2005 Mini R53 JCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: 2005 Mini R53 JCW

02 mei 2021, 19:21

Fraai Ron! Hij staat naar mijn smaak perfect op zijn banden. En fijn dat je verschil merkt met de runflats. Nu snel die kuipjes erin! :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

Re: 2005 Mini R53 JCW

02 mei 2021, 21:52

Kijk dat staat helemaal super. En de stoeltjes doen het ook lekker denk ik met wat hoekwerk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: 2005 Mini R53 JCW

04 mei 2021, 16:45

Staat zeker dik die wielen!

En inderdaad het schuurt vanzelf weg in de wielbogen.. :)

Ik heb er laatst nog een strip, die los was gaan zitten van de wielboog, uitgetrokken...... na 3 jaar ..

Ik ben ook aan het kijken naar andere set dempers. Welke had jij nou ook al weer? BC racing?

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: 2005 Mini R53 JCW

04 mei 2021, 17:24

Linkje naar de schroefset: https://www.dtsshop.de/de/shop?c_make= ... defahrwerk


Vandaag voor het eerst met de Mini in de hoosbuien gereden, geen centje pijn op de semislicks, geen aquaplaning bij (diepe) plassen of andere verrassingen.

Gr Ron
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: 2005 Mini R53 JCW

04 mei 2021, 19:15

RSR schreef:Linkje naar de schroefset: https://www.dtsshop.de/de/shop?c_make= ... defahrwerk


Vandaag voor het eerst met de Mini in de hoosbuien gereden, geen centje pijn op de semislicks, geen aquaplaning bij (diepe) plassen of andere verrassingen.

Gr Ron
Nice! Goed om te weten.
Ga ik op m’n immi R90 semis leggen! Afbeelding
En bedankt voor de link!

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: 2005 Mini R53 JCW

08 mei 2021, 12:50

De Mini, bij het pasmaken van de achterschermen enzo bleek de wielkastverbreder linksachter vastgekit te zitten. Kreeg dat kreng nooit meer vast. Ik had al het vermoedden dat de Mini daar linksachter ooit een klein tikkie had gekregen. Bij Ekris nieuw montagemateriaal besteld, vandaag eens ff onder de wielkastverbreder kijken.

Dit irriteerde me:

Afbeelding

Deukje gevonden

Afbeelding

Ik gebruik soms ook een beetje kit, maar je kan ook voor een tientje even wat nieuw bevestigingsmateriaal bestellen......

Afbeelding

Deukje gefatsoeneerd. Eronder goed in de roestwerend en tectyl.

Afbeelding

Afbeelding

Vind het prima zo

Gr Ron
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: 2005 Mini R53 JCW

08 mei 2021, 13:47

Da’s dan weer jammer dat je zoiets moet tegenkomen. Heb je weer netjes gemaakt. Ziet er uit zoals het hoort.
Afbeelding
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: 2005 Mini R53 JCW

08 mei 2021, 18:34

Tja dat blijf je toch houden met een 15 jaar oude Mini, die maakt wel eens wat mee.

Tijdens het freubelen met de zijskirts gooide de post nog wat dingetjes voor de Mini af:

De krukaspoelie

Afbeelding

En verstelbare droplinks voor de voorzijde.

Afbeelding

Aangezien ik toch bezig was.......

Afbeelding

Afbeelding

Morgen de nieuwe erop.

Gr Ron
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: 2005 Mini R53 JCW

08 mei 2021, 19:31

Heel netjes gerepareerd Ron en fijn dat de wielbogen er nu weer netjes uit zien. Had je de spulletjes wel besteld of had je gewoon geluk dat de pakket bezorger wat onderdeeltjes over had? ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: 2005 Mini R53 JCW

08 mei 2021, 22:29

Was dat maar waar, de ATI zou de 14e geleverd worden, maar was wat eerder. De droplinks duurden wat langer. Mooi, kan ik dit weekend dat klusje afmaken. Dan even wachten op droog weer, dan trek ik de voorstoelen eruit. Zit nog te dubben om meteen het brandstoffilter te vervangen, kan ik lekker bij als de Mini leeg is.

