K-vin R56 S 2007

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

K-vin R56 S 2007

27 dec 2021, 19:10

Aangezien we een mini uit 2007 hebben zal er toch het nodige gesleuteld moeten worden.

Omdat ik "vroeger" altijd actief in de peugeot 106 club met mijn 106 rallye met alle bijbehorende mods en reparaties vind ik het wel leuk hier alle werkzaamheden bij te houden en te delen. Ik heb al aardig wat weg gelezen en ben blij verrast hoe fanatiek hier gesleuteld en gedeeld wordt.

My ride:
Mini Cooper S 2007
Huidige kmstand :153500
Kleur: astro black met alpin wit dak.
Staat momenteel op 16" winterbanden 195-55-16"
Zomerset: 17" orgineel cooper S

Door de vorige eigenaar is het nodige onderhoud de afgelopen 20.000km uitgevoerd. Dit was dan ook doorslaggevend deze r56 S met n14 aan te schaffen.

132000km distributieketting
140000km koppeling + drukgroep
150000km 2x d2s xenonlamp
Ergens tussen deze kmstanden voor nieuwe schijven + blokken en achter nieuwe remklauwen.

Van de week ging de melding remmen vervangen branden. Achter zijn de blokken op.

To do list: korte termijn
-Kleine beurt + kleppendeksel pakking (zweet olie langs de deksel)
-Achter schijven + blokken + slijtage indicatie sensoren
-Sportknop module installeren + programmeren (module inmiddels thuis en 30-12 afspraak bij dennis)
-extra weerstanden monteren voor de LED standslichten (ondanks canbus krijg ik nu een melding)
-remklauwen een kleurtje geven

To do list: lange termijn
-zomerset opknappen en nieuw non runflat rubber erom
-turbo aanzuigbuis vervangen voor silicone versie
-oilcatchcan
-CAI die op de hoodscoop aangesloten is
-diverse chrome delen zwart maken (de mini heeft zowat alle chrome opties)
-blowoff valve of upgrade diverter (wat beter werkt voor de motor
-noise generator delete
-resonator delete
-bluetooth adapter of android radio ivm carkit/bluetooth streamen (grom mst4 schijnt goed te werken met orginele navi en stuurbediening

Omdat het toch onze 2e daily is zal de mini voornamelijk orgineel/standaard blijven. Ik wil alleen de drivebility en durability verbeteren en upgraden.
Op wat kleine aanpassingen na zal ook het uiterlijk orgineel blijven.
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: K-vin R56 S 2007

27 dec 2021, 19:15

Vandaag de mini even wat aandacht gegeven.

Vanmorgen de mini eens goed gewassen en velgen gereinigd

Vanmiddag het dak/spoiler gekleid en alles in de carnauba wax gezet. Alle kunststof delen behandeld met blackchrome. Resultaat mag er wezen voor een 14 jaar oude auto staat hij mooi te shinen in de straat.

Van het voorjaar als de z4 weer klaar is en rijdt ga ik de mini volledig detailen en in de glascoating zetten. Hiervoor moet de mini wat langer binnen staan.
Bijlagen
20211227_161939.jpg
20211227_161906.jpg
20211227_161821.jpg
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: K-vin R56 S 2007

27 dec 2021, 19:17

Vandaag ook de checkered flag cover van de binnenspiegel verwijderd. Bleek een aliexpres cover te wezen en was zo verwijderd.

Ik twijfel nog om de buitenspiegels ook te verwijderen maar vind dat wel een leuke touch.
Bijlagen
20211227_162257.jpg
20211227_161947.jpg
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: K-vin R56 S 2007

28 dec 2021, 12:22

Kevin,

de toevoeging van de sportknop heb ik ook laten doen door Dennis, is een mooie extra wat weer wat extra beleving geeft met je MINI.
Ik ben niet zo van de checkerd flag logo en ik zou ze ook van de spiegels verwijderen vooral omdat je hem standaard wilt houden maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk. Misschien ook het MINI logo op je achterklep nog vervangen, daar is het zwarte MINI logo verdwenen.

