MINI Clubman R55 LCI '12 (Retrofit Xenon!!! P3)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
GF17
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2016, 21:18

Re: Mini Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller en meer!)

06 jun 2020, 20:17

Vervolg Hoofdstuk 1 "JCW Toerenteller"

Wederom druk geweest... :lol:
Heb de witte toerenteller welke nog boven op de stuurkolom stond en me een doorn in het oog was leeg gepeuterd.
Vervolgens de plaat en naald van de toerenteller vervangen voor de donkergrijze JCW variant.
Het is opzich een werkje wat prima zelf te doen is.

Na de teller weer te hebben gemonteerd kon ik hem eindelijk op de stuurkolom plaatsen.... Wauw! :shock:
Ja dit is nou precies zoals ik het qua tellers hebben wil!

Heb er trouwens gelijk voor gekozen om de in mijn beleving suffe maar originele Mini/Garmin Navigatie die op de toerenteller "stond" te verwijderen voor een cleane look. (Iemand interesse in de complete navigatie met bevestiging voor op je toerenteller?)

Hoofdstuk 2 "Carbon Black kneerolls"
Na het uitbouwen van de Alcantara interieurlijsten, A-stijlen, de omhulsels van de buitenste ventilatoren en de omlijsting van de km-teller kon ik aan de slag.
Gewapend met een Torx T20 bitje en schroevendraaier begon ik aan dit klusje.
Het verwijderen van de kneerolls is echt een eitje en is een klusje wat je in een klein half uurtje kan klaren.
De hard plastic kneerolls zijn nu vervangen door de (NIET VAN KEIHARD PLASTIC) Carbon Black kneerolls. Wederom WAUW! :shock:

Nou lang genoeg gekletst..... daar komen de foto's! Enjoy!!

Afbeelding
Het complete interieur.... de donkere JCW tellers, Alcantara, Carbon Black, leer en hoogglans zwart....

Afbeelding
De JCW tellers.... Lekker toch!? :D

Afbeelding
De Alcantara interieurlijsten en Carbon Black kneerolls.

En wat na dit alles?
Nou ik wil bezig met de buitenkant van de auto!
1. De standaard bumper voorzien van het chromeline randje rond DRL en de ondergrill.
2. Heb nu een NIET-LCI Cooper S grill maar zojuist de LCI Cooper S grill met grove honingraat structuur besteld.
3. De komende periode moeten er nog wat kleine cosmetische zaken (lees; plekjes in de vorm van steenslag, parkeerdeukjes etc) worden aangepakt :)
Besmet met het VIRUS...... (nee geen COVID-19)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller, Alcantara en Kneerolls! P3)

06 jun 2020, 21:24

Ziet er inderdaad veel beter uit, ook met die Carbon Knee Pads, heb ze ook in beide Coopers, maakt een veel mooier geheel als je alles zwart wil. Ik heb al wel gezien dat ik de ringen om de roosters en om de speakers ook een keer zwart ga maken, veel mooier. :icon_top:

Goed bezig,

fijn weekend

Milco
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller, Alcantara en Kneerolls! P3)

06 jun 2020, 21:34

Zo Rick wat een resultaat! Gaaf dat je dit allemaal zelf doet (en kan). Begrijp dat je niet de JCW toerenteller hebt geplaatst, maar de benodigde onderdelen op je originele teller hebt geplaatst. Klopt dat?
Je maakt mij aan het twijfelen over de knee rolls maar volgens zijn die van mij in Carbon Black. Ken geen andere versies maar vindt ze zelf nog best als hard plastic ogen...
Moet ook zeggen dat je onwijs gave foto’s maakt, zoals ook deze platen weer. Wat is het geheim? ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
GF17
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2016, 21:18

Re: MINI Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller, Alcantara en Kneerolls! P3)

06 jun 2020, 22:16

Het geheim is.... ik stoei al wat langer met camera’s...
Na een kleine 15 jaar professioneel fotograferen van Auto’s, Motoren maar vooral van Motorsport voor bladen In binnen en buitenland etc maak ik nu ik gestopt ben met het professioneel fotograferen (heb nu ander werk) ook zo af en toe nog wel eens een plaatje :-)

Heb de benodigde delen inderdaad overgezet en moet zeggen Maurice het is echt pasklaar... geen gestuntel met verkeerd plakken of het niet perfect passen van wijzerplaten. Heb hiervoor gekozen omdat ik niet thuis ben met het hele gebeuren met VIN NUMMERS en het coderen.

