Hej!
Ik rij dus een Mini cooper R50 2002 met nu 127k+ km op de teller en wat me project auto wordt deels ook me daily maar ivm scholen die sluiten vanwege het corona heb ik nog eens 5 weken vrij gekregen
Ik ga de aankomende 2/3 maanden grondig beginnen met de Mini exterieur te upgrade. Velgen, schroefset, bumber, Einddemper weg, S spoiler, S motorkap, dechrome, carbon spiegelkappen, dak opnieuw laten spuiten(klein roest vlekje) en misschien over een maand of 6 een S blok! Me kart heeft al veel gemaakt Staat in Wie is u? als je benieuwd bent naar dat verhaal. Na exterieur en motorische upgrade ga ik beginnen met het interieur 3 spaaks stuur in alcantara, carbon inleg stukken, achterbank eruit en opnieuw laten bekleden, kuipstoelen.
Een hele grote lijst maar zeer zeker een droom die ik kan laten uitkomen
Ik ga de aankomende maand fotos plaatsen van de upgrades dus ik ga jullie op de hoogte houden.
Hieronder paar foto's van hoe die er nu uitziet!
Me kart toch maar laten zien in de nu staat
- MiniCooper045
- Nieuw Lid
- Locatie: Heerlen
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Me kart toch maar laten zien in de nu staat
Welkom en mooie start zo. Zo heeft Corona ook voordelen en kan je rustig modden. Lijstje is iig al een hele flinke start. Succes
- Peter koster
- Mod virus alert!
- Locatie: Kleine huis op de prairie
Bericht
Re: Me kart toch maar laten zien in de nu staat
Mooi project
Heb ik gelijk een vraag over ,lees dat je een cooper hebt en een S motorkap wilt plaatsen is dit zonder aanpassingen
Te doen? Ben namelijk van plan het zelfde bij de r56 te gaan doen .maar weet niet of het 1 op 1 over te zetten is .
Groet peter
Heb ik gelijk een vraag over ,lees dat je een cooper hebt en een S motorkap wilt plaatsen is dit zonder aanpassingen
Te doen? Ben namelijk van plan het zelfde bij de r56 te gaan doen .maar weet niet of het 1 op 1 over te zetten is .
Groet peter
- MiniCooper045
- Nieuw Lid
- Locatie: Heerlen
Bericht
Re: Me kart toch maar laten zien in de nu staat
Durf ik je nog heel eerlijk nog niet te zeggen!
Maar heel veel onderdelen van een R53 kunnen op een R50 dus we zullen het zien en anders zou ik het passend moeten gaan maken
Groettjess
Maar heel veel onderdelen van een R53 kunnen op een R50 dus we zullen het zien en anders zou ik het passend moeten gaan maken
Groettjess
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Me kart toch maar laten zien in de nu staat
Peter,
voor wat betreft de R56 kan het wel maar is even afhankelijk of je een Pre-facelift (2006-2010) of facelift model (2010-2014) hebt.
Alle facelift modellen hebben de hogere motorkap dus zijn uitwisselbaar. Bij de Pre-facelift modellen hadden alleen de Diesels en S/JCW de hogere motorkap.
Heb je een Pre-facelift Cooper dan kan daar een Cooper S motorkap op maar dan moet je ook wat aanpassen aan je gril en aan de randen om je gril omdat de motorkap van een Cooper S en alle Facelift modellen anders gevormd zijn aan de bovenzijde van de gril.
Zie mijn beide Coopers, links het Facelift model en rechts het Pre-facelift model, je ziet dat de motorkap bij de R56 lager doorloopt (gril is ook minder hoog).
Bij de Cooper S en alle facelift modellen is de motorkap zoals bij de Clubman Facelift geplaatst. Dit is omdat bij een MINI met turbo, deze voor achter de Radiator geplaatst zit en daarom de motorkap wat minder ver naar beneden doorloopt om daar de ruimte te creëren voor de turbo. Bij alle facelift modellen heeft MINI besloten om alleen nog de hogere motorkap te plaatsen met of zonder gleuf afhankelijk wel type je hebt (JCW/S/SD).
Is het zo duidelijk, zo niet dan hoor ik het wel.
Gr. Milco
voor wat betreft de R56 kan het wel maar is even afhankelijk of je een Pre-facelift (2006-2010) of facelift model (2010-2014) hebt.
Alle facelift modellen hebben de hogere motorkap dus zijn uitwisselbaar. Bij de Pre-facelift modellen hadden alleen de Diesels en S/JCW de hogere motorkap.
Heb je een Pre-facelift Cooper dan kan daar een Cooper S motorkap op maar dan moet je ook wat aanpassen aan je gril en aan de randen om je gril omdat de motorkap van een Cooper S en alle Facelift modellen anders gevormd zijn aan de bovenzijde van de gril.
Zie mijn beide Coopers, links het Facelift model en rechts het Pre-facelift model, je ziet dat de motorkap bij de R56 lager doorloopt (gril is ook minder hoog).
Bij de Cooper S en alle facelift modellen is de motorkap zoals bij de Clubman Facelift geplaatst. Dit is omdat bij een MINI met turbo, deze voor achter de Radiator geplaatst zit en daarom de motorkap wat minder ver naar beneden doorloopt om daar de ruimte te creëren voor de turbo. Bij alle facelift modellen heeft MINI besloten om alleen nog de hogere motorkap te plaatsen met of zonder gleuf afhankelijk wel type je hebt (JCW/S/SD).
Is het zo duidelijk, zo niet dan hoor ik het wel.
Gr. Milco
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Me kart toch maar laten zien in de nu staat
Hiernaast van harte welkom #MINIcooper045.
Mooie basis en leuke mod plannen dus je hoeft niet stil te zitten. Hopen dat snel het mooie weer komt en we snel van die Corona maatregelen verlost zijn zodat we weer snel kunnen gaan genieten van de meetings, ritjes en het sleutelen.
Als je nog 2de hands onderdelen zoekt kun je bij Davy Koppen (GeaR53 op FB) terecht of Roy Spenkelink (Spenkelink auto's) of MINIparts24.nl van Ronald Weel.
Gr. Milco
Mooie basis en leuke mod plannen dus je hoeft niet stil te zitten. Hopen dat snel het mooie weer komt en we snel van die Corona maatregelen verlost zijn zodat we weer snel kunnen gaan genieten van de meetings, ritjes en het sleutelen.
Als je nog 2de hands onderdelen zoekt kun je bij Davy Koppen (GeaR53 op FB) terecht of Roy Spenkelink (Spenkelink auto's) of MINIparts24.nl van Ronald Weel.
Gr. Milco
Onze sponsors