MINI Clubman R55 LCI '12 (Retrofit Xenon!!! P3)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Mini Clubman R55 LCI '12 (Updates!)

01 jun 2020, 22:02

Ziet er fraai uit Rick! Zwart met zwarte stiksels? Kan het niet helemaal goed zien op de foto. Keep up the good work!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
GF17
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2016, 21:18

Re: Mini Clubman R55 LCI '12 (Updates!)

01 jun 2020, 22:55

Zwart met zwarte stiksels inderdaad Maurice :-)
Besmet met het VIRUS...... (nee geen COVID-19)
Afbeelding
Gebruikersavatar
GF17
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2016, 21:18

Re: Mini Clubman R55 LCI '12 (Updates!)

03 jun 2020, 21:52

Kleine update:

Eindelijk alle ringen in/aan/op mijn dashboard zwart gemaakt, het ziet er mijnziens gelijk heel wat "dikker" uit...
Maar nu is het toch echt hoog tijd voor de JCW toerenteller want de witte op onderstaande foto past er totaal niet meer bij!

Afbeelding
Aan de oplettende kijker; Ja ik moest inderdaad tanken en heb de Batmobiel daarnet gelijk even een klein stukje uitgelaten.

Afbeelding
Besmet met het VIRUS...... (nee geen COVID-19)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Clubman R55 LCI '12 (Updates!)

04 jun 2020, 03:52

Ziet er goed uit! Je maakt ook mooie foto’s vind ik!

Die plaat van de toerenteller vervangen zal nog een heel gepriegel zijn denk ik?
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Mini Clubman R55 LCI '12 (Updates!)

04 jun 2020, 09:22

GF17 schreef:
03 jun 2020, 21:52
Kleine update:

Eindelijk alle ringen in/aan/op mijn dashboard zwart gemaakt, het ziet er mijnziens gelijk heel wat "dikker" uit...
Maar nu is het toch echt hoog tijd voor de JCW toerenteller want de witte op onderstaande foto past er totaal niet meer bij!

Afbeelding
Aan de oplettende kijker; Ja ik moest inderdaad tanken en heb de Batmobiel daarnet gelijk even een klein stukje uitgelaten.

Afbeelding
Ha Rick! Ziet er geweldig mooi uit die zwarte ringen. Maar eerlijk gezegd vallen mij andere zaken in je interieur nog veel meer op: waanzinnig mooie alcantara bekleding op je dashboardkastje, midden armsteun en misschien nog wel meer plekken. Heeft Chico dit voor je gemaakt of zat dit er al in?
Over de JCW toerenteller: zoals gezegd is het een kwestie van goed zoeken en een beetje geduld hebben. Een goedkoper alternatief zou kunnen zijn om enkel de zilverkleurige plaat te vervangen voor een donkergrijze variant. Je kan deze bestellen via Heiler Tachodesign (.de). Een ander voordeel hiervan is dat je de toerenteller niet helemaal hoeft 'leeg te maken' e.d. (zie mijn eerdere post met uitleg hierover). Succes!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
GF17
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2016, 21:18

Re: Mini Clubman R55 LCI '12 (Updates!)

05 jun 2020, 00:39

Het setje Alcantara komt van een Duitse aanbieder op EBay.

Had bij Chico inderdaad wat prijzen opgevraagd en wat opties besproken en had het in mijn hoofd al behoorlijk klaar.
Tot ik een kleine week terug op EBay zat....
Heb de armsteunen in de deuren, de armsteun en de beide dashboardlijsten kunnen kopen voor dusdanig weinig geld dat ik ze niet aan mijn neus voorbij kon laten gaan.

Wat betreft Chico, hij krijgt van mij de opdracht om een stuur te bekleden en te verdikken... Hoe dat er precies uit moet gaan zien dat is nog even een kleine ruzie die ik met mezelf aan het maken ben... Vol leer? Leer/Alcantara? Etc etc.
Besmet met het VIRUS...... (nee geen COVID-19)
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Mini Clubman R55 LCI '12 (Updates!)

05 jun 2020, 08:24

GF17 schreef:Het setje Alcantara komt van een Duitse aanbieder op EBay.

Had bij Chico inderdaad wat prijzen opgevraagd en wat opties besproken en had het in mijn hoofd al behoorlijk klaar.
Tot ik een kleine week terug op EBay zat....
Heb de armsteunen in de deuren, de armsteun en de beide dashboardlijsten kunnen kopen voor dusdanig weinig geld dat ik ze niet aan mijn neus voorbij kon laten gaan.

Wat betreft Chico, hij krijgt van mij de opdracht om een stuur te bekleden en te verdikken... Hoe dat er precies uit moet gaan zien dat is nog even een kleine ruzie die ik met mezelf aan het maken ben... Vol leer? Leer/Alcantara? Etc etc.
Wat een gave vondst! Maakt de verkoper setjes of komen deze uit zijn/haar eigen auto? Ben benieuwd wat je van het stuur laat maken! :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
GF17
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2016, 21:18

Re: Mini Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller & more!)

