ND's Mini R53 JCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: ND's Mini R53 JCW

11 mei 2021, 19:55

Ok, ik heb dus nu 4 graden camber achter, dat moet ik snel even laten terugbrengen naar 2 graden. Dit weekend de bout om het camber te stellen maar een keer of 10 in de wd40 zetten. De camberplates met 18 inch en runflat banden was echt te hardcore. Met 17 inch is het goed te doen.

Gr Ron
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

07 jun 2021, 10:50

Al een tijdje niet meer geupdate, maar heb niet stilgezeten

Nog een shotje met de camber arms gemonteerd, staat vet! Ook al zie ik ze nooit. Gisteren nog een rondje getoured, de Mini voelt al een stukje stabieler met hogere snelheden en ook in bochtenwerk.

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Underside Camber Arms by Andy Ramdin, on Flickr

En voor een paar tientjes een setje achterlichten kunnen bemachtigen. Ik wilde de Union Jack LED lichten, maar 450 euro is nogal veel geld tov 4 tientjes inc levering. Een paar uurtjes knutselen met mn nieuwe multitool en nagellak remover (om de chroom eraf te vegen) en done! Ook wel bekend als de "Joey mod".

Mod is hier al toegepast, door lichtreflectie lijkt er nog chroom in te zitten

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Joey Mod Tail Lights by Andy Ramdin, on Flickr

Links de originele lampen en rechts de dechromed lampen.

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Joey Mod Tail Lights by Andy Ramdin, on Flickr

In het midden de gemodde lampen

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Joey Mod Tail Lights by Andy Ramdin, on Flickr

Nu nog een keer een overzicht foto :P
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

07 jun 2021, 10:51

Achterkant is gedaan en staat op minimale verlaging. Ben nu al erg blij met het resultaat! Zal nog wel en klein beetje inzakken. Ging erg makkelijk, de stabistang rubbers + koppelstangen gelijk meevervangen

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW DTSline SX coilovers vs OEM Delphi rear strut by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Rear Situation Minimal Lowering by Andy Ramdin, on Flickr

Shot van de voorkant voordat de schroefset eronder gaat

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Front Situation Before Lowering by Andy Ramdin, on Flickr

Op naar de vooras!

De veerpoten voor stelden me gelijk voor een dilemma, de nylon topmoer kreeg ik niet vastgezet, heb geen speciale tools om dat te doen & de slagmoersleutel laat de zuigerstang draaien (wat je niet wilt). Nachtje erover geslapen en had een eureka moment. Met een stuk rubber en een waterpomp tang heb ik de zuigerstang genoeg kunnen blokkeren, zodat hij niet meedraaide tijdens het vastmaken van de bovenste moer (hoppetee!)

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW DTSLine SX Coilover Mounting by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW DTSLine SX Coilover Mounting by Andy Ramdin, on Flickr

Ok tijd om het subframe los te maken. Ik zag hier een beetje tegenop, maar viel uiteindelijk wel mee.

Maar de vooras van de Mini heeft besloten tegen me te vechten haha
-Wiellager aan 1 kant vervangen, had de boel gemonteerd en kwam erachter dat ik de verkeerde versie heb besteld. Er bestaan 2 versies, 1 met M12 boutgaten en 1 met M14 boutgaten. Ik heb de M14 boutgaten versie nodig. Staat inmiddels in bestelling en komt van de week binnen...
-Bij het eruit meppen van de draagarm rubbers heb ik de houder gesloopt het herhaaldelijk meppen met een 1.5kg vuisthamer. Inmiddels zijn er 2 nieuwe onderweg (1 voor elke kant)
-De Mini heb ik net te laag opgekrikt, zodat ik het subframe niet helemaal onder de auto door krijg. Omdat het subframe op de garagekrik rust heb ik ook geen mogelijkheid om de auto iets hoger op te krikken. Alle werkzaamheden aan het subframe gebeuren terwijl het subframe onder de auto ligt |:(
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

