Mijn nieuwe oude Mini

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
JohnKijkuit
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2021, 19:05

Mijn nieuwe oude Mini

04 jun 2021, 20:11

Hallo,

Ik was al een tijdje lid van dit forum. Ik was me aan het oriënteren op een Mini. Na veel hoofdbrekens en studies en bijna belazerd zijn door een zich als verkoper voordoende kerel die wilde dat ik alvast de helft zou aanbetalen voor zijn Mini, heb ik vandaag een Cooper S R53 uit 2003 voor de deur staan. De eerste kilometers zijn uitstekend bevallen.
Wat ik de komende zomer wil doen aan de Mini:
- verstralers monteren
- nieuwe mattenset
- remklauwen rood maken
- black led knipperlichten aan de zijkanten
- PDC achter
- middenarmsteun met usb aansluitingen
- Nieuwe radio met klapscherm met navigatie.
En evt. dagrijverlichting (led)

Ik heb al veel filmpjes gezien hoe ik de oude radiocassetterecorder (cd-lader in kofferbak) eruit moet halen en wat ik nodig heb aan dininbouwframe, en ISOstekkers voor een aftermarket systeem. Waar ik nog niet helemaal uit ben is wat ik nog nodig heb om de stuurwielbediening (achterzijde stuur) in takt te houden op de nieuwe radio. Tips zijn welkom.

Ik krijg het helaas niet voor elkaar om foto's te plaatsen in dit bericht.
R53 uit 2004
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Mijn nieuwe oude Mini

05 jun 2021, 13:15

Gefeliciteerd met de nieuwe oude MINI. Grote plannen alvast zie ik in je lijstje met MOD's.
Silverlight knipperlichten, eventueel LED, doen het ook altijd goed in de voorbumper, dan ben je van de oranje-achtige gloed af.

En ik zie je wat melden over dagrijverlichting. Op dit type MINI is dagrijverlichting gewoon de koplampen aan zodra de MINI op contact gaat. De lampen in de bumper zijn de stadslichten en knipperlichten (en mistlampen onderin).
Als je aparte dagrijverlichting lampen hebt, moeten die dimmen als je je normale verlichting aandoet, bijvoorbeeld. 't Is voor je gevoel misschien alleen maar een ander woord/terminologie, maar wel belangrijk bij APK dat ie nog aan de verlichtingseisen voldoet.

Wat betreft de stuurbediening voor de radio, ik heb wel wat verhalen gelezen van mensen die het werkend hebben gekregen met de juiste verloopkabels voor bepaalde radios. Staat ook vast wat van op dit forum.

Veel goede kilometers gewenst. :rijden
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: Mijn nieuwe oude Mini

06 jun 2021, 11:44

Veel plezier met je kleine bommetje, ik heb pas geleden mn klauwen ook opnieuw geverfd. Heb daar Foliatec verf voor gebruikt, dat zit er goed op. Succes!

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Foliatec Racing Rosso Red Caliper Paint by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Foliatec Racing Rosso Red Caliper Paint by Andy Ramdin, on Flickr
Gebruikersavatar
JohnKijkuit
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2021, 19:05