05 jun 2020, 19:06

Hoofdstuk JCW Toerenteller....

ik had gisteren de tip gekregen van een maat van me dat er een JCW toerenteller op Marktplaats zou staan.
Het was er wellis waar een voor een cabrio, maar dat zou makkelijk op te lossen zijn door deze wijzerplaat en naald te wisselen met mijn standaard witte toerenteller.

Contact opgenomen met het betreffende autodemontage bedrijf ("Ja hoor geen probleem ligt hier klaar") en snel in de Batmobiel gesprongen.
Eenmaal aangekomen bij het bedrijf.... "Uhh ja... Uhh... het lijkt erop dat mijn collega hem niet heeft uitgescant...." :evil: :evil:
Kortom ik was 50km naar daar gereden voor Jan L*l..... :evil:

Na wat belletjes langs diverse andere demontagebedrijven had ik het idee opgevat om Thommy.nl in Lisse te bellen.
Ronald had wél een JCW toerenteller liggen voor me! TOP!
Wederom de Batmobiel aangeslingerd en naar (voor mij) de andere kant des lands gereden.
Daar aangekomen stond de zoon van Ronald al te wachten met de teller in zijn handen...
HOPPA! ik heb na wat grondig speurwerk een JCW toerenteller!

Afbeelding

Met de toerenteller op de bijrijderstoel weer huiswaarts gegaan.
Nu nog even de teller inbouwen inbouwen en wisselen met mijn zwarte ring in plaats van de chromen variant welke op deze teller zit.
Daarna zal ik een paar goeie platen schieten zodat we er allemaal van kunnen snoepen hier.

Afbeelding

Thuis aangekomen stond de postbode al weer klaar met een flink pakket in zijn handen.
De door mij bestelde deurkaarten met hoogglans zwarte ringen en de driedelige Carbon Black kneeroll!
Aangezien de kneeroll die er nu in zit van het type KEIHARD plastic is in de kleur Dark Grey vond ik het tijd voor de beklede variant in het Carbon Black.

Afbeelding

Kortom... na een leuk aantal snelweg kilometers (425km) heb ik weer genoeg leuks om te modden!
Laatst gewijzigd door GF17 op 05 jun 2020, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Besmet met het VIRUS...... (nee geen COVID-19)
Afbeelding
Gebruikersavatar
GF17
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2016, 21:18

Re: Mini Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller & more!)

05 jun 2020, 19:07

mbvandenberg schreef:
05 jun 2020, 08:24
GF17 schreef:Het setje Alcantara komt van een Duitse aanbieder op EBay.

Had bij Chico inderdaad wat prijzen opgevraagd en wat opties besproken en had het in mijn hoofd al behoorlijk klaar.
Tot ik een kleine week terug op EBay zat....
Heb de armsteunen in de deuren, de armsteun en de beide dashboardlijsten kunnen kopen voor dusdanig weinig geld dat ik ze niet aan mijn neus voorbij kon laten gaan.

Wat betreft Chico, hij krijgt van mij de opdracht om een stuur te bekleden en te verdikken... Hoe dat er precies uit moet gaan zien dat is nog even een kleine ruzie die ik met mezelf aan het maken ben... Vol leer? Leer/Alcantara? Etc etc.
Wat een gave vondst! Maakt de verkoper setjes of komen deze uit zijn/haar eigen auto? Ben benieuwd wat je van het stuur laat maken! :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Deze set kwam uit de auto van de Duitse aanbieder...
De gehele set verkeerd in absolute nieuwstaat dus ben er super blij mee!
Besmet met het VIRUS...... (nee geen COVID-19)
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Mini Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller en meer!)

05 jun 2020, 20:01

Het gaat hard Rick! Gaaf hoor dat je de Jcw toerenteller hebt. Ben je bekend met het leeghalen van VIN nummer? Zie anders mijn topic. Geestig dat je die knee rolls heb gekocht. Zat letterlijk vandaag te kijken naar de gp versie ervan.
Vraag die ik veel krijg en bij jou ook benieuwd naar ben: is het voor jou een overweging geweest een Cooper S of JCW Clubman te kopen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
GF17
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2016, 21:18

Re: Mini Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller en meer!)

