Marcel's R52 - Update 23-8-2019 / BBS velgen

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
DennisR53
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 165
Lid geworden op: 03 aug 2016, 12:47

Re: Marcel's R52 - Winter project / Forged engine / blok inbouwen / Update 26-1-2019

28 jan 2019, 16:03

Minimaastricht schreef:
26 jan 2019, 23:09
DennisR53 schreef:Nice Marcel! Goed bezig man. Ben benieuwd als hij af is!
Take you for a spinnnnnnn AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Looking forward to it :rijden
My Mini Cooper S R53 Checkmate 2007 Astro Black.
See my Show Your Ride
Afbeelding
Born to be Wild!
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Marcel's R52 - Winter project / Forged engine / blok inbouwen / Update 26-1-2019

28 jan 2019, 19:13

Elke update denk ik weer 'dat wil ik ook doen!' :icon_top:
Minimaastricht
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Maastricht
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:57

Re: Marcel's R52 - Winter project / Forged engine / blok inbouwen / Update 26-1-2019

28 jan 2019, 19:46

Mnrk schreef:Elke update denk ik weer 'dat wil ik ook doen!' :icon_top:
Ik heb er ook een hele lange tijd tegenaan gekeken. Je moet gewoon keuzes maken in uitgaven en een tijd accepteren dat je auto veel geld gaat vragen. Verwacht niet dat alles in een keer binnen is en haal beetje bij beetje de onderdelen van her en der. Davy (GeaR53) kan je vertellen wat goede keuzes zijn en wellicht helpen met het bij elkaar zoeken van onderdelen. En dan is het altijd aan te raden om bij het echte bouwen wat hulp van een pro te vragen. Al is het alleen maar om het risico van een een amateur te vermijden. Ik heb daar met Martijn Schols (Schols auto’s Meijel) prima afspraken mee kunnen maken. Trust me.... ben blij dat we de finish zien maar uit ervaring weet ik dat modden nooit zal stoppen.

Succes!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Zie hier voor mijn "Who are you".
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Marcel's R52 - Winter project / Forged engine / blok inbouwen / Update 26-1-2019

20 feb 2019, 09:05

Marcel, zit er nu (straks) nog een Sprintex compressor op? Ik meen me te herinneren dat je die op de R53 gemonteerd had maar kan het zo 1, 2, 3 niet terugvinden...
Minimaastricht
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Maastricht
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:57

Re: Marcel's R52 - Winter project / Forged engine / blok inbouwen / Update 26-1-2019

03 mar 2019, 01:32

Mnrk schreef:Marcel, zit er nu (straks) nog een Sprintex compressor op? Ik meen me te herinneren dat je die op de R53 gemonteerd had maar kan het zo 1, 2, 3 niet terugvinden...
Yes; die blijft er voorlopig op. In ieder geval is blok nu klaar voor groter en beter. Keep on modding.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Zie hier voor mijn "Who are you".
Minimaastricht
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Maastricht
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:57

Re: Marcel's R52 - Winter project / Forged engine / blok inbouwen / Update 26-1-2019

03 mar 2019, 01:35

Kleine update: door mijn doordeweekse werkzaamheden is de voortgang traag. De motor zit erin, een oil catch gemonteerd, een paar beugels voor de olie koeler gemaakt, olie koeler gemonteerd en uiteindelijk hebben we de auto gestart onder toeziend oog van Martijn en zijn team. Zullen nog moeten kijken naar de tune op de Vi-PEC ECU, hij loopt een beetje ruw stationair. Maar dat is een kwestie van tijd want hulp is al onderweg. Afbeelding. Gelukkig geen lekkages, geen storing lampjes die branden en een lopende motor. Dit is spec list tot op heden:
Wiseco pistons
1320 connecting rods
ARP rod bolts
RMW head bolts
RMW big valve head
TTV single mass flywheel
Clutch: Organic Helix autosport
Sprintex Compressor 64mm pulley
550cc injectors
469 catcam
Vi-PEC Ecu
GP intercooler
Janspeed header with decat
Miltek exhaust
DaveF airbox
VGS Mod
Oil cooler
Oil catch can

To do:
Stationair toerental fixen
Diverse klein werk
Get it tuned!

Follow my adventures on Instagram: minimaastricht043

To be continued....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Zie hier voor mijn "Who are you".
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Marcel's R52 - Winter project / Forged engine / blok inbouwen / Update 3-3-2019

04 mar 2019, 14:20

Nice, lekker bezig weer! Fijn dat het einde in zicht is, mooi op tijd voor de lente :zon
Minimaastricht
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Maastricht
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:57

Re: Marcel's R52 - Winter project / Forged engine / blok inbouwen / Update 3-3-2019

17 mar 2019, 22:28

Update: vandaag de focus op het werkend krijgen van de AEM wideband Lambda sensor doorgelust op de originele motor bekabeling van de Mini. Na het starten van de auto kregen we geen gangbare AFR waarden door op het scherm van de Vi-PEC setup software. Thomas (#1320mini) kwam ons te hulp en heeft getracht via een teamviewer verbinding om de sensor middels softwarematige instellingen werkend te krijgen. Helaas was de conclusie dat we elke stekkerverbinding moesten checken. Met de instructies van Thomas en de hulp van Rens hebben we hem dan eindelijk werkend gekregen. Eindelijk! Tijd om de motor in te rijden. Special dank aan Thomas en Rens voor de hulp.

To do:
Run in the engine
A lot of small things
Get it tuned!

