Maik's R53 JCW Checkmate

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

15 jan 2021, 13:20

Afgelopen zaterdag ochtend was ik onderweg naar Brabant met de MINI.

Helaas niet voor lang... Na +/- 10km maakte mijn bijrijder de opmerking "zo die jcw metertjes zien er leuk uit maar echt werken doen ze niet he" enigszins verbaasd keek ik naar mijn metertjes en gelukkig had mijn bijrijder geen gelijk maar kloppen deed het ook niet.
Tijdens het rijden op de snelweg een boordspanning van krap 11v is niet echt de bedoeling.... ondanks dat ik redelijk wat gebruikers had ingeschakeld.
Afbeelding

Dus alle gebruikers uitgeschakeld en terug naar huis gereden, na het uitschakelen van alle gebruikers duurde het even maar liep de noordspanning toch weer wat op.

In eerste instantie dacht ik aan de dynamo die het begeven had maar na wat meten kwam ik er achter dat zonder ingeschakelde gebruikers de dynamo al met 80A laadde, niet echt verkeerd.
Dan maar even de accu laten testen, nou uhm ja wat zal ik zeggen......
Afbeelding

Die was wel echt aan het einde. Even een nieuwe accu besteld en ingebouwd.
Afbeelding

Vandaag weer gemeten en nu laad de dynamo tijdens starten tussen de 70A en 80A en zakt daarna weer terug naar 40A tot 50A. De noordspanning is continu 14v tenzij de voorruitverwarming wordt in geschakeld dan daalt hij naar rond de 13,5v
Lijkt allemaal weer goed te zijn. Vandaag nog even een rondje gereden en geen problemen meer gehad, gelukkig!

Al met al dus toch een accu die echt op het eindje was, nooit startproblemen gehad want als de MINI stil staat hangt hij aan de druppellader.
Toch start hij nu wel beter/sneller heb ik het idee!



Dan nog probleempje 2, had preventief wat sensoren vervangen maar kreeg een motorstoring.....
Uitlezen gaf een kortsluiting in een van de nieuwe sensoren, oude sensor erop geen problemen/foutmeldingen meer :O
Voor nu dus weer even de oude sensor terug geplaatst en de "nieuwe" gaat terug en komt wederom een nieuwe voor.


Nu door naar het leuke deel, gister weer een JCW deeltje binnen gekregen. Hopelijk aankomende week een momentje vinden om hem in te bouwen. Wel alvast een fotootje:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

15 jan 2021, 20:06

Accu is uiteraard origineel BMW/MINI. Heb nu een half jaartje een nieuwe en merkte ook direct verschil met starten.

Die shift light indicator is ongelofelijk gaaf. Dat je er aan bent gekomen is waarschijnlijk een mirakel :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Maik's R53 JCW Checkmate

17 jan 2021, 17:31

Niiiice.!! Eindelijk die shiftlight!!
Mocht je je oude sckalkelamp weg doen! I’m your man eight!!!

Maare druppelaar is eigenlijk helemaal niet goed voor een accu hè.

Hij houd de accu ‘altijd’ vol. Terwijl je accu cyclussen moet hebben van vol naar leeg zeg maar. Tis niet zoals een lithium ion.. maar lijkt er op...
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

18 jan 2021, 15:48

Een druppellader doet toch juist een dergelijke cyclus nabootsen, druppelen tot vol en als het voltage afneemt weer wat druppelen tot vol?
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

18 jan 2021, 17:23

robertok schreef: Niiiice.!! Eindelijk die shiftlight!!
Mocht je je oude sckalkelamp weg doen! I’m your man eight!!!

Maare druppelaar is eigenlijk helemaal niet goed voor een accu hè.

Hij houd de accu ‘altijd’ vol. Terwijl je accu cyclussen moet hebben van vol naar leeg zeg maar. Tis niet zoals een lithium ion.. maar lijkt er op...
Mn “oude” shiftlight is al weg, kon ik leuk dealtje mee maken voor een ander projectje. Kort samengevat, ik wilde wat van zijn auto en hij dan mijn shiftlight. Maar goed daarover later meer.
En mijn oude shiftlight was niet zo duur, zodra ze weer beschikbaar zijn stuur ik je wel even een berichtje!

Wat betreft de acculader, ik had voorheen altijd een CTek MXS5.0 eraan die laat hem ook “leeg lopen” voordat hij weer bij gaat laden. Alleen sinds ik mijn (geleende) CTek weer af moest staan aan mn pa had ik een andere (goedkopere) acculader eraan die gevoelsmatig minder succesvol was.

Overigens in onze E46 die ook meer staat dan rijdt gebruiken we ook een CTek (alleen dan de 0.8 ) en die accu hebben we na 13 jaar moeten vervangen. Dus zo erg zal de lader ook niet zijn.

In ieder geval vorige week gelijk een nieuwe CTek MXS5.0 besteld en die kwam vandaag binnen. Dus hij hangt weer aan de lader.

