Maik's R53 JCW Checkmate

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

22 nov 2022, 12:25

Ha lekker!
JA die tijd.
Ik heb er ook last van. altijd tekort.... ;)

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

06 jan 2023, 13:25

Sinds de foto van 20 november is er niet veel veranderd....
Althans, er is een onwijs leuke planning voor de zomer van 2023 gekomen waarbij de MINI een grote rol gaat spelen.
Misschien hebben jullie er al het e.e.a. over gehoord maar Club53 gaat deze zomer een tour organiseren waarbij er zo'n 10 R52/R53's door de alpen gaan rijden en ik mag mee!
Nu 10 R52S of R53's waarvan er geen een standaard is dat wordt onwijs leuk maar gaat ook wel wat vragen van de MINI, hij moet mijn inziens dus nog een stapje verder gebracht worden qua conditie.

Maar goed ondertussen kennen jullie mij wel een beetje hier en doe ik liever zaken preventief als correctief. Dus de lijst wordt langer en langer en de tijd tot de start wordt steeds korter....
To do list op het moment:
- Alle koelslangen - origineel incl. klemmen nieuw
- Pakkingen van oliefilterhuis - origineel incl. alle boutjes en druksensor nieuw
- Aanvoer en retour van de stuurpomp - Meyle
- Stoefhoezen, geleidepennen en boutjes remklauwen - Metzger (zowel voor als achter)
- Enkelmassa vliegwiel kit - Valeo 4KKit incl. ARP boutjes en nieuwe koppelingscilinder
- ARP nokkenas bout plaatsten
- TPE chargepipe incl. pakkingen
- 16% Kavs pulley
- Multiriem - Gates
- Compressor beurt - AC Delco olie
- nieuwe 380cc (MINI/JCW) of 550cc (Bosch) injectoren (afhankelijk van tune(r))
- AFR meter - AEM
- Coolerworx shortshifter incl 3d print middenconsole
- Koelvloeistof vervangen - Gysantin G48

en alsof deze lijst nog niet lang genoeg is wil ik de volgende zaken nog aanpakken/bestellen voor vertrek.
- Oliefilter - Mann
- Olie - Ravenol RSE Racing
- Brandstoffilter - Origineel
- Interieurfilter - Mann
- Luchtfilter reinigen - Pipercross
- Airco service incl. nieuwe O-ringen van de condensor
- Remvloeistof - Modul RBF 660
- Bougies - NGK BKR7EQUP of BCR8ES (afhankelijk van tune(r))

Ongetwijfeld zullen er nog zaken bij komen, voor nu eerst maar eens zien dat ik deze 2 lijstjes optijd door gewerkt krijg.

Voor de leuk, nog even een plaatje van het laatste tourtje dat ik heb gereden op 17 december.
Heerlijk met -4 en af en toe een druppel regen op de semislicks. Moet zeggen dat het mij alles mee viel wat betreft grip met semi's in winterse omstandigheden.

Afbeelding
Berrychello
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jan 2023, 18:54

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

23 apr 2023, 19:14

Ik heb toch even twee uur van mijn leven besteed aan het doorlezen van dit topic. Wat een heerlijke Mini heb je toch en wat een prachtige updates. Ook mooi hoe je daar verslag van doet. Een feest om te lezen!
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

27 nov 2023, 11:14

Al een tijdje niets geschreven hier maar dat betekend niet dat we stil gezeten hebben, sterker nog er is best wel een hoop veranderd.
Ik ga mijn best doen het enigszins in chronologische volgorde te beschrijven.

Begin van het jaar begonnen met eindelijk goed matchende carbon kapjes voor de stuur bediening. Die van RSIC6 waren het toch net niet..
Afbeelding

Vervolgens een groot deel van de kilometers de MINI over de ring gejaagd en daarbij besloten dat ik toch wat meer richting een Trackbuild wil gaan en op verschillende circuits mee wil rijden op Trackdays. Afgelopen tijd enkel op de Nürburgring gereden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar goed DE trip stond in juli op de planning dus er moest nog wel even groot onderhoud uitgevoerd worden.
Zo gezegd zo gedaan, TPE v2, 16% pulley, Competition Clutch Stage 2 met lichter (6,25kg) vliegwiel. En alle pakkingen die ik gedurende het proces ben tegen gekomen zijn uiteraard ook vervangen. Gelijk een beurtje gedaan met Ravenol RSE en de koelvloeistof gewisseld met Glysantin G48.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog wel een leuk dingetje, ik heb dit hele proces samen met een goede vriend van mij die ook in de MINI's zit gedaan (Thanks Bas)
Vrijdag avond
Afbeelding

Zaterdag einde van de ochtend
Afbeelding

en zaterdag avond rond 23:00 reed de MINI weer.