07 jun 2021, 10:52

1 fuseekogel losgekregen (was ook een gevecht). Zo ziet het eruit met de Powerflex Roll Center Adjuster, wat aan te raden is als je een Mini verlaagt

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Powerflex Roll Centre Adjuster PFF5-131G by Andy Ramdin, on Flickr

En de stuurbekrachtigingssetup rubber vervangen met een Powerflex variant, dat ging nog redelijk soepel :)

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Powerflex Steering Rack Mount by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Powerflex Steering Rack Mount by Andy Ramdin, on Flickr
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: ND's Mini R53 JCW

09 jun 2021, 21:23

Lekkeeerrrr bezig geweest ja!
Ik kom de mijne wel een keer droppen met alle onderdelen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: ND's Mini R53 JCW

09 jun 2021, 22:19

Doe je netjes :icon_top: deze Mini is gewoon nieuw aan het worden !

Gr Ron
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

10 jun 2021, 00:20

Haha bedankt heren!
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: ND's Mini R53 JCW

13 jun 2021, 07:34

Hé maar Andy,
Ik zie dat je die stickers op de velgen hebt.
De plaatsing op de velg. Zit daar nog een gedachte achter?
Want wat ze meestal doen is de twee spaken naast of één bij het ventiel een kleurtje geven zodat hij op circuit makkelijk te vinden is..
Laatst gewijzigd door robertok op 18 okt 2021, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

15 jun 2021, 17:25

Nee geen verdere bedoeling, afgezien van optisch/esthetisch :)

Omdat de Powerflex bussen me zoveel moeite kosten heb ik uiteindelijk ervoor gekozen om een pers te bestellen. Jullie kunnen het denk ik wel raden..."Dit had ik veel eerder moeten doen!"

12 tons pers, netjes naast de werkbank. Neemt niet al teveel ruimte in beslag.

AfbeeldingvidaXL 12-ton Hydraulic Heavy Duty Floor Shop Press by Andy Ramdin, on Flickr

Work in progress, de strip die links ervan ligt heb ik gebruikt om de boel aan te drukken. Zal tzt ook nog wat grote doppen kopen, want die gaan wel handig zijn. De potkrik zit los (en dat kan prima, omdat hij op spanning staat), maar heb voor de zekerheid maar 2 grote tieraps gebruikt.

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Powerflex Front Wishbone Rear Bush (Caster Adjusted) PFF5-101G by Andy Ramdin, on Flickr

En het verschil tussen de Powerflex alu bus en een normale nieuw uit doos bus (hydrolager).

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Powerflex Front Wishbone Rear Bush (Caster Adjusted) PFF5-101G by Andy Ramdin, on Flickr
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

15 jun 2021, 17:27

Nog wat pics

De excentrische Powerflex draagarm bus

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Suspension Rebuild Complete by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Suspension Rebuild Complete by Andy Ramdin, on Flickr

De voorste veerpoot, DTSline vs OEM Delphi

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Suspension Rebuild Complete by Andy Ramdin, on Flickr

En de nieuwe veerpoot onder de wagen

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Suspension Rebuild Complete by Andy Ramdin, on Flickr

Ben nu aan het wachten op spacers, want mn band/velg combinatie komt tegen de veerpoot aan. Met een beetje geluk voor het weekend, fingers crossed. Daarna kan ik eindelijk een shakedown doen
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: ND's Mini R53 JCW

20 jun 2021, 11:36

Worden die spacers lopend gebracht vanuit Siberië ofzo ? 8) :lol:

Gr Ron
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

21 jun 2021, 13:32

Serieus he? Heb ze nog steeds niet binnen, zouden voor komende woensdag binnen moeten zijn...

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: ND's Mini R53 JCW

21 jun 2021, 17:25

Wat een briljante foto’s erbij (voor de Netflix kijker herkenbaar)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

21 jun 2021, 20:17

Is een bekende meme die gebruikt wordt voor als je moet wachten op iets :)
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: ND's Mini R53 JCW

21 jun 2021, 23:44

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”