Nog wat fotos gemaakt en aanpassing op de air diverter gedaan
Brackets losgehaald die nodig zijn voor de originele intercooler + kabels van de injectors onder de benzinerail gepropt.
20201112_172132_1 by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 60mm Big Black Hobo Ebay Intercooler Adjustments by Andy Ramdin, on Flickr
Stukjes bij de inlaatbrug weggeslepen
Mini Cooper S R53 60mm Big Black Hobo Ebay Intercooler Adjustments by Andy Ramdin, on Flickr
Met wat installatieband heb ik de bobine kunnen verplaatsen naar achteren, zodat de bougiekabels niet tegen de intercooler wrijven
Mini Cooper S R53 60mm Big Black Hobo Ebay Intercooler Adjustments by Andy Ramdin, on Flickr
Originele foam van de air diverter af getrokken en nieuwe laag erop (dubbellaags).
Mini Cooper S R53 60mm Big Black Hobo Ebay Intercooler Adjustments by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 60mm Big Black Hobo Ebay Intercooler Adjustments by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 60mm Big Black Hobo Ebay Intercooler Adjustments by Andy Ramdin, on Flickr
Uiteindelijk nog wat aanpassing nodig. Bij de rode pijlen loopt hij aan op de intercooler, moet dat nog inknippen/slijpen
Mini Cooper S R53 60mm Big Black Hobo Ebay Intercooler Adjustments by Andy Ramdin, on Flickr
Totaalplaatje voor het overzicht
Mini Cooper S R53 60mm Big Black Hobo Ebay Intercooler Adjustments by Andy Ramdin, on Flickr
ND's Mini R53 JCW
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Sevenum
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: ND's Mini R53 JCW
Netjes, best een karwei om een en ander goed te monteren.
Dat de Hoodscoop de intercooler raakt is zelfs zo bij mijn GP1 die origineel af-fabriek een iets grotere intercooler heeft.
De sporen daarvan zie je aan op de afdekplaat van de ic aan de kant waar het jcw embleem staat. Mini heeft daar niet goed rekening mee gehouden toen ze de GP ontworpen. De GP1 is vast op het laatste nippertje van de 1e Gen. bedacht.
Dat de Hoodscoop de intercooler raakt is zelfs zo bij mijn GP1 die origineel af-fabriek een iets grotere intercooler heeft.
De sporen daarvan zie je aan op de afdekplaat van de ic aan de kant waar het jcw embleem staat. Mini heeft daar niet goed rekening mee gehouden toen ze de GP ontworpen. De GP1 is vast op het laatste nippertje van de 1e Gen. bedacht.
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Sevenum
Bericht
Re: ND's Mini R53 JCW
@Niek
Idd, klinkt plausibel en dan kost het teveel geld om een hele nieuwe diverter te maken.
Idd, klinkt plausibel en dan kost het teveel geld om een hele nieuwe diverter te maken.
- mbvandenberg
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Locatie: Badhoevedorp
Bericht
Re: ND's Mini R53 JCW
Wat een mooie reportage. Echt smullen om mee te lezen en kijken. Begint er strak uit te zien onder de kap :-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice
MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.
MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Sevenum
Bericht
Re: ND's Mini R53 JCW
Thanks nog Maurice!
Inmiddels al iets meer ervaring met de eBay intercooler en ben echt onder de indruk. Helaas niet gelogged, maar middels Torque Pro in de gaten gehouden. Met normaal rijden zitten de IATs 10-12 graden boven ambient en hij houdt het veel langer uit bij herhaaldelijk vol gas geven. Belangrijk is wel dat de diverter aangepast wordt zodat de rijwind ook echt over de intercooler gaat.
Nadeel is dat het langer duurt voordat hij weer "koel" is nadat je met een warme motor voor langere duur stilstaat. Maar dat geef ik er graag voor op, ik ben iig erg blij met deze aankoop!
Inmiddels al iets meer ervaring met de eBay intercooler en ben echt onder de indruk. Helaas niet gelogged, maar middels Torque Pro in de gaten gehouden. Met normaal rijden zitten de IATs 10-12 graden boven ambient en hij houdt het veel langer uit bij herhaaldelijk vol gas geven. Belangrijk is wel dat de diverter aangepast wordt zodat de rijwind ook echt over de intercooler gaat.
Nadeel is dat het langer duurt voordat hij weer "koel" is nadat je met een warme motor voor langere duur stilstaat. Maar dat geef ik er graag voor op, ik ben iig erg blij met deze aankoop!
