Het is 'm dus geworden.

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Portugal
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:34

Het is 'm dus geworden.

27 dec 2018, 14:37

Afbeelding

Gisteren aangekomen in zijn natuurlijke habitat. Om daar te komen heb ik meteen 440 km moeten rijden. Erg grappig geval zo'n JCW maar erg gevaarlijk voor de punten op m'n rijbewijs. :D Zoals helemaal verwacht: op de snelweg qua comfort in de stand SPORT goed te doen maar op de Portugese binnenwegen, waar ik graag rijd i.v.m.de vele bochten, is het gewoon een stuiterbak. Inderdaad net een kart. Verbruik op deze eerste rit waarbij ik uiteraard niet heb verzuimd flink het gaspedaal in te trappen en als een gek aan de flippers heb zitten rukken: 13 ltr. Maar daar schrok ik niet van. Verder is het, zeker als je net uit een BMW komt, qua bediening heel veel déjà vu.
Ga denk ik hier wel veel lol mee hebben .......

Heb al wel een paar vragen maar die komen nog als ik de auto verder verkend heb.
Één vraag vast vooraf: in welk subforum word ik geacht over de JCW te schrijven want ik kan er geen apart subforum voor vinden?

Nog 'n opmerking: die link in mijn voorsteltopic zal wel niet lang meer werken nu de auto verkocht is.


Rob
Laatst gewijzigd door RobPt op 13 jan 2019, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Het is 'm dus geworden.

27 dec 2018, 16:07

Welkom Rob en gefeliciteerd met je JCW.
Vering in Sport vind ik te hard, functioneert enkel op heel strak wegdek.
Zelf overweeg ik nog steeds een KW schroefset. Ik heb vernomen dat KW aan een DDC schroefset zou werken voor de F56.
Velen zijn heel blij met KW Streetcomfort.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Het is 'm dus geworden.

27 dec 2018, 16:54

Rob,

het is ook een beauty deze JCW dus van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel (rij)plezier toegewenst met de F56 JCW.

Voor wat betreft vragen over je F56 JCW ,het je in rubriek 02VRAGEN, OPMERKINGEN EN OPLOSSINGEN ALLE GENERATIES
zijn. Deze is weer onderverdeeld in 1ste, 2de, CM/PACEMAN en 3de generatie MINI's. Al jou vragen kun je dus kwijt in de rubriek voor de 3de generatie MINI's: viewforum.php?f=112

Als je bovenstaande link hebt geselecteerd zie je binnen de 3de generatie wederom een onderverdeling zoals MINI TALK, INTERIEUR, EXTERIEUR, MOTOR- en ONDERSTEL (Tuning) en daaronder de algemene vragen die niet passen in 1 van de 4 subcategorieën.

Mocht je nog vragen hebben dan horen ik het wel,

Alvast veel plezier hier op het forum.

Mvg. Milco
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Portugal
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:34

Re: Het is 'm dus geworden.

27 dec 2018, 19:17

Omdat ik al opmerkte dat de link in mijn voorsteltopic het wel niet meer lang zal doen voor de compleetheid hierbij nog wat relevante gegevens:

MY18; meer dan voldoende opties; 11.000 km op de klok; dealeronderhouden (alleen nog maar de afleveringsbeurt; verder nog geen reparaties aan geweest) Overigens over onderhoud gesproken, ik weet niet hoe het in NL is geregeld maar hier is niet elke BMW dealer ook MINI dealer. In Portugal moet ik er minimaal 450 km vv voor rijden. Dus dat zal wel weer de dealer in Badajoz (Spanje) worden want dat is maar 140 km vv. Mijn Volvo's had ik en nú heb ik nog steeds de Land Rover en Jaguar ook in Badajoz bij de resp. dealer in onderhoud.
Met de BMW dealer had ik geluk want 2 maanden voordat ik hem kocht kwam relatief vlakbij een nieuwe dealer in Portugal.

Moet wel nog even een Nederlandstalige gebruikershandleiding bestellen want dat leest toch iets sneller dan in het Portugees. In de Portugese taal wordt alles omschreven. Wij hebben het heel eenvoudig bijv. over de EGR-klep maar hier is dat de "valvula de recirculação dos gases de escape" en zo stond het dus ook op de rekening van de dealer nadat ik die klep pas bij de BMW moest laten vervangen. Meestal is de Portugeestalige gebruikershandleiding (voor wat dan ook) ook dikker dan het NL exemplaar. Oh wacht, ik zie nog een leuke op de rekening staan, Nederlands: "foutmeldingen uitlezen" of een vergelijkbare korte maar duidelijke omschrijving maar hier heet dat: "Consulta da memoria de falha no sistema de diagnostico"

Één ding had ik gelukkig wel zeer snel uitgevogeld n.l hoe je die kermisverlichting rond die grote 'klok' uit kan schakelen want dat soort overbodige ongein is aan mij niet besteed. Ik houd van donker in de auto als ik bij duisternis rijd. Overigens ook van koude auto's, het interieur dan wel te verstaan. 18 gr. meer dan genoeg. De komende dagen maar eens verder op verkenning. Er is, in ieder geval voor mij, ook al iets raadselachtigs gebeurd. Kom bij de vragen en evt. opmerkingen.

