Onze beauty R52

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
carootje
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 mar 2022, 10:18

Onze beauty R52

14 mar 2022, 14:59

Ik had mezelf eerder al voorgesteld maar hierbij nogmaals, ik ben Carolien, 39 jaar en kom uit Culemborg en samen met mijn man Rob hebben zijn wij:)) sinds gisteren de trotse eigenaar van een mooi R52. Helemaal blij mee! Nu nog alles een beetje uitvinden maar vooral gaan genieten. Het is voor ons wel een projectje want voor ons gevoel zijn er een aantal dingen niet helemaal top en we hebben ook nog een aantal wensen voor later.

Model: R52 Cooper sidewalk
Bouwmaand/jaar: Maart 2007
Huidige kilometerstand: 166.034 km

Voor nu heb ik vandaag eerst maar eens spullen gekocht om het leer schoonmaken te maken en te verzorgen. Als het goed is komt dat morgen binnen en kan ik aan de slag.

De kap sluit perfect en snel alleen als ik boven de 50 km rij dan fluit hij Links een klein beetje. Als ik buiten sta zie ik dat de kap daar wat omhoog zit en als ik binnen in zit en ik doe mijn hand er tegenaan waar het geluid vandaan komt stopt het geluid. Dus denk dat de rubber niet goed aansluit.

Waar wij zelf op korte termijn ook naar willen (laten) kijken is de stuurbekrachtiging (had hier al op het forum een aantal instructies gevonden) en tijdens het remmen loopt er iets aan, aan de linkerkant. We gaan eerst zelf even op onderzoek uit (mochten jullie tips/ideeën hebben, dan zijn deze zeer welkom!) En anders gaat de auto naar Ben van Leeuwen binnenkort.

Uiteraard heb ik (en ook mijn mannetje :D ) toch wat wensen en zal ik deze verslaving hier met jullie gaan delen.

Met de tijd wil ik heel graag:
- Nieuwe versie navigatie of wat mogelijk zou zijn
- Union jack achterlichten
- Chrome om de klokjes heen
- Zwarte JCW grill
- binnenwerk zwart koplampen

En waarschijnlijk door hier veel op het forum te zitten word het lijstje denk ik wel wat langer :bleh

Op naar veel mooie, veilige en zonnige :zon km!!!
Bijlagen
mini-mini-cabrio-1-6-cooper-sidewalk-1-6-cooper-sidewalk-5.jpg
mini-mini-cabrio-1-6-cooper-sidewalk-1-6-cooper-sidewalk-4.jpg
mini-mini-cabrio-1-6-cooper-sidewalk-1-6-cooper-sidewalk-9.jpg
Laatst gewijzigd door carootje op 15 mar 2022, 19:55, 9 keer totaal gewijzigd.
R52 lover :)) :zon
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Onze beauty R52

14 mar 2022, 15:32

Erg mooie mini cabrio hebben jullie gescoord. Ook meteen met de (naar mijn mening) lekkerste stoelen. Staat niet alleen mooi, maar zit ook nog eens goed.

Nu op naar het zomerweer en kapje open.

Benieuwd naar de mods…..
Afbeelding
Gebruikersavatar
carootje
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 mar 2022, 10:18

Re: Onze beauty R52

14 mar 2022, 21:40

Daniel_S schreef:
14 mar 2022, 15:32
Erg mooie mini cabrio hebben jullie gescoord. Ook meteen met de (naar mijn mening) lekkerste stoelen. Staat niet alleen mooi, maar zit ook nog eens goed.

Nu op naar het zomerweer en kapje open.

Benieuwd naar de mods…..
Bedankt! Denk dat het zeker goed gaat komen
R52 lover :)) :zon
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Onze beauty R52

14 mar 2022, 22:45

Gefeliciteerd met de aankoop Carolien en Rob,

mooie MINI/basis en wat Daniel al aangeeft een prachtig interieur met fantastische stoelen :icon_top: Met het mooie weer van de laatste 1,5 week is het genieten met een cabrio, top.

Die problemen van het aanlopen bij het remmen en de rembekrachtiging zou ik persoonlijk bij Ben van leeuwen laten fiksen maar je kunt eerst zelf wat onderzoeken/kijken.

Mocht je toch eerst zelf willen kijken dan kun je de remmen bekijken of je remblokken nog goed zijn. Mocht je de voorzijde op bokjes kunnen zetten zou je kunnen checken of je wiel zonder dat je de rem bedient de wielen met de hand vrij rond kan draaien. Rem bekrachtigen en beide wielen moeten blokkeren. Je moet de wielen nu niet met de hand kunnen ronddraaien. Als je rem loslaat moeten de remklauwen de remblokken weer loslaten en moet je de wielen met de hand weer vrij rond kunnen draaien, kan zijn dat een klauw blijft plakken en zo het remblok op de schijf houdt en dat je dat misschien hoort als zijnde dat iets aanloopt? Wat voor een probleem ervaar je met de stuurbekrachtiging?

Gr. Milco
Gebruikersavatar
carootje
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 mar 2022, 10:18

Re: Onze beauty R52

15 mar 2022, 20:01

Schroefie schreef:
14 mar 2022, 22:45
Gefeliciteerd met de aankoop Carolien en Rob,

mooie MINI/basis en wat Daniel al aangeeft een prachtig interieur met fantastische stoelen :icon_top: Met het mooie weer van de laatste 1,5 week is het genieten met een cabrio, top.

Die problemen van het aanlopen bij het remmen en de rembekrachtiging zou ik persoonlijk bij Ben van leeuwen laten fiksen maar je kunt eerst zelf wat onderzoeken/kijken.

