De PW F56 Cooper van Ivo en Géraldine (p. 2 Union Jack lampen + bruiloft)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

De PW F56 Cooper van Ivo en Géraldine (p. 2 Union Jack lampen + bruiloft)

15 aug 2018, 12:55

Na 3 jaar en 85.000 geweldige kilometers in de R55 Clubman JCW is het tijd voor wat nieuws. We genoten nog elke rit van de Clubman, maar omdat we momenteel tegen de 40.000 km per jaar rijden hebben we besloten de Clubman te verkopen en naar wat anders op zoek te gaan. Dat het weer een MINI moest worden stond vast. Dat het een derde generatie New MINI moest worden ook. Een F54 Clubman zou dan een voor de hand liggende optie zijn. Ik vind het een erg fijne en mooie auto, maar toch wel erg groot en zwaar en daardoor naar mijn mening wat minder leuk om te rijden. Bovendien zit ik meestal alleen in de auto. Een F55 is natuurlijk ook wat praktischer dan een 3-deurs, maar vind ik qua lijn niet zo mooi. Het moest dus een jong gebruikte F56 gaan worden. De eisen waren een lage kilometerstand, MINI Next garantie en de juiste opties (o.a. LED-koplampen, het grote navigatiesysteem, sportstoelen en het liefst ook panoramadak).
Na een uitgebreide zoekopdracht op de verschillende occasionsites had ik een aantal mooie exemplaren gevonden. We hebben verschillende F56's verspreid door het land bekeken en gereden en kwamen als laatste terecht bij Kalfsbeek in Schiedam. We kwamen kijken naar een Electric Blue Cooper, maar dat was toch niet onze kleur. Vervolgens wees de verkoper ons op een Pepper White Cooper die ze net die middag uitgebreid op de foto hadden gezet. Eigenlijk stond Pepper White niet op ons lijstje, maar toen we deze zagen staan waren we verkocht. Bouwjaar 2016, 21.000 km en alle opties die we wilden (inclusief het panoramadak). Ook bleek deze auto Variable Damper Control te hebben, een optie die je niet veel tegenkomt bij Coopers. Na een proefrit en een fijn gesprek met verkoper Joost hebben we de knoop doorgehakt en de auto gekocht.
Afgelopen zaterdag hebben we onze nieuwe vriend opgehaald. De eerste 500 km zitten er inmiddels op en dat is zeer goed bevallen. De F56 is in veel opzichten (vooral in het interieur) een gigantische stap vooruit ten opzichte van onze R55. Alles is een stuk volwassener dan we gewend zijn, maar toch is het nog altijd erg leuk sturen en voelt ie (waarschijnlijk door de kortere wielbasis) nog wat wendbaarder aan dan de R55. Natuurlijk is ie een stuk minder snel dan de R55 JCW en hebben we niet meer het heerlijke gepruttel en geknal uit de uitlaat, maar ik vind de driecilinder een heerlijk motortje. Kortom: we zijn erg blij met overstap naar de F56 en het is ook weer erg lekker om in een bijna nieuwe auto te rijden.
Natuurlijk gaan er nog wel wat dingetjes veranderen aan onze F56. De huidige wielen staan 'm prima, maar zullen waarschijnlijk de winterwielen gaan worden. Volgend jaar komt er dan een setje zwarte 17 inch voor de zomer. Verder zullen er waarschijnlijk nog wat meer zwarte accenten aangebracht worden (zoals de kofferklepgreep en als het mogelijk is een zwarte S-tankdop) en misschien t.z.t. ook een keer andere striping. En als iemand nog ideeën heeft voor andere mods: brand los!

Hier de eerste foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ivo op 05 nov 2018, 17:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: De PW F56 Cooper van Ivo en Géraldine

15 aug 2018, 13:09

Mooie Coopert! Veel veilige kilometers toegewenst en maar snel eerste Mini toerritje doen.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1964
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: De PW F56 Cooper van Ivo en Géraldine

15 aug 2018, 15:56

Mooie PW Cooper Ivo. Daar gaan jullie de komende kilometers vast (ook) met een grote grijns in rondrijden.
Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: De PW F56 Cooper van Ivo en Géraldine

15 aug 2018, 16:30

Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. Geniet ervan!
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pboy_007
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Almere
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 okt 2014, 09:24

Re: De PW F56 Cooper van Ivo en Géraldine

15 aug 2018, 16:36

Hele mooi F 56 Ivo daar ga je nog heel veel plezier mee hebben.
Ik heb de F56s en zou niet meer terug willen, op dit scherm kun je ook films afspelen he,
en even een live time code kopen voor je nav dat heb ik ook kun je hem elk half jaar update.
even 1 a2 meter zwarte folie bij rajko kopen en de greep en ringen be-plakken.
nou heel veel plezier ermee maar dat zal vast wel goed komen. :icon_top: :Foto
My Thunder Grey!
Afbeelding
Afbeelding
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: De PW F56 Cooper van Ivo en Géraldine

15 aug 2018, 18:05

Gefeliciteerd Ivo en Geraldine. Gaan jullie veel plezier mee beleven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: De PW F56 Cooper van Ivo en Géraldine

15 aug 2018, 21:22

Mooie en nette Cooper! :icon_top: Beide veel veilige en plezierige kilometers gewenst.

