R56 “built” toxicmanic! Gerrit sist naar mij.. P12

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! KW set gemonteerd!

08 dec 2018, 12:56

Het koelwater systeem is weer gesloten 😎 en mijn plan pakte perfect uit! Op de foto kan je zien hoe de 2 slangen nu lopen.

Afbeelding

Ook voor de catchcan heb ik een plekje gevonden. Hier moet ik nog het een en ander voor bestellen. Zoals een koppelstuk. Een flexibele slang. En als laatste een fitting voor in de rubber bij de turbo. Of ik doe hem in de rubber voor de filter. Dit weet ik nog niet

Afbeelding

En als laatste, mijn idee voor de filter. De filter past in iedergeval! Nu de rest nog, ik wacht nog op een reducer uit China. Als deze binnen is kan ik weer verder! 😎

Ik ben geen teken genie 🙈 maar dit is mijn plannetje!

Afbeelding
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! Het begin voor de Custom Cai!!

09 dec 2018, 17:19

Vandaag tussen de buiendoor de downpipe er af gehaald. De turbo gaat er toch af binnenkort! En zo had ik een mooi smoesje om de hitteband om de downpipe te doen😎✌️

Zo gezegd zo gedaan!

Afbeelding
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! Het begin voor de Custom Cai!!

10 dec 2018, 12:50

Eindelijk bericht van postnl! De rubber is in Nederland aangekomen. En plots stond die voor de deur! De maten kwamen over een! En de rubber was zwart😎 alles is goed gegaan!

Gelijk even getest of het überhaupt allemaal past. En ja hoor het zit als gegoten! 😎

het middel stuk tussen de rubbers wil ik nog netjes maken, hier zat tape omheen. De klemmen moeten er nog op. En er moet nog een punt komen waar de filter komt vast te zitten aan het chassis.

Ik ga morgen ochtend weer verder! Maar voor nu, Het begint er op te lijken 😍


Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: R56 “built” toxicmanic! Het begin voor de Custom Cai!!

10 dec 2018, 17:12

Ben echt heel benieuwd wat hij gaat doen!
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! Het begin voor de Custom Cai!!

13 dec 2018, 13:50

louisvdd76 schreef:
10 dec 2018, 17:12
Ben echt heel benieuwd wat hij gaat doen!
Ik ook 😎 nog even volhouden haha!

——————

Vanmorgen begonnen aan het demonteren van de oude turbo! Kapotte handen en armen, maar hij is eruit! 😎 gelukkig geen lekkages of andere ongein! ✌🏼 Toch vervang ik de olie leidingen wel! Ik ga het nu schoonmaken etc. En dan wachten tot de nieuwe turbo klaar is 😍



Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: R56 “built” toxicmanic! Het begin voor de Custom Cai!!

13 dec 2018, 13:54

Toxic. schreef:
louisvdd76 schreef:
10 dec 2018, 17:12
Ben echt heel benieuwd wat hij gaat doen!
Ik ook Afbeelding nog even volhouden haha!

——————

Vanmorgen begonnen aan het demonteren van de oude turbo! Kapotte handen en armen, maar hij is eruit! Afbeelding gelukkig geen lekkages of andere ongein! Afbeelding Toch vervang ik de olie leidingen wel! Ik ga het nu schoonmaken etc. En dan wachten tot de nieuwe turbo klaar is Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding
Lekker beziigggg in de kou!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: R56 “built” toxicmanic! Het begin voor de Custom Cai!!

13 dec 2018, 14:12

Lekker gewerkt hoor hier!

Maak je nog wel iets om het filter heen om de warme lucht van de motor te weren?

Toxic. schreef:
13 dec 2018, 13:50

Vanmorgen begonnen aan het demonteren van de oude turbo! Kapotte handen en armen, maar hij is eruit! 😎 gelukkig geen lekkages of andere ongein! ✌🏼 Toch vervang ik de olie leidingen wel! Ik ga het nu schoonmaken etc. En dan wachten tot de nieuwe turbo klaar is 😍
Retourleiding zou ik gewoon OEM pakken, geen probleem.
Voor de aanvoerleiding zou ik bij MINIspeed eens gaan kijken. Die hebben een ceramische / gevlochten leiding. Heb ik er zelf toen ook op gezet. Heb je ook geen gedoe meer met dat stukje folie om de leiding
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! Het begin voor de Custom Cai!!

13 dec 2018, 14:32

BMX schreef:
13 dec 2018, 14:12
Lekker gewerkt hoor hier!

Maak je nog wel iets om het filter heen om de warme lucht van de motor te weren?
Dat is wel de bedoeling! ik zit te denken aan een aluminium shield. En achter de bumper/grill wil ik een soort geleide tunnel van luchtstroom maken naar de filter toe!

