Ragnar’s F-Clubman

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

Re: Ragnar’s F-Clubman

15 mei 2021, 21:32

Zo pakketje maar eens uitgepakt. Afbeelding

En zeg maar nee dan heb je er twee.
Of te wel links en rechts klepperde klep.
En misschien als plus wat meer torque/pk’s.

Afbeelding
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

Re: Ragnar’s F-Clubman

16 mei 2021, 07:38

Volgende pakketje is ook binnen.
Super blij Afbeeldingmee. Duell-AG spoiler.

Afbeelding
Afbeelding

FF test fit. Gedaan.

Afbeelding
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Ragnar’s F-Clubman

16 mei 2021, 09:25

Lekker bezig. Zeker voor iemand die recent nog aangaf even rustig aan te doen met modden. .

Je hebt er een mooi tempo in zitten en ook wel hele mooie pakketjes klaar liggen.
Ik verwacht dat dit ook weer een hele dikke clubman gaat worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Ragnar’s F-Clubman

16 mei 2021, 11:50

Zo Ragnar,

dat is een gave spoiler voor een F54 Clubman, gaaf, heel mooi :icon_top: :icon_top:

Het revisie setje heb ik al grotendeels verwerkt in het remmen setje. Alleen dat rubbertje aan de achterzijde van de klauw waar ook je handrem mechanisme op zit nog niet, geen idee hoe je die verwijderd.

Lekker bezig met je Clubman en die uitlaat ziet er ook wel dik uit, benieuwd naar het geluid.

Gr. Milco
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Ragnar’s F-Clubman

16 mei 2021, 13:53

Oooh dit gaat weer een dikkie dik worden.... NICE!!!
Wat ga je straks doen qua onderstel en wielen?

Heb je ook een foto van de spoiler iets verder weg?
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

Re: Ragnar’s F-Clubman

16 mei 2021, 14:41

Schroefie schreef:Zo Ragnar,

dat is een gave spoiler voor een F54 Clubman, gaaf, heel mooi :icon_top: :icon_top:

Het revisie setje heb ik al grotendeels verwerkt in het remmen setje. Alleen dat rubbertje aan de achterzijde van de klauw waar ook je handrem mechanisme op zit nog niet, geen idee hoe je die verwijderd.

Lekker bezig met je Clubman en die uitlaat ziet er ook wel dik uit, benieuwd naar het geluid.

Gr. Milco
Top dat je al begonnen bent. Maar ik kan je helaas niet helpen. Ik heb zelf er ook nog niet mee geworsteld. En waar ze voor waren die set had ik ook verkocht.

Thanks geluid is denk ik redelijk gelijk aan die er nu onder zit met 1 klep. Misschien iets meer geroffel en pops. We gaan het zien.

Het is meer dat ik niet voor .UL wil rijden of te wel. Klep dicht dan heb je maar 1 pijp open en nu zie je daar niets van maar de koudere tijden die we ook kennen in NL. Komt er dus maar rook uit 1 pijp. Dit geld ook voor de meeste aftermarket systemen. En ik kon een goede deal maken net over de grens. Dus we gaan het zien of het bevalt en aan is te sluiten op de computer. Eigenlijk hoort hier een transmitter bij en de Bluetooth afstandsbediening.
louisvdd76 schreef:Oooh dit gaat weer een dikkie dik worden.... NICE!!!
Wat ga je straks doen qua onderstel en wielen?

Heb je ook een foto van de spoiler iets verder weg?
Dank je voor je positieve vooruitblik. Afbeelding
En sorry heb geen foto’s van verder af. En hij zit weer in de doos. Was gisteren ff een snelle testfit. Toch kijken of het echt waar is dat de Duell-AG set altijd passen alsof het oem is.
En tot nu toe is dat zeker waar.

