R58 JCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
timo kuiper
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Doetinchem
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jun 2020, 18:44

Re: 1e mod, onderstel Stage 2 r58 JCW

15 nov 2020, 15:33

niekcarfreak schreef:
15 nov 2020, 15:20
Dikke pijpen :)
Nu nog een GP2 diffusor?! :wink:
Haha ja die moet er zeker komen.
Wil niet alles tegelijk doen en twijfel tussen union jack achterlampen of de diffuser.
Wie weet als mn eigen kerstcadeautje straks :D
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: 1e mod, onderstel Stage 2 r58 JCW

15 nov 2020, 17:16

Ik zou dan de diffusor kiezen. De UJ lampen vind ik meer bij de 3e Gen. passen, vind de blackline achterlichten mooier.
timo kuiper
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Doetinchem
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jun 2020, 18:44

Re: 1e mod, onderstel Stage 2 r58 JCW

07 jan 2021, 20:30

Even een kleine update. Volgende week laten we bij Beek preventief de distributieketting vervangen. Daarnaast klaagt mijn vrouw de laatste tijd dat de auto niet meer warm wordt van binnen, thermostaat defect? SOS

Ook gaat Beek kijken wat de status van de motor is en een advies geven mbt chippen en eventuele motortuning. :icon_top:

Verder had ik eigenlijk graag de GP diffuser gekocht, echt zie ik dat die na de brexit € 100 duurder geworden is... helaas. :X Eerst maar eens kijken of we wel of geen motortuning gaan laten uitvoeren.
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: 1e mod, onderstel Stage 2 r58 JCW

07 jan 2021, 22:37

[quote=Daarnaast klaagt mijn vrouw de laatste tijd dat de auto niet meer warm wordt van binnen, thermostaat defect? SOS
[/quote]

Niveau vd koelvloeistof al gecontroleerd ,te laag niveau doet de verwarming het ook niet meer.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: 1e mod, onderstel Stage 2 r58 JCW

07 jan 2021, 23:30

Wat Peter hierboven aangeeft of als er nog lucht (niet goed ontlucht) in zit dan heb je hetzelfde, wordt ook niet warm
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: 1e mod, onderstel Stage 2 r58 JCW

08 jan 2021, 10:47

Als er te weinig koelvloeistof in het koelvloeistof expansiereservoir zit dan controleren op lekkages.
Het thermostaathuis bestaat uit twee delen met een soort pakking ertussen die na verloop van tijd gaat lekken door temperatuurswisselingen. Nieuwste versie thermostaathuis heeft 2 sensoren.
Vaak lekt ie als de motor op temperatuur is, de koelvloeistof stroomt dan op de versnellingsbak. Dit is te zien met een zaklamp als je achter het koelvloeistofreservoir naar beneden schijnt.
Je ziet dan ook kvs onder de auto.
De buis van de thermostaat naar de waterpomp kan ook lekken, deze loopt onder de inlaatbrug die onder de luchtfilterkast zit.
Waterpomp kan ook lekken.

Zijn filmpjes te vinden op Youtube hierover.



timo kuiper
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Doetinchem
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jun 2020, 18:44

Re: 1e mod, onderstel Stage 2 r58 JCW

08 jan 2021, 13:53

N.a.v. jullie opmerkingen de koelvloeistof gecheckt. Inderdaad helemaal leeg.... Ik ga er vanuit dat er nog wel koelvloeistof in het systeem zat.
Zo snel geen lekkages kunnen vinden. Ga Beek vragen hier specifiek even naar te kijken.
Ik hoop wel dat er geen schade is opgetreden hierdoor, we hebben niks specifieks gemerkt aan de auto.
Uiteraard op het niet meer warm worden na.

iig bedankt voor de snelle reacties!! Hopelijk is de schade beperkt.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: 1e mod, onderstel Stage 2 r58 JCW

08 jan 2021, 14:13

In ieder geval de juiste koelvloeistof bijvullen, voordat je weer gaat rijden. Ik heb Kroon SP11 erin.
Als er liters bij moeten of als het niveau weer heel snel zakt, NIET meer met de auto rijden maar laten afslepen.
Hopelijk kun je dan nog motorschade voorkomen.
Klinkt misschien niet positief maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Kijk na bijvullen als eerste of ie lekt bij de thermostaat, dit komt vaak voor.
Kachelsysteem kan ook lekkage hebben maar dat ruik je vaak in het interieur.
Succes! Hopelijk valt het allemaal mee.
timo kuiper
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Doetinchem
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jun 2020, 18:44

Re: 1e mod, onderstel Stage 2 r58 JCW

15 jan 2021, 18:37

Nou weer even een update. Bedankt voor alle bovenstaande tips, dit heeft ons direct de juiste kant op gestuurd!