Re: Mijn nieuwe oude Mini

26 jul 2021, 21:33

Hallo,

Helaas heb ik nog geen maand mogen genieten van mijn nieuwe oude mini. Ik kocht de auto bij een erkend autobedrijf. Na de proefrit en het verkoopgesprek werd mij duidelijk gemaakt dat de auto al vier jaar in onderhoud was bij het betreffende bedrijf en dat hij onbekend was met olieverbruik. Na een week bleek echter dat men de olie niet ververst had, ondanks dat men dit aangegeven had in het serviceboekje en dat de auto (volgens chef werkplaats) weldegelijk bekend was met olieverbruik. (vals voorgelicht dus) Ook bleek dat er een halve liter bij moest op 330 kilometer. Uiteindelijk bleek het olieverbruik dusdanige vormen aan te nemen dat er iedere 600 kilometer een liter bij moest en dat in het interieur de lucht van verbrande olie goed te ruiken was. De achterzijde was helemaal besmeurd met zwarte spikkels (verbande olie) Uiteindelijk heb ik de verkopende partij ingebreke gesteld en heeft hij de auto laten onderzoeken door Beek. Die kwam tot de conclusie dat het waarschijnlijk het ontdekken van defect op defect zal gaan (klepseals, zuigers etc.) en dat het zeer waarschijnlijk op reviseren uit zou draaien. Dat wilde de verkoper niet bekostigen. Hij was immers verantwoordelijk voor valse voorlichting. De verkoper heeft de auto tegen aanschafprijs teruggenomen en heeft alle mods die ik er inmiddels aangespendeerd had vergoed.
Met dat geld op zak heb ik direct een andere gekocht. Het is wederom een grijze R53 met wit dak geworden. Deze had ook wat probleempjes, maar hij verbruikt geen olie, althans niet in die extreme mate als de eerste "kleine grijze wolf". Inmiddelsheb ikdematgrijzevelgen in glanzendzwartgespotenenhebikderemklauwen wederom rood geverfd. Er zit al PDC op en er zit een goede Parrot in. In de eerste zat een cassettespeler met een cd-lader achterin. In deze zit een cd-speler. Daar heb ik een bluetooth module voor gekocht om te streamen vanaf mijn telefoon. Verder al een brodithouder gekocht en geïnstalleerd. Er komen nog verstralers op. Het is inmiddels na 1 juli en de aankomst van dit pakketje uit Engeland verloopt stroever als de eerste keer. Aanschaf in Engeland scheelt voor de hele RVSset 60 euro....
Tevens bleek bij aanschaf dat de airco zeer matig werkte. Voor het laatst was er een aircoservice geweest in 2015. Bij een aircoservicebedrijfje bleek er nog maar 15 gram koelmiddel in te zitten, terwijl 410 gram het minimum was. Navulling werkte de airo weer uitstekend.
Verder werkt de afstandsbedeining van de sleutel niet. Een nieuwe batterij bleek het probleem niet op te lossen. Ik heb een nieuw stuurtoestel gekocht (gebruikt op 433 mhz) en deze ga ik binnenkort even testen. Mocht dat het probleem ook niet oplossen, dan is er een collega Minirijder die bereid is om met een computer te helpen. Wellicht is het toch de sleutel of de BC-module.
Uit de meegeleverde onderhoudshistorie zag ik dat er in 2014 door Beek een 17% pulley gemonteerd is. Een reparatie/modificatie ten koste van ruim 500 euro destijds. Ik weet echter alleen niet wat dit met het vermogen doet. Ik merk wel dat deze nieuwe oude grijze wolf rapper is dan de eerste.
Wat ik verder nog wil doen:
- kentekenplaathouder met "kleine grijze wolf"
- Oliebeurt compressor
- set winterwielen aanschaffen
- nieuwe antenne (oude is een beetje verpulverd)
- RVSverstralers
- Foto's aan dit forum toevoegen.
R53 uit 2004
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: Mijn nieuwe oude Mini

27 jul 2021, 15:16

Zo wat een wending zeg...Iig blij dat je je geld terug hebt gekregen en dat er iets beters voor in de plaats is gekomen.

De 17% pulley voegt zeker wat vermogen toe. Ik ben zelf van 11% (JCW) naar 17% gegaan. Het is aan te raden om een grotere intercooler te monteren, maar niet meteen een must. Ligt eraan hoe je ermee rijd, als je veel op het gas zit dan is het wel echt aan te raden om een grotere intercooler te monteren.
Gebruikersavatar
JohnKijkuit
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2021, 19:05

Re: Mijn nieuwe oude Mini

27 jul 2021, 19:00

nd-photo.nl schreef:
27 jul 2021, 15:16
Zo wat een wending zeg...Iig blij dat je je geld terug hebt gekregen en dat er iets beters voor in de plaats is gekomen.

De 17% pulley voegt zeker wat vermogen toe. Ik ben zelf van 11% (JCW) naar 17% gegaan. Het is aan te raden om een grotere intercooler te monteren, maar niet meteen een must. Ligt eraan hoe je ermee rijd, als je veel op het gas zit dan is het wel echt aan te raden om een grotere intercooler te monteren.
Thx,

Maar zonder m op een rollenbank te zetten. Wat zal globaal de vermogenstoename zijn? Zijn daar ergens tabellen voor?
R53 uit 2004
Gebruikersavatar
JohnKijkuit
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2021, 19:05

Re: Mijn nieuwe oude Mini

27 jul 2021, 19:16

960

Ik probeer even een foto te plaatsen van mijn nieuwe oude Mini
R53 uit 2004
Gebruikersavatar
JohnKijkuit
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2021, 19:05

Re: Mijn nieuwe oude Mini

27 jul 2021, 19:17

app.php/gallery/image/960/medium

En op de tweede manier geprobeerd.....
R53 uit 2004
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: Mijn nieuwe oude Mini

27 jul 2021, 19:35

Ziet er netjes uit hoor!
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

Re: Mijn nieuwe oude Mini

29 jul 2021, 13:23

JohnKijkuit schreef:
27 jul 2021, 19:16
960

Ik probeer even een foto te plaatsen van mijn nieuwe oude Mini
nette S hoor zo te zien op deze foto.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s

Terug naar “Show your ride”