Heb een oude bekende al gevraagd om een goede verlaging set. Te bouwen Afbeelding. En als die klaar is en eronder zit gaan we kijken wat gaat passen. Of dat echt 8.5j de Max is achter. Afbeelding
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Ragnar’s F-Clubman

16 mei 2021, 22:35

Zo zeg, het modden gaat op hoog tempo!!!
Die spoiler is gaaf. :icon_top:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Ragnar’s F-Clubman

19 mei 2021, 11:39

Haha, lekker bezig Ragnar.
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

Re: Ragnar’s F-Clubman

22 mei 2021, 23:14

frankie schreef:Haha, lekker bezig Ragnar.
frankie schreef:Haha, lekker bezig Ragnar.
Thanks Frankie. Afbeelding

Vandaag kwamen deze flippers ook binnen in rode weave.

Afbeelding

En morgen wordt er ook eindelijk geklust door NDH automotive. De nieuwe sponsor van deze NewMINIclub. ben zelf heel benieuwd Afbeelding
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

Re: Ragnar’s F-Clubman

28 mei 2021, 13:32

Afgelopen week ben ik bij NDH automotive op bezoek geweest.
Of te wel een nieuwe Sponsor van de newMINIclub dit jaar.

was voor mij even een stukje rijden. Maar was wel weer eens toe aan 100+ km met deden bolide :)
een maal om 12 uur op bestemming. De bestemming is echt super simple aan te rijden van af de snelweg. bij aankomst stonden de heren al te wachten met een opgestarte koffie machine en koekjes. nou hoe beter kan de dag niet beginnen.

De twee heren, genaamd Dominique de Hoon & Aleksandre Naoumov, hebben mijn F54-Clubman onder handen genomen. Het verzoek was. Update navi-systeem /activatie Apple carPlay / Nieuwe LCI/GP Bestuurders display en als klap op de vuurpijl installatie van nieuwe LCI Union-Jack Black-line achterlichten.

Als eerste wil ik zeggen wat een professionaliteit. Er gaat aan niks begonnen worden voordat de gehele Minis uitgelezen op meldingen. Zowel de goede en slechte meldingen worden allemaal afgelopen.
Als dit eenmaal gebeurd was. werd eerst de update in werking gezet. Tijdens dit process hadden ze alle deuren en gaten open gezet. Zodat ze ondertussen al wat bekleding konden weghalen zodat ze later de achterlichten konden inbouwen.
NA enige tijd, dat uiteindelijk deze update in werking was getreden. werd de auto even in slaap gezet zoals z era t noemen daarna werd de MINI even voor een blokje om genomen om te zien of alles net zes werkt en er geen meldingen tevoorschijn gekomen zijn.
Eenmaal terug gekomen. was de Bestuurders display al uitgepakt. Wat een upgrade is dat moet ik jullie bekennen. (was er eigenlijk steeds over aan het twijfelen ja, i know weird :) ) Na installatie van de hardware. werd natuurlijk de software geïnstalleerd en alle tevens van de wagen netjes terug gezet in de nieuwe unit. KM-stand etc.
In de tussentijd was de ander al bezig met de voorbereiding van de bedrading voor de achterlichten. wat een Monniken-baan leek me dat. allemaal nieuw gemaakte bedrading met connectoren die ik nog nooit had gezien. Of the wel ik had waarschijnlijk draden aan elkaar gedraaid en ze gesoldeerd. Maar dat werd even uitgelegd dat dat geen goed idee is. Daarnaast werd er super netjes het dikke boekwerk van BMW stap voor stap afgelopen om alles juist aan te sluiten. Er moet nog al wat connectoren om geplugd worden om alles netjes werkend te krijgen. of te wel knipper-licht aan en raam naar beneden. Veel te lezen op verschillende forums. Nadat alle connectoren waren aangesloten werden de achterlichten geplaatst. En zoals deze professionals te werk gaan werden eerst de randen van de achterdeuren schoongemaakt van zand en ander viezigheden. Of te wel, dit doen ze om lekkage te voorkomen. en lekkage en electronica geen goede combi. Eenmaal dat de nieuwe Union Jack achterlichten geplaatst zijn worden ze onderworpen aan een test. En zoals verwacht alles werkt netjes. Ondertusen was het zo'n beetje etenstijd en mocht ik bij NDH automotive blijven eten. wat een gastvrijheid !

