R56 “built” toxicmanic! Gerrit sist naar mij.. P12

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! ##its alive!!##

31 jan 2019, 06:15

louisvdd76 schreef:
30 jan 2019, 22:41
Is hij klaar ligt er sneeuw.... blij dat het opgelost is met die tap.
Echt hea 😆 herpes sneeuw haha!
QVS schreef:
30 jan 2019, 22:43
Toxic. schreef:MIJN DAG KAN NIET MEER STUK. Gisteravond nog strond chagereinig. De vrouw wist al genoeg en kan er gelukkig goed mee omgaan Afbeelding vanmorgen de turbo er maar weer afgehaald.. ik kreeg er met geen mogelijkheid beweging in. ( de tap die vast zat ) Grof geweld, meer kon er toch niet stuk gaan.. en ja hoor, een hamer en zo’n punt beitel, ken de naam niet. Maar dat was de truck! Gewoon hard slaan! En hij brokkelde een voor af en toen hatseeee! Hij was weer open! Daarna een gepriegel van jewelste om alles weer op zijn plek te krijgen.. maar het is gelukt! Hij doet het weer! Op en neer in de straat in de sneeuw.. niks geks en niks lekt. Gelukkig.. als het droog is even weer de straat op. Om te zien of er niks rammelt piept of kraakt haha!

Binnenkort een filmpje! Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je bedoelt een priem?

Maar gelukig is het toch nog makkelijk opgelost!

Maar bij ons (regio Rotterdam) heeft het veel minder gesneeuwd dan bij jou zo te zien.

Of komt door al die uitlaatgassen dat de sneeuw al verdampt voordat ze vallen...



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Volgens mij wel, een priem!

Indd, niet helemaal zoals ik wou. Maar dat pas ik nog wel een keer aan!

Hier is echt mega veel sneeuw gevallen.. ik woon vlak langs de Duitse grens in Groningen haha.
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: R56 “built” toxicmanic! ##its alive!!##

31 jan 2019, 09:06

Hoppa de aanhouder wint!!
Wanneer gaat ie op de testbank? Ik ben benieuwd wat er straks voor vermogen uit komt. :mrgreen:
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: R56 “built” toxicmanic! ##its alive!!##

31 jan 2019, 11:26

Mooi dat het toch allemaal goedgekomen is. :icon_top:

En respect voor het sleutelen in de kou!!!
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! ##its alive!!##

31 jan 2019, 14:12

Mnrk schreef:
31 jan 2019, 09:06
Hoppa de aanhouder wint!!
Wanneer gaat ie op de testbank? Ik ben benieuwd wat er straks voor vermogen uit komt. :mrgreen:
Ik denk ergens in maart! Ik ben ook zeer benieuwd!
niekcarfreak schreef:
31 jan 2019, 11:26
Mooi dat het toch allemaal goedgekomen is. :icon_top:

En respect voor het sleutelen in de kou!!!
Thanks! Indd ben zeer blij ahha!

————

Vandaag even een test rit gemaakt in de wijk!
Bij terug komst rook onder de kap.. olie plas onder de auto🥺 ik gok dat de olie retour leiding lekt 😔 nu geen zin meer in, misschien volgende week maar weer bezig.. de downpipe en hittenschilden moeten dan opnieuw ervoor weg!

Klein filmpje, je hoort de turbo echt super goed!



Afbeelding

Afbeelding

Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! ##its alive!!##

01 feb 2019, 19:08

Nieuwe update: het lekken bleek de banjo te zijn van de olie feed naar de turbo! Deze had ik niet vast gedraaid.. oeps! en het zit echt niet mee.. nu is de andere kant afgeknapt! Opnieuw boren dus..

Ook denk ik dat er ergens een boostleak zit. Aangezien ik hem niet echt hard vond trekken! En je hem wel hard hoort aanzuigen. bij de nieuwe test drive ga ik de dumpvalve even omwisselen en de forge er tussen weg halen voor de zekerheid!

morgen hopelijk poging #2!
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

R56 “built” toxicmanic! ##its alive!!##

01 feb 2019, 19:20

Project car problems!


Mischien blijft de blow off valve beetje open staan idd. Maar heb er niet heel veel verstand van...

