Mini Cooper S R56 van Lars - new retrofits! + more

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Mini Cooper S R56 van Lars - new retrofits!

16 jul 2019, 15:35

Wellicht een optie om je scuttles te laten spuiten in de carrosserie kleur, dat heb ik in het verleden ook bij een professionele spuiter laten doen. Kost een paar tientjes en het resultaat is prachtig.
Just a thought.

Afbeelding
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Mini Cooper S R56 van Lars - new retrofits!

16 jul 2019, 20:15

Baseman schreef:
16 jul 2019, 15:35
Wellicht een optie om je scuttles te laten spuiten in de carrosserie kleur, dat heb ik in het verleden ook bij een professionele spuiter laten doen. Kost een paar tientjes en het resultaat is prachtig.
Just a thought.

Afbeelding
Gratis tip Lars: voorzichtig met het lezen van de suggesties van Baseman (Jos). Hij heeft een goede smaak en brengt je op gevaarlijke ideeën, Ik spreek uit ervaring :wink:
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Mini Cooper S R56 van Lars - new retrofits!

17 jul 2019, 15:33

mbvandenberg schreef:
16 jul 2019, 20:15
Baseman schreef:
16 jul 2019, 15:35


Gratis tip Lars: voorzichtig met het lezen van de suggesties van Baseman (Jos). Hij heeft een goede smaak en brengt je op gevaarlijke ideeën, Ik spreek uit ervaring :wink:
Whahahahaha @Maurice :lachuh
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
CooperS
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 aug 2018, 18:42

Re: Mini Cooper S R56 van Lars - new retrofits!

19 jul 2019, 21:21

Bedankt voor de tip! En leuk idee zelf nog niet aan gedacht om eerlijk te zijn! Maar ik ga denk ik toch op zoek naar de JCW scuttles en dan de chrome rand zwart laten wrappen. Zodat ik soort van dezelfde kleur zwart hou.

Woensdagavond alle retrofits afgerond, auto compleet afgebouwd. Kleine tegenslag gehad met de comfort access wat achteraf snel opgelost bleek te zijn(even de accupool eraf.....).Alles werkt zoals het zou moeten. De spiegels klappen in, de spiegels dimmen netjes wanneer het moet. Comfort access werkt geweldig moet ik zeggen. En waar ik me nog het meest over verbaas is hoe goed de adaptieve koplampen werken voor die tijd van productie. Helaas kan ik geen filmpjes uploaden en is het nog niet echt pikdonker dus de 100% test moet nog komen als we richting de herfst gaan, tegen die tijd de Gopro maar tegen de ruit plakken en een leuke weg opzoeken. Morgen de mini lekker wassen en poetsen om de vette vingers eraf te krijgen xD. Nu eerst genieten van de extra opties en lekker op vakantie met de auto eind augustus. Als ik weer kom van vakantie gaat de auto naar de spuiter om de bumpers te spuiten en kleine lak correcties uit te voeren.

Al met al weer een leuke ervaring rijker en het gevoel gekregen dat niks onmogelijk is als je er rustig voor gaat zitten .Dat uiteindelijke gevoel wanneer alles werkt zoals gepland is altijd prettig. En nu toch al weer aan het snuffelen in de onderdelen catalogus of ik niet toch nog een optie gemist heb.... Op JCW remmen en JCW recaro stoelen na. Die vind ik persoonlijk wel extreem duur...


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Mini Cooper S R56 van Lars - new retrofits!

19 jul 2019, 21:35

CooperS schreef:Bedankt voor de tip! En leuk idee zelf nog niet aan gedacht om eerlijk te zijn! Maar ik ga denk ik toch op zoek naar de JCW scuttles en dan de chrome rand zwart laten wrappen. Zodat ik soort van dezelfde kleur zwart hou.

Woensdagavond alle retrofits afgerond, auto compleet afgebouwd. Kleine tegenslag gehad met de comfort access wat achteraf snel opgelost bleek te zijn(even de accupool eraf.....).Alles werkt zoals het zou moeten. De spiegels klappen in, de spiegels dimmen netjes wanneer het moet. Comfort access werkt geweldig moet ik zeggen. En waar ik me nog het meest over verbaas is hoe goed de adaptieve koplampen werken voor die tijd van productie. Helaas kan ik geen filmpjes uploaden en is het nog niet echt pikdonker dus de 100% test moet nog komen als we richting de herfst gaan, tegen die tijd de Gopro maar tegen de ruit plakken en een leuke weg opzoeken. Morgen de mini lekker wassen en poetsen om de vette vingers eraf te krijgen xD. Nu eerst genieten van de extra opties en lekker op vakantie met de auto eind augustus. Als ik weer kom van vakantie gaat de auto naar de spuiter om de bumpers te spuiten en kleine lak correcties uit te voeren.

Al met al weer een leuke ervaring rijker en het gevoel gekregen dat niks onmogelijk is als je er rustig voor gaat zitten .Dat uiteindelijke gevoel wanneer alles werkt zoals gepland is altijd prettig. En nu toch al weer aan het snuffelen in de onderdelen catalogus of ik niet toch nog een optie gemist heb.... Op JCW remmen en JCW recaro stoelen na. Die vind ik persoonlijk wel extreem duur...