Mijn kneerolls waren van keihard plastic..... denk aan van dat harde kinderspeelgoed plastic.....
Nu zijn ze voorzien van “echt” skye met een minuscuul laagje foam eronder wat voor mijn Batmobiel net even wat leuker doet smoelen en voelen.
Besmet met het VIRUS...... (nee geen COVID-19)
Afbeelding
Gebruikersavatar
GF17
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2016, 21:18

Re: MINI Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller, Alcantara en Kneerolls! P3)

06 jun 2020, 22:18

Schroefie schreef:
06 jun 2020, 21:24
Ziet er inderdaad veel beter uit, ook met die Carbon Knee Pads, heb ze ook in beide Coopers, maakt een veel mooier geheel als je alles zwart wil. Ik heb al wel gezien dat ik de ringen om de roosters en om de speakers ook een keer zwart ga maken, veel mooier. :icon_top:

Goed bezig,

fijn weekend

Milco
Bedankt Milco!

De zwarte ringen was eigenlijk een experimentje, maar was gelijk verkocht toen ik ze in m’n interieur terugzette! :-)

Groet,
Rick
Besmet met het VIRUS...... (nee geen COVID-19)
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller, Alcantara en Kneerolls! P3)

07 jun 2020, 07:36

GF17 schreef:Het geheim is.... ik stoei al wat langer met camera’s...
Na een kleine 15 jaar professioneel fotograferen van Auto’s, Motoren maar vooral van Motorsport voor bladen In binnen en buitenland etc maak ik nu ik gestopt ben met het professioneel fotograferen (heb nu ander werk) ook zo af en toe nog wel eens een plaatje :-)

Heb de benodigde delen inderdaad overgezet en moet zeggen Maurice het is echt pasklaar... geen gestuntel met verkeerd plakken of het niet perfect passen van wijzerplaten. Heb hiervoor gekozen omdat ik niet thuis ben met het hele gebeuren met VIN NUMMERS en het coderen.

Mijn kneerolls waren van keihard plastic..... denk aan van dat harde kinderspeelgoed plastic.....
Nu zijn ze voorzien van “echt” skye met een minuscuul laagje foam eronder wat voor mijn Batmobiel net even wat leuker doet smoelen en voelen.
Gaaf om te lezen dat je fotograaf bent (geweest). Je foto’s van het interieur lijken zo uit de MINI brochure te komen! Zou je eventueel foto’s van mijn Clubman aan de binnenzijde willen maken? Dat lukt mij altijd maar slecht :-)
Slim dat je dat VIN gedoe hebt omzeild door de onderdelen over te zetten en goed om te lezen dat dit zelf te doen is.
Voor mijn gevoel zijn de midden armsteun, armsteunen in de deuren en de knee rolls van hetzelfde materiaal. Zit nog steeds in mijn hoofd om hier iets mee te doen. Maar eerst andere dingen ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
GF17
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2016, 21:18

Re: MINI Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller, Alcantara en Kneerolls! P3)

07 jun 2020, 07:39

mbvandenberg schreef:
07 jun 2020, 07:36
GF17 schreef:
Mijn kneerolls waren van keihard plastic..... denk aan van dat harde kinderspeelgoed plastic.....
Nu zijn ze voorzien van “echt” skye met een minuscuul laagje foam eronder wat voor mijn Batmobiel net even wat leuker doet smoelen en voelen.
Gaaf om te lezen dat je fotograaf bent (geweest). Je foto’s van het interieur lijken zo uit de MINI brochure te komen! Zou je eventueel foto’s van mijn Clubman aan de binnenzijde willen maken? Dat lukt mij altijd maar slecht :-)
Slim dat je dat VIN gedoe hebt omzeild door de onderdelen over te zetten en goed om te lezen dat dit zelf te doen is.
Voor mijn gevoel zijn de midden armsteun, armsteunen in de deuren en de knee rolls van hetzelfde materiaal. Zit nog steeds in mijn hoofd om hier iets mee te doen. Maar eerst andere dingen ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Die foto’s wil ik zeker voor je maken Maurice!
Regel jij dan een goeie kop koffie?

PM me maar over het waar en wanneer :icon_top:
Besmet met het VIRUS...... (nee geen COVID-19)
Afbeelding
Gebruikersavatar
GF17
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2016, 21:18

Re: MINI Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller, Alcantara en Kneerolls! P3)

08 jun 2020, 23:32

Wat een mooie zonsondergang!
Ik kon het niet laten om een paar kiekjes te schieten en te posten :D

Afbeelding

Afbeelding
Besmet met het VIRUS...... (nee geen COVID-19)
Afbeelding
Gebruikersavatar
GF17
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2016, 21:18

Re: MINI Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller, Alcantara en Kneerolls! P3)

16 jun 2020, 13:29

Kleine modificatie....

Heb de Cooper S grill gewisseld voor de veel frisser ogende Cooper S LCI grill (Artikelnummer 51117255125).