Ik ben super blij met het resultaat. En wat ook fijn is dat deze onderdelen nu netjes op de optielijst zijn opgenomen van deze Mini.
of te wel geen geklooi met schade/verzekering als het zover mag komen. Dit regelt NDH automotive ook allemaal voor je.

Hieronder wat foto's van hoe het er die dag uitzag. en uiteindelijk het resultaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Ragnar’s F-Clubman

28 mei 2021, 16:12

Wat gruwelijk vet is het toch dat de auto met een beetje software zo kan veranderen. Prachtig!
Meteen heel de auto weer up-to-date gemaakt nu.

Ik begrijp jouw twijfels mbt het nieuwe display.
Als je geen HUD hebt, dan is het echt een must zou ik bijna zeggen. Met een HUB is het minder hard nodig, maar nog steeds een goede upgrade.
Ragnar schreef:
15 mei 2021, 21:32
Zo pakketje maar eens uitgepakt. Afbeelding


Afbeelding
Is dat een M-Performance pijp van een 3-serie? Of lijkt die er alleen op?
Lang geleden lang naar op zoek geweest voor mij M235i. Dan kan je mooi decat rijden zonder dat iedereen er last van heeft en toch ultiem genieten in de tunnels :))
Ragnar schreef:
16 mei 2021, 14:41
En als die klaar is en eronder zit gaan we kijken wat gaat passen. Of dat echt 8.5j de Max is achter. Afbeelding
Voor de conservatieven onder ons; ja. Dat is echt de max.
Die regels gelden echter niet voor jou, dus 9J kan makkelijk!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Ragnar’s F-Clubman

28 mei 2021, 16:13

Dat zijn toch de betere mods, mooie achterlichten, digitale klok en die navigatie/apple carplay etc, daar beleef elke weer plezier aan bij het rijden.

Lekker bezig en NDH Automotive is een mooie toevoeging van onze sponsoren, zij voegen echt iets extra's toe voor de leden en zoals ik al gehoord had zijn de heren heel secure en professioneel bezig, top.

Ooit bij een toekomstige meeting / tourritje maar eens bewonderen, ooit zal ik ook de stap maken naar een F54 :icon_top:

Gr. Milco
Gebruikersavatar
ChuckMD11
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2020, 11:43

Re: Ragnar’s F-Clubman

03 jun 2021, 09:42

Hele mooie updates! :icon_top:
Mooi om te lezen dat NDH Automotive zo goed te werk gaat, ik heb zelf over 2 weken een afspraak bij ze in Veldhoven.
Helaas voor mij niet zulke mooie updates als hierboven genoemd, mijn MINI Clubman heeft nog de wat oudere HU en daar kan de laatste iDrive update niet op….jammer jammer…
Maar de heren gaan een MMI voor Android installeren zodat ik enigszins toch een beetje mee kan komen in deze moderne tijd!
UJ achterlichten zijn vorige maand bij Ben van Leeuwen ingebouwd, staat echt top en heb zelf de dynamische zij knipperlichten in donkere tint met de UJ van SMPS2012 geïnstalleerd, aanrader!
Saludos,
Charles
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

Re: Ragnar’s F-Clubman

03 jun 2021, 10:35

Daniel_S schreef:
16 mei 2021, 09:25
Lekker bezig. Zeker voor iemand die recent nog aangaf even rustig aan te doen met modden. Afbeelding.

Je hebt er een mooi tempo in zitten en ook wel hele mooie pakketjes klaar liggen.
Ik verwacht dat dit ook weer een hele dikke clubman gaat worden.
Dank je wel Daniel_S, ga me best doen.

