F56 JCW pro melting silver

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
janikworks
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jul 2018, 17:03

Re: F56 JCW pro melting silver

27 feb 2020, 09:53

Update!

Een "kleine" tegenslag na aanschaf van de Mini f56. Toen ik verleden week eenmaal de Mini had gekocht kreeg ik bericht van mijn verzekeringsmaatschappij om nog eens even te verifiëren of de auto alarm klasse 3 (met hellingshoek detectie) had want dat was een voorwaarde om de auto all risk te verzekeren.

Ik heb dit even verder opgezocht, en inderdaad, bij auto's met een bepaalde nieuwwaarde en bouwjaar is het gebruikelijk om dit als voorwaarde te stellen. In elk geval, in de advertentie van de auto stond dat die alarm had dus ik maakte mij geen zorgen. Toen heb ik de Maassche gebeld in Venlo om met het chassisnr. te checken welk alarm erop zat..... Geen alarm dus! Ofja alleen klasse 1 startonderbreking. Even later heb ik BMW van poelgeest gebeld omdat die het eerste jaar daar als demo auto heeft gefungeerd. Maar idd, ook volgens hun geen fatsoenlijk alarm. Ik was in al die tijd nog niet in de buurt van de Mini dus kon ook niks checken..

Thuis direct gecontroleerd, geen rood alarmlampje te zien. Gelijk contact opgenomen met een mede forumlid om ook nog eens te dubbelchecken. Iemand heeft dus in 2017 een jcw besteld van 50k+, behoorlijk wat vinkjes aangevinkt om hem zo dik mogelijk te maken maar vervolgens WA gaat verzekeren omdat het alarm klasse 3 vinkje niet was meegenomen.... Kan ik moeilijk begrijpen.

Maargoed, het komt er dus op neer dat ik 'm niet fatsoenlijk verzekerd krijg voor een acceptabele maandelijkse premie waardoor ik dus noodgedwongen een alarm klasse 3 moet laten inbouwen!
Bij mini gaat dit ruim 1100 euro kosten omdat ze originele onderdelen gebruiken maar mij werd verteld, echt origineel wordt het nooit. Want er komt alsnog een seperaat afstandsbedieningkje bij. Dus dan maar niet via de Mini dealer en 400 euro goedkoper... Weer wat geleerd door al dit gedoe! 19 maart wordt het ingebouwd.

Iemand ervaring met achteraf ingebouwde alarmsystemen?

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk


Gebruikersavatar
YannickM
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Mortsel
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:42

Re: F56 JCW pro melting silver

27 feb 2020, 10:11

Amai dat is niet leuk om zo te weten te komen.. Had je misschien nog iets van de prijs kunnen doen met de voorkennis...
Veel succes met de inbouw en de verzekering achteraf.
768
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: F56 JCW pro melting silver

28 feb 2020, 09:08

Dat is wel even balen zeg. Denk dat ik hetzelfde zou hebben gedacht, namelijk dat een super dik uitgevoerde jcw ‘gewoon’ een klasse 3 alarm heeft. Maar niet dus. Wel fijn idee dat je binnenkort er wel 1 in hebt zitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

F56 JCW pro melting silver

28 feb 2020, 09:10

janikworks schreef:Update!

Een "kleine" tegenslag na aanschaf van de Mini f56. Toen ik verleden week eenmaal de Mini had gekocht kreeg ik bericht van mijn verzekeringsmaatschappij om nog eens even te verifiëren of de auto alarm klasse 3 (met hellingshoek detectie) had want dat was een voorwaarde om de auto all risk te verzekeren.

Ik heb dit even verder opgezocht, en inderdaad, bij auto's met een bepaalde nieuwwaarde en bouwjaar is het gebruikelijk om dit als voorwaarde te stellen. In elk geval, in de advertentie van de auto stond dat die alarm had dus ik maakte mij geen zorgen. Toen heb ik de Maassche gebeld in Venlo om met het chassisnr. te checken welk alarm erop zat..... Geen alarm dus! Afbeelding Ofja alleen klasse 1 startonderbreking. Even later heb ik BMW van poelgeest gebeld omdat die het eerste jaar daar als demo auto heeft gefungeerd. Maar idd, ook volgens hun geen fatsoenlijk alarm. Ik was in al die tijd nog niet in de buurt van de Mini dus kon ook niks checken..

Thuis direct gecontroleerd, geen rood alarmlampje te zien. Gelijk contact opgenomen met een mede forumlid om ook nog eens te dubbelchecken. Iemand heeft dus in 2017 een jcw besteld van 50k+, behoorlijk wat vinkjes aangevinkt om hem zo dik mogelijk te maken maar vervolgens WA gaat verzekeren omdat het alarm klasse 3 vinkje niet was meegenomen.... Kan ik moeilijk begrijpen.

