ND's Mini R53 JCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: ND's Mini R53 JCW

29 apr 2021, 13:36

Ziet er goed uit allemaal! Vind ook je uitlaat tips erg dik zo :icon_top:


Om hier nog even op terug te komen......
nd-photo.nl schreef:
17 apr 2021, 00:20
Ik kwam erachter dat de voorste carbon strut eigenlijk niet voor de R53 is, maar hij past wel. Alleen de beschermkap van de ECU past er niet meer op. Van het weekend ff kijken en dan mogelijk aanpassen.
Ik heb ook een M2 Motorsport strutbrace gehad aan de voorzijde maar die is gelijk weer retour gegaan, icm de JCW Airbox ging die echt totaal niet passen.
Hier nog even het plaatje van hoe t bij mij zat..
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: ND's Mini R53 JCW

29 apr 2021, 14:29

Schuren is ook geen optie dan..

Maar hij zit ook niet op alle drie de ankerpunten van de strutt. Dus kan paddestoelen nog steeds gebeuren.
Wellicht een gtt overwegen, Of een JCW variant?

Verder wel lekker wieltjes zo!

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

04 mei 2021, 21:18

Ik heb strut tower defenders gemonteerd, die zitten onder de torens zeg maar. Ik denk dat dat meer uithaalt dan iets aan de bovenkant. Komen nog wat updates aan, ben nog steeds erg blij met de wieltjes :)

@Maik
Ja zo zat het bij mij ook, ik heb wel besloten om hem te houden. De JCW airbox past sowieso niet meer bij mij door de grotere gasklep. De afdekklep van de ecu heb ik nu een stukje ingezaagd zodat hij past.
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

10 mei 2021, 18:20

In de tussentijd de tijd gebruikt om oa de remklauwen te verven. De achterste waren "kaal", de voorste klauwen mochten wel een nieuwe likje verf gebruiken. Was bij de Heuts en heb Foliatec Racing Rosso meegenomen (verf uit blikje).

Begin situatie voor de klauwen achter

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Foliatec Racing Rosso Red Caliper Paint by Andy Ramdin, on Flickr

Lekker onderweg

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Foliatec Racing Rosso Red Caliper Paint by Andy Ramdin, on Flickr

Om het vele zwart te doorbreken, de achterste velgen voorzien van een rode sticker.

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Foliatec Racing Rosso Red Caliper Paint by Andy Ramdin, on Flickr

Nu nog lekker drogen

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Foliatec Racing Rosso Red Caliper Paint by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Foliatec Racing Rosso Red Caliper Paint by Andy Ramdin, on Flickr

En de voorkant

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Foliatec Racing Rosso Red Caliper Paint by Andy Ramdin, on Flickr

Velgen meteen goed gewassen. Ziet er al stukje mooier uit met de verse verf. Moet alleen nog kijken of ik de originele sticker op de voorste remklauw ga toevoegen of het gewoon lekker clean laat.

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Foliatec Racing Rosso Red Caliper Paint by Andy Ramdin, on Flickr

Totaalplaatje :*)

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Foliatec Racing Rosso Red Caliper Paint by Andy Ramdin, on Flickr

En vanuit een andere hoek

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Foliatec Racing Rosso Red Caliper Paint by Andy Ramdin, on Flickr
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

10 mei 2021, 18:21

Verder gegaan met het dechromen, iets wat ik al eerder wilde doen. De ringen rondom de koplampen zijn voorzien van een aantal lagen plastidip/removable coating (Motip). Staat beter bij de rest van de auto. Alleen de logos zijn op dit moment nog chrome (en zal nog wel zo blijven denk ik).

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Headlight Rings Matte Black Plastidip by Andy Ramdin, on Flickr

Voor

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Foliatec Racing Rosso Red Caliper Paint by Andy Ramdin, on Flickr

En na 8)

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Headlight Rings Matte Black Plastidip by Andy Ramdin, on Flickr
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

10 mei 2021, 18:22

De mega giga onderstel overhaul is begonnen! Heb van alles besteld en er moet nog veel binnenkomen, maar er is een begin :)

Silver Project Camber arms met polyurethaan bussen. Nodig om uitlijning aan te passen na verlaging.

