Maik's R53 JCW Checkmate

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

30 jul 2021, 11:24

kijk dat zijn de kleine details! :icon_top:

Daar houden we van!
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

18 aug 2021, 10:34

In aanloop naar de keuring toe de MINI voorzien van verse olie incl. filter en een setje nieuwe bougies. Eigenlijk gewoon het jaarlijkse beurtje.

Afgelopen maandag was het zover en weer tijd voor de 2 jaarlijkse keuring (HU/AU). 2 jaar terug was dat nogal een gezeur. Ben toen namelijk de 1e keer afgekeurd op de verkeerde bandenmaat en bij de herkeuring met nieuwe banden had ik toen ineens een andere keurmeester die zelf ook een MINI had en zag dat ik mijn middendemper miste daarnaast was toen de AU (4-gas meting) niet goed dus eigenlijk weer afkeur maar omdat de 1e keer de AU goed was en die nog in het systeem stond toch goed gekeurd.

Vanwege dat hele gedoe de vorige keer zag ik nu toch een beetje op tegen de keuring. Zekere voor het onzekere toch even de middendemper terug gemonteerd en verder de hele MINI na gelopen. Naar mijn mening moest alles toch goed zijn… maar dat dacht ik de vorige keer ook.

Dus maandag ochtend 10:15 een afspraak bij de TÜV, bij aankomst lag het reserveringssysteem eruit ter plaatste kon niemand dus zien of ik een afspraak had en ondanks de bevestiging die ik liet zien mocht ik toch gewoon in de rij aansluiten. Gelukkig kwam er een oudere heer aan rijden met een Alfa Spider welke hij al 53(!!) jaar had en er nog uit zag als nieuw, leuk even mee zitten praten en voor ik het wist “Jetzt ist der MINI dran” nou.. the moment of truth. Alles werd bekeken en getest, 4-gas meting gedaan. Nog even controleren of de veiligheidshesjes aanwezig waren en de verbanddoos niet over datum was. Toen kwam het oordeel, de keurmeester was erg te spreken over de staat zo zag hij auto’s graag en ik kreeg dan ook weer 2 jaar HU/AU “ohne festgestellte Mängel” oftewel gekeurd zonder enige opmerking.

‘S middags gelijk weer de middendemper vervangen door de pijp van HJS, nu klinkt de MINI ook weer leuk.

Ohja en mods kunnen natuurlijk ook niet achter blijven, een set gevlochte remleidingen heb ik deze week binnen gekregen en zullen binnenkort gemonteerd worden. En een tweetal JCW onderdelen kom er ook aan, wat dat zal zijn….. volgt later.
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

20 aug 2021, 11:38

@ Maurice

JCM /challenge remmerij.

Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

20 aug 2021, 12:17

Mooi dat hij weer goedgekeurd is :)
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

02 sep 2021, 11:33

Soms heb je van die dagen dat je een bod doet op wat JCW spullen waarvan je denkt "het zal wel niks worden maar als... dan is het mooi meegenomen"

En zo heb ik een week geleden een JCW Stuur Leder/Alcantara ontvangen en gister een JCW Spoiler opgehaald.

Wat betreft de spoiler, de enige voorwaarde die bij de koop hoorde was dat ik hem zelf kwam demonteren. Dus gister met een visdraadje op naar het oosten om de spoiler te demonteren. Maarrrr...... hierdoor zag ik nu ook voor een van de eerste keren een JCW Spoiler live en gemonteerd op een R53.
Na al mijn uitspraken in het, op dit moment, 30 pagina's tellende topic van mijn MINI. Die vooral beschreven hoe ik het een handvat van een winkelwagentje vond en deze niet op mijn MINI zou komen, zagen jullie (en ik zelf ook) deze waarschijnlijk niet aankomen MAAARRRRR...... stiekem stond het best wel heel gaaf.... :oops:

Nu slaat de twijfel toe.. ga ik de Aero spoiler monteren of misschien toch wel de JCW wing. Beide maken de auto af (of volledig Aero pakket of volledig JCW exterieur pakket) daar hoeft het dus niet van af te hangen... Dit gaat nog een lastige worden SOS

Misschien maar meeste stemmen gelden? :lol:

oha natuurlijk nog een paar plaatjes erbij:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
René 7
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 195
Lid geworden op: 26 mar 2018, 18:33

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

02 sep 2021, 17:48

Hoi Maik,
Wat nu??? Opeens twijfelen :D wat grappig!
Ik vond en vind de JCW spoiler altijd al een erg gave spoiler, dus als je stemmen gaat tellen.
Wat mij écht verbaasd is het nieuwe stuur, dat volg ik ff niet.
Je hebt ergens vorig jaar een werkelijk schitterend stuur geplaatst met rood stiksel en laatst nog de knopjes netjes gemaakt en nu deze keuze.
Bijzonder, ik vind het stuur met het rode stiksel en de rechte onderkant echt een prachtig stuur!
Echt zelden zo'n mooi afgewerkt en vormgegeven stuur gezien, maar goed dat is mijn mening.
Ik hoor/lees wel wat jouw idee erachter is.
Veel sterkte met je keuze maken betreffende de spoiler. :))
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

02 sep 2021, 20:38

Wow Maik wat een ‘move’. Van het stuur schat ik in dat je die wilt hebben om hem compleet te maken. Dus niet perse om hem direct zelf te monteren. Maar ben benieuwd naar je uitleg.