Toxic. schreef:
13 dec 2018, 13:50

Vanmorgen begonnen aan het demonteren van de oude turbo! Kapotte handen en armen, maar hij is eruit! 😎 gelukkig geen lekkages of andere ongein! ✌🏼 Toch vervang ik de olie leidingen wel! Ik ga het nu schoonmaken etc. En dan wachten tot de nieuwe turbo klaar is 😍
BMX schreef:
13 dec 2018, 14:12

Retourleiding zou ik gewoon OEM pakken, geen probleem.
Voor de aanvoerleiding zou ik bij MINIspeed eens gaan kijken. Die hebben een ceramische / gevlochten leiding. Heb ik er zelf toen ook op gezet. Heb je ook geen gedoe meer met dat stukje folie om de leiding.
Voor aanvoer had ik inderdaad de gevlochten leiding van minispeed in gedachten! Thanks voor de tip op oem retour!
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! Het begin voor de Custom Cai!!

13 dec 2018, 16:39

Ik heb nog meer gedaan vandaag! 😎 het was zo lekker weer haha!

*de catchcan afgemaakt. Beugeltje zwart gespoten. En het leiding werk klaar gemaakt. Enkel nog klemmen erop en het breather filtertje!

*het stukje aluminium die ik voor het inlaat traject had was erg lelijk. Vast geplakte stukken tape etc. Deze heb ik met de flex schoon gemaakt. En daarna gespoten. Ik vind het effect nog best gaaf ook 😎 ook heb ik de couplers schoon gemaakt!

Afbeelding

Afbeelding
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! Het begin voor de Custom Cai!!

09 jan 2019, 12:26

Nog steeds wachtende op de turbo! Zou nu met 2/3 week klaar moeten zijn😎

Wel alvast wat parts besteld!
Spruitstuk pakking en een olie router leiding! 😎
Ik moet alleen nog de olie feed leiding bestellen. ✌🏼
Afbeelding

Afbeelding


Ook heb ik het achterste kenteken balk zwart gemaakt!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
P.Baat
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Klaaswaal
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2019, 23:54

14 jan 2019, 19:23

Ziet er echt mooi uit. maar misschien een raare vraag wat voor spoiler is dat. vind t echt heel dik.
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re:

15 jan 2019, 09:12

P.Baat schreef:
14 jan 2019, 19:23
Ziet er echt mooi uit. maar misschien een raare vraag wat voor spoiler is dat. vind t echt heel dik.
Thanks! Na mijn weten een “s” spoiler? Geen idee of hier verschil in zit haha!

————

Gisteren weer een pakketje binnen gekregen! Ivm meer boost en meer hitte! Een forge turbodeken aangeschaft!

Kan niet wachten tot de turbo klaar is! En ik alles kan gaan inbouwen! 😎

Afbeelding
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: R56 “built” toxicmanic!

15 jan 2019, 22:32

Das een leuke toevoeging! Ik kwam deze van Forge ook tegen tijdens het kijken naar een WMW turbo blanket.

De Forge komt toch in plaats van het originele hitteschild?
De WMW kan onder het originele schild, maar moet uit de USA komen.

Ga je het uitlaatspruitstuk ook nog wrappen in tape trouwens? Je kunt er nu mooi bij.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic!

16 jan 2019, 12:58

Markos schreef:
15 jan 2019, 22:32
Das een leuke toevoeging! Ik kwam deze van Forge ook tegen tijdens het kijken naar een WMW turbo blanket.

De Forge komt toch in plaats van het originele hitteschild?
De WMW kan onder het originele schild, maar moet uit de USA komen.

Ga je het uitlaatspruitstuk ook nog wrappen in tape trouwens? Je kunt er nu mooi bij.
Dat dacht ik! ik wou eerst gaan voor de bekende aem plaat, maar hier las ik horror verhalen over! wel wil ik kijken voor een “ u “ shape voor aan de hoodscoop. Zodat de lucht direct naar de turbo word geblazen!

Klopt! Je kijkt tegen de deken aan!

Afbeelding

Ik denk het niet, aangezien de turbo header aardig klein is. Ik weet niet of dit super veel effect zal hebben! maar misschien dat ik nog een extra rol ga bestellen na joun tip haha!
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic!

17 jan 2019, 16:14

Ik zat al een poosje te zoeken naar een setje velgen, ik vind de R56 erg lastig kwa velgen! Vooral in mijn kleur. Nou kwam ik een setje sparco velgen tegen. Die ik zelf nog nooit eerder had gezien. Op de gok gekocht, en ik moet zeggen. Het staat best leuk! Hou in gedachten dat het dak/spiegels nog zwart worden. En er komt nog een works aerokit op met gp wing 😍

Ze kan nog een leuk stukje omlaag! En spacers zouden ook geen gek idee zijn haha!

Wat vinden jullie ervan?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”