MINI Qooper S F56 (this is the end)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

08 apr 2019, 18:53

Ik ben zojuist langs de schade reparateurs geweest, om te laten kijken naar mn voorbumper waarde trekhaak in gezeten heeft.

Hij zei dat de schade opzich mee valt. Ja paar diepe krassen in de bumper, en een deuk in mn intercooler. Hier onder zie je de foto's van de desbetreffende schade.

De intercooler is gelukkig niet lek zover ik weer... (1) Is er een manier hoe je dat kan testen? Of merk je dat meteen?

De grootste schade zo ver ik kan zien, is dat de ventilatie roosters afgebroken zijn. Je weet wel, die soort van lamellen die lucht pas door laat stromen op hogere snelheden.

Ook is de chrome sier lijst stuk, en het zwarte plastic gebeuren midden op de bumper waar de kentekenplaat aan zit.


(2) Ik heb effen gekeken op de Ekris onderdelen site, en zou iemand me kunnen bevestigen dat ik de juiste onderdeel nummers heb?

-Sierafdekking bumper voor
51117337791

-Frame sierrooster
51137300589

-Luchtgeleider met kleppenregeling
51117341924



(3) als je de foto's ziet, zijn er meer dingen die echt moeten vervangen worden?
Ik weet dat het onderste rooster ook paar plekjes gebroken is, maar dat vind ik persoonlijk niet heel erg opvallen.


Graag hoor ik het van jullie MINI fanaten AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Qooper S F56

08 apr 2019, 19:23

Quint,

de "sierafdekking voor" is waarschijnlijk niet de juiste want jij hebt toch PDC aan de voorzijde of niet?
Zo ja dan moet je het andere artikel (item 3) hebben met bestelnummer: 51117379434 (ipv 51117337791)

https://minishop.ekris.nl/59688-mini-co ... id=51_9306

Check item 3

Gr. Milco
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

08 apr 2019, 19:27

Schroefie schreef:Quint,

de "sierafdekking voor" is waarschijnlijk niet de juiste want jij hebt toch PDC aan de voorzijde of niet?
Zo ja dan moet je het andere artikel (item 3) hebben met bestelnummer: 51117379434 (ipv 51117337791)

https://minishop.ekris.nl/59688-mini-co ... id=51_9306

Check item 3

Gr. Milco
Owja! Ik heb idd PDC! Ik heb hem ook gezien, maar blijkbaar de verkeerde nummer gekopieerd. Oeps!

Thanks voor het kijken Milco!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
mrsparklingsilver
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 feb 2019, 15:50

Re: MINI Qooper S F56

07 mei 2019, 11:35

Inderdaad bloedirritant als mensen onvoorzichtig omgaan met hun eigen materiaal dat het voor anderen ook weer verziekt.

Je zal wel geen idee hebben van degene die jou een low five tegen je voorbumper heeft gegeven?
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

07 mei 2019, 20:17

mrsparklingsilver schreef:Inderdaad bloedirritant als mensen onvoorzichtig omgaan met hun eigen materiaal dat het voor anderen ook weer verziekt.

Je zal wel geen idee hebben van degene die jou een low five tegen je voorbumper heeft gegeven?
Ach... het heeft gewoon geen nut om zo veel moeite er in te steken. Soms is het makkelijker om gewoon weer opstaan en weer door gaan!

Een klein voordeeltje is, de nieuwigheid is er van af. Dus super voorzichtig rijden hoeft ook niet zo zeer. Dus gewoon knallen over de dijkjes!


Ik zit te denken aan om andere side skits er onder te zetten. De originele JCW skirts.
Heb wel besloten om mn mini toch zo orgineel mogelijk te houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
mrsparklingsilver
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 feb 2019, 15:50

Re: MINI Qooper S F56

09 mei 2019, 10:40

Ik zit te denken aan om andere side skits er onder te zetten. De originele JCW skirts.
Heb wel besloten om mn mini toch zo orgineel mogelijk te houden.
Skirts doen inderdaad heel erg veel met een mini! Ik heb er zelf ook naar zitten kijken, ik ben benieuwd hoeveel effect dat heeft met normale Cooper S bumpers.