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie?


Er zijn na het maken van deze foto's nog wat zaken veranderd aan het uiterlijk van de Batmobiel maar daarover later meer.... :D
Besmet met het VIRUS...... (nee geen COVID-19)
Afbeelding
Gebruikersavatar
GF17
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2016, 21:18

Re: MINI Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller, Alcantara en Cooper S LCI Grill! P3)

17 jun 2020, 00:33

Waar de binnenkant zo veel mogelijk chroom/zilver moest verliezen heb ik nu (tot ik een fatsoenlijk geprijsde Cooper S LCI bumper heb) een beetje chroom aan de voorbumper toegevoegd.

Moet zeggen dat het neusje van Maurice zijn R55 voor de Cooper S LCI bumper er bijzonder fraai uit zag dus vandaar deze tussen stap.
Maar dat brengt me wel gelijk bij de volgende mod welke nu echt nodig is: Zwarte Xenon koplampen (25W Retrofit)! :dansen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Besmet met het VIRUS...... (nee geen COVID-19)
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller, Alcantara en Cooper S LCI Grill! P3)

19 jun 2020, 09:32

Ziet er netjes uit Rick. Met originele onderdelen is het enige ‘nadeel’ altijd dat je niet snel opmerkt wat er anders is (voor mij het grootste compliment wat je kan krijgen). De xenon koplampen zijn samen met het geluidssysteem voor mij 2 van de beste mods geweest qua upgrade waar je dagelijks plezier aan beleeft :-) Tegenwoordig nog goedkoper te krijgen dan paar jaar geleden en je hebt iemand die een mooie uitleg in zijn topic erover heeft geschreven ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
GF17
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2016, 21:18

Re: MINI Clubman R55 LCI '12 (Retrofit Xenon!!! P3)

20 jun 2020, 23:54

Zaterdag = Mod-dag!

Zoals ik in de vorige post al zei de Batmobiel heeft zwarte kijkers nodig....
Aangezien het zaterdag is en dus mod-dag leek het me een strak plan om dit dan ook maar eens te gaan doen.

In alle vroegte richting Thommy.nl gereden in Lisse, waar ze de retrofit set van Mini (25 watt) gewoon hadden liggen.
Eenmaal aangekomen een bakkie koffie gedronken met Ronald en toen aan de slag!
De standaard lampen (welke kortgeleden van Led waren voorzien) losschroeven en verwijderen, gelijk de ruimte achter de lampen opgefrist/schoongemaakt.

Afbeelding
De verpakking van een van de twee ZWARTE xenon koplampen (alleen het plaatje op de verpakking is al gaaf!)

Na het schoonmaken de Xenon koplampen uitgepakt..... WAUW! Wat moet dit een gave mod gaan worden!
Stekkers erin klikken, schroefjes aandraaien, wat afstellen van de lampen en als laatste het coderen.....

Motorkap dicht..... WAAAAAUUUUW! :-))
Afbeelding
P.s. let nou niet op die dode vliegen die ik gedurende de rit van 150km heb gekopt aub maar op de koplampen.... :lol:

De auto is totaal veranderd!
ik kon het niet laten om Maurice (mbvandenberg) even een whatsappje te sturen en hij omschreef het als volgt:
"De MINI is nu veranderd van een nette MINI naar een nekkendraaier!" :icon_top:

Okee okee....
Hier nog een paar foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Besmet met het VIRUS...... (nee geen COVID-19)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: MINI Clubman R55 LCI '12 (Retrofit Xenon!!! P3)

21 jun 2020, 09:02

Staat echt super! Ik vind het jammer dat er voor mijn r53 niet een dergelijke retro dit is. Het ‘bakken’ van voorlampen is niet mijn ding.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GF17
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2016, 21:18

Re: MINI Clubman R55 LCI '12 (Retrofit Xenon!!! P3)

21 jun 2020, 09:57

Daniel_S schreef:
21 jun 2020, 09:02
Staat echt super! Ik vind het jammer dat er voor mijn r53 niet een dergelijke retro dit is. Het ‘bakken’ van voorlampen is niet mijn ding.
Bedankt Daniel!


Ik zou inderdaad ook niet zo van het “bakken” zijn!
Heb toen ik een kleine 4 jaar terug de R53 nog had ook naar een mooie en originele oplossing gezocht, maar helaas toen niks kunnen vinden....
Besmet met het VIRUS...... (nee geen COVID-19)
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Clubman R55 LCI '12 (Retrofit Xenon!!! P3)

21 jun 2020, 12:59

Super mod Rick! Je Clubman staat er binnen no-time waanzinnig mooi bij. Over de foto’s ga ik niets meer zeggen ... ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”