R56 “built” toxicmanic! Gerrit sist naar mij.. P12

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: R56 “built” toxicmanic! #231pk lowboost

31 mar 2019, 18:05

louisvdd76 schreef:Een bougie heet zo’n ding Afbeelding
Ik dacht wel dat het zo heete... Maar vind de Engelse benamingen veel makkelijker en logischer.

Bedoel het is een plug, wat elektrische sparks uit zend.
Ignition coil geld het zelfde vind ik. Het is soms veel logischer in het Engels.

Maar het is ook wat je gewend bent hea

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! #231pk lowboost

31 mar 2019, 19:41

Er zitten 4 nieuwe (2 week oude) 8 graads ngk’s van beek in..

Ik hoop op een fabrieks fout.. en dat me zuiger/klep/turbo nog heel is😅 dat het geen detonatie is oid..

De rest ziet er ‘goed’ uit. Iets donkerder dan ik gewend ben. Maar dat zal de olie zijn!

Kan geen foto meer bijvoegen! Het forum heeft zijn limiet bereikt zegt die 😆
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! #231pk lowboost

01 apr 2019, 16:30

contact gehad met beek racing.
Het lijkende op een smelt ontsteking bij hoog vermogen! Dit zou betekenen, of 1 injector die te weinig benzine geeft.. of teveel voor ontsteking.

Ritje terug naar beek it is dus! Balen.. al kan ik nu wel rustig aan de turbine huis om wisselen! En zien of dit heeft geholpen!

Dat word niet met de mini naar de ring met 3 week helaas! Dan maar cruisend met de Volkswagen bora! 😎
Gebruikersavatar
GoRoel
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 feb 2016, 01:11

Re: R56 “built” toxicmanic! ##its alive!!##

04 apr 2019, 23:41

Toxic. schreef:
03 mar 2019, 00:44
Vandaag naar gogarage37 gereden! Lange rit, maar het was het waard! Vriendelijk en behulp zaam! En kon me netjes uitleggen waar verschillende onderdelen zaten haha!

De reiniging was zeker nodig! Het was behoorlijk smerig 😅 ook heeft hij de vanos schoon gemaakt! Hier zat me een bult troep op!!!!! 🤯

Koude start klinkt nu weer super! En ze trekt nog harder dan eerst! Wat een beest, ik kan nu helemaal niet wachten op de tune! Ben heel benieuwd hoeveel pk/nm ik ga behalen! Ik Zit nog wel in twijfel met 95 of 98 benzine. 🧐

Afbeelding

Afbeelding
Leuk dat je er was! Super tof gebaar dat je zo ver wilde rijden om mij wat aan je auto te laten doen. Ben blij dat je tevreden bent!
#KeepOnModding
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! #231pk lowboost

13 apr 2019, 15:48

Na veel kopzorgen en gedachtes... informatie op doen en leren. Vandaag besloten om toch de turbo er maar weer af te halen. Half uur later had hem in mijn armen! En ja hoor.. een slappe wastegate! Op moment van sluiten gaat die een piep klein stukje weer omhoog.. waardoor ik dus turbo druk verlies! En nooit een juiste turbo druk kan creëren.. Gelijk het nieuwe turbo huis gemonteerd😎 van de week weer alles terug plaatsen.. en dan? Dan toch full boost dingen? Nog ff afwachten! Ben wel weer enthousiast in Iedergeval!

Het spruitstuk is ook gescheurd, echter een klein beetje. En niet in het midden. Maar aan de zeikant een kort stukje. Ik plaats deze eerst terug. Aangezien dit niet veel invloed kan hebben op het vermogen.

Ook had ik nog steeds een olie geur in de auto als ik stil stond.. alles is schoon maar toch die geur.. kwam ik gisteren terug van een wilde snelweg rit. Weer de geur.. ik stap uit loop de woon kamer in, kijk naar buiten... rook uit de motorkap?!?! Brand? Snel naar buiten om te kijken, staat die turbo deken te roken als een gek! Ben helemaal klaar met dat ding.. ik zet de originele kap er weer op terug.

Binnenkort weer een vervolg!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: R56 “built” toxicmanic! Turbodruk lek gevonden!!