Als je wil kan ik een photoshop voor je maken zodat je het resultaat kan previewen.
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

09 mei 2019, 10:48

Dat zou opzich erg leuk zijn! Dus als je dat zou kunnen doen, zou het erg cool zijn!

Heb je wat aan de fotootjes die al hier boven staan? Of zal ik even een nieuwe foto maken binnenkort?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

11 mei 2019, 11:23

Wat je hierboven mischien al er uit hebt gehaald, wil ik uiteindelijk de JCW skirts

Ik zit even te kijken wat de beste optie uiteindelijk is, van alles nieuw kopen, of 2e hands.

Ik heb een mail gestuurd naar Miniparts24. Bij hun zouden de JCW skirts iets van 350/400 euro kosten, incl btw en verzending.


https://minishop.ekris.nl/59688-mini-co ... id=51_9311

Volgens mij heb ik, als ik het nieuw zou gaan kopen, alleen nummer 1 en 2 nodig.
Dit zou dan uit komen op 458 euro.
Wel met de gedachten dat je alle clipjes en benodigdheden van mn huidige skirts, worden hergebruikt.


Dus wat is de betere keus volgens jullie?

Waarschijnlijk moet het hoe dan ook alles opnieuw gespoten worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

13 mei 2019, 23:05

Net terug van een weekendje duitsland.
Mijn schoon ouders vroegen als mn vrouw en ik, een weekendje langs wou de komen terwijl hun 2 weken op een park zitten.
Daar zeg ik niet gauw nee op!

Dus 2 tassen in gepakt, hond met dr hondenhok er in, en lekker rijden maar!

We waren op een bungalowpark in Saarburg, dat is in de buurt van Trier.
Het is 384km rijden, en de Google zegt dat het 4 uur en 10 minuten rijden is...
Op de heen weg lekker rustig aan gedaan, paar stops gemaakt en aardig wat langer overgedaan dan Google zegt dus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De terug weg was "ietsjes" sneller, dat volgt nog.

Het gebied daar is heel erg mooi, echt heuvel achtig gebied!
Het park bevind zich boven op een heuvel.

Afbeelding

De weg naar het bungalowpark is ook echt geweldig om overheen te scheuren! Want dat ziet als volgt uit:

Afbeelding

Een dag gingen we rijden, opzoek naar het hoogste plekje van de omliggende heuvels, en daar stond natuurlijk een mooi, oud, uitkijk torentje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar na al het moois, komt er een eind, en dus ook dit weekendje.

Voordat we weg reden even de mini vol tanken. En ze hadden bij de Shell iets wat we niet in Nederland kennen. V-power Racefuel 100... "oeehh dat klinkt verleidelijk!"

Ik ben niet zo'n Shell klant. Vind V-power beetje overrated. Komt ook dat het in Nederland soms de V-power gewoon 95 is, ipv 98. Maar hier stond dus geen 95 bij, geen 98, maar 100! "DIE MOET IK HEBBEN!!!" Koste wel €1,879, maar wou het altijd eens geprobeerd hebben.

Afbeelding

Merk je verschil? Ja zeker wel! Maar is het waard? Nah...
Wanneer we weer terug thuis kwamen, moest ik weer 35ltr tanken. Dus voor snelweg gebruik, is het gewoon zonde.

Maar de terug weg was wel geweldig.

We hebben niet rustig aan gedaan, verre van zelfs! We hadden 1 doel; zo snel mogelijk thuis komen!

Meeste wegen die we reden in Duitsland, waren vergelijkbaar als N wegen. We hadden een heel klein stukje snelweg, maar wel ongerestricteerde snelweg! Dus laat die V-power maar vlammen!!

Top die ik heb gereden was 230km/h! Er kwam een heuvel omhoog, maar volgens mij kan hij niet heel veel sneller.

Uiteindelijk hebben wij de trip gedaan in!

*tromgeroffel*

3 uur en 15 minuten met een gemiddelde snelheid van 120km/h!
Wel dus een hele tank V-power Racefuel verbrand. Maar soms maakt het gewoon niet uit!

