Mini Cooper S met JCW details.

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Mini Cooper S met JCW details.

29 mar 2019, 12:02

Zoals in mijn voorsteltopic gemeld ben ik sinds kort in het bezit van een Mini R56 Cooper S Facelift uit 2011. De Mini is 60.000km geleden bij de Mini/BMW dealer voorzien van wat JCW delen. Zoals een JCW tuningkit, koppeling, onderstel (dempers en veren), remmen, veerpootbrug en twee meters naast de toerenteller. Ik moet nog even kijken of er ook andere stabi’s onder zijn gegaan.

Wat foto’s van voor de aankoop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De auto maakte op mij technisch een goede indruk, rammel, kraak en piepvrij. Cosmetisch is hij niet perfect, er is ooit een fiets omgevallen op de motorkap en verf van de splitsers bladdert af. De auto is compleet zwart, incl. de zwarte delen zoals de wielkastverbreders en splitter. Vondcik bij deze zwarte auto niet misstaan, maar er zit veel steenslag op de achterste wielkastverbreders. Volgende week gaat de Mini naar de spuiter om hem weer strak te krijgen. Der zitten een miljardmiljoen swirls en miniscule krasjes op de Mini dus als ie terug is gaan we maar eens poetsen.

Vandaag eerst eens wat gedaan aan die lelijke wielnaven. Iedere keer als je naar de auto loopt keek je tegen die roestige dingen aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lijkt een enorme glimboel dat zwart, maar na een rotonde-ritje en warme remmen is het mooi mat-zwart.

Meteen ook even peilstok voor 00,03 eurocent enigzins afleesbaar gemaakt

Afbeelding



Gr Ron
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: Mini Cooper S met JCW details.

29 mar 2019, 12:11

Erg mooie MINI. Maar hij verdient nog wat extra zorg. Maar dat is bij jou wel in goede handen zo te zien :icon_top:
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: Mini Cooper S met JCW details.

30 mar 2019, 17:20

De Mini kon wel een goede poetsbeurt gebruiken..........

Afbeelding

Zeker in het zonnetje was dat wel duidelijk.

Aangezien we ook een zwarte Kodiaq krijgen........ vanochtend maar eens in de garage de collectie poetsmiddelen tevoorschijn getoverd......
Na aandachtig alle etiquetten te hebben gelezen de Mini maar als proefkonijn gebruikt. Vond een mooie fles van Monello speciaal voor krasjes en verweerde lak enzo...... de poetsmachine had ik nog nooit gebruikt, dus geen idee hoe dat uit zou gaan pakken.

Afbeelding

Paneeltje uitgezocht, natuurlijk midden in het zicht en gaan met dat ding. Veel te veel poetsmiddel op de pad....... zit dus onder de spetters. Na wat oefenen vroeg ik mij af of ik de lak niet aan het verzieken was. Beetje laat..... maar goed, we zien het wel. Kreeg er steeds meer handigheid in en heb inmiddels wat resultaten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Motorkap doe ik niet, die wordt deze week gespoten............. daar had ik dus een stukje van moeten pakken om te beginnen..... :roll:

De meer dan gemiddelde autopoetsfreak zal er zat op aan te merken hebben......... maar ik vind het zo wel prima.
In de middag weer verder, dan op het dak de invreetplekken van de vogelpoep aanpakken en de Mini in de was. .....

Voor die grote Kodiaq mag ik wel een paar dagen uittrekken...... :tooth:

Helaas, grote technische problemen hebben toegeslagen, de poetsmachine was oververhit. Ik ook dus heb hem niet helemaal kunnen doen. Maar tot nu toe ben ik niet ontevreden.

Afbeelding

Morgen nog een klein stukje rechtsvoor afmaken.



Gr Ron
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Mini Cooper S met JCW details.

30 mar 2019, 20:26

Goed bezig Ron :icon_top:
Mattheus
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Hengelo (Ov)
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 jan 2018, 19:05

Re: Mini Cooper S met JCW details.

01 apr 2019, 22:57

Strakke bak!!!!
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: Mini Cooper S met JCW details.

04 apr 2019, 20:37

Eind van de middag de Mini opgehaald bij de spuiter. Er waren een paar dingetjes die me stoorden:

Vallende fiets schade op de motorkap

Afbeelding

Afbeelding

De in kleur gespoten onderlip van de voorbumper is ooit slecht voorbehandeld en daar bladderde de lak vanaf.

Afbeelding

De wielkastverbreders achter sloegen wit uit van de steenslag.

Afbeelding

Mooie deal kunnen maken met de plaatselijke spuiter. Relatief jong bedrijf met jonge vakmensen. Ze hebben de Mini ook nog een keer overgedaan om hem krasvrij te krijgen.

Ff snel paar foto’s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze hadden de banden in het bandenzwart gezet. Nou heb ik nog nooit een band zwart gemaakt, heb het spul niet eens....... maar moet toegeven dat het de auto wel lekker afmaakt.

Vandaag ook nog de onderhoudsgeschiedenis en boekje binnen gehad. Ketting is ook al vervangen incl vanosventielen. We gaan maar eens rijden.

Gr Ron
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini Cooper S met JCW details.

04 apr 2019, 21:06

Petje af hoe je de mini weer in nette staat brengt, ik had hem nooit durven kopen in die staat
Maar je maakt er weer een plaatje van


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: Mini Cooper S met JCW details.

