Bart's R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Bart.Peters
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2019, 09:24

Bart's R53

15 jan 2019, 11:16

Hallo Allemaal,

Zoals ik in mijn voorstelronde al beschreef heb ik een Mini Cooper S gekocht. Ik heb deze auto gekocht bij autoservice Mark van Kruijsbergen en dat beviel mij erg goed. Ik zal in dit topic iets vertellen over de auto en wat ik nog wil aanpassen. Ik volg zelf een studie die met auto's te maken heeft, dus kan bijna alles zelf doen. Wat ik ook erg leuk vind om te doen. Heb nog weinig ervaring met Mini's, maar al best veel met Porsche's.

Over de auto:
De auto is een aantal jaren geleden gestolen en compleet gestript en teruggevonden door de Politie. Mark heeft de auto weer helemaal opgebouwd en is toen compleet gespoten en hij heeft voor de klant nog een aantal opties toegevoegd. Zoals cruisecontrol, leerbekleding, stoelverwarming, xenon en vergeet nog een aantal dingetjes. :D Dat maakte het voor mij een ''complete'' auto en zeker in combinatie met de kleur van de stoelen vind ik hem erg geslaagd. De auto is op een paar dingetjes bijna perfect, maar las hier al op het forum dat je snel het modvirus krijgt dus hoop dat het bij mij meevalt. Ik ga wel een aantal dingetjes nog aanpassen wat ik hieronder ga beschrijven.

Wat ik nog wil doen aan de auto:
- chiptuning dat ie naar de +/- 200 pk gaat :rijden
- boordcomputer toevoegen. Helaas beschikt mijn auto niet over een boordcomputer en ik zou graag deze nog toevoegen als dit mogelijk is. Ik las dat je soms alleen de knipperlichtschakelaar moet vervangen door eentje met een knopje er op en wil dit dan ook gaan proberen. De belangrijkste reden waarom ik dit wil, is omdat ik de snelheid graag bij de toerenteller wil hebben. Dus als er mensen zijn die dit eerder hebben gedaan hoor ik het graag.
- radio. Ik heb momenteel een Kenwood dab radio in de auto zitten die je kunt bedienen met het stuur wat ik echt super vind. Maar helaas valt het signaal van de DAB continu weg. De radio heeft natuurlijk ook gewoon FM maar de werkte ook niet. Dus ben nu elke keer met bluethooth via mijn telefoon Spotify aan het luisteren, wat opzich goed werkt voor langere stukken. Maar als je dan ff 10 min moet rijden en dan 5 min bezig bent om je telefoon te verbinden met de radio vind ik het wel een beetje irritant. Ik heb vorige week de radio er uitgehaald en zag dat de FM niet was aangesloten. Ik vond wel een ander kabeltje waarvan ik geen idee heb wat het is. (Ik zal even een foto hieronder plaatsen.) Dus als iemand het weet hoor ik het graag.

Verder weet ik nog niet wat ik wil aanpassen, maar wil zsm die radio goed hebben wat ik vind het echt bloedirritant. :mad:



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bart.Peters op 15 jan 2019, 13:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Bart's R53

15 jan 2019, 13:23

Mooie mini. Succes met de aanpassingen. Als je het mod virus eenmaal hebt....
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”