K-vin R56 S 2007

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: K-vin R56 S 2007

10 mei 2022, 22:29

Mooie upgrade Kevin,

netjes gedaan, ziet er top uit :icon_top:
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: K-vin R56 S 2007

11 mei 2022, 09:41

Thnks.

Was leuk om te doen. Ben nu een achteruitrij camera aan het zoeken om het systeem af te maken.

Vandaag komt mijn minispeed bestelling binnen.

De turbo olieleiding upgrade set met oliekoeler en filterhuis pakkingen.
Hopelijk ook deze week de overige motoronderdelen en dan gaat de mini de werkplaats in om het de complete front te demonteren zodat ik overal goed bij kan.

Kan ik ook meteen het blok helemaal schoonmaken. De olie zit nu echt overal

Hier nog een foto van de printplaat conversie
Bijlagen
20220510_133955.jpg
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: K-vin R56 S 2007

18 mei 2022, 13:29

Serieus fraaie upgrades Kevin! Eén tip voor het interieur aangezien de rest ook zo strak en zwart is: zwarte Mentos potjes in de bekerhouders. Kleine moeite, groots resultaat :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: K-vin R56 S 2007

18 mei 2022, 16:50

K-vinR56s schreef:
10 mei 2022, 21:52
Vandaag had ik wat tijd over en ben ik aan de gang gegaan met de android radio + LCI swap

Was een beste operatie maar alles redelijk eenvoudig. Gewoon goed opletten welke schroeven je waar los moet maken en waar ze ook weer terug moeten.

De climate control unit "swap" vond ik wel best spannend. Ik heb eerst de lci versie open gemaakt om te bekijken hoe alles in elkaar zit en of het te verwisselen is.

Uiteindelijk heb ik het complete binnenwerk van de pre facelift versie overgezet in de behuizing van de LCI versie. Ook het display is mee verhuist.

Alles werkt! Nu alleen nog even uitzoeken of ik via de nieuwe radio in de boordcomputer kan komen en ik ga een achteruitrij camera bestellen omdat de radio deze automatisch inschakeld bij het achteruit rijden.

Ook nog even contact opnemen met de leverancier. Het volume van de bluetooth verbinding is wat zacht in verhouding tot de radio volume.
Wauw, ziet er super uit. Respect dat je deze klus aangedurfd hebt!
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: K-vin R56 S 2007

19 mei 2022, 21:52

Goeie tip! Zal eens kijken voor zwarte potjes hahaha

Alle onderdelen zijn binnen dus volgende week gaat het feest beginnen.

Ik moet alleen nog even uitzoeken welke koelvloeistof erin gaat. Ik heb nog 2 kannen g11 staan vsn eurol. Deze is blauw en speciaal voor bmw. Omdat de mini op 105°c draait weet ik niet of deze daar geschikt voor is
Bijlagen
IMG-20220517-WA0002.jpeg
IMG-20220511-WA0011.jpeg
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: K-vin R56 S 2007

19 mei 2022, 22:40

Kevin,

standaard zat in mijn beide MINI's de blauwe koelvloeistof. Doordat ze bij Schols Auto's de rode G12 gebruiken heb ik in de R56 nu rode zitten en in de clubman zit nog de blauwe. Ik denk dat die blauwe prima is.

Je gaat een nieuwe waterpomp, multiriem en wrijvingswiel etc vervangen, leuk klusje. Het wiel en wiel kuip rechtsvoor verwijderen en dan kun je er prefect bij.

Succes
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: K-vin R56 S 2007

19 mei 2022, 23:40

Klopt inderdaad. Ik heb olie lekkage. Dit was al toen ik de mini kocht. Het leek toen de kleppendekselpakking te zijn. Deze heb ik toen meteen vervangen. Helaas is het een iets groter probleem.

De olietoevoer leiding van de turbo lekt op de wel bekende koppelingen. Hierdoor zit er overal olie.

Ook op de multiriem en poelies. Sinds kort komt er een soort zoemend geluid van rechtsvoor. Ik denk de vrijlooppoelie van de dynamo maar omdat alles onder de olie zit en ik niet weet hoe oud de onderdelen zijn heb ik besloten alle poelies + riem + spanners te vervangen. Na inspectie is ook gebleken dat de waterpomp speling heeft dus deze mooi ook meteen meepakken.

Voor de olielekkage heb ik de upgrade set gekocht van minispeed. Hier zitten meteen de oliefilterhuis pakkingen en oliekoeler pakkingen bij.
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite

Terug naar “Show your ride”