In de tussen tijd nog "even" de Coolerworx incl. console ingebouwd
Afbeelding

Nu alle onderdelen gemonteerd waren was het tijd voor een tune, hiervoor ben ik met de MINI afgereisd naar Dynamic Automotive in Marbach am Neckar
Afbeelding

Voor nu nog op 380cc injectoren een veilige 229pk en 253nm

En toen was het Juli en tijd voor de Club53 Austria trip, onwijs genoten en flink door gereden met de MINI.
Dagen waren soms wel wat lang met 400km enkel binnendoor en over berg passen hadden we dagen van 8 uur rijden aan een stuk.
Afbeelding
Afbeelding

Eenmaal terug van de trip niet zo heel veel meer gereden door een schade gevalletje aan de MINI.
Maar goed nu is alles weer gerepareerd en zijn er nog wat leuke spullen die klaar liggen voor montage of welke binnenkort worden geleverd.
Allereerst wordt het onderstel aangepakt, de Bilstein B4 met Eibach veren reden echt goed maar het kan gewoon nog beter.
Zodoende een set AST 5100 inverted met camberplates besteld en om deze mooi schoon te houden een setje coilover covers
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast de stabilisatorstang kit van H&R
Afbeelding

En KW camberarmen
Afbeelding

Ook heb ik een originele GP1 "rearseat delete" gekocht en is de achterbank verhuist naar zolder
Afbeelding

Dat gebeurt natuurlijk niet zomaar... echter gezien de vele circuit kilometers komt er nu een halve kooi in met 5 punts gordels.
De kooi is naar verwachting met 2 weken klaar en wat betreft de gordels heb ik een set originele John Cooper Motorsport kunnen kopen.
Afbeelding

Deze passen dan weer goed bij de spoiler welke inmiddels op de MINI geplaatst is, ook dit is een originele John Cooper Motorsport versie
Afbeelding
Berrychello
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jan 2023, 18:54

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

27 nov 2023, 22:18

Wauw, wat een upgrades! Zo'n Checkmate vind ik echt gaaf. Jouw race-setup is niet mijn smaak, maar je bent er wel erg goed mee bezig zo!
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

27 nov 2023, 22:55

Dat is nog eens een update. Lekker bezig met zowel het modden als het rijden.
Lijkt me een gave trip zo door Oostenrijk. Wel flink eindje rijden.

Vooral zo doorgaan!
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

28 nov 2023, 23:39

Lekker maik!
Is niet OEM (+) meer hè

Die spoiler mag niet op de weg hè;)


En wat heb je voor een schade gereden dan?!

En die coilovercovers.. Coen zei tegen me. Niet doen. Gaan ze eerder kapot van. Gewoon vaak schoon spuiten!

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

01 dec 2023, 09:35

JCM valt nog wel onder OEM+ toch?

Als het goed is mag de spoiler nog wel op de weg, steekt vrijwel niet buiten de carrosserie uit en heeft geen scherpe randen.

Wat betreft de schade.. een kop-staartje, en het “staartje” van mijn mini moest daaronder leiden.

Weet jij hoe de coilover covers kunnen zorgen dat ze stuk gaan? Lijkt mijn vrij onwaarschijnlijk.
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

06 dec 2023, 11:26

MaikR53 schreef:
01 dec 2023, 09:35
JCM valt nog wel onder OEM+ toch?

Als het goed is mag de spoiler nog wel op de weg, steekt vrijwel niet buiten de carrosserie uit en heeft geen scherpe randen.

Wat betreft de schade.. een kop-staartje, en het “staartje” van mijn mini moest daaronder leiden.

Weet jij hoe de coilover covers kunnen zorgen dat ze stuk gaan? Lijkt mijn vrij onwaarschijnlijk.
Ja JCM is wel OEM. Niet een s+.
Maar die schakelpook ;)

En die covers houden alle meuk erin vast die erin / tussen komt. En gaat tussen je veren zitten ( stof).
Ik zou zeggen.. testen deze winter ;)

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

06 dec 2023, 13:51

Ohja pookje is niet echt OEM+

De covers die ik heb hebben zowel boven als onder een soort lus waar je een tywrap doorheen kunt steken. Dus ze sluit ze boven en onder af waardoor er geen vuil in kan komen. Nu rij ik niet zoveel in de winter maar ik zal bij 2 andere MINI’s die ook met een setje rijden wat foto’s maken na het winterseizoen.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

13 feb 2024, 18:43

Zo inmiddels zijn er weer wat zaken veranderd aan de MINI en zijn we bijna klaar voor komend Ring seizoen!

Allereerst een M7 veerpootbrug gemonteerd.
Afbeelding

Vervolgens het gehele onderstel aangepakt
Afbeelding
Afbeelding

Intussen werd er een leuk pakket van Pro Track geleverd, waarover later in deze post meer!
Afbeelding

De pedalen zijn voorzien van messing busjes, voordeel hiervan is dat er minder speling optreed als bij de originele plastic versie en dat deze zichzelf “smeren”.
Afbeelding

Dan vanwege toekomstplannen een upgrade brandstofpomp type 65V welke 265lph doet gemonteerd.
Afbeelding

Dan terug naar het Pro Track pakket, deze bevatte onderandere de nieuwe koper gecoate moeren.
Afbeelding

Maar zoals jullie al hadden gezien zaten er natuurlijk ook 4 velgen bij. Type:
Pro Track One
4x100 7.5J17 ET40
Uiteindelijk weegt een compleet wiel (incl. Federal 595RS Pro maar 16,8kg)
En door naar de plaatjes!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

13 feb 2024, 22:26

Wauwww!!! Dat ziet er lekker uit!
Veel rijplezier op de Ring.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

13 feb 2024, 22:37

Goed bezig zo. Dat worden mooie en snelle rondjes ! Wel heel houden hè je mini.

Dikke velgen en et40 staat erg mooi. Loopt niet aan ?

Blijft een mooie bak!
Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

13 feb 2024, 23:14

Mooi hoor! Lekker bezig
RobG
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 okt 2022, 14:36

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

14 feb 2024, 09:08

weer mooie updates
R53

Terug naar “Show your ride”