Die spoiler, gaaf! Persoonlijk is het handvat model niet mijn smaak. Aan de andere kant: je hebt alles zo smaakvol aangepast, je weet zelf het beste wat je het meest passend vind voor je schitterende MINI!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

03 sep 2021, 10:32

Ja wat betreft het stuur dat is meer een “leuk om erbij te hebben” aankoop. Mijn custom stuurtje gaat nooit meer weg. Het is eigenlijk gekomen omdat ik opzoek was naar een 2e airbag voor mijn stuur. Ik wil die namelijk graag ook laten bekleden door Chico maar dat type airbag voor de R53 is nog niet zo makkelijk te vinden of kost al gauw ruim meer dan €100. Dus toen ik het JCW stuur met airbag kon kopen voor een schappelijke prijs was het een mooie “combi deal”
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

03 sep 2021, 11:54

Hahah langzaam aan groeit die spoiler toch op/aan je , zei het toch :P Zal nog ff een foto posten voor je ;)

AfbeeldingMini Cooper S R53 DTSLine SX Coilover lowering by Andy Ramdin, on Flickr
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

05 okt 2021, 20:19

Zo voor de verandering weer eens een JCW accessoire gevonden en gemonteerd.
Nooit echt actief naar gezocht maar kwam het nu tegen dus moest wel toeslaan.

JCW Alcantara Pookhoes (25110409241)
Afbeelding

JCW Alcantara Handremhoes (34400409242)
Afbeelding

Spoiler komt er ook nog op maar dat laat nog even op zich wachten. Het (netjes) verwijderen van de oude lijmresten neemt toch flink meer tijd in als ik had verwacht en daarnaast wacht ik nog op een setje originele afdek "vinnetjes" voor de gaatjes van de originele spoiler.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

05 okt 2021, 21:48

Mooie hoesjes!
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

07 okt 2021, 19:20

Tsjonge Maik. Snap niet hoe het je lukt om ons elke keer weer te verrassen! Het is allemaal even fraai wat je laat zien. Wat een ongelofelijk smaakvol interieur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
René 7
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 195
Lid geworden op: 26 mar 2018, 18:33

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

07 okt 2021, 19:52

Netjes weer Maik, ziet er subtiel uit :icon_top:
Zoals Maurice ook al schreef, je blijft ons verbazen met hele mooie mods en upgrades.
Ben benieuwd naar de spoiler.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

11 okt 2021, 18:28

Zo dit is wel weer even een leuke zoektocht om jullie in mee te nemen.

Vanaf begin 2003 waren de John Cooper Works sportstoelen, geproduceerd door Sparco, beschikbaar. Deze werden vanuit MINI geleverd met alle bevestigingsmaterialen om de stoelen te kunnen gebruiken met de originele rails en gordels.

Toen ik een aantal weken terug wat EBA’s (inbouwhandleidingen) aan het verzamelen was vond ik een tweetal versies. Namelijk de eerste uit 04/2003, waarin enkel de stoelen werden beschreven, en een tweede versie uit 06/2007 waarin naast de voorstoelen ook de JCW achterbank werd beschreven.

Echter zag ik dat er nog een verschil was, de kit met bevestigingsmaterialen bevatte namelijk een tweetal extra “onderdelen”.
Die op deze pagina werden beschreven:
Afbeelding

Er werden dus 2 beschremhoesjes voor over de gordel mee geleverd waardoor de plastic van de draaiknop niet meer beschadigd werd door de gordel en de gordel niet met eventuele scherpe randjes in aanraking komt. Deze heb ik niet bij mijn stoelen… sh*t…

Toen begon de zoektocht. In eerste instantie in ETK zoeken maar niet te vinden, uiteindelijk bleek dat ze onderdeel waren van de kit met bevestigingsmaterialen.
Ik kon daar helaas de inhoud niet van zien, contact opgenomen met iemand die bij de BMW Dealer werkt ook zij konden niet meer zien anders dan dat de Kit bestond uit allemaal onderdelen die van een externe leveranciers kwamen en de inhoud geen losse onderdeelnummers had.
Op onderdeelnummer zoeken werd hem dus niet…
Ik verwachtte weer een gevalletje speld in een hooiberg….

Na wat uurtjes het internet afstruinen en niets gevonden te hebben dacht ik, dan maar een replica maken!
Wetende dat er, in een app groep met enkel R53’s, een aantal zijn met JCW Sportstoelen heb ik hen eens gevraagd of zij toevallig de “hoesjes” in de auto hadden en of ik daar wat foto’s van kon krijgen.

Tot mijn verbazing reageerde Jesse dat hij zijn JCW Stoelen had verkocht en dacht die hoesjes nog in de auto te hebben. Hij zou ‘s avonds even gaan kijken.
En ja hoor! Hij had ze en wilde deze ook wel verkopen! Zo gezegd zo gedaan en de hoesjes overgenomen, Jesse als je het leest nogmaals bedankt!

En zie daar:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

11 okt 2021, 18:40

Ik word helemaal gek (van jou!). Er is altijd weer een next level met jou Maik. Echt fascinerend om te lezen en zien. Thumbs up!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”