Me kart toch maar laten zien in de nu staat

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MiniCooper045
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Heerlen
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2020, 10:08

Me kart toch maar laten zien in de nu staat

16 mar 2020, 01:38

Hej!

Ik rij dus een Mini cooper R50 2002 met nu 127k+ km op de teller en wat me project auto wordt deels ook me daily maar ivm scholen die sluiten vanwege het corona heb ik nog eens 5 weken vrij gekregen :)

Ik ga de aankomende 2/3 maanden grondig beginnen met de Mini exterieur te upgrade. Velgen, schroefset, bumber, Einddemper weg, S spoiler, S motorkap, dechrome, carbon spiegelkappen, dak opnieuw laten spuiten(klein roest vlekje) en misschien over een maand of 6 een S blok! Me kart heeft al veel gemaakt Staat in Wie is u? als je benieuwd bent naar dat verhaal. Na exterieur en motorische upgrade ga ik beginnen met het interieur 3 spaaks stuur in alcantara, carbon inleg stukken, achterbank eruit en opnieuw laten bekleden, kuipstoelen.

Een hele grote lijst maar zeer zeker een droom die ik kan laten uitkomen :)
Ik ga de aankomende maand fotos plaatsen van de upgrades dus ik ga jullie op de hoogte houden.

Hieronder paar foto's van hoe die er nu uitziet!
Bijlagen
20200208_193153.jpg
80fac879c7f7b20254f92448a989d977.png
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Me kart toch maar laten zien in de nu staat

16 mar 2020, 02:27

Welkom en mooie start zo. Zo heeft Corona ook voordelen en kan je rustig modden. Lijstje is iig al een hele flinke start. Succes
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Me kart toch maar laten zien in de nu staat

16 mar 2020, 10:42

Mooi project :icon_top:
Heb ik gelijk een vraag over ,lees dat je een cooper hebt en een S motorkap wilt plaatsen is dit zonder aanpassingen
Te doen? Ben namelijk van plan het zelfde bij de r56 te gaan doen .maar weet niet of het 1 op 1 over te zetten is .
Groet peter
MiniCooper045
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Heerlen
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2020, 10:08

Re: Me kart toch maar laten zien in de nu staat

16 mar 2020, 12:59

Durf ik je nog heel eerlijk nog niet te zeggen!
Maar heel veel onderdelen van een R53 kunnen op een R50 dus we zullen het zien en anders zou ik het passend moeten gaan maken ;)

Groettjess
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Me kart toch maar laten zien in de nu staat

16 mar 2020, 13:45

Peter,

voor wat betreft de R56 kan het wel maar is even afhankelijk of je een Pre-facelift (2006-2010) of facelift model (2010-2014) hebt.
Alle facelift modellen hebben de hogere motorkap dus zijn uitwisselbaar. Bij de Pre-facelift modellen hadden alleen de Diesels en S/JCW de hogere motorkap.
Heb je een Pre-facelift Cooper dan kan daar een Cooper S motorkap op maar dan moet je ook wat aanpassen aan je gril en aan de randen om je gril omdat de motorkap van een Cooper S en alle Facelift modellen anders gevormd zijn aan de bovenzijde van de gril.

Zie mijn beide Coopers, links het Facelift model en rechts het Pre-facelift model, je ziet dat de motorkap bij de R56 lager doorloopt (gril is ook minder hoog).
Bij de Cooper S en alle facelift modellen is de motorkap zoals bij de Clubman Facelift geplaatst. Dit is omdat bij een MINI met turbo, deze voor achter de Radiator geplaatst zit en daarom de motorkap wat minder ver naar beneden doorloopt om daar de ruimte te creëren voor de turbo. Bij alle facelift modellen heeft MINI besloten om alleen nog de hogere motorkap te plaatsen met of zonder gleuf afhankelijk wel type je hebt (JCW/S/SD).

Is het zo duidelijk, zo niet dan hoor ik het wel.

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Me kart toch maar laten zien in de nu staat

16 mar 2020, 13:49

Hiernaast van harte welkom #MINIcooper045.

Mooie basis en leuke mod plannen dus je hoeft niet stil te zitten. Hopen dat snel het mooie weer komt en we snel van die Corona maatregelen verlost zijn zodat we weer snel kunnen gaan genieten van de meetings, ritjes en het sleutelen.
Als je nog 2de hands onderdelen zoekt kun je bij Davy Koppen (GeaR53 op FB) terecht of Roy Spenkelink (Spenkelink auto's) of MINIparts24.nl van Ronald Weel.

Gr. Milco

Terug naar “Show your ride”