ND's Mini R53 JCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

31 jul 2020, 18:37

Ondanks dat ik een nieuwe BPV had gemonteerd icm de VGS mod, had ik het idee dat het niet optimaal reed. Gekozen om de BPV weer OEM aan te sluiten en ging op zoek naar een sterkere veer (de bekende mod). Had wel wat liggen, maar paste allemaal net niet. Kwam toen op het idee om te kijken of ik de bestaande veer niet kon versterken, door de preload erop te verhogen. Een kijkje in de toolbox zag dat ik wat RVS revetten had liggen die perfect pasten in het potje. Alles gemonteerd en gechecked of alles bleef zitten door met de hand de BPV te bewegen (missie geslaagd!).

En het rijgedrag is erg verbeterd kan ik melden, hij draait nu strak 0.9 BAR (wat een JCW met 11% pulley hoort te maken) en bij gas los is het niet zo abrupt als met de VGS mod. Top!

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Bypass Valve Modification by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Bypass Valve Modification by Andy Ramdin, on Flickr

30mm RVS revetten
AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Bypass Valve Modification by Andy Ramdin, on Flickr

3mm dik per stuk
AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Bypass Valve Modification by Andy Ramdin, on Flickr

Alsof het er voor gemaakt is!

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Bypass Valve Modification by Andy Ramdin, on Flickr
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

31 jul 2020, 18:39

De 3 stukjes trim van het stuur gewrapt, ziet er meteen beter uit als hoogglans zwart

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Carbon Wrap Steering Wheel Trim by Andy Ramdin, on Flickr
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

31 jul 2020, 18:42

Nieuwe dogbone/versnellingsbak steun en voorzien van SuperPro insert en kleine bushing aan de voorkant. Was stiekem toch weer een gevecht om die erin te krijgen. Met een slangklem om de bushing, 2 grote revetten en grote bout en moer erdoorheen kunnen trekken. Zag op Youtube een goede tip die ik nog niet kende om de bestaande bushing eruit te drukken.

Zie rond 3:20



AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW SuperPro Bushes Lower Engine Mount by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW SuperPro Bushes Lower Engine Mount by Andy Ramdin, on Flickr

Ik wist niet wat ik meemaakte, auto reageert een stukje directer op het gas (het blok kan uiteraard minder kantelen) en gelukkig 0 extra vibraties in de cockpit, wat een mooi resultaat is.

Aanrader om uit te voeren!
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

31 jul 2020, 19:33

En het laatste, de mistlampen vervangen met SMD ledjes. Gebruik ze nooit, maar is meer voor de looks (mochten ze ooit aanstaan).

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Fog Light LED conversion by Andy Ramdin, on Flickr

En de intercooler zwart gespoten met hittebestendige verf. Puur gedaan voor de looks, niet om de claim dat zwarte intercoolers het beter doen (zie filmpjes op Youtube). Staat een stuk netter onder de motorkap.

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Black Intercooler by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Black Intercooler by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Black Intercooler by Andy Ramdin, on Flickr

En zo zag het er hiervoor uit

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW edition (2006) by Andy Ramdin, on Flickr
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: ND's Mini R53 JCW

31 jul 2020, 21:27

Tjongejonge, jij zit niet stil en jouw technische kennis reikt verder dan de mijne.
Ook ik heb al veel gehad aan Youtube filmpjes, oa die van 1A Auto.

Morgen eens kijken of ik de nieuwe originele einddempers onder mijn R53 GP krijg.i
Een van de twee dempers was al eens een plaat op gelast en nu begint dat weer te rotten.
Heb bij Ekris een splinternieuwe uitlaat besteld en die is gisteren bezorgd.
Laatst heeft een vriend van mij aardig wat vervangen aan de GP dus dit kan er ook nog wel bij.
Ik overweeg wel om de GP na de zomer te verkopen maar ook dan moet ie in orde zijn.
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

01 aug 2020, 10:41

Ah nice een GP, zou bijna zeggen dat het zonde is om die weg te doen, al ken ik jouw redenen uiteraard niet (zolang zit ik hier nog niet ;) ).

Ja ik heb niet stilgezeten, de Mini is ook een hobby in een tijd waarin ik niet veel onderneem (door Corona). Dus dan maar lekker de garage in en verbetering op verbetering doorvoeren ;)
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: ND's Mini R53 JCW

01 aug 2020, 11:24

Kwestie van tijd nuttig besteden dus :icon_top:

Tja, GP houden of niet is moeilijk.
Daarom schrijf ik ook "overweeg".
We hebben simpelweg teveel auto's. In totaal drie Mini's, een S2000 en een oude Peugeot.