Bij deze de update,

Groetjes

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Qooper S F56

14 mei 2019, 10:40

Klinkt als een heerlijk weekend!!! :)
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

28 mei 2019, 22:08

Mn eerste "mod-je" besteld.
Het is iets heel erg kleins, en is niet echt wat zou gaan opvallen. Mischien in sommige ogen zwaar nutteloos.

Maar ach, boeie
Over 1 a 2 weken is ie binnen. Ik ga nog even kijken als er al een DIY is, anders maak ik hem aan wanneer ik er mee bezig ben

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
janikworks
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jul 2018, 17:03

Re: MINI Qooper S F56

29 mei 2019, 00:31

QVS schreef:Mn eerste "mod-je" besteld.
Het is iets heel erg kleins, en is niet echt wat zou gaan opvallen. Mischien in sommige ogen zwaar nutteloos.AfbeeldingAfbeelding

Maar ach, boeieAfbeelding
Over 1 a 2 weken is ie binnen. Ik ga nog even kijken als er al een DIY is, anders maak ik hem aan wanneer ik er mee bezig benAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ben benieuwd! Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

29 mei 2019, 10:01


janikworks schreef:
Ben benieuwd! Afbeelding
Ik ook! Want het plaatje was een gegenereerd plaatje. Niet een werkelijke foto ofzo. En kan nergens echt reviews over lezen. Dus we gaan het zien... of niet. Zo kleins is hetAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

01 jun 2019, 08:02

Wat blijft mn Qooper me steeds verbazen!
Gisteren weer lekker lopen knallen!

Een goeie vriend van mij, rijdt sinds een paar maandjes motor. Steeds zouden we afspreken om te gaan rijden over de lek dijk heen. Maar steeds kwam het er niet van. Of hij had het druk, of ik had het druk, of het weer was te slecht om te rijden voor hem

Jammer genoeg gister niet over de lekdijk gereden, omdat we bijde maar een uurtje ofzo tijd hadden om te rijden. Toch grepen we die kans om ff te knallen, maar dan over lokale dijk weggetjes.

We begonnen op de dijkje van Rhoon naar Barendrecht. Het is een klein dijkje met weinig verkeer er op. Maar als er verkeer voor je zit, rijden ze super traag.

Toen We de dijk op reden, reed er opeens een BMW GS(1200?) Achter me, die ook van de dijk aan het genieten was, en zeker niet rustig er overheen wou rijden.

In het begin wou ie me inhalen, maar dacht van "dat gaat niet gebeuren vriend!" Dus ik heb over die dijk heen lopen scheuren met de gedachten van "drive it like you stole it!". Na een paar bochten zat de BMW GS al een aardig stukkie achter me

Jammer genoeg was aan het einde, zo'n trage slak voor me... De BMW GS haalde me en de trage slak voor me meteen in en knalde nog lekker door.

Owja mn goeie vriend op zijn motor? Amper gezien

Maar blijf me echt verbazen, ik rij vaker over die dijk heen voor me plezier, en paar maanden geleden dacht ik echt van "het kan echt niet sneller door die bochten heen!"... gister ging het echt veel sneller dan toen ik die gedachten had!



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Qooper S F56

04 jun 2019, 18:35

"Mod" update. En echt specifiek tussen haakjes.

Het gene waar ik 28 mei over had, was vandaag binnen gekomen. Gelijk nadat ik thuis kwam van mn werk, "gemonteerd"!

Hier is het dan, waar iedereen op het forum hebben lopen wachten, mn eerste "mod"! (Niet....Afbeelding)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik hem bestelde, was ik best bang voor paar zaakjes. Want er was een gegenereerde foto, geen echte foto van het product dus...
- Hoe is de kwaliteit?
- Is het hard of zacht plastic?
- komen de details die er in zitten wel uit?
- heb ik mn geld verspilt?

Tot zo ver, de details en kwaliteit lijken aardig goed. Het is knetter hard plastic, alleen had ik het niet zo ruw verwacht...
En heb ik mn geld verspilt? Zeker weten, maar daar zijn mini's voorAfbeeldingAfbeelding


Voor de gene die niet weten wat het is, het is de millennial falcon uit StarWars

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Terug naar “Show your ride”