Maargoed, het komt er dus op neer dat ik 'm niet fatsoenlijk verzekerd krijg voor een acceptabele maandelijkse premie waardoor ik dus noodgedwongen een alarm klasse 3 moet laten inbouwen! Afbeelding
Bij mini gaat dit ruim 1100 euro kosten omdat ze originele onderdelen gebruiken maar mij werd verteld, echt origineel wordt het nooit. Want er komt alsnog een seperaat afstandsbedieningkje bij. Dus dan maar niet via de Mini dealer en 400 euro goedkoper... Weer wat geleerd door al dit gedoe! Afbeelding 19 maart wordt het ingebouwd.

Iemand ervaring met achteraf ingebouwde alarmsystemen?

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Niet alle verzekeringen hebben dezelfde eisen dus je kunt ook even kijken naar een verzekering waar het niet nodig is Afbeelding
De vorige eigenaar had hem echt niet WA verzekerd.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: F56 JCW pro melting silver

28 feb 2020, 09:14

mbvandenberg schreef:Dat is wel even balen zeg. Denk dat ik hetzelfde zou hebben gedacht, namelijk dat een super dik uitgevoerde jcw ‘gewoon’ een klasse 3 alarm heeft. Maar niet dus. Wel fijn idee dat je binnenkort er wel 1 in hebt zitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Alarm stelt tegenwoordig toch ook niks meer voor, als ze graag die auto willen hebben dan nemen ze hem ook wel met alarm mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: F56 JCW pro melting silver

28 feb 2020, 09:28

Bij Achmea is een beveiligingssysteem pas noodzakelijk bij een nieuwwaarde vanaf de € 75.000 en daar zit die nog ruim onder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: F56 JCW pro melting silver

28 feb 2020, 09:34


speedy schreef:[

Alarm stelt tegenwoordig toch ook niks meer voor, als ze graag die auto willen hebben dan nemen ze hem ook wel met alarm mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Helemaal mee eens, hoe vaak ga je zelf kijken als je een alarm af hoort gaan in je straat/stads centrum

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: F56 JCW pro melting silver

28 feb 2020, 09:36

QVS schreef:
speedy schreef:[

Alarm stelt tegenwoordig toch ook niks meer voor, als ze graag die auto willen hebben dan nemen ze hem ook wel met alarm mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Helemaal mee eens, hoe vaak ga je zelf kijken als je een alarm af hoort gaan in je straat/stads centrum

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Nooit! Dan denk je kan die toeter turk niet kappen Afbeelding
Ik heb zelf klasse 5 alarm maar ook het contract niet verlengd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
janikworks
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jul 2018, 17:03

Re: F56 JCW pro melting silver

28 feb 2020, 09:53

Klopt, niet alle verzekeraars hebben deze voorwaarde (centraal beheer, fbto), maar hun maandelijkse premie ligt dus een stuk hoger... Ik val met mijn leeftijd en schade vrije jaren niet heel gunstig. Dus de simpele rekensom zegt mij dat alarm inbouwen goedkoper is.

Ik heb uiteraard liever geen achteraf ingebouwd alarmsysteem, zeker omdat ik denk dat het niet heel veel toevoegd. Auto staat letterlijk altijd binnen en als ze 'm willen stelen houd een "alarmpje" de dieven toch niet tegen.

En als ik dit op voorhand had geweten... Had ik 'm alsnog gekocht haha, te mooi om te laten staan!

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: F56 JCW pro melting silver

28 feb 2020, 09:54

speedy schreef:
mbvandenberg schreef:Dat is wel even balen zeg. Denk dat ik hetzelfde zou hebben gedacht, namelijk dat een super dik uitgevoerde jcw ‘gewoon’ een klasse 3 alarm heeft. Maar niet dus. Wel fijn idee dat je binnenkort er wel 1 in hebt zitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Alarm stelt tegenwoordig toch ook niks meer voor, als ze graag die auto willen hebben dan nemen ze hem ook wel met alarm mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja goed punt. Het is meer een psychologisch iets dan dat je er echt iets aan hebt. Net als met andere vormen van kraak: als ze het echt willen hebben krijgen ze het wel te pakken. Zo’n rood knipperend lampje schrikt hoogstens degene af die de makkelijke weg kiest en liever naar de volgende auto loopt zonder alarm. Maar de vraag is wat ze dan van je willen hebben dat in de auto ligt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: F56 JCW pro melting silver

28 feb 2020, 09:59

janikworks schreef:Klopt, niet alle verzekeraars hebben deze voorwaarde (centraal beheer, fbto), maar hun maandelijkse premie ligt dus een stuk hoger... Ik val met mijn leeftijd en schade vrije jaren niet heel gunstig. Dus de simpele rekensom zegt mij dat alarm inbouwen goedkoper is.

Ik heb uiteraard liever geen achteraf ingebouwd alarmsysteem, zeker omdat ik denk dat het niet heel veel toevoegd. Auto staat letterlijk altijd binnen en als ze 'm willen stelen houd een "alarmpje" de dieven toch niet tegen.