En qua mods: S-pedalen, zwarte omlijsting grill, Pepper White koplamp- en achterlichtringen,.... D'r zijn vast wat mede-forummers met nog vele ideeën.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: De PW F56 Cooper van Ivo en Géraldine

16 aug 2018, 20:02

Gefeliciteerd en veel veilige KM’s
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: De PW F56 Cooper van Ivo en Géraldine

16 aug 2018, 20:11

Van harte met deze mooie volle dikke mini ! Ja vooral de kwaliteit vergeleken met de vorige is fors toegenomen het is gewoon nu een kleine luxe aangekleden bmw en vooral u mooie sportstoelen doen het goed. Overigenns mag het ook wel want wat zijn ze duur zeg ... nieuw of 2e hands...
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

Re: De PW F56 Cooper van Ivo en Géraldine

16 aug 2018, 23:19

Thanks allemaal! De kwaliteitsbeleving vind ik inderdaad erg goed. De heerlijk zittende sportstoelen, het geluid als je een deur sluit, het gevoel bij het indrukken van een knopje, de bediening van het navigatiesysteem: allemaal perfect voor elkaar en niet meer te vergelijken met mijn vorige MINI's.
Afbeelding
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: De PW F56 Cooper van Ivo en Géraldine

17 aug 2018, 11:46

Zeg je daarmee ook doe je oude mini r55 of r56 maar snel weg want het is echt niks meer ? Want wat mij zo tegen staat in het nieuwe model dat is de grote. Jullie mooie mini doet namelijk haast niet meer onder als de eerste generatie bmw 1 serie. En dat vindt ik zo jammer nog steeds dat het compacte weg is gedaan voor een grote dikke Duitser ;)
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

Re: De PW F56 Cooper van Ivo en Géraldine

17 aug 2018, 14:57

Ben1 schreef:
17 aug 2018, 11:46
Zeg je daarmee ook doe je oude mini r55 of r56 maar snel weg want het is echt niks meer ? Want wat mij zo tegen staat in het nieuwe model dat is de grote. Jullie mooie mini doet namelijk haast niet meer onder als de eerste generatie bmw 1 serie. En dat vindt ik zo jammer nog steeds dat het compacte weg is gedaan voor een grote dikke Duitser ;)
Nee, dat zeg ik zeker niet. Heb altijd met erg veel plezier in de vorige generaties MINI gereden. Maar kwalitatief en qua afwerking vond ik deze MINI's toch echt wel een stukje minder dan een BMW uit die periode, terwijl de prijs wel BMW-waardig was. Bij deze derde generatie vind ik de afwerking wel op het BMW-niveau, zoals je voor de prijs mag verwachten. En natuurlijk is de MINI elke generatie wat gegroeid (dat geldt eigenlijk voor bijna elke nieuwe auto), o.a. door de toegenomen veiligheidseisen, maar de F56 is nog altijd zo'n 40 cm korter dan de eerste 1-Serie en 20 cm korter dan een nieuwe Polo. Voor de huidige tijd dus toch nog aardig compact model.
Afbeelding
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: De PW F56 Cooper van Ivo en Géraldine

17 aug 2018, 15:26

Bedankt voor je uitleg helder. En inderdaad het vorige type met name de r55 en de r56 was erg duur betaalt. Maar begreep wel dat de clubman met het deurtje zo duur was om te maken dat de marge dankzij de clubman weer minimaal was... en hou ons op de hoogte hoe met name de motor bevalt.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: De PW F56 Cooper van Ivo en Géraldine

18 aug 2018, 20:48

Ivo en Geraldine, nogmaals van harte gefeliciteerd met de nieuwe aankoop, mooie complete Cooper. Elk nieuw model heeft weer nieuwe verbeteringen tov een vorig model maar moet zeggen dat ik met de R56 en nu met de R55 erbij nog steeds veel plezier beleef. Mijn R55 is het facelift model en dat is al weer een verbetering tov de R56 pre facelift model vwb bediening Navigatie/de standaard/ DAB radio etc en ook vwb motor, deze is veel rustig, heeft ook bekleding aan binnenzijde motorkap, is wat minder rauw als de R56.

Wat Ben al aangeeft zijn de F-series er niet kleiner op geworden, weet niet wat ze kwa gewicht doen tov de R-series maar zal zeker hartstikke fijn rijden. Vind het interieur van de nieuwe F-series echt hartstikke gaaf en dan de sportstoelen zitten ook fantastisch met die goede verstelbare ondersteuning aan de voorzijde van de stoel. Ik heb er geen rijervaring mee dus kan ook niet vergelijken, misschien ook maar beter anders wil ik straks ook een F-serie :wink:

Heel veel (rij)plezier :rijden met de nieuwe aanwinst Ivo :icon_top:
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

Re: De PW F56 Cooper van Ivo en Géraldine

10 sep 2018, 11:30

Inmiddels is de MINI vier weken in ons bezit. We hebben er al bijna 4.000 km op gezet en dat is zeer goed bevallen. Om onze Cooper een beetje een eigen gezicht te geven heb ik vorige week een bezoekje aan Rajko van 13th Concepts gebracht. Daar zijn de volgende dingen gedaan:

- Originele striping verwijderen
- Nieuwe striping op motorkap en achterklep
- Black jack op panoramadak
- Black jack op A-panelen
- Kofferklepgreep zwart gewrapt
- Handgrepen op de deuren zwart gewrapt

Ik ben erg tevreden met het resultaat. Hier wat plaatjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”