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Silver Project Camber Arms by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Silver Project Camber Arms by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Silver Project Camber Arms by Andy Ramdin, on Flickr

Powerflex verstevigingen die tevens lang meegaan
-Roll Center adjusters, zodat de aandrijfassen correct staan na verlaging
-Bussen voor de trailing armen achter (daar gaan we weer...)
-Bussen voor de voorste draagarmen inc +2 caster

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Major Suspension Overhaul by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Powerflex Roll Centre Adjuster PFF5-131G by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Powerflex Rear Trailing Arm Front Bush PFR5-1104 by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Powerflex Front Wishbone Rear Bush Caster Adjusted PFF5-101G by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Powerflex Front Wishbone Rear Bush Caster Adjusted PFF5-101G by Andy Ramdin, on Flickr

DTSline SX schroefset. Lang getwijfeld tussen vaste set met veren of toch een schroefset. Ron heeft me hiervoor ge-enthousiasmeerd :lol: .

De reviews op Amazon zagen er ook positief uit. Bij verder nazoeken lijkt deze set identiek op de bekende en duurdere AP Fahrwerk schroefset. Ziet er op het eerste gezicht erg goed uit!

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW DTSline SX Coilovers 299100360 by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW DTSline SX Coilovers 299100360 by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW DTSline SX Coilovers 299100360 by Andy Ramdin, on Flickr
Laatst gewijzigd door nd-photo.nl op 10 mei 2021, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

10 mei 2021, 18:23

Begonnen met de achteras bussen, wat ook bij de Mini echt een flut* is hahaha. Geen verrassingen daar dus ;) Heb inmiddels wat ervaring na de Leon 1M & Golf 3, maar mijn god zeg wat kost dit veel moeite zonder een pers. Vandaag wat beitels gekocht en dat is onmisbaar gereedschap als je geen pers hebt. Heb nu pas 1 kant gedaan, van de week beginnen aan de andere kant.

Originele bus na wat "bewerking". Rubber zag er nog goed uit

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Powerflex Rear Trailing Arm Front Bush PFR5-1104 by Andy Ramdin, on Flickr

Na flink wat gemep eindelijk eruit

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Powerflex Rear Trailing Arm Front Bush PFR5-1104 by Andy Ramdin, on Flickr

Nieuwe aluminium bus erin gedrukt en geslagen

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Powerflex Rear Trailing Arm Front Bush PFR5-1104 by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Powerflex Rear Trailing Arm Front Bush PFR5-1104 by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Powerflex Rear Trailing Arm Front Bush PFR5-1104 by Andy Ramdin, on Flickr

1 Kant klaar!

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Powerflex Rear Trailing Arm Front Bush PFR5-1104 by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Powerflex Rear Trailing Arm Front Bush PFR5-1104 by Andy Ramdin, on Flickr
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: ND's Mini R53 JCW

10 mei 2021, 19:25

Ziet er weer goed uit Andy, maar is jou Mini niet voorzien van zo’n schroef achter om camber te stellen ? Remmen zijn netjes geworden !

Gr Ron
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

10 mei 2021, 22:13

Jawel, daar kan je aanpassingen mee maken. Ik heb de armen voor de zekerheid gekocht, zodat het zeker weten correct kan worden afgesteld (of met iets meer negatieve camber ;) )
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: ND's Mini R53 JCW

10 mei 2021, 22:27

Nog meer ? Dan rijdt in op de zijwangen van de banden :D

Gr Ron
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: ND's Mini R53 JCW

10 mei 2021, 22:27

Nog meer ? Dan rijdt ik op de zijwangen van de banden :D

Gr Ron
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: ND's Mini R53 JCW

11 mei 2021, 08:17

Heerlijk zo'n klusproject. Gewoon alles thuis in de schuur beetje beunen.

Wel een paar vraagjes;
Waarom wil je meer caster hebben? Vind je m niet stabiel genoeg?
Waarom achter nóg meer camber? Denk dat je iets minder wilt achter toch?
Waarom voor geen camberplates? Daar heb je t meestal nodig om passend te krijgen en lekkerdere te kunnen gaan sturen
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

11 mei 2021, 11:19

Waarom wil je meer caster hebben? Vind je m niet stabiel genoeg?
Ik had eigenlijk de normale versies besteld, maar kreeg deze geleverd. Besloten om ze toch te houden. Als het me echt niet bevalt dan koop ik alsnog de "normale" versies.

Waarom achter nóg meer camber? Denk dat je iets minder wilt achter toch?
Meer camber achter wil ik niet meteen/heb ik niet meteen nodig verwacht ik zo. Ik heb de camber arms gekocht zodat ik zeker weet dat hij correct afgesteld kan worden (iig naar factory specs). Ik volg hierbij ook het advies van de uitlijner (is een specialist en geen Kwikfit).