05 jun 2020, 21:40

mbvandenberg schreef:
05 jun 2020, 20:01
Het gaat hard Rick! Gaaf hoor dat je de Jcw toerenteller hebt. Ben je bekend met het leeghalen van VIN nummer? Zie anders mijn topic. Geestig dat je die knee rolls heb gekocht. Zat letterlijk vandaag te kijken naar de gp versie ervan.
Vraag die ik veel krijg en bij jou ook benieuwd naar ben: is het voor jou een overweging geweest een Cooper S of JCW Clubman te kopen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi Maurice,

ik heb het zeker overwogen, maar aangezien ik echt iemand ben die zo ontzettend veel op de weg zit heb ik me er bij neergelegd dat ik een minder snelle en juist wel zuinige auto moest gaan rijden. Heb meerdere opties overwogen, maar allemaal SAAI (Polo, Ibiza, Golf etc)

Heb jaren lang auto's gehad met "dikke" motoren en moet zeggen ik ben het beu om elke week 200-250 van mijn zuur verdiende euries in te moeten leveren bij de Shell en dan uiteraard de wegenbelasting en het onderhoud ook nog.
Daarin tegen knal ik nu het geld mooi in de auto zelf en maak ik hem zoals IK hem wil hebben. :D

Ja, koop dan een diesel... iets houd me tegen maar dat zit gewoon tussen mijn oren :wink:


De Batmobiel gaat best hard qua mods deze week moet ik toegeven . :lol:
Ooit moet hij naast zijn grote broer (Lees; JOUW R55) staan qua looks en soortgelijke mods. :icon_top: :icon_top:
Dus ik moet nog flink aan het werk en dan kunnen ze gauw samen eens op de foto... :lol:
Besmet met het VIRUS...... (nee geen COVID-19)
Afbeelding
Gebruikersavatar
GF17
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2016, 21:18

Re: Mini Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller en meer!)

05 jun 2020, 23:29

Nog heel even klussen dan....
Vanavond de deurkaarten gereinigd en netjes gemonteerd.
Staat zo ontzettend anders dan de standaard kale deurkaarten.
Geen dikke mod, maar mijn Batmobiel had hem nog niet. :D

Afbeelding

Fijne avond en alvast goedenacht!
Besmet met het VIRUS...... (nee geen COVID-19)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller en meer!)

05 jun 2020, 23:54

Staat er lekker bij Rick :icon_top: . Net als bij Maurice ook mooie mods, jullie maken er echt iets moois van.
Ik hoop naar de zomer richting de winter te kunnen beginnen met het onderstel.

Fijn weekend.

Milco
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Mini Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller en meer!)

06 jun 2020, 07:02

GF17 schreef:Nog heel even klussen dan....
Vanavond de deurkaarten gereinigd en netjes gemonteerd.
Staat zo ontzettend anders dan de standaard kale deurkaarten.
Geen dikke mod, maar mijn Batmobiel had hem nog niet. :D

Afbeelding

Fijne avond en alvast goedenacht!
Wist even niet wat je met deur kaarten bedoeld maar je hebt ‘gewoon’ even de binnen panelen van de deuren vervangen?! :-) Zie op je eerste foto’s dat ze eerst mat zwart waren. Dit staat heel fraai! Heb je ook de achterste panelen vervangen of aangekocht ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Mini Clubman R55 LCI '12 (JCW Toerenteller en meer!)

06 jun 2020, 07:04

GF17 schreef:
mbvandenberg schreef:
05 jun 2020, 20:01
Het gaat hard Rick! Gaaf hoor dat je de Jcw toerenteller hebt. Ben je bekend met het leeghalen van VIN nummer? Zie anders mijn topic. Geestig dat je die knee rolls heb gekocht. Zat letterlijk vandaag te kijken naar de gp versie ervan.
Vraag die ik veel krijg en bij jou ook benieuwd naar ben: is het voor jou een overweging geweest een Cooper S of JCW Clubman te kopen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi Maurice,

ik heb het zeker overwogen, maar aangezien ik echt iemand ben die zo ontzettend veel op de weg zit heb ik me er bij neergelegd dat ik een minder snelle en juist wel zuinige auto moest gaan rijden. Heb meerdere opties overwogen, maar allemaal SAAI (Polo, Ibiza, Golf etc)

Heb jaren lang auto's gehad met "dikke" motoren en moet zeggen ik ben het beu om elke week 200-250 van mijn zuur verdiende euries in te moeten leveren bij de Shell en dan uiteraard de wegenbelasting en het onderhoud ook nog.
Daarin tegen knal ik nu het geld mooi in de auto zelf en maak ik hem zoals IK hem wil hebben. :D

Ja, koop dan een diesel... iets houd me tegen maar dat zit gewoon tussen mijn oren :wink:


De Batmobiel gaat best hard qua mods deze week moet ik toegeven . :lol:
Ooit moet hij naast zijn grote broer (Lees; JOUW R55) staan qua looks en soortgelijke mods. :icon_top: :icon_top:
Dus ik moet nog flink aan het werk en dan kunnen ze gauw samen eens op de foto... :lol:
Leuk om je uitleg te lezen over de keuze voor een Cooper. Alsof ik mijzelf hoor praten :D Bij mij is het nooit vooraf het idee geweest om zo te ver te gaan met mods. Is echt uit de hand gelopen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”