Nieuwe rode Cooper S

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Bosi
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 jul 2018, 16:09

Nieuwe rode Cooper S

25 sep 2018, 21:23

Daar is die dan de aangekondigde show ride. Nog niet heel spectaculair omdat we vanwege het slechte weer nog geen goede foto's hebben kunnen nemen maar dit is ze dan :D .


Afbeelding



Afbeelding

Op een paar deukjes in het dak en wat krasjes rondom een mooie auto van elf jaar oud om te zien. Blinkt niet uit in de opties maar heerlijk om mee te rijden.
Uit 2007 met 139K originele km's op de teller.

Wensen lijstje? Genoeg maar ik weet nog niet wat daar van gaat komen. Bijvoorbeeld:
- Dakje uitdeuken en zwart wrappen of laten spuiten
- Als dat dan ook nog zwarte velgen
- Twee zonnekleppen vervangen, dekseltjes voor spiegeltje stuk. Zie topic gevraagd/gezocht.
- Carkit inbouwen of opties uitbreiden en via stuur bedienbaar maken
- rode lak is niet overal dezelfde kleur, onderzoeken of dit nog egaal te krijgen is met poetsen (wax) of anders.

Ik zal vast nog wel iets vergeten maar dat komt dan later wel.

Nu maar eens op zoek naar de volgende mini meet (Bakel?). Lijkt me leuk om weer te ontdekken wat iedereen zoal doet met zijn mini en of dit nog nieuwe ideeën oplevert.
Suggesties zijn van harte welkom.
Laatst gewijzigd door Bosi op 04 okt 2018, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Nieuwe rode Cooper S

29 sep 2018, 14:09

Nette MINI Bosi :icon_top: . Ik heb zelf naast een R55 Cooper Clubman ook een R56 Cooper van 12 jaar oud. Rijdt nog lekker en met de nodige TLC kun je nog wel een tijdje vooruit. Bij rode lak heb je altijd eerder kans op verweerde lak dus een goede poetsbeurt met polijsten en in de was zetten kom je al een heel eind. Voor de zonnekleppen even Ronald Weel benaderen van MINIparts24 (www.miniparts24.nl), die heeft genoeg 2de generatie (sloop)MINI's staan dus ik denk dat je die bij hem wel kan bemachtigen.

Dan ga ik je de 14de wel zien bij de Brabantse MINI dag, kom dan met de R55 Clubman Cooper Hampton.

Mvg. Milco
Gebruikersavatar
Bosi
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 jul 2018, 16:09

Re: Nieuwe rode Cooper S

04 okt 2018, 21:37

He Milco, Bedankt voor je reactie.

Heb de zonneklepjes intussen via Cas van het forum en de volgende aanvraag is alweer uitgezet voor zonnewering in de zijruiten en achterruit.
daarnaast ben ik me aan het inlezen voor een carkit. Een Parrot vind ik te simpel en zou dit het liefst via bluetooth regelen met stuurwiel bediening.
Veel opties Dension, GROM etc maar ben er nog niet uit.

Ik ga zeker naar de Brabantse MINI dag. Tot dan.
Gebruikersavatar
Bosi
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 jul 2018, 16:09

Re: Nieuwe rode Cooper S

07 okt 2018, 20:42

Vandaag de mini dan maar eens gewassen en in de wax gezet.
Zelfs met zo'n klein autootje ben je daar toch een hele tijd mee zoet. :)

Afgelopen vrijdag Sonax Polish en Wax in de kleur rood gehaald met color pen in dezelfde kleur.
Op de bumper achter zit een schamp schade van ongeveer 10 cm breed met meerdere lichte (witte) strepen boven elkaar.
Color pen erover...polish en wax rover...en zo goed als weg. Alleen als je goed kijkt zie je streepjes nog.
Ben benieuwd hoe snel ze weer terug komen.

Vandaag verder met de auto en bijna alles kunnen doen. Op de achterkant en het dak na.
Velgen voor schoongemaakt, achter moeten nog.

Vooral achter de afsluitklep rondom de tankdop was het heel erg vies en dit ziet er nu weer als nieuw uit.
De kunststof ring om de afsluitklep heb ik er af gehad, deze zit nog maar met een kunststof haakje vast. De andere twee zijn afgebroken.
Volgens mij komt deze ook van een andere mini omdat de kleur iets afwijkt van het plaatwerk.
Maar eens op zoek naar een originele Chili Red die qua kleur beter past en alle drie de nokjes heeft.

Verder ben ik erachter gekomen dat de inlaat (dat geen inlaat is :? ) in de motorkap en de gril in de bumper gedeeltelijk los zitten.
Dit komt ook op het actiepunten lijstje om te verhelpen.
Gebruikersavatar
Bosi
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 jul 2018, 16:09

Re: Nieuwe rode Cooper S

15 okt 2018, 21:47

Nadat we helemaal klaar waren met de mini in de wax zetten hebben we hem afgelopen weekend meegenomen voor een fotoshoot.


Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Helemaal blij! :Foto
78Ray
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Elburg
Berichten: 326
Lid geworden op: 04 aug 2015, 16:26

Re: Nieuwe rode Cooper S

21 okt 2018, 11:50

Bosi schreef:He Milco, Bedankt voor je reactie.

Heb de zonneklepjes intussen via Cas van het forum en de volgende aanvraag is alweer uitgezet voor zonnewering in de zijruiten en achterruit.
daarnaast ben ik me aan het inlezen voor een carkit. Een Parrot vind ik te simpel en zou dit het liefst via bluetooth regelen met stuurwiel bediening.
Veel opties Dension, GROM etc maar ben er nog niet uit.

Ik ga zeker naar de Brabantse MINI dag. Tot dan.
Ik heb zelf de GROMM BT, bevalt super en is makkelijk in te bouwen. Geen extra schermpje zoals bij de Parrot, gewoon bediening via de radio.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
[align=center][tr=test-align:center][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/76069.jpg[/img][/td][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/77299.jpg[/img][/td][/tr]
[/align]
Gebruikersavatar
Bosi
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 jul 2018, 16:09

Re: Nieuwe rode Cooper S

23 okt 2018, 13:45

Hoi Ray, bedankt voor je reactie.

Geen schermpje. Alleen Bluetooth is inderdaad voldoende. Is dat de BT3 module?

Ik zou ook graag weten welke opties er optioneel zijn. Volgens mij de MULF2. Maar kan eigenlijk geen compleet overzicht vinden van welke kabels er dan bijhoren. Misschien heeft iemand een overzicht van de artikelnummers?!
Gebruikersavatar
Bosi
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 jul 2018, 16:09

Re: Nieuwe rode Cooper S

23 okt 2018, 17:57

... Volgens de GROM website is de BT3 niet geschikt voor een R56. Iemand ervaring mee?

Anders moet ik de MST4 bestellen die wel weer erg prijzig is.

Terug naar “Show your ride”