En als ik dit op voorhand had geweten... Had ik 'm alsnog gekocht Afbeelding haha, te mooi om te laten staan! AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Ok maar dat betekent dus niet dat de vorige eigenaar een WA verzekering had en dat het gek is om een auto van € 50.000 zonder alarm te bestellen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: F56 JCW pro melting silver

28 feb 2020, 10:02

Is de verzekering bij Achmea of FBTO zoveel duurder dat het inbouwen van een alarm (€ 700 ) goedkoper is?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
janikworks
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jul 2018, 17:03

Re: F56 JCW pro melting silver

28 feb 2020, 10:07

speedy schreef:
janikworks schreef:Klopt, niet alle verzekeraars hebben deze voorwaarde (centraal beheer, fbto), maar hun maandelijkse premie ligt dus een stuk hoger... Ik val met mijn leeftijd en schade vrije jaren niet heel gunstig. Dus de simpele rekensom zegt mij dat alarm inbouwen goedkoper is.

Ik heb uiteraard liever geen achteraf ingebouwd alarmsysteem, zeker omdat ik denk dat het niet heel veel toevoegd. Auto staat letterlijk altijd binnen en als ze 'm willen stelen houd een "alarmpje" de dieven toch niet tegen.

En als ik dit op voorhand had geweten... Had ik 'm alsnog gekocht Afbeelding haha, te mooi om te laten staan! AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Ok maar dat betekent dus niet dat de vorige eigenaar een WA verzekering had en dat het gek is om een auto van € 50.000 zonder alarm te bestellen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Haha nee nee dat was meer een cynische conclusie die ik maakteAfbeelding. Ik verwacht ook niet dat de vorige eigenaar de auto alleen maar WA had verzekerd.

Met de kennis die ik nu heb, is het vreemd dat het niet erop zit. Je elimineert 80% van alle verzekeringsmaatschappijen en de belachelijk hoge premies blijven over. Maar dat geldt voor mij persoonlijk, mss zat de vorige eigenaar er iets comfortabeler bij hahaAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: F56 JCW pro melting silver

28 feb 2020, 10:10

janikworks schreef:
speedy schreef:
janikworks schreef:Klopt, niet alle verzekeraars hebben deze voorwaarde (centraal beheer, fbto), maar hun maandelijkse premie ligt dus een stuk hoger... Ik val met mijn leeftijd en schade vrije jaren niet heel gunstig. Dus de simpele rekensom zegt mij dat alarm inbouwen goedkoper is.

Ik heb uiteraard liever geen achteraf ingebouwd alarmsysteem, zeker omdat ik denk dat het niet heel veel toevoegd. Auto staat letterlijk altijd binnen en als ze 'm willen stelen houd een "alarmpje" de dieven toch niet tegen.

En als ik dit op voorhand had geweten... Had ik 'm alsnog gekocht Afbeelding haha, te mooi om te laten staan! AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Ok maar dat betekent dus niet dat de vorige eigenaar een WA verzekering had en dat het gek is om een auto van € 50.000 zonder alarm te bestellen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Haha nee nee dat was meer een cynische conclusie die ik maakteAfbeelding. Ik verwacht ook niet dat de vorige eigenaar de auto alleen maar WA had verzekerd.

Met de kennis die ik nu heb, is het vreemd dat het niet erop zit. Je elimineert 80% van alle verzekeringsmaatschappijen en de belachelijk hoge premies blijven over. Maar dat geldt voor mij persoonlijk, mss zat de vorige eigenaar er iets comfortabeler bij hahaAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
Ja ligt echt aan je leeftijd en/of schade verleden.
Ik betaal voor de Porsche een premie van € 96 all risk incl. No claim garantie en de nieuwwaarde is € 137.000


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
janikworks
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jul 2018, 17:03

Re: F56 JCW pro melting silver

28 feb 2020, 10:13

speedy schreef:
janikworks schreef:
speedy schreef:
Ok maar dat betekent dus niet dat de vorige eigenaar een WA verzekering had en dat het gek is om een auto van € 50.000 zonder alarm te bestellen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Haha nee nee dat was meer een cynische conclusie die ik maakteAfbeelding. Ik verwacht ook niet dat de vorige eigenaar de auto alleen maar WA had verzekerd.

Met de kennis die ik nu heb, is het vreemd dat het niet erop zit. Je elimineert 80% van alle verzekeringsmaatschappijen en de belachelijk hoge premies blijven over. Maar dat geldt voor mij persoonlijk, mss zat de vorige eigenaar er iets comfortabeler bij hahaAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
Ja ligt echt aan je leeftijd en/of schade verleden.
Ik betaal voor de Porsche een premie van € 96 all risk incl. No claim garantie en de nieuwwaarde is € 137.000


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kijk dat zijn nog eens aangename premies. Ik betaal momenteel 120 euro per maand (mede door pakketkorting etc..) die van centraal beheer zat gewoon al tegen de 200 euro per maand aan, voor een soortgelijke polis. Alleen al in 2020 is dat 800 euro meer aan verzekering!

Wat 'n geld haha

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Terug naar “Show your ride”