De GP is recent voorzien van oa nieuwe supercharger, koppeling, vliegwiel, Bilstein B14 enz.
Nu nog de nieuwe uitlaat.
Ik doe hem dus niet weg voor een prikkie want heeft veel geld gekost, dan houd ik hem.
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

01 aug 2020, 18:40

Haha mooie collectie :) Ook nog een S2000, nice! Die stond ook op mn shortlist, totdat de prijzen gingen stijgen.
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

04 aug 2020, 11:09

Omdat de R113 niet helemaal mijn stijl zijn en ik uiteindelijk met Rota Gids wil rondrijden, heb ik besloten om die velgen te verkopen. Was aan het kijken naar een lichtgewicht vervanger en kwam bij de Mini R87 double spoke velgen uit. Een beetje goed marktplaatsen en kwam een mooi setje tegen voor weinig geld. Afgelopen zaterdag opgehaald en direct gemonteerd. Uiteraard ook gewogen en bespaar er bijna 3kg onafgeveerd per hoek mee, wat uiteraard een merkbare winst is (optrekken/remmen).

Heb ook meteen iets meer comfort terug en de velgen zijn mooi gevuld door de 294mm remmerij :) Qua looks een kleine achteruitgang, maar dat wist ik bij voorbaat al toen ik een bod erop deed.

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW 16" R87 Double Spoke Wheels by Andy Ramdin, on Flickr

Velgen kwamen in zgan staat

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW 16" R87 Double Spoke Wheels by Andy Ramdin, on Flickr

Gewogen op 15.3kg met ongeveer 5mm profiel op de 205-55-16 band

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW 16" R87 Double Spoke Wheel Weight by Andy Ramdin, on Flickr

Qua looks een stukje saaier, maar valt me niet tegen.

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW 16" R87 Double Spoke Wheels by Andy Ramdin, on Flickr

Een goed gevulde velg is niet lelijk

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW 16" R87 Double Spoke Wheels by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW 16" R87 Double Spoke Wheels by Andy Ramdin, on Flickr
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: ND's Mini R53 JCW

04 aug 2020, 19:37

De r87 is een winter wiel? Dus ook geen 7j?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

05 aug 2020, 23:00

Klopt is een 5.5j, zou eigenlijk een smallere band op moeten.
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

08 aug 2020, 18:04

Catback van Gravity Performance zit eronder, gisteren begonnen met de JCW catback eraf halen. Was op tijd gestopt, want het was te heet om verantwoord verder te gaan in de garage. Vandaag op tijd begonnen (brandde mn bed uit) en op een rustig tempo aan de slag gegaan. Filmpjes komen nog.

Niet teveel praatjes, en meer plaatjes. De JCW uitlaat bestaat uit 1 deel.

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Gravity Performance eBay Exhaust by Andy Ramdin, on Flickr

De Gravity Performance uit 6 delen...

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Gravity Performance eBay Exhaust by Andy Ramdin, on Flickr

Een stuk van de uitlaat is gecrushed (heeft de JCW ook). Had nog heatwrap liggen, dus gebruikt op het middelste stuk, daarna was de rol op.

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Gravity Performance eBay Exhaust by Andy Ramdin, on Flickr

Goed om te zien dat de katalysator in goede staat lijkt. Lambdasonde is pas geleden vervangen.

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Gravity Performance eBay Exhaust by Andy Ramdin, on Flickr

Na wat geworstel en gepuzzel hing hij er eindelijk onder. De eindtips er goed onder krijgen is een precies werkje...

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Gravity Performance eBay Exhaust by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Gravity Performance eBay Exhaust by Andy Ramdin, on Flickr

De crushed pijp

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Gravity Performance eBay Exhaust by Andy Ramdin, on Flickr

Qua looks erg blij mee, past goed bij de andere stukken carbon trim

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Gravity Performance eBay Exhaust by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Gravity Performance eBay Exhaust by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Gravity Performance eBay Exhaust by Andy Ramdin, on Flickr
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: ND's Mini R53 JCW

08 aug 2020, 18:39

Hard gewerkt :icon_top:
Ik heb vorig weekend een nieuwe originele jcw einddemper op mijn GP gemonteerd. Jij hebt nog wat meer werk gehad!
Hoe klinkt ie?
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

08 aug 2020, 20:47

Goed! Videos komen er nog aan. De pops & banks klinken veel "volwassener" en er is een stuk meer bass voor bijgekomen zonder dat het droned.
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: ND's Mini R53 JCW

09 aug 2020, 13:55

Enjoy 8)

Terug naar “Show your ride”