13 apr 2019, 16:24

Die turbo dekens en afdekkingen zijn vaak issues van brand. Vraag Andor maar. Dan kun je beter een GP2 bodemplaat monteren waardoor je een “venturi” werking krijgt. Ik ga bij mij ook zo’n challange scoop monteren die de luchtstroom naar beneden buigt.
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! Turbodruk lek gevonden!!

15 apr 2019, 16:47

louisvdd76 schreef:
13 apr 2019, 16:24
Die turbo dekens en afdekkingen zijn vaak issues van brand. Vraag Andor maar. Dan kun je beter een GP2 bodemplaat monteren waardoor je een “venturi” werking krijgt. Ik ga bij mij ook zo’n challange scoop monteren die de luchtstroom naar beneden buigt.
Zo’n gebogen scoop wil ik zelf ook wel! Zo’n deken nooit weer 😅🧐

Heb de turbo terug geplaatst, en ja hoor! Trekken als een beer. Rug klachten als een malle 🤣 heel andere auto! Pieken van 1.3/1.4 bar! Snel terug naar beek voor een retune 😎 de mail is al
Verzonden 😎

Kort filmpje van hoe die nu rijdt! Zelfs wheelspin vanuit ze 2. Dit was eerst totaaaaaaal niet zo! 😎


Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: R56 “built” toxicmanic! Turbodruk lek gevonden!!

15 apr 2019, 16:59

Kijk! Nu trekt ie eindelijk dan!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: R56 “built” toxicmanic! Turbodruk lek gevonden!!

15 apr 2019, 18:48

Mooi, brullen met die spullen!
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: R56 “built” toxicmanic! Turbodruk lek gevonden!!

15 apr 2019, 20:17

Heerlijk
Jammer van die Dua Lipa op de achtergrond alleen
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! Turbodruk lek gevonden!!

21 apr 2019, 12:48

Nurburgring 2019. Ik wou de mini graag klaar hebben voor deze dag, dit is gelukt! Maar toch de twijfel om hem mee te nemen. Op het laatste moment dacht ik. f**k, loopt die me kapot dan gaan we bouwen 🤭

Nieuwe olie met filter geplaatst en de volgende dag op pad. Niks aan het handje! Ree geweldig, ook in de bergen liep ze makkelijk door de versnellingen 😍 door de enorme groeps druk toch nog 2x even gas gegeven haha! 😎🤭

Ook viel me op, met de shell olie had ik een olie verbruik van 1L op zo’n 1500km. Met de motul olie is dit vele male minder geworden!!

Eenmaal bij me schoonouders aangekomen (stoppen we altijd na vakantie etc).... tik in het blok! Gadverdamme.. dan toch? Zuur de auto weg gezet, bekijk het maar...

Met de gedachte van loop maar stuk, in de avond naar huis gereden. Maar tot me verbazing rijd die perfect en is er niks veranderd na 50min rijden. Een lager had allang gezegd bekijk het maar..

Wat kan het dan zijn? Vacuümpomp?waterpomp?spanrol?ketting? We gaan weer verder met zoeken.. gelukkig helpt Roel van gogarage37 met via de app😎👊🏼

Ik zal is een filmpje plaatsen! Misschien dat iemand dit herkent.

En wat foto’s van het weekendje ring 😍

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! Tik in het blok? P11

21 apr 2019, 12:52

Het rateltje/tik 🥺


En mijn 10sec of Fame bij de ring haha!
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: R56 “built” toxicmanic! Tik in het blok? P11

21 apr 2019, 17:13

Is het niet de bekende N14 kettingratel? Google hier eens op.
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! Tik in het blok? P11

21 apr 2019, 18:07

louisvdd76 schreef:
21 apr 2019, 17:13
Is het niet de bekende N14 kettingratel? Google hier eens op.
Hier had ik naar gekeken indd! Klinkt anders! Met behulp van gogarage37 op de app kwam ik iets anders tegen! De v snaar/multiriem had zijn beste dag wel gehad!

Ik kan weer ademhalen 🤭😎


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: R56 “built” toxicmanic! Tik in het blok? P11

21 apr 2019, 19:38

Gelukkig! En door....

Terug naar “Show your ride”