo soepel bizar.

Resultaat =294.2pk en 402nm( begrensd)
Waardes waar ik op had gehoopt maar absoluut niet had verwacht.

Als leuke bijkomstigheid is de auto aanzienlijk zuiniger geworden met normaal rijden.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jerroo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 694
Lid geworden op: 07 nov 2016, 18:35
Locatie: Huizen nh

05 dec 2018, 22:28

moddervet zeg, prachtige auto, heb je nog de standaard intercooler ? of is die bij de tuning verwisseld voor een grotere ? enjoy the power, in speed we trust . :icon_top:
R50/R53/F56F56SF56JCW.Pro
harmless85
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 316
Lid geworden op: 02 nov 2012, 13:30
Locatie: avenhorn
Contacteer:

06 dec 2018, 12:03

welke glascoating gebruik je als ik vragen mag?

ik ben bekend met:

-modesta
-ceramic pro
-maxprotect
-opticoat

zelf heb ik max protect er op zitten van jurgcardetailing
kokkel87
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 mei 2017, 16:27

06 dec 2018, 12:58

jerroo schreef:
05 dec 2018, 22:28
moddervet zeg, prachtige auto, heb je nog de standaard intercooler ? of is die bij de tuning verwisseld voor een grotere ? enjoy the power, in speed we trust . :icon_top:
De auto is helemaal stock op de IGT paneel filter en resonator delete na dan.

Met Decat, air intake en Fmic gaat die ver over de 300pk. Die mogelijk hadden we nu ook al maar dan had er een stuk meer koppel op de bak gekomen wat gewoon niet goed gaat, nu hebben we al erg veel terug moeten regelen.

Zou er een aangepaste bak/ koppeling in zitten is 300pk en 500nm makkelijk haalbaar.
kokkel87
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 mei 2017, 16:27

06 dec 2018, 13:01

harmless85 schreef:
06 dec 2018, 12:03
welke glascoating gebruik je als ik vragen mag?

ik ben bekend met:

-modesta
-ceramic pro
-maxprotect
-opticoat

zelf heb ik max protect er op zitten van jurgcardetailing
Gebruik meerdere In diverse prijsklasse.
bijvoorbeeld Gyeon in de glascoat & Fusso als PTFE coat.
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 6223
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

06 dec 2018, 13:57

Dat zal echt gaan als een raket. Zoals ik op Facebook al schreef ben benieuwd wie er binnen de club als eerst echt los gaat op een F56 JCW. En dan heb ik het over koppeling, decat, intercooler misschien zelfs een iets grotere hybride turbo.
Dan moet je volgens mij zo de 350pk en 550nm kunnen halen.
Plaats reactie

Terug naar “Show your ride”