Achter schijfremmen en blokken vervangen heb ik ooit een keer gedaan op onze auto hobby club maar is mij ontzettend tegen gevallen.
Is toch goed te doen en vooral als je in jullie situatie een eigen werkplaats hebt. In mijn geval brak een centreer bout van de schijf af. Ik werk op een vliegbasis plus er was die avond nachtvliegen dus de werkplaatsen waren bezet. Ik moest namelijk die bout uitboren en de metaalbewerking heeft hele goede boren dus was dat een fluitje van een cent, draad weer even tappen maar je bent dan gelijk een uurtje verder. Remklauwen los en schijven eraf, nieuwe geplaatst en toen de cilinders terug erin draaien. Was 1 stofhoes in de remklauw kapot en zat die helemaal klem rond die remcilinder vast, dus moest de cilinder er compleet uit pompen. Natuurlijk geen revisie setje bij de hand dus maar even tijdelijk de cilinder zonder stof/afdicht rubber geplaatst. Hadden ze daar een apparaat waar ze remvloeistof automatisch konden vullen/ontluchten. Wat bleek, ze hadden een dop die niet op mijn remvloeistof reservoir paste dus moest het de old fashion manier, vullen en ontluchten op de remklauwen. Op zich geen probleem maar die tijd vergaat dan snel en ik moest er uiterlijk 23.30 uur uit zijn.
Is me net gelukt maar dat is het nadeel als je geen eigen werkplek hebt maar dat heb jij wel dus kun je lekker op je gemak sleutelen.
Later van een mede NewMINIclub lid die gekleurde achter remklauwen (rood) had gekocht zijn beide achter remklauwen overgenomen en dus beide achter met die set vervangen.

Succes met sleutelen

Gr. Milco
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: K-vin R56 S 2007

28 dec 2021, 15:28

Hartelijk welkom K-vin en leuke voorstelling en Mini.
Wens je veel lees en rijplezier. :)
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: K-vin R56 S 2007

28 dec 2021, 18:39

Schroefie schreef:
28 dec 2021, 12:22
Kevin,

de toevoeging van de sportknop heb ik ook laten doen door Dennis, is een mooie extra wat weer wat extra beleving geeft met je MINI.
Ik ben niet zo van de checkerd flag logo en ik zou ze ook van de spiegels verwijderen vooral omdat je hem standaard wilt houden maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk. Misschien ook het MINI logo op je achterklep nog vervangen, daar is het zwarte MINI logo verdwenen.

Achter schijfremmen en blokken vervangen heb ik ooit een keer gedaan op onze auto hobby club maar is mij ontzettend tegen gevallen.
Is toch goed te doen en vooral als je in jullie situatie een eigen werkplaats hebt. In mijn geval brak een centreer bout van de schijf af. Ik werk op een vliegbasis plus er was die avond nachtvliegen dus de werkplaatsen waren bezet. Ik moest namelijk die bout uitboren en de metaalbewerking heeft hele goede boren dus was dat een fluitje van een cent, draad weer even tappen maar je bent dan gelijk een uurtje verder. Remklauwen los en schijven eraf, nieuwe geplaatst en toen de cilinders terug erin draaien. Was 1 stofhoes in de remklauw kapot en zat die helemaal klem rond die remcilinder vast, dus moest de cilinder er compleet uit pompen. Natuurlijk geen revisie setje bij de hand dus maar even tijdelijk de cilinder zonder stof/afdicht rubber geplaatst. Hadden ze daar een apparaat waar ze remvloeistof automatisch konden vullen/ontluchten. Wat bleek, ze hadden een dop die niet op mijn remvloeistof reservoir paste dus moest het de old fashion manier, vullen en ontluchten op de remklauwen. Op zich geen probleem maar die tijd vergaat dan snel en ik moest er uiterlijk 23.30 uur uit zijn.
Is me net gelukt maar dat is het nadeel als je geen eigen werkplek hebt maar dat heb jij wel dus kun je lekker op je gemak sleutelen.
Later van een mede NewMINIclub lid die gekleurde achter remklauwen (rood) had gekocht zijn beide achter remklauwen overgenomen en dus beide achter met die set vervangen.

