Dutchie | Cooper S R53 | Hoff Performance

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Dutchie | Cooper S R53 | Hoff Performance

27 sep 2018, 22:12

Is ook al een behoorlijke kilometerstand.
Jammer dat ie niet zo goed onderhouden is als gezegd.
Motorsteun rv is bij de mijne ook al vervangen. 1 uitlaatbeugel ook al gelast.
Iedere serie heeft zijn zelfde zwakke punten blijkbaar.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: Dutchie | Cooper S R53 | Hoff Performance

28 sep 2018, 01:04

Dat van die charger Kun je die garage niet kwalijk nemen. Dat gaat zelfs bij de dealers en merkgarages fout. Deels omdat eaton destijds zei dat het lifetime oil was. Inmiddels weet iedereen, dat dat niet klopt. Compressie is gewoon een hit & miss. Er zijn blokken bij die na 80k al compressie missen, en er zijn er die 250k rond rijden zonder enig probleem.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Dutchie | Cooper S R53 | Hoff Performance

28 sep 2018, 11:34

Wat is eigenlijk het advies bij de charger olie? Bij hoeveel km?
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Helmond
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 mar 2014, 09:41

Re: Dutchie | Cooper S R53 | Hoff Performance

28 sep 2018, 11:48

Kan de garage natuurlijk niet overal de schuld van geven, echter mistte deze motor zoveel compressie dat je met nauwelijks kracht de motor rond kon slingeren, had ook nul vermogen, riemen waren oud en vertoonden scheuren, de koppeling slipte en was totaal versleten, motorsteunen had ik al aangegeven, de afgebroken uitlaat beugel zie je van ver af al hangen, de fuseekogels waren makkelijk te voelen, de supercharger is inderdaad een hekelpunt, maar deze maakte zo'n godsgruwelijke herrie, dat was niet te missen.

Om dan te zeggen "De auto is goed, en klaar voor verkoop" kan ik me dan niet goed voorstellen. Eerder een gevalletje "Weet je wat meneer, ik zou 'm zo snel mogelijk weg doen, want dit wordt een dure reparatie". De auto had 6000km geleden een oliebeurt gehad, dus er is wel wat aan gedaan. Maar "Deze auto is in goede staat", wat in de advertentie stond, is echt wel gelogen.

Eerlijkheid duurt het langst :icon_top:
HOFF PERFORMANCE
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Helmond
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 mar 2014, 09:41

Re: Dutchie | Cooper S R53 | Hoff Performance

28 sep 2018, 11:50

Daveke schreef:
28 sep 2018, 01:04
Dat van die charger Kun je die garage niet kwalijk nemen. Dat gaat zelfs bij de dealers en merkgarages fout. Deels omdat eaton destijds zei dat het lifetime oil was. Inmiddels weet iedereen, dat dat niet klopt. Compressie is gewoon een hit & miss. Er zijn blokken bij die na 80k al compressie missen, en er zijn er die 250k rond rijden zonder enig probleem.
Ja dat klopt, het probleem bij deze was vooral dat ie is gaan lekken, en er dus geen olie meer in zat.

En compressie is inderdaad een hit & miss, maar zo weinig compressie hebben dat ie geen vermogen meer levert en je de motor met de hand rond kan slingeren, lijkt mij voor een garage bedrijf toch wel een teken om een compressie test uit te voeren.
HOFF PERFORMANCE
Gebruikersavatar
Sanderz
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Vld
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:14

Re: Dutchie | Cooper S R53 | Hoff Performance

28 sep 2018, 18:52

Aha dus door dit ding is de ringpact nog niet klaar.

Wat is dit ding opgeknapt zeg!
2003 R53
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Helmond
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 mar 2014, 09:41

Re: Dutchie | Cooper S R53 | Hoff Performance

09 okt 2018, 13:38

Sanderz schreef:
28 sep 2018, 18:52
Aha dus door dit ding is de ringpact nog niet klaar.
Dat, maar ook nog mijn eigen daily tussendoor, en de driftpact... en dan komt pas de ringpact :X
HOFF PERFORMANCE
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Helmond
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 mar 2014, 09:41

Re: Dutchie | Cooper S R53 | Hoff Performance

19 nov 2018, 16:21

Inmiddels 2500km verder, en wat een beestje is het! motortje loopt zijde zacht, trekt als een idioot, en geeft tot dusver geen problemen!

Wel zit ik met een rare vibraties in 1 en 2 onder de 3000 toeren. Aandrijfassen vervangen (een tussenlager bleek aan zijn eind te zijn), maar het is nog niet vertrokken. Motorsteunen zien er okay uit, maar zou zou een van deze het vibreren kunnen veroorzaken?
HOFF PERFORMANCE
Gebruikersavatar
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Helmond
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 mar 2014, 09:41

Re: Dutchie | Cooper S R53 | Hoff Performance

19 nov 2018, 16:21

Inmiddels 2500km verder, en wat een beestje is het! motortje loopt zijde zacht, trekt als een idioot, en geeft tot dusver geen problemen!

Wel zit ik met een rare vibraties in 1 en 2 onder de 3000 toeren. Aandrijfassen vervangen (een tussenlager bleek aan zijn eind te zijn), maar het is nog niet vertrokken. Motorsteunen zien er okay uit, maar zou zou een van deze het vibreren kunnen veroorzaken?
HOFF PERFORMANCE

Terug naar “Show your ride”