Mijn GP 1 met een aparte geschiedenis

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MdW1964
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2019, 17:01

Mijn GP 1 met een aparte geschiedenis

16 dec 2019, 19:13

Ik ben sinds vandaag 16 december 2019 lid. Ik heb o.a. 2 Mini's waarvan de GP1 wel degene is met de meest aparte historie:
DE GP 1150 is begin 2007 gekocht door Punch Powertrain, voorheen ZF Getriebe Sint-Truiden en de producent van alle CVT's van de New MIni 1 (1999-2006).
DE GP is in 2007 omgebouwd naar CVT door een standaard CVT-bak uit te rusten met een bredere duwband, gewijzigde pullies en versterkte tandwielen. In 2009 is deze demo gekocht door een medewerker en in een loods in Lommel komen te staan. Met automaat kreeg hij er geen kenteken op in Belgie .
Ik ben zelf in 2012 bij Punch Powertrain begonnen en zag in demo-filmpjes van 2007 de GP voorbij komen maar niemand wist waar de GP gebleven was.
Totdat ik in 2015 toevallig met de eigenaar aan de bar zat in Mallorca en ik de GP van hem mocht kopen als ik de GP wel in Nederland op kenteken kreeg.
De RDW in Elsloo deed niet moeilijk en medio 2015 was de GP van mij!
Ik heb de GP helemaal in orde laten maken door Nobracars (nieuwe velgen/banden/voorspoiler/accu etc.) en door ProTech weer in nieuwstaat laten brengen.
Mijn oudste zoon rijdt er het meeste mee.
In mei dit jaar ging de CVT kapot (na 40.000 km) en hebben we geprobeerd er een nieuwere/sterkere CVT in te zetten maar die kregen we niet aan de gang met de electronica van de GP. UIteindelijk heb ik er in augustus dit jaar de originele handbak weer in teruggebouwd en heb ik de electronica ook weer door Nobracars in orde laten maken (De ECU was aangepast wat betreft koppel en vermogen om de CVT heel te houden).
Nu is de GP dus weer helemaal origineel!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Mijn GP 1 met een aparte geschiedenis

16 dec 2019, 19:43

Welkom en proficiat met de GP :icon_top:

Opmerkelijke historie, leuk verhaal 8) Handbak is toch wel het leukste in de GP.


Groeten van een andere GP eigenaar.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mijn GP 1 met een aparte geschiedenis

17 dec 2019, 20:10

Welkom op het forum en inderdaad is de GP1 een beauty en wel 1 van de mooiste New MINI's :icon_top:
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Mijn GP 1 met een aparte geschiedenis

17 dec 2019, 22:45

Welkom op ons mooie forum Marc.
Je hebt idd een meer dan mooie GP1 en ik kan het weten want wij stonden naast elkaar in de wasbox 👍
Een prachtig verhaal en dat maakt hem zeker uniek.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Mijn GP 1 met een aparte geschiedenis

20 dec 2019, 10:46

Ziet er als nieuw uit als ik de foto van het motorcompartiment zie! Gaaf zeg! Geniet ervan!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”