Succes met sleutelen

Gr. Milco
Zal je altijd zien ja haha. Ik heb vandaag de remblokken en schijven rondom van mijn megane estate vervangen. Ik ben 3/4" dag bezig geweest met de achterremmen. Ik kreeg de elektronische handrem niet in onderhoudsmode en drukte per ongeluk op het handremknopje waardoor beide remcilinders er helemaal uit draaide. Conclusie beide remklauwen eraf en op de werkbank de cilinders weer gemonteerd. Straks weer verder want ik blijft een soort van door het pedaal heen trappen. Zit waarschijnlijk nog lucht achter. Voor was gelukkig zo gedaan.

Ben erg benieuwd naar de sportknop. Ik lees ook verschillende verhalen dat de cooper S ook meer vermogen krijgt. Is een leuke extra op de auto. Heb het op de z4 ook en het voegt net iets extra's toe.

Hopelijk komen deze week de spullen voor de kleine beurt en achterremmen binnen dan kan ik er mooi mee aan de gang
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: K-vin R56 S 2007

28 dec 2021, 22:24

Vandaag wat kleine goodies binnen gekregen uit china.

Ik wilde eerst een nieuw achterklep logo bij ekris bestellen maar 46,- voor een logo vond ik wat overdreven. Ik zag ze bij aliexpres voorbij komen voor nog geen 4,- en veel goede recenties. Deze is nu binnen en op het eerste gezicht ziet het er erg goed uit.

Ook een grill S besteld en een sleutelhanger en een rode sleutelring. Kleine goodies dus haha.
Bijlagen
20211228_211554.jpg
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: K-vin R56 S 2007

04 jan 2022, 20:07

Vandaag eindelijk tijd voor het nodige onderhoud!

-kleine servicebeurt
-kleppendekselpakking
-wielkuip rechts voor
-schijven + blokken achter.

Omdat de wielen er toch af waren en de auto mooi hoog stond heb ik de remklauwen voorzien van een laklaagje. Ik had nog een compleet verfsetje in racing red staan voor de z3 maar die krijgt een remupgrade dus kon deze mooi gebruiken voor de Cooper.

Waarschijnlijk hebben ze bij de distributieketting de kleppendekselpakking niet vervangen. Die lekte behoorlijk rondom en na demontage kwam ik er achter dat er allemaal vloeibare pakking tussen zat. Bijna 1.5u bezig geweest alle resten te verwijderen zodat de deksel er met de nieuwe pakking weer op terug kon. Ook was 1 boutje tussen de bobines afgebroken dus daar zit nu een leenboutje van de z4 in. Even nieuwe boutjes bestellen. En volgens mij mis ik ook 2 dopjes boven de boutjes.

Weer genoeg gedaan vandaag.
Bijlagen
20220104_093008.jpg
IMG-20220104-WA0006.jpeg
20220104_092855.jpg
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: K-vin R56 S 2007

04 jan 2022, 20:08

Nog meer foto's
Bijlagen
IMG-20220104-WA0010.jpeg
20220104_141721.jpg
20220104_141729.jpg
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: K-vin R56 S 2007

04 jan 2022, 23:47

Hoi Kevin, lekker bezig.

Hoe ging het met het terug draaien van de cilinder in de remklauwen achter, ging dat een beetje of nog problemen ondervonden?
Mooi dat je een eigen werkplaats tot de beschikking hebt, maakt het allemaal zo makkelijker, top :icon_top:

Milco
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: K-vin R56 S 2007

05 jan 2022, 00:08

Schroefie schreef:
04 jan 2022, 23:47
Hoi Kevin, lekker bezig.

