MINI Qooper S F56 (this is the end)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Qooper S F56

18 apr 2020, 15:56

QVS schreef:
18 apr 2020, 15:11
Kleine status update van mn mini...

Heb nu 41XXXkm gereden... En nogsteeds iedere keer een glimlach op mn gezicht. Alleen is dit normaal bij deze km stand?

Afbeelding

De vloermat van de bestuurders kant is al helemaal versleten! Zelfs bijna met gaten er door heen!

Dus moet maar eens een nieuwe kopen, want dit ziet er het uit...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Dit kan echt niet Quint. Of dit normaal is durf ik niet te zeggen. We weten natuurlijk allemaal dat vloermatten niet het eeuwige leven hebben maar na 41.000km gaten in je matten hebben is wel vreemd vind ik zelf. Misschien minder je zelf schrap zetten in de bochten? ;-)
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Qooper S F56

18 apr 2020, 16:42

Is van je terreinschoenen Quint :wink:
Onze matten zitten nog geen gaten in maar voor zogenaamde veloursmatten zoals Mini ze noemt, zijn ze erg dun. Eigenlijk een aanfluiting, zeker als je de prijzen ziet die Mini voor matjes vraagt.
Ik heb al overwogen de originele matten als winterset te gebruiken en mooie dikke aftermarket matten voor de zomer te kopen.

Zit dan te denken aan Premium Velours
https://www.automatten.nl/automatten/Mi ... 15141.html
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

18 apr 2020, 16:53

Thanks Niek! Zal eens ff kijken!

Maar ik denk gewoon dat mini niet gemaakt is voor maatje 47,5AfbeeldingAfbeelding


Naast dat ik het interieur weer lekker heb stofgezogen en alles glimmend heb gemaakt, ook eens even onder de motorkap schoon gemaakt.
Opzich viel het mee hoe vuil hij was. Dus het verschil is niet super zichtbaar...

Before:
Afbeelding

After:
Afbeelding


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Qooper S F56

18 apr 2020, 17:02

Aha, ben ik gelukkig niet de enige die onder de motorkap poetst. :icon_top:
Ik doe het niet iedere wasbeurt maar toch af en toe.

https://automattenonline.com/product/ho ... r-velours/
Bij deze kun je extra hakstuk bestellen.

p.s. Ondanks de afdekkingen onder de ruitenwissers verzamelen zich daaronder blaadjes,
misschien leuk om die daar eens uit te vissen. :wink:
Aan de kant van het remvl. reservoir heb ik al gevist met zoiets als dithttps://www.vdhtools.nl/9930324/weber-flexibele ... ed-wt-1368
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

18 apr 2020, 17:23

Ja klopt, iedere x als ik een blaadje zie zitten, haal ik hem weg. Heb vandaag ook weer wat blaadjes weg gehaald.

Dit was de eerste x dat ik de motorruimte heb schoon gemaakt in 41k km.

Mn oude passat CC daar in tegen... die had voor het eerst schoon gemaakt, toen ik hem te koop ging zetten. Daar zag je echt super veel verschil mee. Heb die foto's nog, als jullie dat willen zien, moet ik ze ff opzoeken

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

18 apr 2020, 20:10

Andere kleine update... Naja kleine update? Best een hele grote update betreft ons prive leven!

Mm vrouw en ik zijn namelijk zwanger van een jonge! En in midden september verwachten we hemAfbeeldingAfbeelding

Nu is alleen het punt... we rijden een 3 deurs MINI... zou daar alles in passen? Of is het beter om, een goedkoop, grotere auto?

Nou dat is nog echt niet onze keus! Dus we hebben zojuist alles binnen gekregen;
Een babystoel met isofix,
Een kinderwagen,
Luiertas.

Dus dat wordt puzzelen!


Eerste mogelijkheid die we gedachten was, 1 deel van de achter Bank plat gooien. Alles past dan perfect en makkelijk er in. We hoeven geen wielen van de wagen er af te halen.
Alleen je zou dan nog voorzichtiger bochten naar links nemen dan wat we dan zouden doen. Want we willen niet dat de wagen tegen het kind aan glijd (of iets degelijks)

Dus dan proberen met de bank gewoon recht op, alle banden van de wagen af.
Wat we ook probeerde, de achterklep wou niet dicht, zonder de wieg kapot te maken.