Succes met de probleempjes oplossen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: R56 “built” toxicmanic! ##its alive!!##

01 feb 2019, 20:15

Misschien een tip voor de leesbaarheid op het forum: bij directe reply hoeft de quoteknop niet gebruikt te worden, dat scheelt een boel scrollen voor de bezoekers

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 6 Pro met Tapatalk

Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: R56 “built” toxicmanic! ##its alive!!##

01 feb 2019, 21:33

Balen van de nieuwe tegenslagen.
Maar de aanhouder wint :icon_top: Succes!!!
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! ##its alive!!##

02 feb 2019, 19:59

Thanks voor de support!😎

Vanmiddag even het andere geknapte bout uitgeboord, En gekeken voor een oplossing voor de ander.. een nieuwe tap erin draaien lukte niet.. nieuw ideetje!

Ik wil een gleuf erin maken zodat ik de bout met moer erin kan schuiven. Je kan er verder anders met geen mogelijkheid bij!

Op de foto kan je een beetje zien wat ik bedoel!
Afbeelding

Maandag opzoek naar een M8 en M6 12.9 of 10.9 bout + moer. En dan kunnen we weer verder hoop ik!
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! ##its alive!!##

04 feb 2019, 15:30

Vanmorgen alweer vroeg op pad om bouten en moeren te scoren, dit is gelukt!
Dus meteen een gleuf in de flens gemaakt, en ja hoor het past! nu nog kijken of het ook werkt haha.

ik heb alles alweer terug gemonteerd. dit kost me nu ongeveer 20a30min. ik krijg er al handig heid in haha!
ik moet enkel nog de koel en olie leidingen aan de turbo monteren en dan kan die weer gestart worden!

test rit nummer #3 komt morgen ochtend dus, ik heb deze week middag dienst! ik kan dus alleen maar in de ochtend bezig!
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! ##its alive!!##

05 feb 2019, 10:54

eindelijk! Het is af. Niks lekt tot nu toe haha. Hij rijd en blaast goed af. Nu nog laten afstelllen 😍 ben zeer benieuwd! Ik verneem nu nog geen verschil! Snel afstellen dus!


Afbeelding

Afbeelding
NickT
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2016, 11:39

Re: R56 “built” toxicmanic! ##its alive!!##

05 feb 2019, 19:30

Gaaf project! Komen die occ en intercooler van eBay? Mag ik vragen wat je daar voor kwijt was? En welk merk is die occ? Ben nog op zoek.

Groeten Nick
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! ##its alive!!##

06 feb 2019, 16:27

NickT schreef:
05 feb 2019, 19:30
Gaaf project! Komen die occ en intercooler van eBay? Mag ik vragen wat je daar voor kwijt was? En welk merk is die occ? Ben nog op zoek.

Groeten Nick
Thanks!, occ komt van AliExpress! Intercooler is een echte airtec. Occ koste me 13 euro ofzoiets?

https://s.click.aliexpress.com/e/cfI88V8k

😬

———

Ik ben nu 2 dagen met de mini naar werk gereden, dikke 250km in totaal. Ik kan nu wel de turbo goed vernemen! Ik wil hem nu eerst laten walnut blasten,( inlaat reinigen ). Nu nog een bedrijf vinden die dit gaat doen haha!

En daarna afstellen 😍
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: R56 “built” toxicmanic! ##its alive!!##

06 feb 2019, 18:13

Op FB zag ik je reactie dat HBT gesloten is. Misschien dat de dealer (of over de grens) een optie is.
Maar er zijn vast meer bedrijven die het doen, aangezien VW's er ook last hebben.

Check ook even je Vanos ventiel. Grote kans dat die ook vervuild is en dat merk je ook behoorlijk. Een nieuwe kost iets van 70 euro, maar dsn zou ik ook bij Peugeot navragen. Die zijn meestal goedkoper dan de BMW dealer...
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Toxic.
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 nov 2017, 12:01

Re: R56 “built” toxicmanic! ##its alive!!##

06 feb 2019, 20:52

Markos schreef:
06 feb 2019, 18:13
Op FB zag ik je reactie dat HBT gesloten is. Misschien dat de dealer (of over de grens) een optie is.
Maar er zijn vast meer bedrijven die het doen, aangezien VW's er ook last hebben.

Check ook even je Vanos ventiel. Grote kans dat die ook vervuild is en dat merk je ook behoorlijk. Een nieuwe kost iets van 70 euro, maar dsn zou ik ook bij Peugeot navragen. Die zijn meestal goedkoper dan de BMW dealer...
Klopt! Ik heb nu 2 adressen, gogarage en nog een in Breda als ik me niet vergis, voor 220a250 euro. Hier in Emmen vroegen ze 525 euro voor een kuurtje pfff! Dat word me echt te gek.

Ik zal is gaan zoeken naar die vanos, die zit links naast de turbo spruitstuk als ik me niet vergis. zal er is een bestellen! Thanks voor de tip! 👍🏼

Terug naar “Show your ride”