Waarom voor geen camberplates? Daar heb je t meestal nodig om passend te krijgen en lekkerdere te kunnen gaan sturen
Heb ik overwogen, maar heb daarin de ervaringen van Ron meegenomen, dat het dan te hardcore word. Je hebt dan een stuk minder demping en de veerweg van de Mini is al kort ;)

Korte update
De achterasrubbers zijn allebei vervangen met de Powerflex varianten en de camber arms kunnen er bijna in. Blijkbaar heb ik steeksleutel 24 niet in mn repertoire zitten, dus die moet ik nog even kopen en dan kan ik de camber arms monteren (op standaard lengte voor nu)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: ND's Mini R53 JCW

11 mei 2021, 13:14

nd-photo.nl schreef:
11 mei 2021, 11:19
Waarom achter nóg meer camber? Denk dat je iets minder wilt achter toch?
Meer camber achter wil ik niet meteen/heb ik niet meteen nodig verwacht ik zo. Ik heb de camber arms gekocht zodat ik zeker weet dat hij correct afgesteld kan worden (iig naar factory specs). Ik volg hierbij ook het advies van de uitlijner (is een specialist en geen Kwikfit).
Slim!
Na verlagen krijg je dat achter echt schuin komt te staan. Daar mag je echt wel iets van af halen.
-1,5 of 2 graden is prima.
Zonder afstellen kom je op -4 oid
Waarom voor geen camberplates? Daar heb je t meestal nodig om passend te krijgen en lekkerdere te kunnen gaan sturen
Heb ik overwogen, maar heb daarin de ervaringen van Ron meegenomen, dat het dan te hardcore word. Je hebt dan een stuk minder demping en de veerweg van de Mini is al kort ;)
Die snap ik nog niet helemaal...
Enige verschil is de montageplaat op de carrosserie. Daar word de auto niet harder van oid.
Daarom ben ik altijd voor een D2/BC-Racing set gegaan. Dan stel je de hoogte en veerweg/spanning los van elkaar af. En ook meteen camberplates aan de voorkant én kan je de rebound instellen rondom. Qua prijs wel een beetje meer, maar ook niet schrikbarend oid.
Misschien de camberplates toch nog eens bekijken. Zeker met alle PU-bussen denk ik dat de camberplates t laatste zijn dat voor hardheid/trillingen gaat zorgen :lol:

Korte update
De achterasrubbers zijn allebei vervangen met de Powerflex varianten en de camber arms kunnen er bijna in. Blijkbaar heb ik steeksleutel 24 niet in mn repertoire zitten, dus die moet ik nog even kopen en dan kan ik de camber arms monteren (op standaard lengte voor nu)
Herkenbaar!
Die heb ik toen ook met een bahco gedaan
Armen op zelfde lengte houden, anders klopt er helemaal niets meer van je uitlijning nu
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

11 mei 2021, 14:34

BMX schreef:
11 mei 2021, 13:14
Slim!
Na verlagen krijg je dat achter echt schuin komt te staan. Daar mag je echt wel iets van af halen.
-1,5 of 2 graden is prima.
Zonder afstellen kom je op -4 oid
ja ik had begrepen dat factory rond de -1.7 zat
Die snap ik nog niet helemaal...
Enige verschil is de montageplaat op de carrosserie. Daar word de auto niet harder van oid.
Daarom ben ik altijd voor een D2/BC-Racing set gegaan. Dan stel je de hoogte en veerweg/spanning los van elkaar af. En ook meteen camberplates aan de voorkant én kan je de rebound instellen rondom. Qua prijs wel een beetje meer, maar ook niet schrikbarend oid.
Misschien de camberplates toch nog eens bekijken. Zeker met alle PU-bussen denk ik dat de camberplates t laatste zijn dat voor hardheid/trillingen gaat zorgen :lol:
De normale topmounts zijn een bus in een groot stuk rubber. Als ik het goed begrepen heb zijn de camber plates een stuk "stijver" door gemis van rubber. Zie verschil tussen:

Afbeelding

Afbeelding
Herkenbaar!
Die heb ik toen ook met een bahco gedaan
Armen op zelfde lengte houden, anders klopt er helemaal niets meer van je uitlijning nu
Idd, al ga ik na verlaging er uiteraard niet veel mee rijden. Alleen voor fine tuning van de hoogte en daarna zsm naar de uitlijner.

Terug naar “Show your ride”