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: ND's Mini R53 JCW
Goed nieuws. Maar de buitenluchttemperatuur is nu ook niet zo hoog dus hoe vergelijk dat dan met de oude intercooler?
- Manick
- Sponsor
Bericht
Re: ND's Mini R53 JCW
Heatsoak ook wel te benoemen. Heb ik ook last van met mijn GRS. Daarom altijd na circuit rijden of De Ring. Motorkap open en tegen de wind in parkeren, helpt echt! Want met 69 IAT circuit rijden is geen pretjend-photo.nl schreef:
Nadeel is dat het langer duurt voordat hij weer "koel" is nadat je met een warme motor voor langere duur stilstaat. Maar dat geef ik er graag voor op, ik ben iig erg blij met deze aankoop!
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Sevenum
Bericht
Re: ND's Mini R53 JCW
Jep idd, heatsoak door de hitte van het blok. Ik ben geen circuitrijder, maar alsnog een waardevolle tip.
Vandaag een paar minuten voor een slagboom gestaan (spoorweg) en moet zeggen dat het me erg meeviel. Met 10 graden buitentemp zat ik na +-5 mins stilstaan op 29-30 graden IAT. Met normaal rondrijden en een pull hier en daar zat ik op 23 graden IAT, tijdens cruisen.
Vandaag een paar minuten voor een slagboom gestaan (spoorweg) en moet zeggen dat het me erg meeviel. Met 10 graden buitentemp zat ik na +-5 mins stilstaan op 29-30 graden IAT. Met normaal rondrijden en een pull hier en daar zat ik op 23 graden IAT, tijdens cruisen.
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Sevenum
Bericht
Re: ND's Mini R53 JCW
Gisteren de Fletcher radiator ingebouwd, flink stukje dikker dan de originele radiator. Daarnaast ook de weerstand van de koelvin vervangen, bekend dat die op den duur kapot gaan door de weersinvloeden.
Nu nog even wachten op koelvloeistof reservoir, de Airtec had leveringsproblemen, dus ben naar een ander type uitgeweken. Zou met een beetje geluk deze week nog moeten binnenkomen.
Originele radiator
Mini Cooper S R53 Fletcher v2 Aluminium Radiator FM-R318A by Andy Ramdin, on Flickr
Verschil tussen origineel en de Fletcher v2
Mini Cooper S R53 Fletcher v2 Aluminium Radiator FM-R318A by Andy Ramdin, on Flickr
Verschil tussen de oude en nieuwe koelvin weerstand
Mini Cooper S R53 Fletcher v2 Aluminium Radiator FM-R318A by Andy Ramdin, on Flickr
De Fletcher v2 in de radiatorbehuizing
Mini Cooper S R53 Fletcher v2 Aluminium Radiator FM-R318A by Andy Ramdin, on Flickr
En het eindproduct. Heb alle openingen volgestouwd met foam, zodat alle rijwind door de radiator wordt gezogen.
Mini Cooper S R53 Fletcher v2 Aluminium Radiator FM-R318A by Andy Ramdin, on Flickr
Nu nog even wachten op koelvloeistof reservoir, de Airtec had leveringsproblemen, dus ben naar een ander type uitgeweken. Zou met een beetje geluk deze week nog moeten binnenkomen.
Originele radiator
Mini Cooper S R53 Fletcher v2 Aluminium Radiator FM-R318A by Andy Ramdin, on Flickr
Verschil tussen origineel en de Fletcher v2
Mini Cooper S R53 Fletcher v2 Aluminium Radiator FM-R318A by Andy Ramdin, on Flickr
Verschil tussen de oude en nieuwe koelvin weerstand
Mini Cooper S R53 Fletcher v2 Aluminium Radiator FM-R318A by Andy Ramdin, on Flickr
De Fletcher v2 in de radiatorbehuizing
Mini Cooper S R53 Fletcher v2 Aluminium Radiator FM-R318A by Andy Ramdin, on Flickr
En het eindproduct. Heb alle openingen volgestouwd met foam, zodat alle rijwind door de radiator wordt gezogen.
Mini Cooper S R53 Fletcher v2 Aluminium Radiator FM-R318A by Andy Ramdin, on Flickr
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Sevenum
Bericht
Re: ND's Mini R53 JCW
Owja, had ook nog een groot open filter gescoord. 3" aansluiting en heeft een mooie velocity stack aan de binnenkant. Alleen de aanzuigbuis zal ik hiervoor moeten aanpassen, ben even aan het kijken welke opties ik heb.