Hoe ging het met het terug draaien van de cilinder in de remklauwen achter, ging dat een beetje of nog problemen ondervonden?
Mooi dat je een eigen werkplaats tot de beschikking hebt, maakt het allemaal zo makkelijker, top :icon_top:

Milco
Viel mij heel erg mee. Ik heb zo'n remcilinder set waarmee je ze terug kan persen. Soort omgekeerde poulietrekker. Maar dat wilde niet zat muurvast. Toen zag ik in een YT filmpje dat je ze moet draaien en duwen tegelijk en dat ging prima. Had alleen moeite 1 torx bout los te krijgen van de remschijf deze zat aardig vast door roest. Heb de beide schroefdraden even met de tap m10 gedaan en ging weer soepel.

Er zat behoorlijk wat olie rondom het blok. Allemaal.van de kleppendeksel. Alles schoongemaakt met remreiniger. Volgende week checken of er ergens nog iets lekt.

Zo'n werkplaats is echt super ja!! Heb altijd op straat gesleuteld hoor maar dit is gewoon super luxe zo. Lekker hobbyen.

Nu kan de mini er weer even tegenaan en de megane ook. Kan ik mij weer gaan focussen op de Z4. Deze moet van het voorjaar weer rijden natuurlijk
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: K-vin R56 S 2007

05 jan 2022, 00:19

Ik heb ook zo'n remcilinder terugstel set , maakt het wel wat makkelijker en klopt, aan de achterzijde moet je ze middels schroefdraad terug erin draaien terwijl aan de voorzijde het een kwestie is van terug drukken. De torx boutjes kunnen inderdaad lekker vast zitten, had het je al verteld en (laat) verwissel ze daarom ook elke keer als remschijven worden gewisseld en dan meteen een likje kopervet er tussen, dan gaan ze de volgende keer er ook wat makkelijker uit en het is tenslotte alleen een centreer/bevestiging boutje.

Je kunt er in ieder geval weer tegen aan :icon_top:
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: K-vin R56 S 2007

05 jan 2022, 10:49

Zo met daglicht zijn de remklauwen goed te zien. Ben er blij mee. Voegt net wat extra toe.
Bijlagen
20220105_104322.jpg
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: K-vin R56 S 2007

05 jan 2022, 14:54

Ziet er heel netjes uit Kevin en super dat je zoveel zelf doet! Maakt het allemaal net wat leuker!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: K-vin R56 S 2007

14 mar 2022, 18:58

Het al eventjes stil maar helaas ook met een reden.

Eind januari heb ik een ongelukkige val gemaakt met snowboarden en heb een pittige schouderblessure opgelopen. Ik heb een AC luxatie. (Gescheurde banden van het sleutelbeengewricht)

Dit heeft een lang en langzaam herstel waardoor ik niet kan en mag sleutelen. Ik kan zelfs niet eens autorijden.

Inmiddels lukt kleine stukjes autorijden en geniet ik af en toe van het wow effect van de mini.

Afgelopen weekend de handremkabels vervangen (eindelijk na 7 weken weer eens gesleuteld) met hulp van mijn vader.

Leuk en redelijk recht toe recht aan klusje alleen wat hebben ze niet nagedacht bij de doorvoer naar binnen toe. De buitenkabels zitten een soort van geklikt door de carroserie. Hier kan je van binnen eigenlijk niet bij omdat er een metalen beugeltje van het middenconsole boven zit. Als ze deze 2cm naar voren hadden geplaatst kon je zo met een tangetje ertussen om de weerhaakjes te ontgrendelen. Nu een soort van chirurgische operatie moeten uitvoeren met 2 kleine schroevendraaiers.

De linkerhandrem kabel zat helemaal vast waardoor de linker achterrem altijd een beetje aangetrokken bleef.

Dit moest opgelost worden en morgen gaat hij voor de apk.

Hopelijk binnenkort meer mogelijkheid om weer verder te gaan. Er ligt een beltlinekit klaar en moet nog steeds het achterlogo vervangen worden.

De zomerset velgen ga ik opknappen.

2x nieuwe runflats en de set hoogglans zwart spuiten. De nieuwe naafdop logo's liggen al klaar

Updates volgen
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite

Terug naar “Show your ride”