04 apr 2019, 21:46

Na het restaureren van 4 klassieke Alfa’s, 2 golfjes 1 GTI en nog wat her en der ben ik niet snel meer in paniek van gebruiksschades. De techniek en het onderhoud van deze Mini was goed op orde. Hij is nu naar mijn zin, het is nu alleen bijhouden. Je moet het ook een beetje treffen. Een auto van 8 jaar oud heeft altijd wel wat, deze had wat serieuze krassen en steenslag, maar wel weer vier hagelnieuwe Pirelli P-zero rondom. En ook nog geen runflat banden, dus dat viel weer mee. Zwart is ook een erg kwetsbare kleur, je ziet er alles op.

Gr Ron
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: Mini Cooper S met JCW details.

19 apr 2019, 23:03

Even een korte review van de Mini tot nu toe. Ik heb hem nu een week of drie en wat vind ik er eigenlijk van ? Door de jaren heen heb ik ook een aantal kleine hot-hatches gereden. Van een VW Golf 1 GTI, een Ford Fiësta ST tot een Renault Clio RS Cup. Mijn laatste daily was een BMW 325i lijn 6 automaat met wat motorische aanpassingen. Heerlijke reisauto maar ik miste daar met 1500kg+ wel een soort van lichtvoetigheid. DecNew Mini heb ik altijd al een mooie verschijning gevonden met de juiste aanpassingen. Heel lang lopen dubben tussen een R53 Cooper S of een R56 Cooper S met N18 blok. Uiteindelijk toch voor iets meer comfort gekozen en een minder hardcore R56 gekocht. Na een week of drie rijden ben ik tot de conclusie gekomen dat dit precies is wat ik zocht. De S zit tot over zijn oren in de opties, ontdekte vandaag dat ik volgens mij ook voorruitverwarming heb. :lol: Het open dak is ook erg lekker als de auto drie uur in de volle zon heeft gestaan. De HK geluidsinstallatie voldoet voor mij prima, oorverdovend zonder vervorming en rammeltjes. Uitlaat is perfect, geen herriepijp en nette plofjes in de sportstand. Het rijden is een bijzondere ervaring. De vering is niet knetterhard zoals de Clio RS maar de Mini plakt echt aan de weg. Remmen zijn ook goed en vermogen is voor mij voldoende. Wat ik misschien nog eens doe is het plaatsen van een grotere Intercooler. Auto is voorzien van JCW dempers en veren. Hij ligt niet op zijn buik, dus drempels e.d. zijn geen probleem. Wat me erg bevalt aan de auto is het feit dat je er ook prima lange afstanden mee rijdt. Je zet hem op 150km zonder dat het vermoeiend wordt. Je zit er zo mee over de 200 en dat stuurt ook nog lekker relaxt. Ik heb nog geen rammeltje of kraakje kunnen ontdekken. Conclusie na drie weken: lekker bommetje en leuke stuurmansauto. Goed aan gedaan om toch eens een Mini te kopen.

Maar eens een dag vrijmaken om hem naar Roel te sturen, wil hem een goede beurt laten geven waar alles wordt nagelopen en de auto voorzien van verse olie, welke weet ik nog niet, filters en bougies. Geen idee of er een trucje is om bijv. met een endoscoop te kijken hoe ver de koolaanslag is ? Ik heb hier ergens nog zo’n ding liggen.

Verder vandaag nog even bij het andere project gaan kijken, die moet eind mei ook klaar zijn.

Afbeelding

Gr Ron
Gebruikersavatar
MiniG043
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Maastricht
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:17

Re: Mini Cooper S met JCW details.

22 apr 2019, 16:03

Netjes bezig geweest, poetsen van den auto en alle details bij blijven houden zorgt al voor zo veel meer uitstraling. Zie je bij jouw bij dat zwart ook wel moeilijk kleurtje maar de diepe glans is mooi.
Ook leuk autolijstje gehad lees ik zo
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: Mini Cooper S met JCW details.

23 apr 2019, 18:37

Tx, 1e paasdag lekkere relaxte dag gehad, dus na uurtje niksen de Mini even gewassen. Was niet helemaal tevreden over het resultaat van het polijsten. Auto dan nog steeds beetje vlekkerig. Dus na het wassen de Mini met de hand in de Collinite 915 gezet. Daar is ie echt van opgeknapt. Nog een keer bandenzwart scoren watvlanger dan twee weken werkt, heb nu een diepzwarte Mini met bruine banden om zwarte velgen.

Gr Ron
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Mini Cooper S met JCW details.

25 apr 2019, 14:36

Hi Ron,

De MINI staat er zeer netjes bij en is bij jou in goede handen.
Banden zwart wat langer dan 2 weken blijft zitten daar kan ik je wel aan helpen, dan moet je gebruiken wat ik altijd gebruik, daarna de MINI in de garage parkeren en er zeker 3 weken niet meer in rijden, ik denk dat het banden zwart er dan nog wel redelijk op zal zitten :wink:

Wat ik bedoel te zeggen is, ik ken geen banden zwart wat zolang blijft zitten als je de MINI gewoon gebruikt waar hij voor bedoelt is.
Daarnaast speel natuurlijk ook mee dat je, (net als ik), zwarte velgen hebt, dan steken banden als heel snel fletch / grijzig af tegen de velgen.
Enige oplossing om van die frustratie af te komen is om velgen in mat grijs / antraciet te nemen zoals op de coupe van Speedy bijvoorbeeld.

Afbeelding

Wie weet tot ziens bij 1 van de ritten of meetings dit jaar :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: Mini Cooper S met JCW details.

02 mei 2019, 22:32

Dank voor je bericht, dan maar minder zwarte banden. Vandaag de Mini APK laten keuren, zonder opmerking door de keuring. Nu maar eens een goede beurt plannen in Limburg. En kijken hoe lang ik het kan volhouden............... nee, geen mods............ geen mods............. nee echt geen mods..............

Gr Ron

Terug naar “Show your ride”