VRX's Project Black R55 Clubman S

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
VRX85
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mar 2018, 22:23

VRX's Project Black R55 Clubman S

04 dec 2018, 00:30

In maart 2017 heb ik mezelf op dit forum voorgesteld. Toen had ik veel plannen met de Clubman maar tot op heden heb ik niets daarvan gerealiseerd. De reden hiervoor is dat we na een tijdje de vrees hadden dat de Mini als enige auto toch te klein en/of onpraktisch zou worden.
Ik heb een tijdje gekeken om een 2018 Leon Cupra ST te kopen, maar heb doorheen het jaar dat de Mini in ons bezit is toch zo'n "band" met deze gocart gekregen dat ik het niet over mijn hart krijg om de auto te vervangen. En zo is direct het mod-virus teruggekomen...

De plannen zijn in tegenstelling tot de voorstelling wel een beetje aangepast. De mods die sowieso snel moéten en gaan gebeuren zijn:
- Chrome delete (hiervoor heb ik vandaag alles aangekregen)
- Verlagen dmv veren
- Na de winter een mooi setje velgen en high performance bandjes (OZ Leggenda staat momenteel het hoogste aangeschreven)
- Stage 1 mapping
- Logo delete aan de achterkant
- Volledige wagen laten reinigen/polieren en sealen

De mods die ik op langere termijn plan (en waarvan ik de vrouw nog moet overtuigen van het nut ervan):
- Breather mods: intake/exhaust/...
- Schroefkit
- Strutbrace en mogelijks andere frame-verstevigingen
- Spoiler
- JCW bodykit
- Op 1 of andere manier een rear diffuser installeren
- De Lexus achtige achterlichten vervangen/modden door iets mooier
- Mooiere handrem/schakelset
- Mooier (alcantara?) stuur
- Mechanisch sper
- Big brake kit

Dit is de enige foto die ik momenteel op deze pc heb, maar aangezien het momenteel nog een full stock R55 is is er toch niet zo speciaal veel aan te zien:
Afbeelding

Binnenkort als het weer het toelaat gaan we alle zwarte covers over het chroom plaatsen en volgen er meer foto's!
MisterTUDOR
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Breda
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jan 2018, 15:52

Re: VRX's Project Black R55 Clubman S

04 dec 2018, 11:35

Ziet er al als een mooie Cooper S uit! Ben benieuwd naar de mods.
Ben een grote Clubbie fan.
First it was #TEAMPW and now it's #TEAMJCW
Follow my mod-journey on Instagram: www.instagram.com/misterjcw
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: VRX's Project Black R55 Clubman S

05 dec 2018, 19:52

VRX85 schreef:In maart 2017 heb ik mezelf op dit forum voorgesteld. Toen had ik veel plannen met de Clubman maar tot op heden heb ik niets daarvan gerealiseerd. De reden hiervoor is dat we na een tijdje de vrees hadden dat de Mini als enige auto toch te klein en/of onpraktisch zou worden.
Ik heb een tijdje gekeken om een 2018 Leon Cupra ST te kopen, maar heb doorheen het jaar dat de Mini in ons bezit is toch zo'n "band" met deze gocart gekregen dat ik het niet over mijn hart krijg om de auto te vervangen. En zo is direct het mod-virus teruggekomen...

De plannen zijn in tegenstelling tot de voorstelling wel een beetje aangepast. De mods die sowieso snel moéten en gaan gebeuren zijn:
- Chrome delete (hiervoor heb ik vandaag alles aangekregen)
- Verlagen dmv veren
- Na de winter een mooi setje velgen en high performance bandjes (OZ Leggenda staat momenteel het hoogste aangeschreven)
- Stage 1 mapping
- Logo delete aan de achterkant
- Volledige wagen laten reinigen/polieren en sealen

De mods die ik op langere termijn plan (en waarvan ik de vrouw nog moet overtuigen van het nut ervan):
- Breather mods: intake/exhaust/...
- Schroefkit
- Strutbrace en mogelijks andere frame-verstevigingen
- Spoiler
- JCW bodykit
- Op 1 of andere manier een rear diffuser installeren
- De Lexus achtige achterlichten vervangen/modden door iets mooier
- Mooiere handrem/schakelset
- Mooier (alcantara?) stuur
- Mechanisch sper
- Big brake kit

Dit is de enige foto die ik momenteel op deze pc heb, maar aangezien het momenteel nog een full stock R55 is is er toch niet zo speciaal veel aan te zien:
Afbeelding

Binnenkort als het weer het toelaat gaan we alle zwarte covers over het chroom plaatsen en volgen er meer foto's!
Kan zo’n zwarte Clubman wel waarderen :-) Hij ziet er nu al top uit, benieuwd naar wat je er van gaat maken! Succes en vooral veel plezier ermee
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
VRX85
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mar 2018, 22:23

Re: VRX's Project Black R55 Clubman S

06 dec 2018, 17:34

Maurice de jouwe mag er anders ook wel zijn! Qua stance is dat helemaal de look waar ik wil voor gaan.

Vandaag snel even de chrome-covers geplaatst, wat een verschil, dit had ik véél eerder moeten doen. Enkel de beltline moet ik nog de-chromen maar daarvoor wacht ik tot het weekend als ik het in het daglicht kan doen.

In het donker nog wat foto's voor onze barbershop gaan maken, geen geweldige kwaliteit en de Clubman is énorm vuil, maar slechte foto's zijn ook foto's! :))


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: VRX's Project Black R55 Clubman S

09 dec 2018, 11:22

Mooie Clubman, en idd foto’s zijn foto’s.
Mijn Dubman is ook vaker vies dan schoon hoor
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: VRX's Project Black R55 Clubman S

09 dec 2018, 13:58

Dirk,

mooie Clubman en een hele mooie basis om er iets moois van te maken, genoeg ideeën op te doen hier. Het valt me op dat er de laatste tijd veel Clubman's bij komen op het forum, goede ontwikkeling :wink: :icon_top:

Veel mod plezier Dirk

Gr. Milco
VRX85
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mar 2018, 22:23

Re: VRX's Project Black R55 Clubman S

26 mar 2019, 01:08

Amai, lang geleden, alle mod plannen zijn uitgesteld omdat we onverwachts mogelijks een huis gaan kopen...

We rijden momenteel echter nog steeds op winterbanden, dus ik moést wel een setje velgen zorgen om mijn zomerbanden op te monteren.

Na wat research denk ik wel dat we een redelijk zeldzame velg gekocht hebben, namelijk een setje echte Hartge Union Jack's:
Afbeelding

Afbeelding

We hebben even een testfit gedaan, er moeten nog nieuwe banden op de velgen komen aangezien die wat erop liggen van 2009 zijn. Verder heeft de mini met deze velgen echt nood aan verlaging. Daar gaan we dus ook naar op zoek.
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: VRX's Project Black R55 Clubman S

29 mar 2019, 00:25

Welkom terug 😉
Mooie velgen en zie je niet vaak!

Als je nog een verlagingsset zoekt... Ik heb nog een KW Street Comfort in de aanbieding. Wordt ie ook nog comfortabeler van dus dat is makkelijk te verkopen aan de vrouw haha!
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S

Terug naar “Show your ride”