Heb rondgereden met Torque Pro en de IATs blijven erg goed onder controle, ben echt blij met de performance van de eBay intercooler.
Mini Cooper S R53 JCW 3" Tansky Big Open Cone Filter by Andy Ramdin, on Flickr
Heb rondgereden met Torque Pro en de IATs blijven erg goed onder controle, ben echt blij met de performance van de eBay intercooler.
Mini Cooper S R53 JCW 3" Tansky Big Open Cone Filter by Andy Ramdin, on Flickr
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht Mijn R53 JCW -SYR
Re: ND's Mini R53 JCW
Nice!
Ik ben er gister achter gekomen dat mijn Rad ten einde is.
Maar zit even te twijfelen of ik ook de F V2 moet bestellen of gewoon "snel" een gewone erop te schroeven..
Doe je je oude weg ?
Maar waarom heb je een ander lucht filter erop ? Works zat van? Die houd de lucht kouder in de behuizing dan deze.
Ik ben er gister achter gekomen dat mijn Rad ten einde is.
Maar zit even te twijfelen of ik ook de F V2 moet bestellen of gewoon "snel" een gewone erop te schroeven..
Doe je je oude weg ?
Maar waarom heb je een ander lucht filter erop ? Works zat van? Die houd de lucht kouder in de behuizing dan deze.
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Sevenum
Bericht
Re: ND's Mini R53 JCW
Van mij mag de oude rad komen ophalen als je wilt, is nog de originele. Voor een symbolisch bedrag van 10e. Ik zou hem ook nog kunnen versturen (in de doos van de Fletcher). Ik woon in Sevenum btw. Stuur maar een PM als je interesse hebt.
Ander luchtfilter, gewoon om te kijken of het beter kan. Ja de Works levert koudere lucht, maar ik test graag dingetjes uit
Ander luchtfilter, gewoon om te kijken of het beter kan. Ja de Works levert koudere lucht, maar ik test graag dingetjes uit
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht Mijn R53 JCW -SYR
Re: ND's Mini R53 JCW
Ik kan vandaag hier om de hoek er een ophalen voor 15€:). Dus eerst Ff die bekijken .
Denk dat een plastic bak t beste werkt met de CAI.
Denk dat een plastic bak t beste werkt met de CAI.
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Sevenum
Bericht
Re: ND's Mini R53 JCW
Eindelijk wat fotos van mn upgrade aluminium koelvloeistof tankje. Heb 1.5 maand moeten wachten, pakketje heeft heel lang bij PostNL gelegen (pakketje was 18 november al in NL).
Mini Cooper S R53 JCW DaveFab Aluminium Coolant Tank by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 JCW DaveFab Aluminium Coolant Tank by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 JCW DaveFab Aluminium Coolant Tank by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 JCW DaveFab Aluminium Coolant Tank by Andy Ramdin, on Flickr
De dop (1.1 BAR) wordt blijkbaar gebruikt op verschillende Mazda's, handig als ik die ooit moet vervangen.
Mini Cooper S R53 JCW DaveFab Aluminium Coolant Tank by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 JCW DaveFab Aluminium Coolant Tank by Andy Ramdin, on Flickr
En voor mij een belangrijk punt, een inspectie raampje. Dan hoef ik niet te raden wat het kvs niveau is als je dat wilt weten.
Mini Cooper S R53 JCW DaveFab Aluminium Coolant Tank by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 JCW DaveFab Aluminium Coolant Tank by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 JCW DaveFab Aluminium Coolant Tank by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 JCW DaveFab Aluminium Coolant Tank by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 JCW DaveFab Aluminium Coolant Tank by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 JCW DaveFab Aluminium Coolant Tank by Andy Ramdin, on Flickr
De dop (1.1 BAR) wordt blijkbaar gebruikt op verschillende Mazda's, handig als ik die ooit moet vervangen.
Mini Cooper S R53 JCW DaveFab Aluminium Coolant Tank by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 JCW DaveFab Aluminium Coolant Tank by Andy Ramdin, on Flickr
En voor mij een belangrijk punt, een inspectie raampje. Dan hoef ik niet te raden wat het kvs niveau is als je dat wilt weten.
Mini Cooper S R53 JCW DaveFab Aluminium Coolant Tank by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 JCW DaveFab Aluminium Coolant Tank by Andy Ramdin, on Flickr
Onze sponsors