Hij is klaar !

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Hij is klaar !

14 feb 2020, 14:41

Waanzinnig apparaat zeg. Alles klopt. 1 ding die mij dan weer opvalt: Het JCW 350 logo. Wat is het verhaal erachter en hoe kom je eraan?
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Hij is klaar !

14 feb 2020, 17:28

Inderdaad een hele gave Cabrio uitvoering, love it  :icon_top:.

Maurice, de man van de details :wink: maar misschien mis ik iets, bedoel je het JCW logo aan de achterzijde?

Gr. Milco
 
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Hij is klaar !

14 feb 2020, 20:03

Schroefie schreef:
14 feb 2020, 17:28
Inderdaad een hele gave Cabrio uitvoering, love it  :icon_top:.

Maurice, de man van de details :wink: maar misschien mis ik iets, bedoel je het JCW logo aan de achterzijde?

Gr. Milco
 

 
Hoi Milco! Ja bedoel het logo aan de achterzijde. Voor kan ik het net niet goed zien  :wink:
 
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Manfred1608
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 aug 2019, 19:28

Re: Hij is klaar !

15 feb 2020, 08:59

Goed gezien. Het is inderdaad een ander logo dat ik heb laten maken ivm de nieuwe motorspecs waarbij ik mijn doel om 10pk niet heb gehaald. Zit aan de voorkant en achterkant en ook op de tellerplaat. Die laatste details hadden jullie nog niet gezien. Kijk nog maar eens goed. En dat was ook nodig na een ritje Duitsland :wink:

Verder zitten er iets andere stickers op de remklauwen aan de voorzijde. Yep, veel aparte details.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Hij is klaar !

15 feb 2020, 09:58

Manfred1608 schreef:Goed gezien. Het is inderdaad een ander logo dat ik heb laten maken ivm de nieuwe motorspecs waarbij ik mijn doel om 10pk niet heb gehaald. Zit aan de voorkant en achterkant en ook op de tellerplaat. Die laatste details hadden jullie nog niet gezien. Kijk nog maar eens goed. En dat was ook nodig na een ritje Duitsland :wink:

Verder zitten er iets andere stickers op de remklauwen aan de voorzijde. Yep, veel aparte details.
Hier word ik nou zo ontzettend blij van. Ik al op Google gezocht naar speciale JCW 350 uitvoeringen maar niets te vinden! Mag ik vragen waar je dat hebt laten maken?
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Manfred1608
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 aug 2019, 19:28

Re: Hij is klaar !

15 feb 2020, 12:29

Dat logo is een lang verhaal. Ik heb m zelf ontworpen maar de productie ervan had wat voeten in aarde. Uiteindelijk is het logo 3D geprint door een bedrijf uit Ede. Van het 3-D model is een negatief gemaakt en daarna is er een model van zink in gegoten. Dan nog wat polijsten, kleuren en blanke lak. Het was nogal wat. Maar ook bijzonder. 
Manfred1608
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 aug 2019, 19:28

Re: Hij is klaar !

15 feb 2020, 12:30

Maar goed, wanneer is de eerste meeting??
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Hij is klaar !

15 feb 2020, 13:08

Wel heel gaaf dat je zulke details toevoegt. Maakt het nog mooier. En dat er dan wat meer werk in zit dat maakt niet uit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Hij is klaar !

15 feb 2020, 18:20

Manfred1608 schreef:Dat logo is een lang verhaal. Ik heb m zelf ontworpen maar de productie ervan had wat voeten in aarde. Uiteindelijk is het logo 3D geprint door een bedrijf uit Ede. Van het 3-D model is een negatief gemaakt en daarna is er een model van zink in gegoten. Dan nog wat polijsten, kleuren en blanke lak. Het was nogal wat. Maar ook bijzonder. 
Met open mond heb ik je uitleg gelezen en ik neem mijn pet ervoor af. Je hebt customisen en je hebt Manfred :D Echt heel gaaf


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Manfred1608
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 aug 2019, 19:28

Re: Hij is klaar !

15 feb 2020, 18:44

Dank je  :D
 
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Hij is klaar !

15 feb 2020, 19:05

Manfred, hoe heb je voorelkaar dat de max. hoeveelheid pk's en nm's verhoogd zijn in de sportinstrumenten?

Krijg je alle power goed op de weg?
Mechanische sper?

Wielen staan ook dik. Carrosserie moeten aanpassen?

Onze JCW ziet er wel heel braaf uit in originele staat naast de jouwe :)
 
Manfred1608
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 aug 2019, 19:28

Re: Hij is klaar !

16 feb 2020, 11:52

Allereerst moest her blok betrouwbaar blijven. Ik wil immers niet dat mn vrouw er ergens mee stil komt te staat (yep, haar auto met mijn ideeën). Dus er zijn veel metingen uitgevoerd om te zien of alles nog in het “groene” bereik bleef. Vervolgens moest de turbo worden geoptimaliseerd om überhaubt bij hoge toeren het vermogen te kunnen leveren. Ik wilde niet dat het een blok werd dat pas laat oppakt dus is gekozen om de geometrie van de bestaande turbo Vervolgens een aangepaste uitlaat voor minimale tegendruk. Momenteel zit er geen cat op maar dat is niet praktisch gezien de stank. Het is immers een cabrio.  Dus binnenkort ga ik de middendemper laten vervangen door een 100cpi sportcat. Het inlaattraject is gewijzigd wat in het middenbereik i
ongeveer 25pk oplevert ten opzichte van normale tuning. Ook het verdere aanzuiggedeelte is vervangen door aluminium. Dan is er veel getest. Op de vermogensbank en in Duitsland. Het blok moest ook bij hoge toeren nog goed presteren. Uiteindelijk is er 340pk en 550nm bereikt. Ik ben minder blij met die 550nm. Volgens BMW kan de automaat 480nm hebben, volgens Aisin 530nm. Het is idd veel koppel en met de winterbanden op vochtig wegdek brand het esp lampje nog in de 4e versnelling. Om het koppel een beetje aan te kunnen heb ik dus echt de Michelin Pilot Sport 4S nodig. En om zoveel mogelijk grip te krijgen zit ee 225mm onder en vandaar noodgedwongen ook 19”. Dat was nog een dingetje, velgen vinden die niet teveel uit zouden steken maar wel om de remklauwen zouden passen. Dat is met OZ gelukt. Hoe dan ook, de wegligging is niet meer te vergelijken met een standaard JCW en ook de acceleratie boven 200km/h. 0-100 is niet zo belangrijk. Je ziet met beoerkte maximale grip. 100-200 is leuker. Een mechanische sper was idd nog een wens en kon ik ook met een speciale productie voor de 8-bak automaat regelen maar mn tuner gaf aan dat dit ook ten koste van het rijcomfort (...) gaat. En aangezien we niet elke dag op het circuit zitten en de investering nogal fors was is dat maar niet gedaan. Wat nog wel een wens is, zijn gesmede zuigers met een lager compressie, versterkte drijfstangen en een gebalanceerde krukas. Als mn tuner toegang heeft tot de electronica van de bak zou dat nog eens kunnen gebeuren. Want ik zou veel meer toeren willen. In die setup kan je ook denken richting de 200pk/liter maar het is en blijft een auto met voorwielaandrijving. 350pk is meer dan zat☺️
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Hij is klaar !

16 feb 2020, 12:35

Vast een hele klus geweest alles bijelkaar. :roll:
  :icon_top:
 
 

Terug naar “Show your ride”