Wat ook nog wel een interessant feitje is.
Ik heb in de kofferbak zo’n comfort aansluiting met status led geplaatst begin van het jaar.
En voorheen had ik met draaiende motor een groenlampje, zodra ik hem uitzette nagenoeg direct oranje en na een aantal dagen rood.
Nu is het met draaiende motor groen, als ik hem uit zet groen en na een aantal dagen oranje.

frankie schreef: Een druppellader doet toch juist een dergelijke cyclus nabootsen, druppelen tot vol en als het voltage afneemt weer wat druppelen tot vol?
Druppellader inderdaad wel maar niet elke acculader is een druppellader. Gelukkig die van mij (weer) wel haha
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

19 jan 2021, 10:16

Dat status lampje was destijds een optie of zelf erin gemaakt? Klopt het dat de accu bij de 1e generatie en 2e generatie niet op dezelfde plek zit?
Iets anders: wat ik ook zo mooi vindt aan het Forum is dat je maar blijft lezen en leren, in mijn geval over het onderwerp acculader (druppelaar / onderhoudslader). Weer nieuwe kennis vergaard :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

19 jan 2021, 11:13

mbvandenberg schreef:
19 jan 2021, 10:16
Dat status lampje was destijds een optie of zelf erin gemaakt?
Het was niet af fabriek leverbaar maar CTek is ook leverancier voor de branded laders van BMW.
En zodoende levert bmw als accessoire ook het statuslampje met comfort aansluiting.
Ik heb hem er zelf afgelopen jaar in gezet. Maar kwam er niet iets te laat achter dat er ook een bmw/mini branded versie is, dus komt nog een keer een ander in haha.
Ziet er bij mij nu zo uit:
Afbeelding

Puur ter info, dit is de CTek lader:
Afbeelding

En de BMW/MINI Lader
Afbeelding

mbvandenberg schreef:
19 jan 2021, 10:16
Klopt het dat de accu bij de 1e generatie en 2e generatie niet op dezelfde plek zit?
Klopt bij de Cooper S modellen van de 1e generatie zit deze in de kofferbak, was vanwege de gewichtsverdeling.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

24 jan 2021, 15:26

Zo vandaag tijd gevonden om de shiftlight in te bouwen.

Toch nog wel even spannend 3 gaatjes boven in je dashboard boren maar het was het waard.

Van de shift light zijn 2 versies, namelijk:
62130410113 - Shiftlight met Panther black bovenzijde
62130410114 - Shiftlight met White Silver bovenzijde

Die ik hebben kunnen kopen en heb ingebouwd is de Panther Black versie, deze matched nu perfect met het panther black van de overige interieur delen.

Close-upje
Afbeelding

Het totaal plaatje in t midden
Afbeelding

Puur ter info voor wie het interessant vindt, de shiftlight heeft aan de onderzijde een aantal switches waarmee de verschillende instellingen kunnen worden aangepast.
Afbeelding

Wat je daarmee vervolgens kunt aanpassen:
Afbeelding

Het advies voor de Cooper S en JCW200/210 is hem in te stellen op 6750 en voor de GP op 7000.

De MINI is nu weer een stapje dichterbij het doel (alle JCW accessoires vinden en monteren). Wat er nu nog mist is:
- JCW Achterbank Panther Black (52200395816)
- Carbon gordel doorvoer (52100404665)
- JCW Spoiler (51710392168 of 51710406291) - al blijft deze spoiler voor nu nog een twijfel gevalletje, ben er nog niet over uit wat ik ervan vind.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

24 jan 2021, 17:01

Heel gaaf. Dit is dus een originele neem ik aan?

Spoiler is idd dubbel. Voor het hele jcw plaatje hoort ie er wel een beetje bij. Maar het oog wil ook wat.

Je had de achterbank bij Davy al gezien neem ik aan?
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

24 jan 2021, 17:26

Daniel_S schreef:
24 jan 2021, 17:01
Heel gaaf. Dit is dus een originele neem ik aan?
Klopt! Deze is origineel
Daniel_S schreef:
24 jan 2021, 17:01
Je had de achterbank bij Davy al gezien neem ik aan?
Die is helaas al weg en werd ook alleen als set verkocht.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Maik's R53 JCW Checkmate

24 jan 2021, 17:34

Wat een mod Maik! Onwaarschijnlijk gaaf dat het je gelukt is een origineel exemplaar te vinden in deze conditie. Hij staat in je interieur alsof het zo had moeten zijn ;-)

Die laatste paar jcw onderdelen gaan je vast lukken. Zelf zou ik nooit ‘for the sake of completeness’ (had geen goede Nederlands woord/zin ervoor) een onderdeel monteren die ik zelf niet mooi vindt. Zou hem eventueel aanschaffen maar dan niet monteren. Kan je wel vermelden dat je alle opties hebt :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 24 jan 2021, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

24 jan 2021, 18:16

MaikR53 schreef:
Daniel_S schreef:
24 jan 2021, 17:01
Heel gaaf. Dit is dus een originele neem ik aan?
Klopt! Deze is origineel
Daniel_S schreef:
24 jan 2021, 17:01
Je had de achterbank bij Davy al gezien neem ik aan?
Die is helaas al weg en werd ook alleen als set verkocht.
Gaaf dat je een originele hebt gevonden. Wel balen dat de achterbank weg is. Maar een hele set is wel veel van het goede.

Verder zoeken en volhouden. Je bent al zo ver!
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

24 jan 2021, 22:42

Daniel_S schreef:
24 jan 2021, 18:16
Gaaf dat je een originele hebt gevonden. Wel balen dat de achterbank weg is. Maar een hele set is wel veel van het goede.

Verder zoeken en volhouden. Je bent al zo ver!
Ja erg blij mee! wat betreft de hele set, hangt het allemaal van de prijs af. Als ik voor een redelijke prijs de complete set kan kopen verkoop ik de voorstoelen wel weer.

Ik ga zeker volhouden, of het nu dit jaar of volgend jaar is.. ik zal alle opties vinden.
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

25 jan 2021, 08:41

De aero spoiler is toch niet zo veel anders dan een S spoiler? Alleen het gat is dicht.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

25 jan 2021, 09:15

Zover ik weet is het deze Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”