Afbeelding

Afbeelding
Geweldig om te lezen dat het je gelukt is. Stuur je graag even een persoonlijk bericht om wat vragen te stellen. Heb toevallig zelf net de jcw remmen aangeschaft. Misschien heb je wat aan het stukje wat ik erover geschreven heb (pag. 29 en 30 van mijn topic). Nogmaals gefeliciteerd met de mooie mods!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
CooperS
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 aug 2018, 18:42

Re: Mini Cooper S R56 van Lars - new retrofits!

19 jul 2019, 22:06

Dat is geen enkel probleem! Vragen mag altijd en waar mogelijk wil ik helpen. Kleine side note op de spiegels is dat ik niet de mogelijkheid heb gevonden om ze op de afstandbediening in te klappen... Dit komt waarschijnlijk omdat de klapspiegels "standalone" zijn en niet lin-bus gestuurd zoals bij BMW. Zag wel externe modules ergens voorbij komen maar hier ben ik niet echt kapot van. Te veel ellende gezien van dit soort modules.. Ik hou het persoonlijk liever origineel.

Bedankt voor de tip nu heb ik voorlopig nog voldoende voering op de remmen zitten, de vorige eigenaar had ze net laten vervangen bij de dealer :) Heb ik mooi de tijd om dit uit te zoeken met behulp van jouw tips.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Mini Cooper S R56 van Lars - new retrofits!

20 jul 2019, 10:22

CooperS schreef:
19 jul 2019, 22:06
Dat is geen enkel probleem! Vragen mag altijd en waar mogelijk wil ik helpen. Kleine side note op de spiegels is dat ik niet de mogelijkheid heb gevonden om ze op de afstandbediening in te klappen... Dit komt waarschijnlijk omdat de klapspiegels "standalone" zijn en niet lin-bus gestuurd zoals bij BMW. Zag wel externe modules ergens voorbij komen maar hier ben ik niet echt kapot van. Te veel ellende gezien van dit soort modules.. Ik hou het persoonlijk liever origineel.

Bedankt voor de tip nu heb ik voorlopig nog voldoende voering op de remmen zitten, de vorige eigenaar had ze net laten vervangen bij de dealer :) Heb ik mooi de tijd om dit uit te zoeken met behulp van jouw tips.
Hoi Lars. Heb je net een persoonlijk berichtje gestuurd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
CooperS
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 aug 2018, 18:42

Re: Mini Cooper S R56 van Lars - new retrofits!

11 nov 2019, 22:43

Inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik wat gepost heb. Maar zeker niet stil gezeten. De JCW kit is in kleur gegaan met GP diffuser en GP remducts (hier wel lang over getwijfeld maar het staat goed vind ik zelf). En omdat we toch een beetje in de JCW smaak bezig zijn ook een JCW demper gemonteerd. Wat een super geluid nu! En verrassend veel bangs met de stock JCW tuningskit.

Ook toch maar besloten om een originele JCW rem upgrade set te monteren, kost wat maar dan heb je ook zeker wat. Gezien deze rem upgrade gecodeerd moet worden was ik erg nieuwsgierig hoeveel effect dat zou hebben. En ik zeggen dat dit een mega verschil is. Zonder de codering vond ik het allemaal wat sponzig en slap reageren. Na de codeer aanpassing in de DSC is het stukken beter en remt het super!

Zoals sommigen weten is er groupbuy geweest voor intercoolers. Met dank aan Rik heb ik nu een intercooler "maatje meer" :)) . Volgende stap is dan een downpipe opzoeken. Lang aan het zoeken geweest voor een downpipe met kat voor normaal geld. De grote merken zijn wel extreem duur naar mijn mening. Uiteindelijk een scorpion gevonden en besteld via GB customs. Deze zit nog netjes in de doos in afwachting van het voorjaar, het extra vermogen heeft voor mij nu geen toegevoegde waarde gezien de weersomstandigheden wat minder worden. En ik wil voor de nieuwe tune eerst de klepseals vervangen. Olie verbruik is nog niet extreem maar 1L op 3000km moet minder kunnen, hopelijk word dat minder als de nieuwe klepseals gemonteerd zijn.

En uiteraard een paar foto's. Mooie shoot moet nog een keer dit is wat ik nu heb..


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Mini Cooper S R56 van Lars - new retrofits! + more

12 nov 2019, 21:27

Ook via deze complimenten voor hoe je je mods aanpakt en wat voor waanzinnige MINI je er van maakt! En goed om te lezen dat de JCW remmen gecodeerd dienen te worden. Bij mij nog niet gebeurd en is waarschijnlijk de reden dat ik nog weinig verschil merk met de Cooper remmen.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
CooperS
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 aug 2018, 18:42

Re: Mini Cooper S R56 van Lars - new retrofits! + more

08 dec 2019, 00:46

Vandaag was de dag, klepseals vervangen. :)) Blijft een ingrijpend werkje. De oude seals waren erg hard dus heb stille hoop dat het olie verbruik omlaag gaat(fingers crossed).

Had inmiddels jcw side scuttles besteld en deels in piano zwart laten spuiten.

Nu we toch bezig zijn direct de winter wielen gemonteerd. Ben nu toch wel echt toe aan andere winter velgen.... dit is geen kijk meer vind ik zelf.. mocht iemand een setje jcw cross spoke in de verkoop hebben hou ik mij aanbevolen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”