Toen bedacht ik me, we kunnen ook 1 bank deel recht zetten, ipv de schuine normale zit positie...

En dit was de perfecte optie tot zo ver!
Alles staat er goed in, en hoef maar 1 wiel er af. Het perfecte is dat er 2 wielen af zouden moeten, anders kan de wieg vies worden... Maar hierbij de foto's hoe het er in past!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: MINI Qooper S F56

18 apr 2020, 20:23

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met zulk mooi nieuws. Leuk het gevolg.... puzzelen. Spullen, spullen en nog meer spullen.

Gelukkig is de grote bak op de kinderwagen van relatief korte duur. En maxi cosi werkt prima op de kortere bezoekjes / tripjes. Past die ook op de kinderwagen?

Het is ons ook gelukt met een R53. Met een tweede er bij werd het wat te krap. Dus een praktische bak er bij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

18 apr 2020, 20:34


Daniel_S schreef:Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met zulk mooi nieuws. Leuk het gevolg.... puzzelen. Spullen, spullen en nog meer spullen.

Gelukkig is de grote bak op de kinderwagen van relatief korte duur. En maxi cosi werkt prima op de kortere bezoekjes / tripjes. Past die ook op de kinderwagen?

Het is ons ook gelukt met een R53. Met een tweede er bij werd het wat te krap. Dus een praktische bak er bijAfbeelding.
Dankje wel Daniel!

Gelukkig idd dat de wieg de korte duur is, ook al hebben de de andere zitje niet getest als het past, dat is toch wel een andere form..

Maar in een R53?! Die is echt nog een stuk kleiner dan de F56!Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: MINI Qooper S F56

18 apr 2020, 21:19

Klopt. En in de r53 was het echt wel passen en meten. Met de wieg paste het ook moeilijk. Struttbar achterin moest even wijken.

Maar als je wil ....de kleine kan ook voorin (wel ff airbag uit) En met twee kleintjes is het niet meer handig.

Gelukkig ook nog een wat meer praktische bak er naast. Zonder de praktische bak wordt het echt wel een uitdaging.

Maar straks eerst genieten van de kleine!
Afbeelding
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

18 apr 2020, 21:27

Daniel_S schreef:Klopt. En in de r53 was het echt wel passen en meten. Met de wieg paste het ook moeilijk. Struttbar achterin moest even wijken.

Maar als je wil ....de kleine kan ook voorin (wel ff airbag uitAfbeelding) En met twee kleintjes is het niet meer handig.

Gelukkig ook nog een wat meer praktische bak er naast. Zonder de praktische bak wordt het echt wel een uitdaging.

Maar straks eerst genieten van de kleine!
Tja... wij hebben alleen de MINI Afbeelding. Naja ook nog 2 werk caddys... Dus daar heb je ook echt niks aanAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Qooper S F56

18 apr 2020, 23:00

Gefeliciteerd met het zwanger zijn :wink: en het aanstaande ouderschap.
Ondanks dat het in de F56 kán, zie ik toch een inruil of uitbreiding met een grotere auto aankomen. :lol:
Clubman misschien :wink:
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: MINI Qooper S F56

18 apr 2020, 23:38

In een caddy past de kinderwagen wel een stuk makkelijker.
Afbeelding
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

19 apr 2020, 10:20

Daniel_S schreef:In een caddy past de kinderwagen wel een stuk makkelijker. Afbeelding
Maar dan ook het kind los achter in?AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

19 apr 2020, 10:21

niekcarfreak schreef:Gefeliciteerd met het zwanger zijn :wink: en het aanstaande ouderschap.
Ondanks dat het in de F56 kán, zie ik toch een inruil of uitbreiding met een grotere auto aankomen. Afbeelding
Clubman misschien :wink:
Thanks! We hopen van niet, want we zijn gek op onze F56. Er was een moment dat we een mischien een inruil hadden gedaan voor een zeer mooie countryman, maar dat was geen optie van wegen belasting technische zakenAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: MINI Qooper S F56

19 apr 2020, 11:18

Allereerst gefeliciteerd altijd leuk zo n kleintje. :icon_top:
Maar als ik naar je foto s kijk hoe ga je dat kind in die stoel krijgen? Vanaf de bestuurders zijde en dan onder de gordel door in de stoel? Neem aan dat er isofix in zit dan is de gordel NIET nodig .

Terug naar “Show your ride”