De auto is v/d week bij Beek geweest. Distributieketting vervangen en inderdaad, waterpomp en waterpijp-pomp-thermostaat vervangen vanwege lekkage. Ook bleken er stukjes van de kettingspanners in de carterpan terrecht te zijn gekomen. Deze is gereinigd en ze hebben de motor verder gecontroleerd en gelukkig geen schade gevonden.

Echter is er nu weer een andere merkwaardigheid... De mini start bij koud weer soms moeilijk, wel aanslaan maar niet stationair blijven draaien. Een beetje gas bijgeven en dan loopt hij prima stationair. Maar als je dan in een wat hogere versnelling gas geeft (6e bij 80km/u oid) begint de motor te stotteren bij net geen 3000 toeren. Hij knalt dan uit de uitlaat en het motorstoringslampje gaat geel knipperen. Na even te rijden verdwijnen deze klachten en functioneert alles naar behoren.

Hebben jullie toevallig ook een idee wat dit nu weer is?
Hoop de volgende keer met een wat leukere update te komen ipv allerlei storingen.
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: 1e mod, onderstel Stage 2 r58 JCW

15 jan 2021, 19:37

Gewoon ff terug gaan ,als je hiervoor dit probleem niet had .en ze kunnen je daar zowiezo helpen.
Eerste wat zou kunnen is het vanos systeem of gewoon klein dingetje als het magneet ventiel.
Maar er zijn zoveel dingen waardoor hij niet goed kan starten of lopen.
Andere optie is gewoon ff mee rijden en aankijken .
timo kuiper
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Doetinchem
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jun 2020, 18:44

Re: 1e mod, onderstel Stage 2 r58 JCW

22 jan 2021, 15:55

We hebben de auto net bij Beek weer opgehaald, was de hogedruk brandstofpomp. Nu hopen dat die voorlopig zinder problemen door kachelt :)
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: 1e mod, onderstel Stage 2 r58 JCW

22 jan 2021, 16:28

Jeetje Timo, jij hebt wel pech want jouw Mini heeft zowat alle problemen die voor kunnen komen wel gehad.
Ik duim voor je dat je nu kunt gaan genieten van je Coupé !!!
timo kuiper
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Doetinchem
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jun 2020, 18:44

Re: 1e mod, onderstel Stage 2 r58 JCW

22 jan 2021, 18:56

niekcarfreak schreef:
22 jan 2021, 16:28
Jeetje Timo, jij hebt wel pech want jouw Mini heeft zowat alle problemen die voor kunnen komen wel gehad.
Ik duim voor je dat je nu kunt gaan genieten van je Coupé !!!
Ja is niet anders... Hopelijk zijn we nu klaar met het onderhoud en kunnen we weer bezig met de leukere uitgaves aan de coupe :).

Met Ivo en de monteurs bij van Beek uitgebreid over verdere motortuning gesproken, leuke ideeën opgedaan om voor te sparen.
Levensgenieter
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 apr 2020, 08:07

Re: 1e mod, onderstel Stage 2 r58 JCW

22 jan 2021, 21:29

timo kuiper schreef:We hebben de auto net bij Beek weer opgehaald, was de hogedruk brandstofpomp. Nu hopen dat die voorlopig zinder problemen door kachelt :)
Zag je Mini vandaag staan bij Beek, was er zelf ook, mooie wagen!

Hopelijk heb je nu een tijd geen problemen meer!
timo kuiper
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Doetinchem
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jun 2020, 18:44

Re: 1e mod, onderstel Stage 2 r58 JCW

22 jan 2021, 21:43

Levensgenieter schreef:
22 jan 2021, 21:29
timo kuiper schreef:We hebben de auto net bij Beek weer opgehaald, was de hogedruk brandstofpomp. Nu hopen dat die voorlopig zinder problemen door kachelt :)
Zag je Mini vandaag staan bij Beek, was er zelf ook, mooie wagen!

Hopelijk heb je nu een tijd geen problemen meer!
Tnx! Ik heb met mn vrouw ook ff jaloers naar je union jacks gekeken, erg gaaf! Hoe bevalt de chip? Hoeveel pk zit er nu in?

Terug naar “Show your ride”