Schroefie schreef:
16 mei 2021, 11:50
Zo Ragnar,

dat is een gave spoiler voor een F54 Clubman, gaaf, heel mooi :icon_top: :icon_top:

Het revisie setje heb ik al grotendeels verwerkt in het remmen setje. Alleen dat rubbertje aan de achterzijde van de klauw waar ook je handrem mechanisme op zit nog niet, geen idee hoe je die verwijderd.

Lekker bezig met je Clubman en die uitlaat ziet er ook wel dik uit, benieuwd naar het geluid.

Dat zijn toch de betere mods, mooie achterlichten, digitale klok en die navigatie/apple carplay etc, daar beleef elke weer plezier aan bij het rijden.

Lekker bezig en NDH Automotive is een mooie toevoeging van onze sponsoren, zij voegen echt iets extra's toe voor de leden en zoals ik al gehoord had zijn de heren heel secure en professioneel bezig, top.

Ooit bij een toekomstige meeting / tourritje maar eens bewonderen, ooit zal ik ook de stap maken naar een F54 :icon_top:

Gr. Milco

Gr. Milco
Dank je wel Milco, ik ben er blij mee. en nogmaals die jongens weten wat ze mee bezig zijn.
ze hadden een kleine terugval met installeren van de lichten. maar dat lossen ze gewoon op omdat ze eigenlijk weten wat de fout-meldingen zijn en Waarom ze kunnen ontstaan.

Fijn om te horen dat het allemaal lukt met de remmetjes! goed bezig.

BMX schreef:
28 mei 2021, 16:12
Wat gruwelijk vet is het toch dat de auto met een beetje software zo kan veranderen. Prachtig!
Meteen heel de auto weer up-to-date gemaakt nu.

Is dat een M-Performance pijp van een 3-serie? Of lijkt die er alleen op?
Lang geleden lang naar op zoek geweest voor mij M235i. Dan kan je mooi decat rijden zonder dat iedereen er last van heeft en toch ultiem genieten in de tunnels :))

En als die klaar is en eronder zit gaan we kijken wat gaat passen. Of dat echt 8.5j de Max is achter. Afbeelding

Voor de conservatieven onder ons; ja. Dat is echt de max.
Die regels gelden echter niet voor jou, dus 9J kan makkelijk!
Hoi BMX, thanks ben erg blij met de nieuwe software/Carplay. wat fijn is dat!

De uitlaat is een onderdeel van het pakket JCW F54 upgrade pakket. zie hieronder de foto.
En tja qua wielen we gaan het allemaal meemaken. Eerst maar wachten op mijn nieuwe Coil-set van AST.
Als die eronder zit dan ga ik weleen s kijken wat er allemaal te doen is.
ChuckMD11 schreef:
03 jun 2021, 09:42
Hele mooie updates! :icon_top:
Mooi om te lezen dat NDH Automotive zo goed te werk gaat, ik heb zelf over 2 weken een afspraak bij ze in Veldhoven.
Helaas voor mij niet zulke mooie updates als hierboven genoemd, mijn MINI Clubman heeft nog de wat oudere HU en daar kan de laatste iDrive update niet op….jammer jammer…
Maar de heren gaan een MMI voor Android installeren zodat ik enigszins toch een beetje mee kan komen in deze moderne tijd!
UJ achterlichten zijn vorige maand bij Ben van Leeuwen ingebouwd, staat echt top en heb zelf de dynamische zij knipperlichten in donkere tint met de UJ van SMPS2012 geïnstalleerd, aanrader!
Saludos,
Charles
Dank je Charles. op mijn instagram 'rovanrooij' zie je eigenlijk meer wat er gebeurd met de F-Clubman. of te wel tada... de inleg wordt wel anders.

Afbeelding

Afbeelding
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

Re: Ragnar’s F-Clubman

13 jun 2021, 23:29

Zo vandaag weer eens tijd om een beetje te knutselen. Vond de ‘onder’ achterlichten/refelctoren een beetje afsteken bij de nieuwe black line Union Jack achterlichten.

Dus hierbij het verschil. Staat een stuk beter Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s

Terug naar “Show your ride”