MINI Qooper S F56 (this is the end)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

11 mei 2020, 21:06

Daniel_S schreef:Moest even aan de eerdere Posts denken.....

Vandaag even beide kids mee (inmiddels 2 en 5, dus geen kinderwagenAfbeelding). Past nog prima
Afbeelding
Kijk! Past gewoon! Zag laatst ook ook een foto van een porche 911 met 2 kinder stoeltjes!Afbeelding nou dan moet hij toch wel bij iedere auto passen lijkt mijAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

11 mei 2020, 21:22

Vandaag is er een pakketje binnen gekomen!Afbeelding jammer genoeg geen mod, maar ben er zeker blij mee!

Afbeelding

In deze doos zit zeg maar Fase 2 om niet meer naar de wasstraat te gaan, maar om lekker zelf met de hand te wassen... ik probeer het toch nu vaker met de hand te wassen, en dat lukt aardig. Vind het leuk en leer meer disigne ideeën van de F56.

Alleen de grootste irritatie is dat mn velgen met al die spaken nooit helemaal schoon worden. Altijd is er remstof te vinden... nou, dat is nu verleden tijd!!

Afbeelding

Een mede clublid adviseerde me dit goedje aan, dat het super werkt bij hem! Dusja dacht van nooit geschoten is altijd mis.

Afbeelding

Nu dat ik dit spul en velgen borstels heb, gelijk maar ff de MINI wassenAfbeeldingAfbeelding

Zie hier het resultaat!
Voor het wassen: (ze waren nog niet heul vies, had een week geleden ook al gewassen)
Afbeelding

Tijdens het wassen:
Afbeelding

Na het wassen:
Afbeelding



Nou ik ben heel erg tevreden met het resultaat! Het kan nog schoner... zie zelf nog wel wat remstof plekjes. Maar die gaan de volgende x wel wegAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Qooper S F56

11 mei 2020, 22:07

Lekker bezig Quint. :)
Ik heb de winterwielen gewassen en veel spikkels remstof in het velgbed weggekregen met klei waarmee je de autolak kunt behandelen.
De klei waarmee ik de carrosserie gekleid heb, bewaar ik voor de velgen.
https://www.carclean.com/nl/poorboys-wo ... 200gr.html
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

12 mei 2020, 20:37

Kleien? Daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten Niek je speelt toch alleen met klei op de bassis school

Ik ga me eens beetje dingen opzoeken over kleinen! Thanks voor de tip!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
MarcelHLX
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Westervoort
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mar 2020, 14:25

Re: MINI Qooper S F56

13 mei 2020, 07:26

Hallo forummers, ik heb hiervoor nog een tip!

Felgenteufel heb ik ook jaren gebruik, kocht dit in Duitsland bij ATU.

Ben toen eens gaan kijken wat het eigenlijk is en het is een (leuk op groene kleur gebrachte) Fallout remover. Nou, als je op Fallout remover gaat Googlen, dan kom je veel goedkopere producten tegen.

Ik ben gegaan voor AutoGlym Fallout Remover. Dit is een jerrycan van 5 liter en kost bij TS24 Euro 30,95.

Als je 5 liter Felgenteufel wilt hebben, ben je (bij een gemiddelde prijs van 12,50 per fles) 62,50 kwijt.

Dus heb twee jerrycans AutoGlym besteld en dit spul werkt exact hetzelfde als Felgenteufel. Je moet er alleen voor zorgen dat je een spuitfles hebt om dit in te doen. Ca. 10 minuten laten inwerken en daarna met een dikke ronde (wat hardere) schilderskwast alle hoekjes van de velgen schoonmaken, werkt perfect!


De kenmerken van AutoGlym Fallout Remover;

Autoglym Fallout Remover 5 Liter verwijdert veilig uitstoot van fabrieksvuil en door de lucht aangevoerde metaaldeeltjes of chemisch stof.

