Maik's R53 JCW Checkmate

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

18 aug 2020, 16:35

mbvandenberg schreef:
12 aug 2020, 19:45
Wat een feest blijft het om dit topic te volgen. Elke keer denk ik: wat nu weer? En ja hoor, weer een gave mod te pakken Afbeelding
Erg leuk om te lezen! ennn blijf maar volgen binnenkort komt er weer wat moois aan!
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

18 aug 2020, 16:45

nd-photo.nl schreef:
13 aug 2020, 22:43
Hoe bevallen de remmen? Ik was van plan om een soortgelijke combo te monteren. Alleen dan de coated Xtraline serie (alleen geboord) en dan met de ATE ceramic blokken (voor+achter)
Ik ben er erg te spreken over! We rijden dezelfde setup ook op de Z3 daarbij dan gegroefde schijven met de ATE Ceramic blokken en ook daar zijn ze top.
Ben gister terug gekomen uit het Zwarte woud heb in totaal ruim 2000km gereden en de remmen zijn top! In het bochtige zwarte woud kort voor de bocht even op de rem, bocht door gas erop en op naar de volgende bocht, op de heen en terug weg dan nog op de Autobahn van 200+ terug naar snelheden rond de 100. Dat zijn toch wel de momenten waarop je ervaart hoe goed de setup is qua remmen en ik heb totaal geen last gehad van fading of afname van de bite. Al met al zou ik ze iedereen aanbevelen.
Moet zeggen toen ik hem kocht zaten er standaard schijven (niet geboord of gegroefd) op met Tarox blokken en ik vond die toch minder dan de huidige remmen setup.
Natuurlijk kan het altijd beter maar waar ik de MINI voor gebruik en hoe ik hem gebruik vind ik dit echt meer dan voldoende!
Het enige waar ik niets over kan zeggen is circuit gebruik, daar worden ze natuurlijk nog even zwaarder belast.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

18 aug 2020, 17:06

Klein updateje, geen mods deze keer. Wel de uitlaat opnieuw gemonteerd, was niet 100% tevreden. Nu zit alles weer mooi recht (en is het dicht).
Verder ruim 3 weken geleden naar het Zwarte Woud gereden, zowel op de heen als terug weg redelijk wat vakantie verkeer maar toch op een aantal stukken nog even alle 210 paardjes kunnen laten galopperen. En ik kan zeggen dat is toch wel gaaf hoe lekker zo'n MINI er dan vandoor gaat.
Verder natuurlijk van de omgeving genoten en de wegen daar in combinatie met de MINI is ook wel echt optimaal genieten voor een Petrolhead!
Nog 2 plaatjes (laten) maken, zijn niet de scherpste maarja het is in ieder geval weer een mooi aandenken aan de vakantie.

Vanuit Laufenburg richting Waldshut-Tiengen met op de achtergrond de Rijn.
Afbeelding

Ergens op de weg richting Todtmoos, maar dit is een plaatje wat je eigenlijk continu ziet rijdend door het Zwarte Woud
Afbeelding


Nu eerst binnenkort maar weer onderhoud (olie verversen) en ondertussen blijven zoeken naar de laatste JCW delen en nieuwe leuke mods. Daarnaast ook begonnen met het maken van een lijstje met projectjes die ik graag nog eens wil aanpakken maar geen noodzaak hebben. Denk hierbij aan het vervangen van alle boutjes ven het klepdeksel (een aantal zijn toch wel erg roestig aan het worden) maar ook preventief de injectoren reinigen en alle rubbertjes vervangen (O-ringen van injectoren & drukregelaar etc.)
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

18 aug 2020, 19:52

Zeker doen, je hebt een diepe dop 8mm nodig. Ik heb ze pas geleden vervangen met rvs boutjes + ringetjes > viewtopic.php?f=3&t=45355&start=45#p960758
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

04 sep 2020, 19:06

Weer even een update.
Afgelopen woensdag was een mooie dag om weer eens wat aan de MINI te doen.
Begonnen met een beurtje. Olie, oliefilter en interieurfilter vervangen. Daarna lekker de MINI gewassen, staat er weer mooi bij zo. Deze keer wel voor de makkelijke wasbeurt gekozen en afgewerkt met Monello AquaFobia ipv een wax.
Afbeelding

Daarna de Cabrio braces gedemonteerd. Ik had deze bij aanschaf wit gespoten om te matchen met de witte OMP veerpootbrug maar gezien de OMP vervangen is voor een JCW Veerpootbrug welke kaal aluminium is matcht het wit niet zo lekker meer. Dus nu de cabrio braces gespoten in dezelfde zilveren kleur als de intercooler afdekking
Afbeelding

Wat mij al sinds de aankoop van mijn MINI stoorde... het linker achterlicht dat iets verkleurt was t.o.v. rechts. Dus nu maar gelijk goed opgelost en voor alles nieuw gegaan.
Voor:
Afbeelding

en na:
Afbeelding

Ook weer een mooie upgrade! Met dank aan Davy (Gear53) een setje originele JCW cabron ringen voor rond de pook en bekerhouder gescoord.
Op de downtubes, shift light en gordel doorvoer is het interieur compleet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