Gr Ron
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: 2005 Mini R53 JCW

11 mei 2021, 20:31

Zet het hier maar even neer, kwam deze replica badges tegen in de UK. Setje van embleem voor en achter voor 60£. Ik ben ze nog niet eerder tegen gekomen. Als er interesse is wil ik wel even informeren naar een prijsje voor meerdere sets.

Gr Ron

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr Ron
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: 2005 Mini R53 JCW

11 mei 2021, 23:13

Filter moet je gewoon meenemen met regulier onderhoud, of per jaar of om het jaar.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: 2005 Mini R53 JCW

12 mei 2021, 08:14

RSR schreef:
08 mei 2021, 22:29
Zit nog te dubben om meteen het brandstoffilter te vervangen, kan ik lekker bij als de Mini leeg is.
nd-photo.nl schreef:
11 mei 2021, 23:13
Filter moet je gewoon meenemen met regulier onderhoud, of per jaar of om het jaar.
Brandstoffilter volgens MINI is het 'long-life' en hoeft die nooit vervangen te worden.
Nu ben ik het met jullie eens; vervangen kan nooit kwaad! Zo duur is het ook weer niet. Alleen ff een flut*. Ruikt wel lekker, dat wel.
In China moet het brandstoffilter elke 8jr vervangen worden volgens de systemen. Dat lijkt me een goed interval. Zeker gezien wij hele schone brandstoffen hebben in West-Europa
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: 2005 Mini R53 JCW

12 mei 2021, 08:17

RSR schreef:
11 mei 2021, 20:31
Zet het hier maar even neer, kwam deze replica badges tegen in de UK. Setje van embleem voor en achter voor 60£. Ik ben ze nog niet eerder tegen gekomen. Als er interesse is wil ik wel even informeren naar een prijsje voor meerdere sets.

Gr Ron

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr Ron

Maak anders een groupbuy aan. Kijken waarschijnlijk meer mensen in dan op een SYR
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: 2005 Mini R53 JCW

07 aug 2021, 16:27

Weer even een update van de JCW.

Als eerste die klote rammel ergens rond/in het blok. Ik ben eens begonnen met een spuitbus vet met een lang slangetje eraan……… eerst airco compressor de poelie ingespoten. Rammel bleef. Daarna poelie dynamo. Weg rammel. Maar daar wordt het gloeiend heet met die compressor erboven dus dat is zo weer weg. Speciaal vet besteld wat tot 1000 graden z’n werk blijft doen. De JCW is inmiddels week rammelvrij. Dat vet blijft keurig zitten en kennelijk rammelt ie wat met droge lagers. Ergens in de herfst maar eens een andere monteren.

Ik deel ook even mijn ervaring mbt het uitlijnen van de Mini bij https://www.peterdegroot.com/

Mijn eerdere ervaring bij de Sprint was even wat anders. Mini op de uitlijnbrug, eens kijken hoe alles stond. Overleg wat wil je met de auto, circuit of afstelling voor de openbare weg. Gekozen voor supersportief voor de openbare weg. 5000km met een setje voorbanden is wel een beetje weinig. 12-15 duizend is prima. Uitleg hoe en of wat, camberplates voor afgesteld. 1.35 graden camber voor 0.08 sporing, achter 2.25 graden camber en idem sporing. De Mini is er van opgeknapt, gewoon veel fun met deze setup. Stuurt erg goed in en niet zenuwachtig rechtdoor. Nog een dikke stabi achter, dan is het helemaal af. Voelt nu in lekkere s-bochten alsof de stabi het niet helemaal bij kan houden……. Maar dan ben ik wel echt aan het gooien met dat doosje. Auto werd ook nog gereset, stuurhuis wordt dan opnieuw ingesteld. Al met al klein uurtje bezig geweest, had de stuurarmpjes al vervangen dus alles was prima los te krijgen en af te stellen.

Wat mij betreft meer dan de moeite om daarvoor even paar kilometer meer te rijden, geen moeilijke blikken bij camberplates, goede apparatuur en er wordt erg precies gewerkt.

O ja wat klinkt een Wiesman met V10 lekker !

Gr Ron

Terug naar “Show your ride”