Follow my adventures on Instagram: minimaastricht043

To be continued....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Zie hier voor mijn "Who are you".
Minimaastricht
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Maastricht
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:57

Re: Marcel's R52 - Winter project / Forged engine / Wideband Lambda / Update 15-3-2019

31 mar 2019, 00:05

En zoals zo vaak zijn de laatste dingen hetgeen de meeste aandacht en tijd vragen. Wat laatste dingen gedaan: 2 wiellagers vervangen (nadeel van laag rijden), de schroefset 1cm ophoog geschroefd (Afbeelding..... toch wel spannend elke vluchtheuvel incl GP skirts), condensor van de airconditioning vervangen en het systeem voorzien van nieuw freon gas en auto klaar gemaakt voor de APK door tijdelijk de decat te vervangen voor een Tomcat en de achterlichten terug naar OEM te brengen. In het kort: hij is niet door de keuring gekomen. Afbeelding. De CO waarden waren ver van wat vereist is. Gelukkig was hulp al onderweg: @Rens heeft zijn laptop erbij gepakt en zo hebben we de Vi-Pec map aangepast zodat de waarden op stationair en 2000 tpm oké zijn. De cabbie gaat deze week op herkeuring. Laten we hopen dat alles vanaf hier goed gaat. Zon begint al te schijnen en IK WIL RIJDEN! Afbeelding.

To do:
Spoorstang links & rechts
Uitlijnen
Get it tuned!

Follow my adventures on Instagram: minimaastricht043

To be continued....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Zie hier voor mijn "Who are you".
Minimaastricht
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Maastricht
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:57

Re: Marcel's R52 - Winter project / Forged engine / Last bits & APK fail / Update 30-3-2019

09 apr 2019, 23:46

Eindelijk.... na al het werk en geduld is afgelopen zaterdag de dag gekomen dat ik legaal weer de weg op kan. Hij is door de APK gekomen. Zon schijnt en er is dus geen beter excuus om het cabrio dak open te zetten. Moet nog wat kleine dingen uitzoeken en uiteraard laten tunen om alles tot een geheel te brengen qua mods. Ik ga er enorm van genieten voor nu, de rest volgt wel een keer. Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En deze dan.... in het mooie Limburgse heuvel landschap.....
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Zie hier voor mijn "Who are you".
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Marcel's R52 - Winter project / Forged engine / Last bits & APK succes / Update 7-4-2019

10 apr 2019, 07:46

Heel dik en op tijd voor het mooie weer. Geniet er lekker van.
Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Marcel's R52 - Winter project / Forged engine / Last bits & APK succes / Update 7-4-2019

10 apr 2019, 07:49

Heel erg fraai. Zal lekker klinken!

Denk dat de GP2 zich eenzaam voelt nu bij Martijn.... denk dat we die ook binnenkort maar gaan ophalen.
Gebruikersavatar
MiniG043
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Maastricht
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:17

Re: Marcel's R52 - Winter project / Forged engine / Last bits & APK succes / Update 7-4-2019

10 apr 2019, 12:23

Lekker bezig marcel de laatste loodjes! Binnenkort snel een shootje doen :D
Minimaastricht
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Maastricht
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:57

Re: Marcel's R52 - Winter project / Forged engine / Last bits & APK succes / Update 7-4-2019

11 mei 2019, 14:05

Afgelopen weekend de spoorstangen gedaan; vandaag uitlijnen. Op advies voor 1.5 graden, achter 1.25 graden en een beetje toespoor.

Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Zie hier voor mijn "Who are you".
Minimaastricht
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Maastricht
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:57

Marcel's R52 - Update 12-8-2019

12 aug 2019, 23:48

En dus.... het is weer even geleden dat ik mijn forum pagina voorzien heb van een update; tegenwoordig post ik op geregelde basis wat voortgang op Instagram (#minimaastricht043) maar het forum blijft altijd toch de veilige thuis basis. Afbeelding

Een korte samenvatting van mijn avonturen:

Inrijden:
De auto is inmiddels ingereden en heeft zijn olie- & filter wissel gehad. Definitief overgestapt op Motul 5W40.

Afbeelding

Nieuwe krukas pulley:
Preventief een ATI super Damper (0%) erop gezet.

Afbeelding

Photoshoot:
Wat leuke foto’s genomen (thanks Glenn) in en rond Maastricht. Goed om je dan te realiseren hoeveel tijd en inzet erin zit en hoeveel vreugde en nieuwe contacten / vrienden ermee gewonnen hebt. Super.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meeting Strijp 2019
Leuke meeting met enkele leden bijgewoond; samen met Davy eindelijk onze Cabbie’s naast elkaar gezet en door Kevin op de digitale plaat laten vastleggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe velgen:
Samen met Davy in Rotterdam in juli een setje BBS RC323 gescoord. Ze liggen al een tijdje bij de coater (zomerverlof Afbeelding) maar ik verwacht ze op korte termijn terug. Banden zijn wel al binnen; Federal 595 RS-R in 215/40/17. Lekkere plak bandjes!

Afbeelding

Afbeelding

4000 plus toeren.... AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
In afwachting van Thomas (1320 Mini) heeft Rens de map op de Vipec live afgesteld zodat ik hem kan doortrekken tot 5500-6000 tpm. De knallen, de toevallige vlammetjes en de launch control zijn weer actief. Uiteindelijk hebben we wel gezien dat op 5739 rpm we op 80% duty cycle zaten met de 550cc injectors. Als we gaan door tunen naar 7500 tpm plus zullen deze dus niet meer afdoende zijn. Daarom besloten om 650cc injectors te bestellen.... just to be sure she gets her drink. Afbeelding.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar vooral:
Genieten van het open dak wanneer het maar kan. Cabbie.... geen dag spijt van gehad.

Afbeelding

Keep you all posted!

Follow my adventures on Instagram: #minimaastricht043






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Zie hier voor mijn "Who are you".

Terug naar “Show your ride”