KENMERKEN
- Biologisch afbreekbaar.
- Verwijdert veilig uitstoot van fabrieksvuil en door de lucht aangevoerde metaaldeeltjes of chemisch stof.
- Breng Fall Out Remover royaal op d.m.v. spons of handsproeier op vervuilde delen.
- Laat het product 10 minuten intrekken, dan zachtjes wrijven om het vuil los te maken. De auto grondig met water spoelen.
- Waas of oneffenheden ten gevolge van uitstoot van vuil moeten met de juiste poetsmiddelen worden weggewerkt.

Tot zover mijn tip.

groeten,
Marcel
Mini Countryman JCW All4 F1
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

13 mei 2020, 12:18

MarcelHLX schreef:Hallo forummers, ik heb hiervoor nog een tip!

Felgenteufel heb ik ook jaren gebruik, kocht dit in Duitsland bij ATU.

Ben toen eens gaan kijken wat het eigenlijk is en het is een (leuk op groene kleur gebrachte) Fallout remover. Nou, als je op Fallout remover gaat Googlen, dan kom je veel goedkopere producten tegen.

Ik ben gegaan voor AutoGlym Fallout Remover. Dit is een jerrycan van 5 liter en kost bij TS24 Euro 30,95.

Als je 5 liter Felgenteufel wilt hebben, ben je (bij een gemiddelde prijs van 12,50 per fles) 62,50 kwijt.

Dus heb twee jerrycans AutoGlym besteld en dit spul werkt exact hetzelfde als Felgenteufel. Je moet er alleen voor zorgen dat je een spuitfles hebt om dit in te doen. Ca. 10 minuten laten inwerken en daarna met een dikke ronde (wat hardere) schilderskwast alle hoekjes van de velgen schoonmaken, werkt perfect!


De kenmerken van AutoGlym Fallout Remover;

Autoglym Fallout Remover 5 Liter verwijdert veilig uitstoot van fabrieksvuil en door de lucht aangevoerde metaaldeeltjes of chemisch stof.

KENMERKEN
- Biologisch afbreekbaar.
- Verwijdert veilig uitstoot van fabrieksvuil en door de lucht aangevoerde metaaldeeltjes of chemisch stof.
- Breng Fall Out Remover royaal op d.m.v. spons of handsproeier op vervuilde delen.
- Laat het product 10 minuten intrekken, dan zachtjes wrijven om het vuil los te maken. De auto grondig met water spoelen.
- Waas of oneffenheden ten gevolge van uitstoot van vuil moeten met de juiste poetsmiddelen worden weggewerkt.

Tot zover mijn tip.

groeten,
Marcel
Hey Marcel!

Thanks voor de tip!
Als het echt het zelfde middeltje is, waarom dan duur kopen als het goedkoper kan!

Een spuit fles heb ik nuAfbeelding

Thanks!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

28 mei 2020, 20:14

Massive update!!!

Dit is een update die zelfs wij niet echt zagen aan komen...Afbeelding

Zoals je hierboven al eens hebt gelezen, is er een kleine op komst. Je hebt ook gezien dat alles in de MINI past.... Naja het "past"...

Mn vrouw kijkt de laatste tijd steeds meer tegen op, om binnenkort met onze kleine te rijden. Steeds je rug breken om hem in zn stoel te krijgen. Dus we zijn gaan kijken wat de opties zijn, om dat probleem te verhelpen...

Onze eerste gedachten ging uit van: "we kopen een oude barrel er bij, een Volvo ofzo uit 2005". Zo hebben we de MINI lekker nog voor de weekenden en komen dus dan lekker weinig kilometers bij. Aldus minder slijtage, minder gouw onderhoudt..
"Dan gaan we paar jaar rijden in die oude barrel, en dan verkopen we hem weer en gaan verder in de MINI!"

Daarna gingen we echt realistisch na denken, van hoe het over paar jaar zou zijn... en zelfs dan denken we dat de MINI te klein zou zijn. Maargoed! We willen de MINI niet weg doen!