@ Milco: bedankt voor je duidelijke uitleg!

Rob
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Het is 'm dus geworden.

28 dec 2018, 00:12

Zie hier de link naar de aanschaf van onderhoud/gebruiker-handleidingen Nederlands:

https://minishop.ekris.nl/57044-mini-jc ... sartikelen


Gr. Milco
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

Re: Het is 'm dus geworden.

28 dec 2018, 14:37

Welkom bij de club en gefeliciteerd met deze dikke JCW! Herkenbaar wat je schrijft: in sportmode echt een kart, vind 'm nog harder dan m'n R53 GP.

Die ring is gelukkig eenvoudig uit te schakelen of om te zetten naar een toerenteller; net wat je fijner vindt. Veel toffe KM's gewenst met dit monster! :D
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Portugal
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:34

Re: Het is 'm dus geworden.

28 dec 2018, 16:27

@Shag. Bedankt. Inderdaad had ik die ring zo uit. Meestal heb ik het navigatiescherm aanstaan want dat gebruik ik ook heel vaak als ik op onbekende (bochtige) wegen rijd om te kunnen zien wat me te wachten staat. Hier is het nogal heuvelachtig en de binnenwegen zijn smal. "Door de bocht heen kijken" zoals dat in NL vaak mogelijk is dat kan ik hier meestal wel vergeten. En het werkt prima bij een juiste schaalinstelling. (100 of 200 mtr.; afhankelijk van de snelheid) Eigenlijk een soort pace-notes maar dan zonder een live navigator aan boord :)

@ Milco

Bedankt voor de link. Moet nog wel eerst even de productiedatum zien te achterhalen om het juiste boekje te kunnen bestellen. Heb al diverse VIN-decoders geprobeerd maar daar werd ik niet wijzer van. Één decoder gaf zelfs aan dat de auto van 1995 zou zijn! Achter die decoder zitten vast echte MINI kenners ............ :lol: :lol: :lol:

Op het kentekenbewijs staat alleen maar de datum eerste afgifte kenteken n.l.: 310717


Rob
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Het is 'm dus geworden.

28 dec 2018, 19:58

Veel veilige en plezierige kilometers! :rijden

Voor het exacte bouwjaar, neem de laatste 7 tekens van je chassisnummer en volg de aanwijzingen van deze posting: viewtopic.php?f=8&t=26645

Wat betreft een handleiding, die kun je ook op telefoon of tablet via de "MINI Drivers Guide"-app inzien. Scheelt weer boekjes kopen.... :D
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Portugal
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:34

Re: Het is 'm dus geworden.

28 dec 2018, 21:03

Robert bedankt. Komt me allemaal bekend voor want het is gewoon hetzelfde als voor m'n BMW's. Hoe zou dat nu toch komen. :lol: :lol: Hoogste tijd om m'n fantasie eens op te starten om daarna verder te gaan zoeken naar nog meer 'MINI-gerelateerde zaken' die in feite gewoon zijn afgeleid ván of identiek zijn áán de 'BMW gerelateerde zaken'
Morgen eens met de optielijst in de auto duiken en kijken of het klopt. Één ding dat niet klopt kon ik vanuit m'n luie stoel al vaststellen: de optie S5A4A - LED-koplampen m. uitgebreide functies. heb ik niet. Ik heb gewoon van die bolle lenzen in de koplampbehuizing zitten hetgeen op XENON verlichting wijst. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de vorige eigenaar de LED-koplampen heeft laten vervangen door XENON-koplampen. Als dat al mogelijk is.

Nog even tussendoor, m'n auto is een echte nekkentrekker hier in deze landelijke omgeving. En uiteraard weet iedereen in het dorp en één dorp verder het al: Roberto tem um carro novo = Roberto heeft een nieuwe auto. Een andere auto wordt nooit over gesproken. Hoe oud die ook is: het is een nieuwe auto!. :D Terwijl ze op de kentekenplaat toch duidelijk kunnen zien dat het niet zo is. Dat ik van zo'n 'grote' B Emmie (zo heet een BMW hier want de W komt niet voor in het Portugese alfabet) in zo'n klein autootje gestapt ben daar snappen ze niets van .........
Roberto is overigens mijn Portugese alias. Waarom? Wel een Portugees kan een woord niet afkappen dus in het begin was het Robbe of Roppe en daar had ik het al snel mee gehad.