Mocht je toch eerst zelf willen kijken dan kun je de remmen bekijken of je remblokken nog goed zijn. Mocht je de voorzijde op bokjes kunnen zetten zou je kunnen checken of je wiel zonder dat je de rem bedient de wielen met de hand vrij rond kan draaien. Rem bekrachtigen en beide wielen moeten blokkeren. Je moet de wielen nu niet met de hand kunnen ronddraaien. Als je rem loslaat moeten de remklauwen de remblokken weer loslaten en moet je de wielen met de hand weer vrij rond kunnen draaien, kan zijn dat een klauw blijft plakken en zo het remblok op de schijf houdt en dat je dat misschien hoort als zijnde dat iets aanloopt? Wat voor een probleem ervaar je met de stuurbekrachtiging?

Gr. Milco
Die stoelen zitten echt fantastisch! Ik heb ze vandaag helemaal schoongemaakt en in de conditoiner gezet :dansen wow wat zijn ze nu al opgeknapt zeg! Ik zal morgen eens een na foto maken. Ben er nog blijer mee.

Kijk hier hebben we iets aan, tnx!!! Dit gaan we proberen met de wielen/remmen.

Stuurbekrachtiging lijkt helemaal niet te werken. Tenminste dat denk ik maar ja ik heb geen vergelijking met andere mini's. Ik had hier gelezen dat als je aan het stuur draait je de pomp moet horen aan slaan. Dit gelijk geprobeerd maar ik hoor niks helaas :-(, heb je hier tips voor?
R52 lover :)) :zon
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Onze beauty R52

15 mar 2022, 21:13

viewtopic.php?t=12309

Er zit een ventilatortje bij de stuurpomp om de elektronica te koelen. Vervang ook dit ventilatortje, als die door ouderdom niet meer of slecht werkt dan wordt de electronica te warm waardoor deze stuk gaat.

Nog meer DIY onderwerpen, viewforum.php?f=51
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Onze beauty R52

15 mar 2022, 21:17



Zoek op YouTube " steering pump r53" voor meer filmpjes.
Gebruikersavatar
carootje
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 mar 2022, 10:18

Re: Onze beauty R52

15 mar 2022, 21:58

Gaan we ook doen!

Gelijk nog een vraag als ik hem in zijn achteruit zet geeft de auto een vrij lange pieptoon (ook al is er niks dicht bij) iemand enig idee wat dit kan zijn?
R52 lover :)) :zon
Gebruikersavatar
carootje
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 mar 2022, 10:18

Re: Onze beauty R52

15 mar 2022, 21:59

niekcarfreak schreef:
15 mar 2022, 21:13
viewtopic.php?t=12309

Er zit een ventilatortje bij de stuurpomp om de elektronica te koelen. Vervang ook dit ventilatortje, als die door ouderdom niet meer of slecht werkt dan wordt de electronica te warm waardoor deze stuk gaat.

Nog meer DIY onderwerpen, viewforum.php?f=51
Die zoekfunctie op het forum is vrij lastig als je niet alle benamingen kent hahaha maar ik ga weer verder neuzen .
R52 lover :)) :zon
Gebruikersavatar
carootje
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 mar 2022, 10:18

Re: Onze beauty R52

16 mar 2022, 12:10

:hoera Gisteren lekker op mijn gemakje het leer en dashboard schoongemaakt. Ben erg tevreden

Nu ga ik deze week ook nog mijn koplampen polijsten alleen lees net op de verpakking dat je je auto dan niet 24 uur mag wassen en dat is niet zo handig net die zandstorm op komst. Dus daar wacht ik nu even mee
Bijlagen
IMG_20220315_150507.jpg
20220316_115439.jpg
R52 lover :)) :zon
Gebruikersavatar
Chris F60
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 sep 2020, 19:12

Re: Onze beauty R52

16 mar 2022, 19:37

carootje schreef:
15 mar 2022, 21:58
Gaan we ook doen!

Gelijk nog een vraag als ik hem in zijn achteruit zet geeft de auto een vrij lange pieptoon (ook al is er niks dicht bij) iemand enig idee wat dit kan zijn?
Hallo,
Is niet een van de sensoren defect ?
Gr. Chris
Gebruikersavatar
carootje
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 mar 2022, 10:18

Re: Onze beauty R52

16 mar 2022, 20:47

Chris F60 schreef:
carootje schreef:
15 mar 2022, 21:58
Gaan we ook doen!

Gelijk nog een vraag als ik hem in zijn achteruit zet geeft de auto een vrij lange pieptoon (ook al is er niks dicht bij) iemand enig idee wat dit kan zijn?
Hallo,
Is niet een van de sensoren defect ?
Gr. Chris
Geen idee? Denk dat je dat door kan meten gok ik?

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

R52 lover :)) :zon
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Onze beauty R52

16 mar 2022, 21:24

Die sensoren kun je 1 voor 1 testen door je hand ervoor te houden.
Gebruikersavatar
carootje
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 mar 2022, 10:18

Re: Onze beauty R52

17 mar 2022, 18:29

niekcarfreak schreef:Die sensoren kun je 1 voor 1 testen door je hand ervoor te houden.
Vandaag was ik heerlijk aan het genieten en moest ik hem een paar ik in zijn achteruit zetten en toen bij 2 keer piepte hij weer niet....

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

R52 lover :)) :zon
Gebruikersavatar
carootje
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 mar 2022, 10:18

Re: Onze beauty R52

17 mar 2022, 18:38

Zoals meer mensen vandaag het Sahara zand van de auto gehaald Afbeelding en daarna heerlijk een rondje toeren. Afbeelding
20220317_155350.jpg
20220317_155416.jpg
20220317_103101.jpg
Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

R52 lover :)) :zon

Terug naar “Show your ride”