Bluetooth

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Mirmau
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:23

Bluetooth

06 mei 2020, 05:43

Hoy
Ik ben philip en nieuw hier. heb een mini cabrio r53 gekocht.
Nu beweert de garagist dat mijn radio bluetooth heeft, maar ik kan dit nergens vinden. Heeft iemand een idee waar ik dit kan zien?

Groeten
Screenshot_20200506_054105.jpg
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Bluetooth

06 mei 2020, 07:55

Hi Philip. Allereerst van harte welkom erg mooie cabrio heb je gekocht. Een cabrio is trouwens een R52 i.p.v. R53. Maar dat terzijde.

Naar mijn weten is de Bluetooth optie niet zichtbaar op de radio zelf. Je zou de optielijst kunnen opvragen. Als het af fabriek geleverd is, zou het er op moeten staan. Er zijn we wat linkjes hier op het forum te vinden.

Anders even kijken of er een Bluetooth wordt weergegeven op je telefoon als je in de auto zit. Dan wel even ergens waar geen andere auto’s in de buurt staan.

Of de verkoper vragen het te demonstreren .
Veel succes en veilige en ‘open’ kilometers.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Bluetooth

08 mei 2020, 18:18

Als je de originele telefoon voorbereiding hebt zit er een ULF module in de auto waar exact schijnt nog wel eens te verschillen. (onder stoel, in de kofferbak, in het dashboard)
Beste kun je even zoeken met je telefoon naar de apparaten in de buurt. De naam van de auto is dan MINI00000 (die laatste cijfers zijn ook de laatste 5 van je chassisnummer).
Let op dit geld alleen voor de af fabriek telefoon voorbereiding, niet als er later iets is ingebouwd.
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Hillegom
Berichten: 787
Lid geworden op: 09 jul 2006, 18:01

Re: Bluetooth

10 mei 2020, 20:29

De OEM radio heeft nooit bluetooth gehad om muziek te spelen, het kan evt wel icm met telefoonvoorbereiding zijn geweest.
Dan zit er een telefoonhouder in de middenarmsteun met een knopje erop, om de bluetooth te activeren.

Er kan natuurlijk ook iets aftermarked ingebouwd zijn wat je niet ziet, zoals bijvoorbeeld een GROM interface.
MINI Cooper S Checkmate -- MINI Clubman Cooper S Hampton

Terug naar “Show your ride”