Onze 2e gedachten ging uit van, om de MINI met tegenzin in ruilen voor een grotere auto... omdat op de MINI een financiering zit, zouden we alleen bij Ekris een andere auto kunnen kiezen. Dus even gekeken wat ze op voorraad hadden... Maar er waren amper mini countrymans op voorraad. Alleen 3 saaie kale countryman coopers. Ik weet dat ik waarschijnlijk iets moet ingeven, maar dat gaat me te ver!AfbeeldingAfbeelding

Op dit moment had ik aan mn boekhouder gevraagd wat het beste financieel zou zijn. Of optie 1, MINI houden en een auto er bij, of optie 2, de MINI inruilen voor een iets duurdere (nieuw waarde) auto.

Hij vertelde mij dat optie 1 op korte termijn wel iets goed koper was... Maar het niet veel scheelde met optie 2...


Dus ik moet jullie helaas kenbaar maken... dat we de MINI gaan in ruilen....


Maar mischien vragen jullie nu af van: "maar voor wat ga je hem in ruilen?!Afbeelding ze hadden amper MINI'S in voorraad zei je?!"

Klopt... Maar gelukkig is Ekris natuurlijk ook een BMW dealer... en daar stonden wel voornamelijk wat "zakelijk" uitziende 3/5 serie tourings... dat is niet echt wat We willen als nog een jong stel.

Maar er stond 1 hele mooie 320i touring... en dat is hem ook geworden...AfbeeldingAfbeelding


Ookal heeft ie de vorledige M Performance package... ga ik wel wat "performance" missen vergeleken met de MINI. Ookal heeft ie het zelfde blok, heeft hij maar 184pk. Ook weegt ie over 200kg zwaarder dan de MINI...

Ook missen wat opties die ik wel op de MINI heb, zoals harman kardon, PDC aan de voorkant, het neerklappende rechter spiegel in achteruit...Afbeelding


Maar mischien willen jullie nu weten hoe hij er uit ziet... nou vooruit dan, hier zijn wat foto's!.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Volgende week zaterdag gaat de inruil plaats vinden...

Maar voordat ik de MINI voorgoed moet weg doen, heb ik a.s. zaterdag nog een ritje met 8 andere MINI rijders! Dus daar kijk ik erg naar uit!AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: MINI Qooper S F56

29 mei 2020, 09:05

Hoewel het natuurlijk zonde is dat de MINI plaats heeft moeten maken is de nieuwe aanwinst ook een erg dikke wagen!
Ga je veel plezier mee beleven, heb zelf ook een tijd in een 3-serie Toering gereden en die bieden nog verrassend veel fun voor het feit dat je een stationwagen rijdt.
Wens je veel veilige kilometers ermee!

Oh en over een jaar of 15/16 wil de "kleine" niet meer met papa en mama mee dus dan kun je weer terug naar de MINI's hahaha
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: MINI Qooper S F56

29 mei 2020, 09:22

Jammer dat de mini plaats moet maken. Maar wel begrijpelijk. Gelukkig heb je het mini virus al , dus lang blijf je waarschijnlijk niet weg.

De bmw is wel een mooie versie! Daar ga je volgens mij ook prima plezier van hebben. En jullie moeten idd wel allebei tevreden zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

30 mei 2020, 06:33

MaikR53 schreef:
Oh en over een jaar of 15/16 wil de "kleine" niet meer met papa en mama mee dus dan kun je weer terug naar de MINI's hahaha
Joh wanneer ie 17,5 is, dan gaat zn eerste auto gewoon een mini worden! Alleen moet ie dan niet gaan zeuren dat papa er vaker ik rijdt dan hij zelfAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Daniel_S schreef:
De bmw is wel een mooie versie! Daar ga je volgens mij ook prima plezier van hebben. En jullie moeten idd wel allebei tevreden zijn.

Nou wij denken dat we zeker veel plezier hier uit gaan krijgen, mischien niet perse door performance en driving fun, maar meer door het praktische genot!