Zo dan gaan we nu even de digitale gebruikershandleiding downloaden en installeren.

Ik moet trouwens mezelf wel een beetje in de hand houden want als het zo doorgaat met die JCW ga ik autorijden nog leuker vinden dan motorrijden en dat is tot op heden nog nooit gebeurd ........

Prettig weekend overigens.

Rob
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Het is 'm dus geworden.

29 dec 2018, 09:40

Is het daar nog een beetje lekker weer om te rijden? Hier is het grauw en vochtig.
Hoe zijn de wegen daar in je omgeving? Goed wegdek? Veel bochtjes?

Prettig weekend Rob! :rijden
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Portugal
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:34

Re: Het is 'm dus geworden.

30 dec 2018, 12:38

niekcarfreak schreef:
29 dec 2018, 09:40
Is het daar nog een beetje lekker weer om te rijden? Hier is het grauw en vochtig. Hoe zijn de wegen daar in je omgeving? Goed wegdek? Veel bochtjes?

Prettig weekend Rob! :rijden
Ja, lekker weer kan ik wel zeggen. En ach wat heet grauw, hier is het óók grauw maar gelukkig met wat andere kleurtjes :lol: :lol:

Afbeelding

Temperatuur tussen de 10 - 18 graden, afhankelijk van de windrichting.

De wegen in onze omgeving zijn smal, niet altijd even 'strak' en gelukkig véél (scherpe) bochten die, om de spanning wat op te voeren, meestal ook onoverzichtelijk zijn. Tel daar bij op dat ALLE Portugezen door de binnenbocht komen dan snap je wel dat het rijden met de JCW een waar genot is :D Spanning en sensatie zogezegd!

Rob
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Het is 'm dus geworden.

30 dec 2018, 12:42

:lol: Veel plezier maar rijdt voorzichtig!!!
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Portugal
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:34

Re: Het is 'm dus geworden.

30 dec 2018, 12:55

Zo, net even met de bimmercode app wat instellingen gewijzigd. O.a. de achterlichten ook aan bij de DRL en bij starten automatisch in de Green mode. En verder nog wat dingetjes.

En ik dacht dat ik gezien het uiterlijk van de koplamp Xenon verlichting had maar kennelijk is het tóch LED. In een aantal reviews (Youtube) wordt gezegd dat de JCW standaard LED koplampen heeft en ook een blik in MINI ETK laat zien dat de koplampbehuizing identiek is aan de mijne. Speciaal de regeleenheid aan de achterzijde valt daar bij op. Bovendien wordt in de Gebruikershandleiding nergens gesproken over het evt. vervangen van Xenon lampen!
Ik denk dat ik op het verkeerde been ben gezet door de BMW. Die LED koplampen zien er geheel anders uit.

Rob
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Portugal
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:34

Re: Het is 'm dus geworden.

30 dec 2018, 15:01

RobPt schreef:
30 dec 2018, 12:38
De wegen in onze omgeving zijn smal, niet altijd even 'strak' en gelukkig véél (scherpe) bochten die, om de spanning wat op te voeren, meestal ook onoverzichtelijk zijn. Tel daar bij op dat ALLE Portugezen door de binnenbocht komen dan snap je wel dat het rijden met de JCW een waar genot is :D Spanning en sensatie zogezegd!

Rob
Om nog even op smal, onoverzichterlijke scherpe bochten en "binnenbocht-Portugezen" terug te komen. Dat kan er dus zo uitzien en dat ziet het dan meestal ook.. Dit is ca. 2 km van huis vandaan en ik ben hier met de motor. Rechts naast de het wegdek kun je wel zien hoe vaak men hier door de berm moet rijden om een aanrijding te voorkomen! En .......als je nou mocht denken dat een tegenligger als die je plotseling ziet snel uitwijkt. Nou vergeet het maar, jij moet maar opzij gaan ....... :evil:
De foto's zijn helaas niet zo scherp omdat het screenshots zijn van een GoPro filmpje dat ik op mijn iMac afspeel.

De inleiding

Afbeelding

en het vervolg

Afbeelding

Daar past echt geen JCW meer tussen en je ziet ook wel hoe dicht hij langs de motor komt. Kortom, blijheid alom .........

Rob
Laatst gewijzigd door RobPt op 30 dec 2018, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Het is 'm dus geworden.

30 dec 2018, 15:14

Gewoon asociaal :(

Terug naar “Show your ride”