ND's Mini R53 JCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

30 jul 2021, 17:16

Laatste een ongeplande fotoshoot gehouden van 198 euro

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Boete by Andy Ramdin, on Flickr
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: ND's Mini R53 JCW

30 jul 2021, 17:37

Wat een geld en dan zo’n slechte kwaliteit foto krijgen. Beetje jammer van de CJIB.
Afbeelding
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

30 jul 2021, 18:49

Echt he, zal een klacht indienen :D
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

20 aug 2021, 12:20

In de tussentijd ook niet stil gezeten

Motorsteun rechtsvoor vernieuwd
Ik kwam erachter dat de steun zn vloeistof eruit aan het spugen was. Dan is het echt tijd om de steun te vernieuwen. Heb ervoor gekozen om ook de Powerflex bushing toe te voegen, ik heb het idee dat dit de levensduur van de nieuwe Meyle steun ook ten goede zal komen.

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Engine Mount + Powerflex by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Engine Mount + Powerflex by Andy Ramdin, on Flickr

Smerige zooi

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Engine Mount + Powerflex by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Engine Mount + Powerflex by Andy Ramdin, on Flickr

Klaar is Kees

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Engine Mount + Powerflex by Andy Ramdin, on Flickr

Oliekoeler pakking vernieuwd
De handbak heeft een extra koeler op het oliefilterhuis, met 2 rubberen O-ringen. Deze waren aan vervanging toe, waren helemaal hard geworden, waardoor olie erlangs kwam. Foto is vanaf de bovenkant genomen. Dit heeft veel tijd gekost, irritante hoek en de nieuwe rubberen ringen springen er zo weer uit...

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Oil Filter Housing Gaskets by Andy Ramdin, on Flickr

Kettingspanner vernieuwen
Onder het motto, als ik toch in die hoek bezig ben. Zit op een lastige plek met een 19mm bout die met 70Nm vast zit. Met de oliefilter behuizing los kom je er een stuk makkelijker bij, dus meteen meegenomen.

Vanaf de achterkant van de motor gezien, daar zit hij. Echter met de oliekoeler op zn plek bijna onmogelijk om die los te halen door de beperkte ruimte

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Behind the engine by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Chain Tensioner + Oil Filter Housing Gasket by Andy Ramdin, on Flickr

Oliefilter behuizing pakking vernieuwd
Relatief makkelijk uit te voeren, alleen blind 3 boutjes loshalen kost even wat tijd. Foto vanaf bovenaf genomen

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Oil Filter Housing Gaskets by Andy Ramdin, on Flickr

Carterpakking vernieuwd
Zag er goed uit onder de carterpan. Kwam wel wat plastic stukjes tegen in de pan en de oil pickup pipe had ook wat plastic stukjes...Bij het wisselen van de oliefilter kwam ik erachter waar het plastic vandaan kwam. De oliefilterbehuizing heeft een aantal plastic kleppen die na verloop van tijd kapot gaan (wat een flut* design). Dat is bij mij ook het geval.

M.a.w. dat wordt een nieuwe behuizing die rond de 300-400 euro zijn. En mag dan deels het karweitje nog een keer uitvoeren jeeejjjj (not)

Naja, is wel een belangrijk onderdeel, want het heeft invloed op oliedruk. Daarnaast helemaal vergeten om een nieuwe foto te nemen van de schone carterpan...

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Chain Tensioner + Plastic Debris by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Oil Pan Gasket replacement by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Oil Pan Gasket replacement by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Oil Pan Gasket replacement by Andy Ramdin, on Flickr
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

20 aug 2021, 12:22

Ben erg blij dat ik voor een nieuwe oliefilterbehuizing ben gegaan en geen tweedehandse. Was daarna nogal een gedoe om de oude eruit te halen en de nieuwe erin te "Tetrissen". Er is namelijk niet veel ruimte rondom het blok. Dus het was lekker puzzelen. Langs de aandrijfas en tussen de draagarm en chassis kreeg ik hem eruit. Daarna de nieuwe uit elkaar moeten halen en eenmaal achter het blok weer in elkaar moeten schroeven.

Met hulp van wat plastic klemmen de 2 kvs leidingen kunnen afknijpen zodat ik niet het hele koelcircuit hoefde te drainen.

Inmiddels zit alles weer in elkaar en een stukje gereden. Blok lijkt stiller te lopen? Is waarschijnlijk een combinatie van dingen die ik heb vervangen. Op naar de APK, want die is inmiddels verlopen :P

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW New Oil Filter Housing by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW New Oil Filter Housing by Andy Ramdin, on Flickr

Er zijn meerdere van die klepjes in deze behuizing. 2 Ervan waren defect/deels defect

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW New Oil Filter Housing by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW New Oil Filter Housing by Andy Ramdin, on Flickr

Zoals deze

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW New Oil Filter Housing by Andy Ramdin, on Flickr
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: ND's Mini R53 JCW

20 aug 2021, 13:17

Lekkere klusjes ja!
Goed bezig.

Die ketting spanner heb ik inderdaad ook maar gedaan.. dat ik toch alles los had hangen daaro :)
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

20 aug 2021, 14:38

Goed bezig goed bezig :)
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

22 sep 2021, 19:50

Van het weekend nog een meeting gehad van een ander forum en had mn camera meegenomen. Wat galmt het heerlijk daarzo :)

RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: ND's Mini R53 JCW

02 okt 2021, 11:55

Die klinkt lekker ! Mooie stance ook met deze schroefset :icon_top:

Gr Ron
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

07 okt 2021, 19:42

Thx Ron, nog steeds blij mee :)
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

06 mar 2022, 17:10

Al een tijdje stil geweest rondom de Mini, ook niets meer extras aan gedaan ivm de wintertijd (dan zit ik liever warm binnen ipv in een koude garage :) ). Ik heb hem net te koop gezet, voor de geinteresseerden: https://link.marktplaats.nl/m1817264999

Reden: volgende op mn bucket list is een auto met een V8 blok erin
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: ND's Mini R53 JCW

06 mar 2022, 18:02

T is dat ik er al een heb . Maar wat een dikke bak is en blijft het. En ook nog super onderhouden.

Jammer dat je m verkoopt. Hopelijk vind je snel je volgende project.

Al een idee wat het precies moet gaan worden (los van de V8 eis)?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: ND's Mini R53 JCW

06 mar 2022, 18:06

Je kunt natuurlijk ook een V8 in een mini lepelen…
Afbeelding
spix
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2022, 10:38

Re: ND's Mini R53 JCW

06 mar 2022, 20:00

Ik heb toch even op marktplaats gespiekt wat je verkoopt. Ziet er uit als een hele bijzondere auto zal nog lastig worden daar een goede V8 tegenover te vinden ;)
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

07 mar 2022, 13:19

Kan je denk ik niet vergelijken met elkaar, al ben ik al wel een paar keer gewaarschuwd dat ik de Mini ga missen. Daar twijfel ik geen moment aan, want het blijft een speciaal karretje. Een relatief grote motor met een supercharger, terwijl alles nu gedownsized word met een turbo erop.

Grote kans dat de opvolger ook een supercharger heeft haha

[edit]
@Daniel
Zal iets uit Duitsland worden, ben er nog niet helemaal over uit.

Terug naar “Show your ride”