Vandaag toch maar een setje camber plates besteld, voel nog steeds een heel lichte trilling in de aandrijfassen. Dat wordt de veerpoten voor weer demonteren en voorzien van de camber plates. Nou ja alles is al een keer los geweest dus lekker gangbaar. Daarna de Mini maar eens goed laten uitlijnen.
Gr Ron
2005 Mini R53 JCW
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht Mijn R53 JCW -SYR
Re: 2005 Mini R53 JCW
Wat je ook kan doen wat de trilling verminderd en omdat je hem hebt verlaagd.
Rollcentre adjusters. Dat maakt dat je mini weer de juiste hoeken krijgt van je ophanging.
Beter dan camber plates.
Even kijken wat je dan aan millimeters moet hebben ongever. Ik zit er ook nog te kijken welke ik moet hebben.
^ Robbert
Rollcentre adjusters. Dat maakt dat je mini weer de juiste hoeken krijgt van je ophanging.
Beter dan camber plates.
Even kijken wat je dan aan millimeters moet hebben ongever. Ik zit er ook nog te kijken welke ik moet hebben.
^ Robbert
- frankie
- Volledig MINI minded!
- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Re: 2005 Mini R53 JCW
Dit weekend deze dingen maar eens monteren..........
Vraag van mij, hoeveel camber is voor gebruik op de openbare weg nog een beetje te doen. Max camber van deze plates is 1.8 graden.
Wil ze voor de montage al instellen, zet ze dus iets naar binnen. Nog tips waar op te letten ? Ervaringen zijn welkom ! Volgende week maar eens langs Peter in Oud Beijerland om hem goed uit te laten lijnen.
Gr Ron
Vraag van mij, hoeveel camber is voor gebruik op de openbare weg nog een beetje te doen. Max camber van deze plates is 1.8 graden.
Wil ze voor de montage al instellen, zet ze dus iets naar binnen. Nog tips waar op te letten ? Ervaringen zijn welkom ! Volgende week maar eens langs Peter in Oud Beijerland om hem goed uit te laten lijnen.
Gr Ron
- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Re: 2005 Mini R53 JCW
Heb even gekeken, Mini R53 zou 0.5 graden camber moeten hebben af fabriek. Heb de camberplates ingesteld op 1.5 graden.
Meteen maar wat schroefjes losgemaakt:
Ach, was lekker bezig:
Links zit er weer in:
Rechts meteen eens naar de oorzaak van de paar drupjes olie gekeken, kan er nu redelijk goed bij. Warmtewisselaar kon ik wat aandraaien, ook bout kettingspanner beter vast gezet. Morgen even laten draaien, heb heel de boel schoongemaakt met remreiniger.
Gr Ron
Meteen maar wat schroefjes losgemaakt:
Ach, was lekker bezig:
Links zit er weer in:
Rechts meteen eens naar de oorzaak van de paar drupjes olie gekeken, kan er nu redelijk goed bij. Warmtewisselaar kon ik wat aandraaien, ook bout kettingspanner beter vast gezet. Morgen even laten draaien, heb heel de boel schoongemaakt met remreiniger.
Gr Ron
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Sevenum
Bericht
Re: 2005 Mini R53 JCW
Goed bezig geweest Ron
Olie zou idd de oliekoeler of carterpakking kunnen zijn. Kleppendekselpakking ook al bekeken?
Olie zou idd de oliekoeler of carterpakking kunnen zijn. Kleppendekselpakking ook al bekeken?
- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Re: 2005 Mini R53 JCW
Carterpakking is nieuw, maar die draai ik morgen een beetje aan. Blok is brandschoon boven oliekoeler.
Gr Ron
Gr Ron
- mbvandenberg
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Locatie: Badhoevedorp
Bericht
Re: 2005 Mini R53 JCW
Fraai Ron! Een upgrade en meteen onderhoud / schoonmaken. Beter wordt het niet
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice
MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.
MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.
- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Re: 2005 Mini R53 JCW
De camber plates zitten erin. Stuurt prima, auto wordt er wel iets meer hardcore van, maar vooralsnog prima te doen. Trilling aandrijfassen was stuk minder, nu helemaal weg.
Was nog even zweten, ging eigenlijk prima totdat ik de laatste moer op de strutbar vastzette. Lette even niet op, draaide dus de bout van de camber plate los. Precies die ene die onder de schotel zat...... hele boel weer los, zit nu echt zoals het hoort. Meteen alles onder de strutbar de tweede keer wel schoongemaakt.....
Aangezien ik lekker bezig was, meteen maar ff verder gerommeld:
Ff passen
Viel op zich mee, met de dremmel wat ruimte gemaakt aan de voorzijde, rubbertjes voor het trillen, mogen de inlaat aan de motorkap nog even aanpassen.
Gr Ron
Was nog even zweten, ging eigenlijk prima totdat ik de laatste moer op de strutbar vastzette. Lette even niet op, draaide dus de bout van de camber plate los. Precies die ene die onder de schotel zat...... hele boel weer los, zit nu echt zoals het hoort. Meteen alles onder de strutbar de tweede keer wel schoongemaakt.....
Aangezien ik lekker bezig was, meteen maar ff verder gerommeld:
Ff passen
Viel op zich mee, met de dremmel wat ruimte gemaakt aan de voorzijde, rubbertjes voor het trillen, mogen de inlaat aan de motorkap nog even aanpassen.
Gr Ron
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Sevenum
Bericht
Re: 2005 Mini R53 JCW
Goed bezig geweest Ron, let op dat hij goed afsluit bij de snoot boots. Hier lekt hij vaak (bij mij toen ook). Zijn verschillende manieren om het op te lossen.
Daarna lekker genieten van je lagere IATs
Daarna lekker genieten van je lagere IATs
- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Re: 2005 Mini R53 JCW
De snootbootts heb ik speciale hitte bestendige tape voor gekocht. Hij sloot zonder ook als netjes aan, maar heb het er toch opgeplakt.
Gr Ron
Gr Ron
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht Mijn R53 JCW -SYR
Re: 2005 Mini R53 JCW
Nou echt die vacuüm lek bij de snoots is wel een ding. Dan merk je gelijk dat hij lang doet over terugvallen in de toeren stationair.
Maar lekker bezig geweest ja!
^Robbert
Maar lekker bezig geweest ja!
^Robbert
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Sevenum
Bericht
Re: 2005 Mini R53 JCW
Ik kwam erachter door mn boostmeter en ik hoorde het uiteindelijk ook als ik goed luisterde met de motorkap open.
- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Re: 2005 Mini R53 JCW
Vandaag de luchtinlaat aangepast:
Alles op de auto geschroefd, bij de straat uitrijden hoorde ik het al, een paar tjilpende vogeltjes onder de motorkap. Geen nood, heb nog een andere oplossing liggen, hittebestendig rubber stripjes, zijn wat dikker en zachter dan het huidige tape wat erop zit. Morgen even plaatsen. Dan maar eens goed warm rijden en eens kijken wat het verschil is met de OEM IC.
Gr Ron
Alles op de auto geschroefd, bij de straat uitrijden hoorde ik het al, een paar tjilpende vogeltjes onder de motorkap. Geen nood, heb nog een andere oplossing liggen, hittebestendig rubber stripjes, zijn wat dikker en zachter dan het huidige tape wat erop zit. Morgen even plaatsen. Dan maar eens goed warm rijden en eens kijken wat het verschil is met de OEM IC.
Gr Ron
Onze sponsors