van clubman S naar clubman D

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Etienneke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2018, 07:40

van clubman S naar clubman D

04 feb 2019, 23:40

December 2017 heb ik in Belgie een mini clubman weten te scoren voor een mooie prijs. Te mooi om waar te zijn eigenlijk maar goed mijn liefde voor de auto was te groot. Het ging om een clubman S uit 2008, automaat, leer en donkerblauw. Ik kon de auto voor een bedrag van €3700 meekrijgen met 187000 km op de teller. De verkoper ging naar Amerika emigreren en wilde er vanaf en ik wilde voor weinig een mini om op te knappen. Eenmaal gekocht en ingevoerd mocht ik gaan genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een mooie auto maar teveel mankementen kwamen opeen volgend. De reparaties heb ik toen laten uitvoeren door een slechte garage in Leiderdorp. Geen mini liefhebbers/techneuten maar wel gasten die de auto nog slechter lieten lopen dan ie al deed. Ik heb de auto toen te koop gezet op marktplaats, en ook eerlijk vermeld wat er aan scheelde. Er kwam iemand op af die de bodemprijs gaf waarmee ik op zoek moest naar een nieuwe mini clubman. Dit keer een diesel want ik reed met de clubman S veel teveel voor mijn werk. Dat kostte mij €60 euro p/w/w dus 5 dgn.

Ik ben toen op zoek gegaan naar een R55 diesel en kwam er een tegen in Duitsland 350km ten noord oosten van Rotterdam. Dus 700 km even snel uit mijn blote hoofd gerekend:-)
Een wit zilveren met zwarte velgen maar wel met motorschade. Dit scheelt wel voor de BPM dacht ik. Ik moest toen ook nog eens een goede garage hebben die deze klus zou klaren voor me. Ik ben toen hier op het forum op zoek gegaan en kwam uit bij Roel van GoGarage37. Ben ik even blij dat zijn naam hier genoemd werd! Want het zat hem niet mee en mij financieel en logistiek gezien ook niet.

Zo als op de foto heb ik de auto opgehaald uit Duitsland, en de foto's liegen er niet om zoals men zien kan.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de buitenzijde en binnenzijde carosserie, maar de motor zag er minder fraai uit. zie de foto's hieronder.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anyway is de auto naar Roel gegaan en die heeft er een meesterwerk van gemaakt wat de motor betreft. Want de schade was aanzienlijk fors zowel qua onderdelen als financieel. En dat voel je, maar dan eenmaal rijdend ben je alles snel vergeten. Deze foto's zijn gemaakt bij GoGarage37 en dan zie je wat voor grote werkzaamheden Roel eraan had.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roel heeft mijn auto ondanks zijn verhuizing naar Limburg toch weten te fixen. En doordat de auto zo goed is gemaakt heb ik de mini van mijn vrouw maar gelijk achtergelaten om die ook maar door 'm te laten nakijken. Rotterdam-Roermond ver? Welnee! Ik zou zelfs mijn auto naar hem brengen als hij in de Ardennen zou wonen. Nu ben ik zo blij met mijn nieuwe auto en kijk er weer naar uit om er morgen mee naar mijn werk te rijden! And see for yourself, wouldn't you?!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Etienneke op 06 feb 2019, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: van clubman S naar clubman D

05 feb 2019, 10:40

Een zeer mooie Dubman, ik heb hem staan te bewonderen toen ik voor mijn eigen Dubman bij Roel was.
Heel veel rijplezier gewenst!
NickT
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2016, 11:39

Re: van clubman S naar clubman D

05 feb 2019, 18:07

Ziet er goed uit Etienne, mooi dat hij weer rijdt!
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: van clubman S naar clubman D

05 feb 2019, 19:32

Zo zeker gaaf dat hij weer rijdt. En nu volop genieten van deze echt bmw motor. En nog een brutale vraag wat had de motor nu precies ? En wat kost zo iets ?
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: van clubman S naar clubman D

05 feb 2019, 22:21

Zeker een mooie verschijning en mooi dat het motortje weer lekker loopt, goed bezig die Roel, topper :icon_top:
Etienneke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2018, 07:40

Re: van clubman S naar clubman D

08 feb 2019, 10:04

JJJJ schreef:
05 feb 2019, 10:40
Een zeer mooie Dubman, ik heb hem staan te bewonderen toen ik voor mijn eigen Dubman bij Roel was.
Heel veel rijplezier gewenst!
Dank je wel! Ik ga zo weer richting Roermond om de auto van mijn vrouwtje bij Roel op te halen en ik kan je zeggen dat ik het zelfs fijn/leuk vind om zo'n lang stuk te mogen rijden in mijn Dubman :D
Etienneke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2018, 07:40

Re: van clubman S naar clubman D

08 feb 2019, 10:08

NickT schreef:
05 feb 2019, 18:07
Ziet er goed uit Etienne, mooi dat hij weer rijdt!
Ja Nick het wat voeten in aarde maar ik ben reuze blij! Ik snap nu waarom de meeste streetrace dude zo liggen in hun auto! Ik betrapte mezelf er gister ook op. Straks maar weer die stoel gwn in de normale stand zetten. Want in een mini als deze kan je jezelf niet profileren als een streetrace dude he :lol:
Etienneke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2018, 07:40

Re: van clubman S naar clubman D

08 feb 2019, 10:22

Coen1 schreef:
05 feb 2019, 19:32
Zo zeker gaaf dat hij weer rijdt. En nu volop genieten van deze echt bmw motor. En nog een brutale vraag wat had de motor nu precies ? En wat kost zo iets ?
Hey Coen, absoluut geen brutale vraag hoor. De motor had: (hou je vast) opgerekte distri ketting, tandwielen zonder vertanding, afgebroken kettingspanner, twee gebroken kleptuimelaars, twee kromme kleppen, speling op het vliegwiel, versleten koppeling, kapotte oliepomp, ingesleten krukas, kapotte glijstanglagers, verstopt luchtfilter, gescheurde cilinderkop, pakkingen, brandplaatjes injectoren, krukas keerring en nog een paar kleine dingetjes. Dus niet zo gek veel mankementjes :''O
Maar goed Roellie heeft het gwn weer ff gefixt! Dus nu zwaar genieten om de pijn in de portemonnee te vergeten(kosten globaal €5000,-)
Etienneke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2018, 07:40

Re: van clubman S naar clubman D

08 feb 2019, 10:24

Schroefie schreef:
05 feb 2019, 22:21
Zeker een mooie verschijning en mooi dat het motortje weer lekker loopt, goed bezig die Roel, topper :icon_top:
JA ZEKER WETEN! Die Roel is een toppert :icon_top:
Gebruikersavatar
GoRoel
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 feb 2016, 01:11

Re: van clubman S naar clubman D

05 apr 2019, 00:15

Was soms even een uitdaging maar heel fijn dat het allemaal gelukt is :D bedankt voor de lovende woorden :)
#KeepOnModding

Terug naar “Show your ride”