Maik's R53 JCW Checkmate

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

07 mar 2020, 09:12

MiniBar schreef:
07 mar 2020, 08:10
Je hebt het over je uitlaat ‘coaten’. Waarmee doe je dat?
Ik ga deze week mijn zwarte uitlaat flink onder handen nemen met opeenvolgend commandant nr4 en meguiars all metal polish, maar van een coating nog niet eerder gehoord
 
Ik had nog een beetje Gyeon Rim over (een coating voor wielen) welke volgens de bijsluiter op elk type velg (gepolijst, chroom etc etc) gebruikt kan worden dus als test heb ik daarmee de uitlaten ook maar eens behandeld. Wat ik overigens met de uitlaat hebt gedaan is:
- reinigen met ph neutrale velgenreiniger en een kwast
- in 3 stappen gepolijst (Gyeon Compound+, Monello Mezzo, Monello Finale) om te polijsten heb ik dan verschillende opzetstukjes gebruikt voor de Dremel.
- goed ontvetten (Gyeon Prep)
- coating aangebracht. (Gyeon Rim)

Nu zullen de aankomende kilometers en wasbeurtjes moeten uitwijzen of Gyeon Rim ook werkt op de uitlaat sierstukken.
MiniBar
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 feb 2020, 07:44

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

07 mar 2020, 09:20

MaikR53 schreef:
MiniBar schreef:
07 mar 2020, 08:10
Je hebt het over je uitlaat ‘coaten’. Waarmee doe je dat?
Ik ga deze week mijn zwarte uitlaat flink onder handen nemen met opeenvolgend commandant nr4 en meguiars all metal polish, maar van een coating nog niet eerder gehoord
 
Ik had nog een beetje Gyeon Rim over (een coating voor wielen) welke volgens de bijsluiter op elk type velg (gepolijst, chroom etc etc) gebruikt kan worden dus als test heb ik daarmee de uitlaten ook maar eens behandeld. Wat ik overigens met de uitlaat hebt gedaan is:
- reinigen met ph neutrale velgenreiniger en een kwast
- in 3 stappen gepolijst (Gyeon Compound+, Monello Mezzo, Monello Finale) om te polijsten heb ik dan verschillende opzetstukjes gebruikt voor de Dremel.
- goed ontvetten (Gyeon Prep)
- coating aangebracht. (Gyeon Rim)

Nu zullen de aankomende kilometers en wasbeurtjes moeten uitwijzen of Gyeon Rim ook werkt op de uitlaat sierstukken.
Okay ik heb niet zoveel professionele detailing tools, en zo ver gaat mijn hobby ook niet nu. Afbeelding maar mijn uitlaat is echt zwart zwart zwart en met alleen de all metal polish ging het me niet snel genoeg. Dus vandaag aan de poets met de commandant. Als ik hem maar half zo glimmend kan krijgen als de jouwe ben ik al heel blij. Afbeelding

Wie weet heb ik vanmiddag dan eindelijk genoeg fotomateriaal voor een eigen SYR topic. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

19 mar 2020, 17:14

Maar weer eens wat gedaan aan de MINI, had al maanden lang een setje JCW Instrumenten liggen. Helaas was deze zonder sensor gekomen... natuurlijk is de sensor niet meer leverbaar bij MINI. Na wat speur werk heb ik gevonden dat de originele sensor uit de JCW setjes gewoon een VDO sensor is welke via VDO nog leverbaar is.
Dus iedereen die deze sensor nodig heeft, het is de VDO 323-801-004-002N.
Tevens gebruik ik de aansteker nooit en plug ik er altijd zo'n USB ladertje in dus heb ik deze ook gelijk maar omgebouwd naar permanent USB (wel met de amber kleur verlichting zoals de rest)
Eind resultaat:
Afbeelding

Daarnaast had ik al langer de Cabrio Braces in de MINI maar deze waren zwart, mij leek het een leuk idee deze wit te spuiten zodat ze matchen met de Veerpootbrug.
Afbeelding

Verder in het interieur nog wat chroom overgespoten met mat zwarte Removable Coating van Motip ziet er best aardig uit maar dit is tijdelijk. Ben nogsteeds opzoek naar de Carbon (JCW) delen maar die zijn helaas niet zo best verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

21 mar 2020, 18:17

En nog maar een klein modje:
Nieuwe zij scuttles met “Works 210” opschrift
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

03 apr 2020, 10:46

Al zoveel gedaan aan de Mini maar nu werd het toch echt eens tijd om een mooi stuurtje te zoeken. In eerste instantie nog even gedacht aan een (gebruikt) JCW stuur maar toen ik door de Instagram & Facebook pagina van CM Customs scrollde wist ik zeker dat het toch een Custom stuur moest gaan worden.
Na met Chico de wensen besproken te hebben en de deal rond was kwam het wachten. Maar dit wachten was de moeite meer dan waard!
Zie hier de nieuwste mod,
CM Customs stuur, RSIC6 Carbon trim rond de stuurbediening, JCW onderste trim en voor het mooi nog even de knopjes zelf in mooi mat zwart gespoten. Resultaat:
Afbeelding

en ingebouwd:
Afbeelding

(voor de oplettende kijker, ja in het das & middenconsole zijn nog wat chroom delen veranderd in mat zwart)
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

03 apr 2020, 11:13

Goed bezig. Erg mooi stuur!
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

03 apr 2020, 16:55

Prachtig stuur!!!
Ik heb jouw Mini nog niet live gezien maar is vast een mooi exemplaar.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

03 apr 2020, 21:16

Bedankt!
Ik hoop dit jaar nog wat ritjes met de New Mini Club te doen. Hopen dat de huidige situatie snel verleden tijd is!
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

10 apr 2020, 17:41

Weer even een updateje over de MINI, van de week zowel binnen als buiten helemaal gepoetst. Daarna een rondje gereden en wat foto's gemaakt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Sinds ik mijn heerlijke CM Customs stuurtje heb met rode stiksels moesten er natuurlijk meer rode details volgen.
Zodoende de volgende onderdelen besteld:
GP Pookhoes
GP Handremhoes
GP Mattenset

Afbeelding Afbeelding Afbeelding


En voor als de MINI een nachtje buiten moet slapen.....
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MaikR53 op 10 apr 2020, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

10 apr 2020, 18:29

Zo zeg wat een gave foto’s! Echt eer van je werk zo te zien :-) En hele gave mods, passen helemaal bij het plaatje!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

10 apr 2020, 18:50

Wow, dat ziet er egt goed uit!! Pook- en handremhoes is helemaal mijn smaak, doen het goed!
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

10 apr 2020, 19:10

Dankjullie! De Mini wordt op deze manier steeds meer eigen.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

10 apr 2020, 19:59

Mooie mods en glimmend resultaat! Lekker bezig
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

10 apr 2020, 22:47

:icon_top: Mooi hoor
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

17 apr 2020, 18:20

Hoewel ik ruim 9 maanden geleden mijn Aero zijskirts al gemonteerd had waren deze nooit echt af want er mist nog een klein deeltje.
Tot vandaag, het laatste deel "the finishing touch" is geplaatst. Een setje originele JCW instaplijsten (met oude logo)
Afbeelding Afbeelding

Terug naar “Show your ride”