04 sep 2020, 22:06

Likkebaardend zit ik je stukjes te lezen en de foto’s te bewonderen. Zo mooi om te zien hoeveel liefde in deze MINI wordt gestopt. Hele fraaie mods aan het interieur. Die laatste 3 komen ook vast nog wel een keer. Kwestie van geduld :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

05 sep 2020, 09:38

Mooie R53 en leuke updates om te volgen! :icon_top:
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

05 sep 2020, 13:29

Ziet er weer super uit. Mooie toevoeging aan de JCW items. Succes met de zoektocht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

05 sep 2020, 17:16

mbvandenberg schreef:
04 sep 2020, 22:06
Likkebaardend zit ik je stukjes te lezen en de foto’s te bewonderen. Zo mooi om te zien hoeveel liefde in deze MINI wordt gestopt. Hele fraaie mods aan het interieur. Die laatste 3 komen ook vast nog wel een keer. Kwestie van geduld :-)
Bedankt! De laatste delen volgen ongetwijfeld, het grootste nadeel is dat je telkens weer nieuwe delen vind. Ik heb sinds afgelopen week ook alle brochures compleet dus die ben ik aan het door lezen en tevens een lijstje aan het maken wat ik nog graag zou hebben. Ook al even gezeten met de parts medewerker van Dusseldorp (waar ik vaak kom) maar helaas blijkt vrijwel niets leverbaar te zijn.

Overigens voor zij die het leuk vinden, een fotootje van alle 2005/2006 MINI Brochures:
Afbeelding
Mnrk schreef:Mooie R53 en leuke updates om te volgen! :icon_top:
Thanks die van jou is ook erg dik, volg je topic al even via DF
Daniel_S schreef: Ziet er weer super uit. Mooie toevoeging aan de JCW items. Succes met de zoektocht.
Bedankt! Gaat zeker goed komen!
René 7
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 195
Lid geworden op: 26 mar 2018, 18:33

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

20 sep 2020, 15:51

Beste Maik, werkelijk fantastisch wat je hebt gedaan! Ik heb net alle mods bekeken en complimenten. Een onvoorstelbaar schitterende mini heb je! Zou m graag eens in het echt willen zien, ik ben nu al tijdens het kijken aan het kwijlen.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

21 sep 2020, 18:49

René 7 schreef:
20 sep 2020, 15:51
Beste Maik, werkelijk fantastisch wat je hebt gedaan! Ik heb net alle mods bekeken en complimenten. Een onvoorstelbaar schitterende mini heb je! Zou m graag eens in het echt willen zien, ik ben nu al tijdens het kijken aan het kwijlen.
Bedankt, erg leuk om te lezen! Wie weet zien we elkaar eens op een meeting of tijdens een rit!
Ik rij zelf mee met de MINIRunNL rit op 18 oktober en probeer elke MacMeet Amsterdam erbij te zijn, hoewel dat laatste pas een enkele keer is gelukt....
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

21 sep 2020, 19:02

Hoewel ik mijn MINI niet in de winter rij maar wanneer het een keer zou moeten ik geen gezeur wil hebben toch maar een setje Winter velgen gekocht.
Heb de velgen gekocht met zomerbanden erop dus die rij ik nu even lekker op waarna er een setje winterbanden op komen.
Ik heb qua velg gekozen voor de R99 in Antraciet.
Aangezien mijn zomer velgen (R105) 18" zijn en deze R99 17" was ik toch wel eens benieuwd naar het verschil is gewicht.. dus weegschaal erbij en wegen maar!
Uitkomst:
R99 (17") met Dunlop SP Sport 01, Runflat 16,9kg
R105 (18") met Michelin Pilot Sport 4, non-Runflat 18,8kg
oeps... die zomerwielen zijn toch best wel zwaar, toch maar eens nadenken of ik voor de looks ga of het rijplezier (mits ik deze besparing van 7,6kg merk).
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

22 sep 2020, 19:58

Snap de keuze voor een extra set velgen helemaal. Misschien moet ik ze in het echt zien maar wordt niet wild enthousiast van het ontwerp i.c.m. de blauwe kleur. Maar komt omdat ik je zomerset onwaarschijnlijk fraai onder je MINI vindt staan :D
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
René 7
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 195
Lid geworden op: 26 mar 2018, 18:33

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

22 sep 2020, 20:36

Hoi Maik, een vraagje. Wat betreft het inhouden van jouw mini en dat je ontdekte dat het slangetje niet op de nippel zat, waar zit dit slangetje en waar dient die voor?
Hoor graag van je.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

23 sep 2020, 07:32

MaikR53 schreef:
05 sep 2020, 17:16
Overigens voor zij die het leuk vinden, een fotootje van alle 2005/2006 MINI Brochures:
Afbeelding

Leuk om de originele brochures te hebben he?! Enkele van de foto heb ik ook liggen en ik heb, omdat die van mij uit 2002 is, de brochures van 2001/2002.
Waar heb je ze vandaan als ik vragen mag?

Terug naar “Show your ride”