Mini Cooper Cabrio 2010 Hot Chocolate

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Carpixz
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2020, 17:43

Mini Cooper Cabrio 2010 Hot Chocolate

05 feb 2020, 08:57

Afgelopen zaterdagdag de Mini opgehaald en hier de 1e foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen dagen al lekker in de Mini gereden, alhoewel het er natuurlijk geen weer voor was.
Maar moet de auto natuurlijk wel een beetje leren kennen.

Met de regen natuurlijk goed kunnen testen of het dak lekt en dat is gelukkig niet zo.
Alles lijkt te werken, de elektrische kap, de Climate controle, regensensor, stoelverwarming (erg goed zelfs), navigatie deed het goed rondom Eindhoven. Er zit een goede installatie in de Mini, mijn ouwe iPod via een Aux aangesloten en er komt een geweldig geluid uit de boxen.

Dan het rijden, ja dat is wel ff anders dan in de hoge, stille Volvo. Ik denk mede door de platte bandjes (17") is het op klinkerwegen lekker hobbelen. Eenmaal op asfalt ligt tie als een rots op de weg, rotondes zijn echt leuk. In zijn 2 een bocht uit accelereren is heerlijk, heeft echt wel pit zo'n Coopertje. Natuurlijk lijkt het ook allemaal wat sneller te gaan zo laag op de grond in vergelijk met de XC90.

Maar het is fun in het kwadraat en kan niet wachten op heerlijke rijtjes met de kap open!

De volgende ideetjes en plannen zijn al opgekomen, de kentekenplaten vervangen door luxe platen, iets met de zijknipperlichten, verlagen met 30mm Cobra veren, achterlichten wellicht in Union Jack exemplaren, en het lakwerk proberen aan te pakken.
Er zit best wel wat steenslag op de motorkap en her en der wat krasjes. Wil gaan kijken of we dit zelf kunnen bijwerken.
Wil een polijst workshop gaan volgen en dan gelijk de goede spullen hiervoor aanschaffen en de steenslag wil ik proberen te verminderen met een steenslag reparatie kit van Gickx.
Bruin, bruiner, bruinst... New Mini Cooper Cabriolet
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini Cooper Cabrio 2010 Hot Chocolate

05 feb 2020, 09:07

Jeroen, je hebt vwb de cabrio echt een mooi exemplaar weten te bemachtigen, echt uniek, je ziet ze nagenoeg niet in deze kleur met ook een bruine kap :icon_top: . Laat het voorjaar/zomer maar komen, veel (rij)plezier en we zien je wel een keer verschijnen op 1 van de meetings/toerritjes

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Carpixz
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2020, 17:43

Re: Mini Cooper Cabrio 2010 Hot Chocolate

13 feb 2020, 11:32

Zo, de 1e mod is gedaan, het met zo min mogelijk in het zicht hebbende draadjes de telefoon kunnen opladen maar nog belangrijker muziek van de telefoon kunnen afspelen.

Heb alleen een aux aansluiting in de Mini en heb hiervoor een Bluetooth ontvanger met 3.5mm aux aansluiting gekocht.

Deze ontvanger zit nu aangesloten op de aux ingang van de Mini.
Maar ik wil de telefoon natuurlijk ook kunnen opladen en in het zicht hebben voor o.a. Filtsmeister.
Zojuist even naar de Action geweest en daar voor €4,95 een telefoonhouder gehaald die ik in ventilatierooster heb vastgeklikt.
Zit goed vast en het mooie is dat deze houder QI laad, het draadje moet ik nog even echt goed netjes wegwerken maar is nu al niet storend.

Afbeelding

Muziek klinkt prima, FM geeft zijn aanwijzingen nu ook over de boxen, prima mod dus!
 
Bruin, bruiner, bruinst... New Mini Cooper Cabriolet
Gebruikersavatar
Carpixz
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2020, 17:43

Re: Mini Cooper Cabrio 2010 Hot Chocolate

10 aug 2020, 18:05

Zo, het wordt hoog nodig tijd hier een update plaatsen.
Ben meer op de FB groep te vinden en degene die daar ook zitten hebben de aanpassingen aan de MINI wel kunnen volgen.

Wat is er allemaal gebeurd:

De zijknipperlichten zijn vervangen door Union Jack knippers.

Afbeelding

Nieuwe velgen met zomerbanden, toen we de MINI kochten stond deze op goede velgen en winterbanden. Het idee was om hier zomerbanden om te doen maar uiteindelijk toch gekozen voor een hele nieuwe zomerset.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna toch besloten om de MINI een stukje te laten zakken, bij MINISPEED zijn er 30mm Cobra verlagingsveren onder gezet.

Afbeelding

Afbeelding

En afgelopen weekend eindelijk de Union Jack achterlichten binnen gekregen en gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Voorlopig is de Cabrio nu aardig naar wens, ga me de komende tijd bezig houden met wat kleine verbeteringen, rubbers achterkant kap, ga proberen wat beschadigingen aan de lak te verhelpen enz, enz.

Op mijn website kun je nog veel meer foto's vinden de MINI en je kunt me volgen op Instagram, https://www.instagram.com/jeroenvlug/
Bruin, bruiner, bruinst... New Mini Cooper Cabriolet
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Mini Cooper Cabrio 2010 Hot Chocolate

12 aug 2020, 19:47

Heel lekker bezig! En fraaie uitvoering


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”