We zijn van plan (als corona dat toe laat) om volgend jaar naar Italië of Spanje te gaab met de auto. Zien jullie dat al voor je? 2 volwassenen (waarbij ik bijna 2 meter lang ben), een baby, en 2 weken aan bagage, en allerlei baby spullen die mee zouden moeten... Ook al zou je een gigantische dakkoffer er boven op gooien, zou dat niet comfortabel zijn!AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Qooper S F56

30 mei 2020, 10:19

Gefeliciteerd met de BMW Quint, had al een vermoeden dat de Mini zou moeten wijken.
Vind het toch wel een beetje jammer, denk dat je je Mini wel eens gaat missen.
Wie weet kom je nog wel eens terug bij Mini, je zal de eerste niet zijn. :wink:
Houdt je ons nog wel een beetje op de hoogte?!
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Qooper S F56

31 mei 2020, 07:54

Ook via deze weg gefeliciteerd Quint! Jammer dat de mini weg gaat maar mooie vervanger gevonden! Veel plezier


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Qooper S F56

31 mei 2020, 12:40

Quint,

proficiat met de nieuwe aanwinst, niets mis mee met die BMW Touring.
Alleen je geeft aan dat je naar een Countryman had gekeken maar was een F54 Clubman S/JCW geen optie geweest of vind je die niet mooi? Die zijn ook bepaald "niet klein" en lijkt me met kinderen een ideale gezinsauto.

In ieder geval veel (rij)plezier met de "Bimmer".

Gr. Milco
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

31 mei 2020, 22:57

Schroefie schreef:Quint,

proficiat met de nieuwe aanwinst, niets mis mee met die BMW Touring.
Alleen je geeft aan dat je naar een Countryman had gekeken maar was een F54 Clubman S/JCW geen optie geweest of vind je die niet mooi? Die zijn ook bepaald "niet klein" en lijkt me met kinderen een ideale gezinsauto.

In ieder geval veel (rij)plezier met de "Bimmer".

Gr. Milco
Mn vrouw vind de clubman echt helemaal niks AfbeeldingAfbeelding ik zie ook zelden een F54 die ik echt mooi vindAfbeelding. Ook denken we dat een clubman ook weer het net niet zou zijn met ruimte, bedoel de F31 (3 serie touring) heeft een kofferbak inhoud van 495 liter. Dus daarmee kunnen we wel jaren mee door.

niekcarfreak schreef:Gefeliciteerd met de BMW Quint, had al een vermoeden dat de Mini zou moeten wijken.
Vind het toch wel een beetje jammer, denk dat je je Mini wel eens gaat missen.
Wie weet kom je nog wel eens terug bij Mini, je zal de eerste niet zijn. :wink:
Houdt je ons nog wel een beetje op de hoogte?!
Ik zal hem vast en zeker missen. Gister had ik mijn eerste en mn laatste mini rit. Zal binnenkort wat foto's er van posten, ook heeft Automotive_mike van alles gefilmd en komt op YouTube.

Maar na zo'n rit, tja ga dat missen. Sowieso de hele MINI community ga ik missen. Was aardig redelijk actief hier, aardig actief op het Facebook gedeelte van het forum, en heel erg actief op mn Instagram van mn auto.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Qooper S F56

01 jun 2020, 12:47

QVS schreef:
31 mei 2020, 22:57

Mn vrouw vind de clubman echt helemaal niks AfbeeldingAfbeelding ik zie ook zelden een F54 die ik echt mooi vindAfbeelding. Ook denken we dat een clubman ook weer het net niet zou zijn met ruimte, bedoel de F31 (3 serie touring) heeft een kofferbak inhoud van 495 liter. Dus daarmee kunnen we wel jaren mee door.
Enigszins mee eens, er zitten echt mooie exemplaren tussen maar het blijft wennen met die brede "plat geslagen neus". Dan zijn de verhoudingen bij een F55/56/57 beter geslaagd. Nadeel voor mij is dat ik een trekhaak benodig en dan kom je bij de nieuwe modellen uit bij de Clubman of Countryman. Blijf voorlopig dus lekker met de R55 en R56 rijden maar wordt voor mij nog wel een issue over een aantal jaren.

Terug naar “Show your ride”